Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 16:44
Reklama
Reklama

Życie w czasach kryzysu

Podziel się
Oceń

Co powinniśmy zrobić podejrzewając u siebie zakażenie koronawirusem? Informacje przedstawione w tym artykule mogą być niezwykle ważne w czasach kryzysu, który dotknął Europę, w tym Polskę. Starosta Jarosław Szlaszyński, jako szef powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego, razem z gronem współpracowników podzielił się z nami cennymi poradami. W spotkaniu uczestniczyli również wicestarosta Dariusz Szkiłądź, powiatowy inspektor sanitarny Agata Augusewicz, dyrektor SP ZOZ Danuta Zawadzka, a także Waldemar Siedlecki, szef wydziału zarządzania kryzysowego i spraw obronnych.
Życie w czasach kryzysu

Bartosz Lipiński

Powiat stale monitoruje sytuację

Starosta augustowski poinformował, że pierwsze posiedzenie w sprawie zagrożenia koronawirusem powiatowego zespołu zarządzania kryzysem wraz z powiatową komisją bezpieczeństwa i porządku odbyło się 12 lutego. Starosta przyjął raporty od służb inspekcji i straży o stanie przygotowania do walki z epidemią. Omówiono podstawowe zagadnienia oraz procedury w tym zakresie. Stacja sanitarno-epidemiologiczna stale kontroluje zagrożenie. Powiatowy inspektor sanepidu od 10 marca codziennie składa raport, zaś telefonicznie i e-mailowo melduje o każdym przypadku pojawienia się podejrzenia wystąpienia koronawirusa. 6 marca odbył się konwent starostów wspólnie z wojewodą podlaskim Bohdanem Paszkowskim, poświęcony tym zagrożeniom, na którym uzgodniono wspólnie działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom województwa.

Działania w przypadku choroby

Jak powinien zachować się mieszkaniec powiatu augustowskiego, jeżeli ma objawy mogące sugerować zakażenie koronawirusem, ma wysoką gorączkę, duszności, bóle mięśni oraz miał kontakt z osobą zarażoną lub z obszaru wysokiego ryzyka? Przede wszystkim zadzwonić do sanepidu w Augustowie, pod numery telefonu podane na stronie internetowej: psse.augustow.pl, czyli 87-643-32-80 (do godz. 15) bądź 609 572 678 (po godz. 15). Pracownik sanepidu w trakcie konsultacji udzieli wskazówek co do dalszego postępowania. Jeśli chory posiada własny samochód, to po rozmowie ze służbami sanepidu może udać się nim do specjalnie przygotowanej izby przyjęć przy oddziale zakaźnym augustowskiego szpitala. Jeżeli nie ma takiej możliwości, wówczas należy wezwać karetkę pogotowia ratunkowego, która odwiezie chorego na izbę przyjęć przy oddziale zakaźnym. Dalsze działania podejmie personel szpitala. Jeśli objawy są mocno nasilone oczywiście chory może zadzwonić pod numer alarmowy 112.

Specjalna izba przyjęć SP ZOZ

Dyrektor augustowskiego SP ZOZ Danuta Zawadzka poinformowała, że została uruchomiona przy oddziale obserwacyjno-zakaźnym specjalna izba przyjęć. Pacjent mający objawy kliniczne i epidemiologiczne zostanie zbadany przez lekarza, którego zadaniem będzie kwalifikacja chorego. Lekarz może podjąć decyzję o hospitalizacji pacjenta lub skierowania go do obserwacji domowej. W przypadku hospitalizacji i podejrzeń zakażenia koronawirusem chory zostanie przyjęty na oddział oraz umieszczony w specjalnej izolatce. Nie będzie miał styczności z pozostałymi osobami przebywającymi na oddziale z powodu innych chorób. Zostaną od niego pobrane próbki do badań, które będą przewiezione do Olsztyna na testy na obecność koronawirusa. Dyrektor Zawadzka podpisała umowę z trzema przewoźnikami, którzy w sposób bezpieczny przewożą próbki do najbliższego laboratorium, znajdującego się w Olsztynie. Badanie takie jest skomplikowane i trwa kilka godzin. Na wynik badania próbek czeka się z reguły dobę. Jeżeli wynik będzie pozytywny, pacjent zostanie odizolowany. Zajmujący się nim personel medyczny również zostanie w odpowiedni sposób zabezpieczony w środki ostrożności, czyli kombinezon, maskę, przyłbicę, gogle, a także rękawice ochronne. Sanepid zaś podejmie działania w celu ustalenia kręgu osób, z którymi zakażony miał kontakt, które wejdą w obszar nadzoru epidemiologicznego. Starosta zapewnił, że augustowski szpital posiada wystarczającą ilość takiego wyposażenia. J. Szlaszyński zauważył, że wojewoda podlaski dał możliwość zgłoszenia zapotrzebowania do wysokości 500 tys. zł na dodatkowy sprzęt, wyposażenie, materiały i opłacenie usług medycznych. Korzystając z tej możliwości nasza placówka zgłosiła wniosek dotyczący zapotrzebowania i otrzymała pierwszą transzę 200 tys. zł.

Sanepid chętnie udzieli porady

Dyrektor Zawadzka przypomniała również, że pacjenci z naszego powiatu mogą poprosić o poradę telefoniczną swojego lekarza rodzinnego, aby poinformować go o objawach. Jej zdaniem dzięki temu możliwe będzie uniknięcie długich kolejek przed izbą przyjęć na oddziale zakaźnym. Zaznaczyła przy tym, że nasza izba przeznaczona jest dla osób dorosłych, nie obejmuje opieki nad dziećmi. Dziecięcy oddział obserwacyjno-zakaźny, posiada szpital DSK w Białymstoku.

Z kolei inspektor Agata Augusewicz odniosła się do procedur, które zostaną podjęte wobec osób mających kontakt z pacjentem, u którego potwierdzono zakażenie koronawirusem. Takie osoby będą objęte nadzorem sanitarno-epidemiologicznym i przez dwa tygodnie będą zobowiązane przesyłać do sanepidu dane dotyczące pomiarów temperatury ciała. W sytuacji pogorszenia stanu zdrowia u osób, które miały kontakt z zakażonym, natychmiast zostaną skierowane na oddział zakaźny do szpitala. A. Augusewicz zaapelowała też, aby w przypadku jakichkolwiek pytań bądź obaw, telefonować do sanepidu, który udziela informacji przez całą dobę.

Nowa sytuacja dla każdego z nas

Wicestarosta Dariusz Szkiłądź podkreślił, że rozumie jak bardzo zagrożenie koronawirusem przekłada się na nastroje społeczne. Ma to związek m.in. z prowadzonymi działaniami jak np. zamknięciem szkół czy decyzji Światowej Organizacji Zdrowia oceniającej aktualną sytuację w kategoriach pandemii. Zaznaczył, że władze powiatu zdają sobie sprawę ze skali zagrożeń. Nakłaniał przy tym do przestrzegania zaleceń rekomendowanych przez epidemiologów, jak dbanie w sposób szczególny o higienę, jak również unikanie dużych skupisk ludzi. D. Szkiłądź konstatował, że choć władze powiatu nie nagłaśniają podejmowanych przez siebie działań, to są one bardzo aktywne, wychodzące naprzeciw sytuacji, która dla wszystkich z nas jest nowa.

Z informacji przekazanych na spotkaniu u starosty dowiedzieliśmy się, że na 12 marca nie odnotowano dotychczas zakażeń koronawirusem w naszym powiecie. U czterech osób było podejrzenie zachorowania, ale na szczęście nie zostało potwierdzone. Z kolei do tego czasu piętnaście osób było też objętych nadzorem. U nikogo nie potwierdzono choroby.

.....

Natomiast augustowscy lekarze rodzinni przypominają, że od kilku tygodni funkcjonuje teleporada lekarska. Lekarz przez telefon może udzielić porady, wystawić e-receptę oraz e-zwolnienie. Jeśli lekarz uzna, że pacjent musi pojawić się w gabinecie, taka wizyta zostanie umówiona. Drogą telefoniczną można również przedłużyć receptę. Zgodnie z sugestią lekarzy rodzinnych osoby, które podejrzewają u siebie chorobę zakaźną nie powinny przychodzić bezpośrednio do przychodni, natomiast powinny skontaktować się z nią telefonicznie.


Napisz komentarz

Komentarze

Corona 19.03.2020 11:46
Czy miasto przygotowuje jakieś ulgi dla przedsiębiorców i ich pracowników? Zwolnienia, umorzenia, dopłaty itp.... Z ich podatków (PIT, CIT, podatek od nieruchomości i środków transportu) miasto praktycznie się utrzymuje – 30-40 mln zł w skali roku?… czy robi ktoś jakieś symulacje, analizy co się stanie jak firmy zaczną padać i tych dochodów w budżecie miasta zabraknie? z czego wtedy miasto zrezygnuje i na co nie będzie pieniędzy? ktoś coś wie? a może nie będzie litości i wysyłani będą komornicy w celu poboru daniny?

Cud_nie _nastąpi 19.03.2020 14:16
w Suwałkach już produkcja jest wstrzymywana... https://www.money.pl/gielda/forte-wstrzyma-produkcje-mebli-wszystkie-zaklady-zamkniete-przez-co-najmniej-dwa-tygodnie-6490561677985921a.html

Mickiewicz 19.03.2020 14:33
Wątpię czy w ogóle o tym myślą.. zwłaszcza jak się jest na zdalnym i siedzi w domu... najważniejsze samemu się nie zarazić a co będzie dalej, z finansami., funkcjonowaniem miasta.. . co ich tam... Jedzą, piją, lulki palą,. Tańce, hulanka, swawola;. Ledwie karczmy nie rozwalą,. Cha cha, chi chi, hejza, hola!

Jest dobrze , jest dobrze ..więc o co wam chodzi 18.03.2020 19:17
Nie rozumiem w czym problem ... PMM za każdym razem zapewnia że cały świat bierze z nas przykład jak walczyć z epidemią . Budżet jest tak ogromny że zabezpieczy każdego z osobna ...benzyna coraz tańsza a ludzie zawsze umierali i będą umierać jak to optymistycznie przedstawił PAD. Więc o co chodzi ? Żyć nie umierać a nie utyskiwać bo kraj miodem i mlekiem płynący a 10 maja zasuwać na wybory aby wybrać ponownie przedstawiciela opcji, która tak wspaniale sobie radzi w trudnych chwilach i doprowadziła do dobrobytu obywateli....

Fantazja ułańska 19.03.2020 14:18
To tak jak u nas ""Cała Polska poszła naszym śladem " slowa p. Chodkiewicza na sesji RM.........to już i cały świat poszedł śladem Augustowa ?

Wylupiastooki men 19.03.2020 20:05
Chodkiewicz chodkiewicz co ty wygadujesz człowieku?... Że

mieszkaniec 20.03.2020 08:36
Tak. Rozbierają atrakcje turystyczne jak POSTIW by nie było niczego. Tak rządzi Nasze Miasto. Zabytkowej fabryki obuwia już nie ma, nawet fundameny się nie zostały za to rudera naprzeciwko Bazyliki NSJ to skarb miasta Augustowa nie do ruszenia.

Turysta 20.03.2020 11:09
Zabytkowej fabryki obuwia? od ponad 20 lat to był market budowlany w rękach prywatnych. Skoro 20 lat temu ktoś pozwolił na przejęcie tego "zabytku" przez osobę prywatną to co ma teraz do tego miasto? Miało to odkupić za 5 mln zł i zarabiać na atrakcji turystycznej?????? Jak masz pisać takie brednie to lepiej nie pisz i się nie ośmieszaj...

poczekamy, zobaczymy 17.03.2020 13:53
Wirus się skończy a problemy w mieście nierozwiązane wybuchną ze zdwojoną siłą akurat przed sezonem letnim.

poczekamy ..poczekamy 17.03.2020 22:34
Przed którym sezonem letnim ? ..chyba w 2021

bardziej niż zwykle 18.03.2020 10:20
Zgadza się, przedsiębiorcy którzy zajmują się turystyką będą liczyli na odrobienie strat latem chociaż w niedużym stopniu. Miasto musi być bardziej przygotowane niż kiedykolwiek.

Przedsiębiorca 18.03.2020 12:10
i widać jak znasz się na biznesie... nigdy go nie zaczynaj.. dobra rada... wszyscy wstrzymują wyjazdy i urlopy i nikt z dnia na dzień nie zdecyduje się na wyjazd na tygodniowe wczasy... miejsca hotelowe są rezerwowane na 2-3 miesiące wcześniej... a więc ten sezon jest stracony... i mówienie że miasto ma się przygotować na ten sezon świadczy o Twojej nieznajomości tematu i niekompetencji ... bo według Ciebie teraz miasto ma łożyć finanse na zapewnienie i atrakcji turystycznych a nie walczyć "tu i teraz" z tym co nas dotknęło? to wywalenie pieniędzy w błoto ... moim zdaniem bardziej trzeba pomoc firmom i nie tylko turystycznym (firmy produkcyjne już odczuwają brak dostaw i zaraz staną...) w zakresie odłożenia danin - podatki od nieruchomości, środków transportu itp. Dużo firm produkcyjnych nie mamy a więc tutaj warto się skupić na pomocy dla nich... Wystarczy policzyć ile dochodu przynoszą firmy turystyczne dla miasta a ile inne... decyzje muszą być racjonalne a nie typu kto kogo lubi lub kogo zna...

Życzę zdrowia .. 18.03.2020 19:06
Niektórym ta epidemia pomyliła się z katarem , który leczony trwa tydzień a nie leczony 7 dni. We Włoszech w ciągu doby zmarło 475 osób ... nawet w Chinach jednego dnia tyle nie umarło a my tutaj dywagujemy co będzie latem . Oby było zdrowie ...

998 16.03.2020 17:06
W innych miastach Prezydenci/Starostowie delegują swoich pracowników do PCZK na dyżury, żeby przyjmowali telefony od mieszkańców, w tym od starszych osób którym trzeba zrobic zakupy lub pomóc. A u nas co? PCZK w starostwie do 15:30, a po godzinach niech się straż pożarna martwi, policja i sanepid? Panie starosto, ograniczone wizyty interesantów to moce przerobowe Pan ma, a odciążyć służby i inspekcje nie tylko można a nawet trzeba.

zorientowana 17.03.2020 08:33
Tak 998, to się nazywa podział obowiązków.

Gf 17.03.2020 10:52
Sytuacja szczególna i te instytucje potrzebują wsparcia a nie o 15:30 do widzenia. Konkretna pomoc a nie wysyłanie pism

rysiek 18.03.2020 09:00
W Urzędzie Miejskim pracują zdalnie.

Informatyk 18.03.2020 13:53
bo są na to przygotowani...a ich szefowie nie są z komputerem na bakier ....

Rozumek 18.03.2020 21:18
Tak, tak komórka z łap nie wychodzi , a z tyłu słoma z buta wystaje ....nie widać efektów, nie widać ...

998 18.03.2020 08:57
A czy nie wiesz, że zarządzanie kryzysowe realizuje starosta? Tylko zapytałem, czy w sytuacji kryzysowej jaką mamy, Powiatowe Centrum Zarzadzania Kryzysowego starosty działa całodobowo z jego ludźmi i pomaga rozładować kryzys, czy jak to jest normalnie po 15:30 zepchnięte na straż pożarną.

kaśka 18.03.2020 13:46
W skład Powiatowego Centrum Kryzysowego wchodzi wiele instytucji m.in. szpital, policja, straż ,sanepid i część z nich pracuje całodobowo a pozostali są pod telefonami.

der 18.03.2020 15:02
Na papierze i pod telefonem? Dalej tego nie rozumiesz. Po co w takim razie hektarowe pomieszczenie jest w straży nazwane dumnie "Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego", należące do starosty? Tam teraz powinni siedzieć pracownicy starostwa i łącznicy z poszczególnych służb i instytucji. Po to właśnie to jest. Ale widocznie wszystko już jest zrobione, dopięte na ostatni guzik i nic więcej nie trzeba, bo przecież starostwo czuwa pod telefonem. Dziękujemy naczelnikowi powiatu. Hurraaaa

zorientowany 17.03.2020 10:51
Media mówią ,że to Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej są odpowiedzialne, za pomoc ludziom starszym. Instytucje te są w zarządzie panów burmistrzów.

Wolontariusz 18.03.2020 16:46
a PCPR niech idzie do domu.. bo co ich obchodzi miasto Augustów... 2 głosy w wyborach.... bardziej im zależy na kilku głosach w gminach..... zresztą nowy dyrektor ma trening i musi pobiegać.... hahahha

zainteresowana 19.03.2020 08:47
Czy zgodnie z decyzją władz MOPS na czele z burmistrzem wdrożył całodobowy plan pomocy osobom starszym oraz potencjalnym osobom przebywającym na kwarantanie? Mieszkańcy chcą znać szczegóły.

Ty 19.03.2020 10:58
Najlepszy powiat w Polsce z 1 nagroda na tydzień niech da przykład.

Gf 16.03.2020 14:41
A kto chciał ten szpital wydzierżawić dziwnej firmie? Kto był największym krytykantem starostów i szpitala? Kto chciał zwalniać dyrektorkę? Jak to się wszystko zmienia od punktu siedzenia.

obserwator 17.03.2020 08:12
Sytuacja w szpitalu radykalnie się zmieniła. Placówka nie generuje długów i się zbilansowała. Pozyskiwane są środki na rozwój szpitala, pieniądze na wyposażenie, remonty i modernizacje. Ówczesny starosta jest na emeryturze. Zarządzanie dzisiejszym starostwem powiatowym przynosi wiele wymiernych efektów, drogi w powiecie, hospicjum, szkoły. Zmienia się nie tylko punkt siedzenia ale i sytuacja w powiecie. Brawo starostowie.

24 17.03.2020 09:16
To pisałem ja, Jarząbek. Wczoraj nie pisałem, bo byłem na zwolnieniu.

Monako 17.03.2020 11:44
no tak... powiat mlekiem i miodem płynący..... brawo!!!! tylko dlaczego jest tak źle... skoro jest tak dobrze?

zadowolony 18.03.2020 08:06
Bo jest dobrze, kompetentni urzędnicy, stabilna praca w starostwie,wielomilionowe środki zewnętrzne, bilansujący się szpital, rozbudowa hospicjum, budowa i modernizacja dróg powiatowych, uporządkowane i wyremontowane szkoły z docenioną kadrą kierowniczą, promocja wartości patriotycznych, owocna współpraca z samorządami gminnymi z terenu powiatu. Tak trzymać panowie starostowie.

2e 18.03.2020 08:48
Stołeczek wicestarosty dla PISu czyni cuda!

Zorientowana 15.03.2020 09:26
Rada Miasta w czwartek jednogłośnie, na wniosek starosty o doposażenie szpitala w respirator i urządzenie do dezynfekcji pomieszczeń, przekazała ponad 100 tys. Od czwartku starosta nie podjął żadnych działań żeby kupić wymienione urządzenia. Nie zrobił nic a powinien jak burmistrz zwołać nadzwyczajną radę powiatu i formalnie przyjąć pieniądze i zrobić zakupy potrzebnych urządzeń. Nawet porozumienia o przyjęciu pieniędzy od miasta nie podpisał. Na respirator trzeba czekać do 4 tygodni. Panie starosto na co pan czeka???

augustowianin 16.03.2020 08:03
Starosta powinien zwołać konferencję i złożyć hołd burmistrzowi a zwłaszcza jego prawdomównemu zastępcy. Podziękowania powinny też płynąć ze wszystkich samorządów gminnych oraz od sołtysów za wspaniały gest naszych włodarzy. Konferencja powinna być za konferencją przynajmniej dwa razy w tygodniu. Radni powiatowi powinni na nadzwyczajną sesję przyjść w koszulkach z podobiznami włodarzy.

Brawo ty 16.03.2020 08:54
Komentarz dnia. Szacun. ?????

nie całkiem wasze to miasto 16.03.2020 19:16
Po co siejesz niepotrzebną panikę? Masz jakieś konkretne informacje czy tylko bijesz pianę i "wilczym prawem wsadzasz kij w szprychy"? Czuć z daleka żeś z politycznego zaplecza burmistrza i sterującej nim zza pleców ferajny. Akurat o skuteczność działań starosty możemy być spokojni, bo nieraz pokazał ją w praktyce, w odróżnieniu od gromady propagandzistów z UM, którzy z prawdą mijają się bez mrugnięcia okiem i potrafią jedynie nieudolnie się lansować wylewając potoki niemającego nic wspólnego z rzeczywistością pustosłowia. Daj na luz i nie siej propagandy w czasach zarazy.

grajki 16.03.2020 22:54
Powiat ma tańczyć tak jak mu zagracie? niedoczekanie wasze.......bierzcie się za strefę parkowania, komunikację, i wiele innych spraw do załatwienia

Fili 14.03.2020 08:28
Sami nakręcamy temat. A ceny w sklepach horrendalne. Ludzie chorowali i chorować będą czy to na koronawirus czy też na inną przypadłość.

Filii, et Spiritus Sancti 14.03.2020 17:53
Aleś wykazał się znajomością tematu ... można by rozwinąć twój watek i powiedzieć jak PAD ..że ludzie umierali i będą umierać . Odkrywcze prawda ? a jutro wstanie słońce i pojutrze też...czy nie mam racji ?

Podnieś głowę i powiedz Starosto 13.03.2020 15:35
Ale co konkretnie pan starosta zrobił? Ja chcę wiedzieć! Chce wiedzieć ile mamy respiratorów, ile osób je obsługujących, ile pielęgniarek, a ile szacujemy, że będziemy potrzebować? Gdzie w Augustowie jest miejsce przeznaczone na kwarantannę? Suwałki mają już takie miejsca przygotowane, a my? Panie starosto co pan *** zrobił?

Jarosław Szlaszyński 13.03.2020 21:00
SPZOZ w Augustowie posiada 9 respiratorów i personel do ich obsługi. Odział zakaźny ma 15 miejsc z możliwością rozszerzenia do 24, a w razie potrzeby zostanie przekształcony kolejny oddział. Zostały określone dwa miejsca do kwarantanny:, posiadające: pierwsze 34 miejsca i drugie - 200, mogą być uruchomione w każdym czasie.

Mieszkaniec powiatu 14.03.2020 11:40
Dziękuję za konkretną informację. Pan Starosta jak zawsze przygotowany

Za mało informacji 15.03.2020 08:50
Panie Starosto, proszę o uzupełnienie i formacji. Ile z 9 respiratorów jest zajętych przez innych chorych w tym momencie, czy w te 9 wliczył Pan respiratory służące do transportu? Jeśli tak ile respiratorów mamy? 3? Nie ładnie jest oszukiwać. Mieszkańcy boją sie, że szpital sobie nie poradzi.

Niepokój 15.03.2020 10:37
Nie widziałem aby personel miał maski w szpitalu!? Są w ogóle??

K. 15.03.2020 11:39
A co, mają odłączyć chorych od respiratorów, żebyś był zadowolony? Mają stać i czekać tylko na zakażonych? Czepiasz się, choć pewnie sam nawet tyle byś nie zrobił, bo jedyne co umiesz, to tworzyć innym czarny PR. Dobrze, że w ogóle mamy respiratory, nawet te do transportu, bo w razie czego można ich użyć. Inne szpitale tyle nie mają. I nie wykorzystuj sytuacji epidemicznej do gierek politycznych.

Zawszeniezadowolonyzawsze 15.03.2020 17:03
popieram kolegę, też chcę -jeszcze- wiedzieć czy obsługa respiratorów to kobiety, i czy ładne? Jaki jest wystrój pomieszczeń do kwarantanny, jakie będzie menu i w ogóle …. no ico Panie Starosto, na pewno będzie brak odpowiedzi.

Kit w oko 13.03.2020 14:32
Podejmują bardzo aktywne działania ale się nie chwalą? Czy to ściema? Z byle błahostki zawsze szarfy medale wywiady a teraz, że nie nagłaśniany?

Jarosław Szlaszyński 14.03.2020 21:08
Wyróżnianie i dziękowanie jest dobrym zwyczajem. Lepszym, niż niedostrzeganie, pomijanie czy deprecjonowanie. W przypadku koronawirusa najlepszą bronią przeciw niemu jest zachowanie rozsądku, nieuleganie panice, przestrzeganie zasad, zaleceń i nakazów władz i służb, ich właściwa organizacja i przygotowanie. Dziękuję pracownikom Sanepidu, szpitala, lekarzom rodzinnym, pracownikom służb zarządzania kryzysowego, policjantom, strażakom i wszystkim, którzy pracują na rzecz naszego bezpieczeństwa. Dziękuję Wam bardzo.

Sylwia 14.03.2020 21:50
Skromność i to się chwali. A nie z byle g..... Lecieć do gazet i zwoływać konferencje

7 14.03.2020 22:08
Dziękuję lepiej się czuję dzięki tym słowom. Warto było czekać

wef 15.03.2020 10:11
Czy Pan nie zrozumiał? Chwalicie się byle bzdetami, a tu Pana zastępca o koronawirusie mówi, że robicie bardzo dużo, ale się nie chwalicie. Mieszkańcy nie oczekują peanów, a konkretnej informacji. PS. Nie za szybko te podziękowania? Zagrożenie nie minęło jeszcze.

EP 16.03.2020 11:30
Powiat się wychwala? Określiłabym to inaczej ....powiat jest powściągliwy .....natomiast miasto ma opracowane do perfekcji wychwalanie się zanim coś zrobi to zwoła 5 konferencji 10 spotkań z mieszkańcami na których jest 30 osób a w ich oczach 300 ! Z powodu braku (niestety) sukcesu potrafi być komiczne. Np. Ostatnia sesja nadzwyczajna z dnia 12 marca p. Chodkiewicz w sprawie zamknięcia szkół 20 min sesji .....uwaga "cała Polska poszła naszym śladem " ???! A dzień wcześniej wszystkie media trąbiły o zamknięciu szkół !

Powściągliwy 16.03.2020 12:22
powściągliwy? to odpowiednie słowo na nic nie robienie.... tu nie chodzi o chwalenie się co się zrobiło.. tylko informowanie co się zrobiło, gdzie szukać pomocy, informacja gdzie się udać, co robić itd... ale jak nic się nie robi to najlepiej mówić że jest się powściągliwym.... chyba mieszkańcy powinni otrzymywać informację na bieżąco!!!! tak jak robi Rząd i Ministerstwo zdrowia!!! a Augustów jakie otrzymuje informacje ze Starostwa???? ...powściągliwe informacje.....

zniesmaczona 17.03.2020 08:29
Wystarczy, że z pancernego urzędu mają informacje i z FB.

Huricane 17.03.2020 09:14
Bo jak władza milczy to coś ukrywa, jak mało mówi to niewiele robi. A jak dużo krzyczy to z małej rzeczy robi wielki sukces. Tak zawsze było.

duduś 16.03.2020 12:28
To prawda miasto prostego wniosku o zdejmowanie eternitu nie zdążyło złożyć przez co przepadła dotacja. Żenada.

UE - Expert 16.03.2020 15:22
Dudusiu.. sam nick wskazuje że za bardzo wiedzy merytorycznej nie posiadasz...5 tys. zł na całe Augustów... przy 50 chętnych - 100 zł na dom... żenujące są takie wnioski i jeszcze bardziej żenujące pisanie o tym że przepadły....

duduś 16.03.2020 17:16
Żaden z Ciebie expert gdyż miasto nie 5tys. zł. a ponad 20 tys. straciło tytułem nie złozenia wniosku o zdejmowanie azbestu.

Boss 16.03.2020 20:44
hmm.. ja mówię 5 a Ty 20.. jak to różnica na kilkaset domów... ja jako prywatny właściciel bym w ogóle tym się nie zajmował bo osoba tao robiąca by na siebie nie zarobiła... także dudusiu płacz i narzekaj dalej że mieszkaniec Augustowa który chciał zdjąć azbest nie dostał na to 50-200 zł dofinansowania...

kaśka 17.03.2020 08:27
No właśnie BOSSie z Naszego Miasta ty byś nawet nie pochylił się gdyby na ulicy leżało 20tysiaków. Takie wzorce mają nasi włodarze. Daleko z takim myśleniem miasto Augustów nie zajedzie. Szkoda mieszkańców.

Boss 17.03.2020 11:20
szanowna kaśko... nie jestem z Naszego Miasta tylko racjonalnie wszystko oceniam... Jakby miasto pochwaliło się otrzymaniem dotacji w kwocie 20 tys. zł na cały Augustów to wywołałby to wiele szyderczych komentarzy.... jak nie otrzymała takiej dotacji to też jest wiele negatywnych komentarzy... ale myśląc logicznie co taka kwota dotacji dałaby dla Miasta???? więcej problemów byłoby z ich rozdaniem...... natomiast prywatnie Pani kaśko schyliłbym się po 20 tys. leżące na ulicy i oddałbym na Policję żeby znaleźli właściciela....

wiemcomówie 18.03.2020 08:19
Urząd jest rozliczany nie z wysokości dotacji a z wykorzystania możliwości ich pozyskania. Urząd Miejski nie złożył wniosku i jest to karygodna sytuacja natomiast kwota dotacji nie ma tu żadnego znaczenia.

Czytelnik 18.03.2020 11:17
Każdy zna ten styl i każdy wie kto pisze ! Gdyby miasto pozyskało taką dotację (20 tys zł) to przecież by było napisane w każdej augustowskiej gazecie i konferencje by zwołali.

Halo fachowcy pilnie poszukiwani 16.03.2020 17:20
Tu nie chodzi o kwotę ale o brak działania. Brak przestrzegania terminów. Teraz nie dopilnowali 5 tys za chwilę może to być 50 tys. Sprawa idzie oto, że Mirosław i jego prawdomówny przyjaciel tyle trąbił o wykwalifikowanych pracownikach.... Gdzież oni?????

Wioska 16.03.2020 19:31
Slepaczysko nie nadąża))))

Fachowiec 16.03.2020 20:40
żaden fachowiec za takie kwoty nawet nie kiwnie palcem... to tak jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o tym....

uczeń 18.03.2020 08:13
Miasto kwiatków z pod pomników nie potrafi pozbierać tylko leżą i straszą przechodniów. Gonić to towarzystwo co tylko na fejsach potrafi się lasować.

Rtvg 16.03.2020 14:47
EP zapomniałeś dodać że premier 2 godziny po burmistrzu podjął decyzję o zamknięciu szkòł⛄⛄⛄

EP 16.03.2020 17:41
Doprawdy nasz p. burmistrz marnuje się w Augustowie. Specjalista w każdej dziedzinie . Same pasma sukcesów.

Joanna 16.03.2020 17:16
Dodać należy, że nikt w starostwie z pracy nie odchodzi. Ani kierowniczja ani pracownice w przeciwieństwie do urzędu. Ilu odeszło samych????

Zatrudnię 16.03.2020 20:48
hahaha.. nie kracz Dżoanno bo się zdziwisz.... i zostaną same wdupowłazy....

Hfsr 17.03.2020 06:34
Tam już zostały ???

KI. 15.03.2020 14:25
No jasne. Lepiej nagłaśniać, np. kompromitować się konferencją o podrobionych podpisach, co prokuratura potem wyśmiała. Albo show z obwodnicą, której skutkiem jest wrogość i oburzenie ościennych gmin. O innych wtopach nagłaśnianych szkoda już wspominać. To ma być ten wzór?

Anna 15.03.2020 20:03
Oraz wiele innych działań.

Krzysztof 16.03.2020 08:10
Wystarczy jeden urząd, który robi wokół dym. Starosta od ponad miesiąca organizuje spotkania w gronie odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo. Mają przygotowane pomieszczenia na przyjęcie zarażonych , pomieszczenia na kwarantanne oraz sprzęt medyczny ratujący życie.

Life_is_life 16.03.2020 11:30
mają? bo ja słyszę od ludzi tam pracujących że nic nie mają... tak samo jak w szpitalu Łomży mają...

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: wyborcaTreść komentarza: w następnych wyborach mieszkańcy budynków wielorodzinnych pominą burmistrza Karolczuka i całe te nasze miastoData dodania komentarza: 10.12.2025, 21:02Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Najwyższy czas zmobilizować starostów do realnego działania w miejsce feĵšbûkowego pajacowaniaTreść komentarza: Popieram pomysł byłego wice starosty Szkiłądzia dotyczący przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ulicy Nowomiejskiej. Może pozostali radni powiatowi ruszą swoje cztery litery i zaczną intensywniej bodźcować starostów Szczudło i Rusieckiego w celu zmobilizowania tychże do faktycznej i efektywnej pracy na rzecz lokalnej społeczności zamiast kompulsywnego, częstokroć żenującego lansowania się w mediach społecznościowych wespół z kierownikiem Wnukowskim.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 19:03Źródło komentarza: Postulat o zmianę organizacji ruchuAutor komentarza: Delegacja żałosnych kabotynów, cynicznych manipulantów i infantylnych farmazoniaczy spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Czy na spotkanie z niezłomnym Sędzią i obecnie Ministerm Sprawiedliwości Waldemarem Żurkiem skutecznie i sprawiedliwie rozliczającego aparatczyków-kradziejów z czasów pisowskiego bezładu pojechała športową Škodą delegacja rajców z augustowskiego monumentalnego ratusza oraz ze starostwa powiatowego w Augustowie składająca się z kwiatu lokalnych działaczy ekipy Nasze Miasto-PiS na czele z burmiszczami Karolczukiem, Chodkiewiczem i Sieczkowskim oraz starostami Szczudło i Wnukowskim?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 18:14Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Z serdecznymi pozdrowieniami z Augustowa dla Ministra Sprawiedliwości Waldemara Żurka!Treść komentarza: Niestety nie mogę dziś być na spotkaniu z Ministrem Żurkiem, ale życzę dużo zdrowia i sukcesów w egzekwowaniu prawa i sprawiedliwości na pisowskich aparatczykach spod jarkowo-ziobrowego znaku bezprawia i niesprawiedliwości, hej!Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Residential Estate Villa Park Racis Development in the Augustów ResortTreść komentarza: Wynika z tego, że osiedle Villa Park Racis Development poza pięknym i nietuzinkowym pod względem krajobrazowo-przyrodniczym położeniem oraz budownictwem architektonicznie nawiązującym do zabudowy willowej będzie dodatkowo bardzo bezpiecznie. Co ciekawe praktycznie z każdym komentarzem swego rodzaju malkontentów budownictwa willowego posadowionego w pięknych okolicznościach przyrody ukazują się kolejne, dotychczas nieznane potencjalnym nabywcom zalety osiedla Viila Park na ulicy Wypoczynkowej w Augustowie.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:46Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą noc Ciekawe czy padną pytania dotyczące Augustowa?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 13:20Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Śmietnikowy JoeTreść komentarza: Na stronie UM Augustów info o opłatach za śmieci od 01.01.2025 r. Nowe zasady wchodzą od 1.01.2026. Brak infromacji jak to będzie wyglądało, czy beda miesięczne faktury itd. Wprowadzają zmiany, a urząd milczy i nie poczuwa sie do informowania mieszkańców. Czy nowe deklaracje trzeba składać, kto bedzie to wyliczał od zużycia wody, czy ęda faktury przysyłać. Nic. Za 3 tygodnie nowy rok.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 12:15Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Żenujące androny à la pisowskie mydło i powidłoTreść komentarza: Radny Wnukowski może wozić, ale chyba pisowski wiatr propagandy w portkach i żenujące farmazony na swoim koncie fb w podobie do tych żałosnych dyrdymałów à la mydło i powidło uskutecznianych pod mostkiem na Kanale Augustowskim, który to remont mostku podobno skutkować będzie niebywałym rozwojem Augustowa, podniesieniem jakości życia jego mieszkańców i uatrakcyjnieniem dla turystów odwiedzających wyludniający się Augustów, heheh!🤣Data dodania komentarza: 10.12.2025, 09:11Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: I bliskim sąsiedztwie jednostki wojskowej.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 22:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową Cegłą
Reklama