Jeżeli chodzi o infrastrukturę wodociągową to jednym z elementów rozliczania się są wodomierze. Mówię o nich dlatego, ponieważ już nieraz słyszałam od naszych czytelników, że w dobie XXI wieku, większość oczekuje, żeby inkasenci odczytywali pobór wody bez wchodzenia do domów. Wiadomo chodzi tu o pewną prywatność…
-Jak najbardziej to rozumiemy, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych mieszkańców, wprowadziliśmy nowy system polegający na radiowym odczytywaniu ilości zużytej wody, bez wchodzenia do domów. Jest to jednak bardzo kosztowne, dlatego wdrażanie tego systemu potrwa kilka lat. Do tej pory udało nam się już zamontować ponad 850 nowych wodomierzy, a docelowo ma ich być 5 tysięcy. Nowy system polega na tym, że dane, które inkasent wczytuje do tabletu stojąc pod blokiem czy domem, trafiają bezpośrednio do naszego biura, gdzie od razu jest odczytywany stan licznika i jest możliwość wystawienia faktury. Taki system pozwala nam odczytać większość wodomierzy, które są produkowane w Polsce, czyli jest to kolejny nasz krok w przyszłość. Ponadto system ten bardzo nam ułatwi odczyt liczników w mieszkaniach, w których jego lokatorzy są jedynie gośćmi, bo wyjeżdżają często za granicę do pracy, czy po prostu są w ciągłej podróży.
Dodatkowo dzięki tym nowym wodomierzom jesteśmy w stanie odtworzyć historyczne zużycie wody. Czyli, jeżeli mieszkańcy będą mieli wątpliwości co do zapłaty, będą mogli sprawdzić w jakim czasie musieli więcej zapłacić. Dzięki temu będą wiedzieli, w jakim czasie mieli np. problem ze spłuczką, czy ogólnie awarię całej instalacji i czy to było chwilowe, czy długotrwałe. Przy okazji omawiania tego systemu , chciałbym też powiedzieć, że kończymy też wdrażać system GIS, czyli System Informacji Geograficznej. W związku z tym, że jest wiele producentów tych programów, w skrócie można by było powiedzieć, że jest to po prostu archiwizacja danych. My jednak chcemy iść do przodu i chcemy doprowadzić do sytuacji, że kiedy powstanie awaria na danej ulicy, to mieszkańcy danej ulicy dostaną komunikat od kiedy i do kiedy nie będą mieli wody. Chcę tu się pochwalić, że takim systemem dysponują tylko placówki w dużych aglomeracjach, my jako niewielka miejscowość jesteśmy prekursorem takiego systemu.
-Bardzo nas to cieszy. Panie prezesie bardzo dziękuję za rozmowę. Mam nadzieję, że dzięki niej, wiele wyjaśniliśmy i uspokoiliśmy mieszkańców naszego miasta. Biorąc jednak pod uwagę, że woda jest bardzo ważna w naszym życiu, liczę na to, że spotkamy się jeszcze na łamach naszej gazety i opowiemy augustowianom o innych aspektach związanych z naszą wodą .
-Ja również dziękuję i obiecuję, że jeszcze do tej rozmowy powrócimy.
Rozm. Jolanta Wojczulis
Napisz komentarz
Komentarze