Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 10 maja 2026 10:15
Reklama

Burmistrz odetchnął z ulgą

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1049 roku wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Biegnijmy do kiosków, gdyż najciekawsze teksty zamieszczamy jedynie w wydaniu papierowym. Kto woli czytać w komputerze, może kupić prenumeratę w wersji elektronicznej. Jest tańsza, a gazeta dostępna jest już we wtorek.
Burmistrz odetchnął z ulgą

Krzysztof Przekop

Funkcja burmistrza miasta to niezwykle ciężkie zajęcie. Praca nienormowana, także w soboty i niedziele. Wymaga poświecenia prywatnego czasu kosztem rodziny. Burmistrz odpowiada za wiele dziedzin w mieście. Szkoły podstawowe, a zatem walka ze skutkami demografii i kolejnych pomysłów ministrów, budowa i utrzymanie ulic, cała sfera socjalna i mieszkaniowa, woda, ścieki, ogrzewanie, plany zagospodarowania, kultura i w jakiejś części gospodarka i wiele innych. To od jego zaangażowania, jego decyzji zależy w jakim mieście będziemy mieszkać za 20 lat. Wiem, że może to niezbyt popularne, ale uważam, że obecnie praca burmistrza jest niezwykle nisko wyceniana. Nie porównuję wynagrodzenia burmistrza do wynagrodzeń dziennikarzy lokalnej prasy, ekspedientów, pielęgniarek. Porównuję do kierowników w większych firmach. Burmistrz zarabia znacznie mniej od nich. Ktoś powie, że to misja, że nikt mu nie kazał startować w wyborach., że wiedział ile będzie zarabiał. To prawda, jednak musimy popatrzeć na problem szerzej. Jeśli burmistrz zarabia mało, również mało muszą zarabiać szefowie miejskich spółek, kierownicy wydziałów i szeregowi pracownicy. Tanie miasto, to nie niskie pensje urzędników. To dobre profesjonalne decyzje, trafione inwestycje, dobrze utrzymane ulice zimą i czyste latem. A do tego trzeba fachowców. Dlatego niskie pensje w długiej perspektywie muszą zaowocować deprecjacją kadr i błędami w zarządzaniu. Wysokość wynagrodzenia burmistrza zależy od decyzji rady miejskiej. Namawiam radnych, by zaufali prostym zasadom zarządzania, że fachowość kosztuje. Moje zdanie w tym temacie nie zmieniło się od wielu lat, bez względu na nazwisko burmistrza. Identyczne uwagi zgłaszam do wynagrodzenia starosty.



Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkańcy LIPOWCA 12.07.2019 08:34
Od momentu gdzie np ul. Robotnicza na Lipowcu doczekała się utwardzonej drogi z przygotowaniem pod wyłożenie chodników(których pewnie nigdy nie będzie) nic się nie dzieje.Pobocza drogi po zimie ( a mamy Lipiec) począwszy od Tartacznej w zalegającym piasku,Chwasty po okna , 18 wyciętych pięknych,starych Lip , gdzie nowe nasadzenia? tak jak np po oddaniu ulicy Głowackiego.Droga przed remontem miała klimat,przynajmniej pasowała do dzielnicy,ulicy.Dlaczego zaczynając inwestycję nie doprowadza się jej do końca? Przecież wykończenie daje wizytówkę dla miasta,wykonawcy .Kolejna inwestycja na Lipowcu PARK HERBERTA też tak będzie wyglądała ? A Lipowiec ul Robotnicza to też JEGO mieszkańcy, pomimo że jesteśmy tacy jacy jesteśmy. Z poważaniem PANIE BURMISTRZU.

jestlepiejniżbyło 12.07.2019 15:25
Mieszkańcy Lipowca... nie marudzić tylko się cieszyć i zasięgnąć informacji... o ile piszą to mieszkańcy Lipowca.. hahaha..ale dla wiadomości to ulica Głowackiego dostała dofinansowanie zewnętrzne (bo się na to kwalifikowała, a Robotnicza niestety nie spełnia kryteriów dofinansowania) i jest zrobiona ze środków Urzędu Miasta... Żeby nie ta inicjatywa i komitety lokalne to byście asfaltu się nie doczekali w najbliższej 50 - latce... i tyle na ten temat...

CICHO SIEDZIEĆ I SIĘ CIESZYĆ 15.07.2019 07:31
CICHO SIEDZIEĆ I SIĘ CIESZYĆ , Czyli z dofinansowaniem zewnętrznym musi być tak jak np. na ul.Głowadzkiego czyli super ,zaś ze środków Urzędu Miasta może być byle jak,tak jak np.na Lipowcu.BRAWO

Muld 15.07.2019 15:32
Dokładnie tak. Bo nasze Miasto (a dokładnie dochody Augustowa) to nie Monako żeby do każdej ulicy dokładać 50-70%...dla mnie to jasne bo mieszkałem wiele lat na ulicach bez asfaltu i brodziłem w błocie i brudzie... Tak trudno to zrozumieć????

Za kogo nas mają? 12.07.2019 19:36
Zrobione na odwal ale co tam. Wiadomo, że jak ślepowron lata to i taki efekt.

Z glinek 13.07.2019 08:53
W którym miejscu , przed remontem Głowackiego miała "klimat" . Popatrz sobie jak było i nie pisz bzdur .. http://tnijurl.com/8d54d548566c/

ul.Głowackiego 15.07.2019 07:24
....Cytuję - ,18 wyciętych pięknych,starych lip,gdzie nowe nasadzenia?tak jak np. na ulicy Głowackiego( na ul. Głowackiego rosły lipy?)- Czytaj ze zrozumieniem.

Balbina 09.07.2019 18:06
Mam rozwiązanie.Najlepiej nie śmiecić. Najczęściej niektórym ludziom ciężko trafić do kosza.Zabierzcie swoje śmieci ze sobą i problem z głowy.To nie Burmistrz śmieci, ale ludzie korzystający z parku,bulwarów ,lasu . Trochę empatii i kultury nikomu nie zawadzi. Wystarczy się schylić po swoje śmieci -inaczej i Salomon problemu nie rozwiąże.Dzieci w przedszkolu lepiej wiedzą co trzeba zrobić ze śmieciami niż dorośli.

Malwina 09.07.2019 21:22
Burmistrz nie śmieci ale odpowiada za czystość i wizerunek miasta. Płacimy podatki i chcemy aby było czysto. Ale ty Balbina możesz zbierać i swoje i cudze śmieci. Możesz skisic trawę i umyć przystanki. Tak w formie wolontariatu.

Balbina 10.07.2019 08:38
Ja swoje sprzątam,więc ten tekst nie do mnie.Mądrzyć się i stawiać wymagania to Ty .Tak niech ktoś posprząta ,bo Ty Malwina się nie poniżysz-najlepiej wieszać ....na Burmistrzu.Jesienią dzieci ze szkół posprzątają jak zwykle.Owszem płacimy podatki ,ale jakby każdy dbał o czystość to roboty ze sprzątaniem byłoby mniej.Zacznijmy krytykę od od siebie !

Żal patrzeć... 10.07.2019 10:11
Dlaczego problem brudnego miasta dotyczy właśnie Augustowa? Inne samorządy sobie z tym świetnie radzą, tylko nie nasz. Inne samorządy zabiegają o turystów, nasza władza mówi, że turyści to problem. Korki, śmieci itp., O co chodzi???

Kto 10.07.2019 15:29
Ktos ma w swoich zadaniach dbanie o czystości porządek w mieście. Ktoś ma w swoich zadaniach sprawdzać pracę innych, ktoś ma w swoich zadaniach zdawać relacje dla Pana burmistrza. Niech przełożony jego oceni i rozliczy.

Gdzie oni są 10.07.2019 16:34
Masz rację Balbina, burmistrz ma od tego ludzi, pracowników, kierowników, specjalistów i fachowców. On sam wszystkiego nie da rady ogarnąć i to jest zrozumiałe. To ja się pytam i inni mieszkańcy również, gdzie są co ludzie, że jest tak, a nie inaczej. Dlaczego burmistrz musi za ich pracę, albo i nie za pracę świecić oczami?

gr 10.07.2019 10:43
Masz rację. W ub. r. posprzątałem plażę na Neckiem. Dwa worki butelek i puszek z krzaków wyciągnąłem. W tym roku z dna Necka przy przegu wyjąłem tyle butelek, że zapełniłem kosz 120L. Niedawno byłem na plaży i przyszło kilkoro nastolatków. Jeden z nich wrzucił karton do jeziora. Wstałem, podchodzę i pytam dlaczego wrzucił śmieć do jeziora. On na to, że to nie jego. Mówię mu, że nie ważne czyj, on to wrzucił i ma teraz to wyjąć. Reszcie powiedziałem, że wszystkie butelki i śmiecie mają zebrać na gromadę. Byłem pewnien, że mnie oleją, a nawet mnie zwymyślają i zwieją. Ale nie! Zebrali do kupy! Pozytywnie byłem zaskoczony. Podszedłem do nich, podziękowałem i mówię, że tu sprzataczek nie ma i wszyscy musimy dbać, bo inaczej będziemy odpoczywać w smieciach. Mówię im, żeby dali mi te śmiecie to zaniosę do pojemnika. Mam nadzieję, że to da jakiś skutek na przyszłość. W każdym razie zawsze po sobie sprzątam i jak widze obok siebie "cudze" śmiecie to nie mam oporów, żeby sprzatnąć nie swoje. Co prawda, spojrzenia ludzi są dziwne, patrza jak na kosmitę. Ale jaki problem w tym, że jak biorę swoje smiecie i widze obok inny to podnosze i wyrzucam? Żaden!

Balbina posprzątaj 11.07.2019 12:07
Balbina idź do parku i wygra stęchłe liście, kołki i pety. Zamieć piach z kostki. Ty to lubiz

Wszyscy mają w du..... 08.07.2019 20:46
Weźcie posorzątajcue park bo syf że aż strach. Ktoś w ogóle zajmuje się tym? Gdzie prezes?????

Tosia 05.07.2019 09:09
5 lipiec toalety przy molo zamknięte budowa nie skończona dalej wstyd prezesi odchodzą z pracy pracownicy odchodzą o co chodzi!!!!!!! Co w tym miescie sie dzieje?????

słusznie 05.07.2019 09:28
Mądrzy ludzie nie chcą współpracować z tym bajzlem który panuje dlatego lepiej odejść i nie być łączonym z tą ekipą.

Fantastyczne miejsce pracy 05.07.2019 14:29
Nto prawda. Odchodzą wieloletni pracownicy. Pewnie z tej dobroci. Może o tym gazeta napisze?

niesłusznie 05.07.2019 14:34
Mądrzy ludzie odchodzą? To znaczy że zostaną niemądrzy? Ważyłbym słowa....

? 05.07.2019 16:31
Nie strasz nie strasz bo się zes....... Sz. A kibel zamknięty i co wtedy pocznuesz. Słusznie czy niesłusznie nawalusz w majtki

Ratuj się kto może 07.07.2019 12:25
Czy to prawa, że odszedł kolejny pracownik wieloletni z urzędu miejskiego w Augustowie?

Kloc 05.07.2019 11:54
Wykonane i nawet nie nasr......e. Ot mi sukces

Siku 05.07.2019 14:33
To męski czy damski kibel? Czy taki wspólny, ogólny? J

WC 05.07.2019 12:08
A tyle było achów i ochów, że taki przeogromny sukces...... Tragedia!!!

Konon 03.07.2019 16:42
Wymaga poświecenia kosztem rodziny jesli ja sie ma poprzednicy chyba nie mieli???? Bo im obniżała rada pensje

Toja 03.07.2019 16:37
A jak sie to ma do stałego obniżania pensji poprzedniemu burmistrzowi przez obecnego Wice

Wstydu brak 03.07.2019 15:32
Chodził po Lipowcu drogi podziwia, a koledzy szoł robili na fb. Trzeba było przejść sie po Lipowcu i czystość dzielnicy zobaczyć. Syf pod śmietnikami gdzie necko wybiera.

Lipowiec mówi 10.07.2019 16:38
Lipowiec prosi o wyłożenie trawy za ogrodzeniem w miejscu gdzie nie ma chodnika a jest droga. Chwasty wysokie do pasa. Nuechlujstwo.

Flio i flap 03.07.2019 15:29
Zamiast odetchnąć z ulga powinien westchnąć razem z kolegą po fachu nad stanem czystości ukochanego miasta. Wstyd panowie

Syf syfa syfem pogania 03.07.2019 13:59
Dlaczego, w Augustowie, na błoniach, nad jeziorami jest taki syf ??? Czemu nikt nie sprząta ? I niech nikt nie mówi że nie da się, bo się da. Wystarczy popatrzeć na inne miasta lub choćby teren Spółdzielni Mieszkaniowej w Augustowie. Na spółdzielczych podwórkach codziennie o świcie chodzą Panie i Panowie i zbierają śmieci i jest czysto. A część reprezentacyjna miasta tonie w puszkach butelkach i innych śmieciach

To prawda syf 03.07.2019 15:25
Nie tylko na Błoniach. Na innych terenach również. Nikt nic z tym nie robi. W gazecie nadzieja

Pijar 03.07.2019 16:06
Sprząta się ale w ramach tego za co się płaci. Skoro płaci się za tylko kilka etatów osób sprzątających to wiadomo że jest to za mało. Na czas sezonu miasto powinno zatrudnić(dać pieniądze ) 2 albo i 3 razy więcej osób. Czary Mary nie pomogą. Proponuję żeby panowie burmistrzowie w ramach autopromocji i pijaru codziennie w sezonie od 4-5 rano sprzątali miasto. A i jeszcze po każdej imprezie miejskiej. Miasto zaoszczędzi a jaki pijar sobie zrobią ....

Spółka 03.07.2019 19:16
I prezesik niech wezmą że sobą. ?

Preze sik 05.07.2019 21:05
Krytyka nalezy sie prezesikowi bo on szefuje sprzatajacym ale jest nad nim burmistrz ktory nie widac aby nadzorowal prezesika

poli 06.07.2019 10:29
Preze sik masz blade pojęcie o tym co sie dzieje. Parówy już zjadłeś i czas na relaks przy komputerze i pisanie bzdur? Idz do tej firmy do pracy to zobaczysz jak to wygląda i kto nie daje kasy na sprzątanie miasta choćby stanąć na głowie. Krytyka należy się idiotom piszącym brednie w komentarzach.

Kto posprzata 10.07.2019 19:16
A byles w centrum w parku. Tam dopiero syf. Nikt nic w temacie nie robi. Moze urzad miejski przestal za to odpowiadac . Moze to starostwo odpowiada za porzadek kolo pomnika krola Zygmunta

Kto pobiera 10.07.2019 21:47
Główny park to dramat i porażka obecnych

Żal patrzeć 11.07.2019 09:16
Park miejski jest jednym z najbardziej zaniedbanych miejsc w mieście a powinien być miejscem wypoczynku, rekreacji mieszkańców i turystów. Brak zieleni i kwiatów, ławek mało i starodawne, niewygodne. Fontanna brudna, trawniki gołe. Bardziej zadbany park jest w Lipsku, nie mówiąc już o Olecku. To powinien być jeden z priorytetów - zadbane centrum. Kolumna też była kiedyś podświetlona. Szkoda, bo park ma potencjał .

Augustowianin 03.07.2019 13:19
Panie burmistrzu,a co z programem mieszkanie plus?TBS też nic nie buduje,a miał powstać blok w Silikatach i nic z tego nie wyszło.

Nie 02.07.2019 20:40
Nie ma Augustów szczęścia. Tamten był słaby ale to co dzieje się teraz przechodzi ludzkie pojęcie. Czas szybko płynie. Oby do kolejnych wyborów. Oby to była jedyna kadencja całego towarzystwa....

Lucky 03.07.2019 14:08
przechodzi ludzkie pojęcie ... przez 6 miesięcy? a na sesji słyszymy ze już pozyskano przez te parę miesięcy 2019 r. więcej środków zewnętrznych niż za cały 2018 r? Ogarnij się, bo krytykować można wszystko, ale na szczęście masz tylko jeden głos i decyduje większość.......

Żal pl 03.07.2019 16:00
Tak głosić to potrafią. Pijar przede wszystkim. A może zamiast autopromocji energię skupić na dbanie o miasto? Zamiast głoszenia hymnów pochwalnych na prywatnych imprezach to zapłacić ludziom za sprzątanie miasta? Bo to miasto płaci za sprzątanie a jak nie chce płacić to czysto nie będzie. Samo się nie zrobi. Zawsze kiedy były imprezy miejskie miasto płaciło za sprzątanie . Jak jest teraz? Samo się zrobi?

Powolutku 02.07.2019 20:08
Zarobki dla burmistrzów uchwała rada miasta. Augustowska zdecydowała, że Mirosław Karolczuk będzie zarabiał z dodatkiem stażowym 11256 zł brutto a np Rada Miasta w Sejnach - 5640 zł brutto miesięcznie. Chyba na razie to wystarczy. W roku 2019 w Augustowie niewiele dobrego się wydarzyło, czekamy na dużo, dużo więcej i szybciej.

money 03.07.2019 13:47
bez obrazy... ale w firmach stoczniowych laminiarze zarabiają więcej niż te wspomniane 5640 brutto burmistrza w Sejnach... A Sejny to 5000 mieszkańców czy się mylę? Jeżeli chcemy aby tacy fachowcy za 4000 zł netto na te stanowisko startowali to niedługo nie będzie z kogo wybierać....

Jguuhb 03.07.2019 15:26
Jacy fachowcy?????? W urzędzie są tacy, a którzy to????? Od dziur ci od od syfu to akurat się zgadza

zachmurzenie duże

Temperatura: 9°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Zgadza się. Zresztą są odpowiednie linki do zgłaszania tego typu nieprawidłowości i warto z nich korzystać. Miałem okazję to robić ze skutkiem pozytywnym. Teraz też się przymierzam i tak dla przykładu (jak obiecałem pełny numer na filmiku w KW Białystok) takie pojazdy z nr jak : BAU25.70, BAU21.98 (BMW kombi), czy BAU20.69 (HYUNDAI TUCSON). Nagrań jest sporo. Oczekujcie mandatów. Wiecie za co..Data dodania komentarza: 8.05.2026, 15:13Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: Wierny z KościelnejTreść komentarza: Stop wycince!Data dodania komentarza: 8.05.2026, 14:27Źródło komentarza: Radny o "dantejskich scenach" na ulicy MostowejAutor komentarza: ALARM!Treść komentarza: DLACZEGO STOWARZYSZENIE KOZA NIE INTERWENIUJE PRZY WYCINCE DRZEW NA SUCHARSKIEGO? POWINNI ROZWIESIĆ KARTECZKI I PRZYPIĄĆ SIĘ DO DRZEW ŁAŃCUCHAMI! PROSZĘ O PILNĄ INTERWENCJĘData dodania komentarza: 8.05.2026, 11:51Źródło komentarza: Radny o "dantejskich scenach" na ulicy MostowejAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: No jak jakiś wkurzony hazardzista rozwalił automaty, to go złapali i nawet zdjęcia na stronę wrzucili, nie zająkując się nawet o tym, że to nielegalny salon hazardowy, taka ta nasza policja ;)Data dodania komentarza: 8.05.2026, 11:40Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: MIELICJA augustowskaTreść komentarza: Jeżeli chodzi o reakcję ,,policji" w tym mieście to polega ona jedynie na jeździe po mieście i odwracaniu głowy od problemów i łamanych przepisów, a wszelakie zgłoszenia bezpośrednie do dyżurnego kończą się krzykiem w słuchawce i reakcją typu - czego dzwonisz i zawracasz .... Tak problemy można mnożyć - od przekraczania prędkości jak wspomniano w materiale, niszczenia infrastruktury w mieście, mazania sprayami po wszystkim co się da, wybijanie szyb w przystankach, parkowanie w niedozwolonych miejscach na przystankach (przodują w tym ulice Waryńskiego, Jonkajtysa, Sucharskiego), brak reakcji na zaśmiecanie terenu i można by tu mnożyć i mnożyć przykłady. A ciekawostką jeszcze jest fakt, że nawet jeżeli dostaną twarde dowody do ręki w postaci zdjęć czy inne to co się dzieje - nie udało się ustalić sprawcy, sprawca został pouczony i ma to w głębokim poważaniu bo łamie przepisy dalej. A gdyby tak szanowni panowie policjanci wzięli się do faktycznego karania mandatami i za wykroczenia przywalili mandat z 1000 - 1500 zł i więcej to jeden z drugim zastanowiłby się czy na prawdę warto to robić. Ale po co przecież to tyle pisania, tyle zachodu i tyle roboty - lepiej wsiąść w radiowóz i bujać się po mieście udając, że się pracuje, albo lepiej udawać gwiazdy w serialu w TV, albo schować się w krzakach i wlepiać mandaty, za przekroczenie prędkości o 5 km/h. Ot i takie realia. Ale skoro brak jest reakcji ze strony lokalnych funkcjonariuszy - warto pisać skargi do komendy wojewódzkiej - Ci pojawiają się kilka razy w miesiącu i przynajmniej im się chce pracować a nie tylko udawać...Data dodania komentarza: 7.05.2026, 20:35Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: MMMMMMaaaaaaaTreść komentarza: Pan Szkiłądź spać nie może. Ja polecam stopery do uszu. Sam stosuję bo mam wredną sąsiedkę, której kundle szczekają 24/24. Prośba nie dała skutku, ostrzeżenie pisemne również nie skutkowało. Policja przyjechała, baba przyznała się do winy i dostała pouczenie. Ma możliwość zamknięcia psów przynajmniej na noc, ale złośliwie tego nie robi.Data dodania komentarza: 7.05.2026, 16:02Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: ef3Treść komentarza: To miejsce spotkań młodzieży. Zawsze wieczorami jest tam pełno ludzi jak kiedys pod dyskotekami.Data dodania komentarza: 7.05.2026, 15:40Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: Mieszkaniec.Treść komentarza: Brawo panie Dariuszu,ta trzymać.A w głębokim powarzaniu to będzie do wyborów, a przed znowu obiecanki i robienie wody z mózgu dla mieszkańców.Data dodania komentarza: 7.05.2026, 13:24Źródło komentarza: Radny o "dantejskich scenach" na ulicy MostowejAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Zeby było "śmieszniej" za postój hulajnóg miasto nie pobierało żadnej opłaty z tytułu dzierżawy terenu, a Spółdzielnia Socjalna , gdzie miasto było udziałowcem płaciła taką opłatę. A rozwiązania były i są bardzo proste o czym mówiłem na sesji Rady MiastaData dodania komentarza: 7.05.2026, 12:50Źródło komentarza: Radny o "dantejskich scenach" na ulicy MostowejAutor komentarza: hahaTreść komentarza: pewnie był w delegacji xdData dodania komentarza: 7.05.2026, 10:06Źródło komentarza: Koncepcja na półkę. Dziękuję i do widzeniaAutor komentarza: SzokTreść komentarza: Ludzie taką władzę sobie wybraliście, teraz się obudziliście? Burmistrz i jego giermkowie mieli w poważaniu miasto już za pierwszej kadencji, to skąd teraz te zdziwienieData dodania komentarza: 7.05.2026, 10:05Źródło komentarza: Brak władz na komisji to „rażące naruszenie”. Skarga na burmistrza AugustowaAutor komentarza: onTreść komentarza: MISTRZ!Data dodania komentarza: 6.05.2026, 23:31Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Brawo ZUSTreść komentarza: Bardzo dobrze, że w końcu się za to wzięli, wiele ludzi bierze L4, nie ma ich w pracy a po mieście chodzą i to w pewnym zdrowiu, najczęściej można owych "ozdroweńców" spotkać u fryzjera albo kosmetyczki. Przedłużają też w ten sposób urlopy po powrocie z zagranicznych wczasów, albo budują altanki i ogarniają przydomowe ogródki. O dodatkowej pracy na zlecenie już nie wspominając. Dobrze że ktoś to wreszcie sprawdza.Data dodania komentarza: 6.05.2026, 21:53Źródło komentarza: Do ZUS-u w Białymstoku wróciło ponad milion złotych po kontrolach zwolnień w pierwszym kwartaleAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: No cóż, w kampanii z-ca Chodkiewicz obiecał tor wyścigowy więc może się pochwalić , że "obiecane , zrobione" Nic nie mówił o lokalizacjiiData dodania komentarza: 6.05.2026, 12:16Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: KornikTreść komentarza: Ba. Co dzieje się przy wyciągu,na parkingu, syf kiła i mogiła. Pełno petów, papieru toaletowego i nie tylko. Do tego augustowska i nie tylko wioska - bmw, audi... augustowsko wiejski tjuning. Muzyka gra, platyk i w aucie malo nie odpadnie od decybeli i bączki kręcone na samym parkingu. Żadna nowość. Ludzka mentalność. Sezon sie nie zaczął a problem juz istnieje od kilku lat.Data dodania komentarza: 6.05.2026, 12:13Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Pan Szkiłądź jest cwany, bo mieszka na początku ulicy. Jemu nie będą przeszkadzać progi na całej ulicy. Może niech się wypowiedzą Ci, którzy mieszkają na samym końcu? I trzeba zaznaczyć, że w całym Augustowie są wyścigi, bez względu czy są progi czy ich nie ma.Data dodania komentarza: 6.05.2026, 12:12Źródło komentarza: Nocne wyścigi samochodowe w Augustowie?Autor komentarza: we4fTreść komentarza: Na rogu Konopnickiej i Letniskowej rynna wystawiona jest na chodnik i zimą jest slizgawka, że można nogi połamać. Ludzie muszą schodzić na jezdnię. Ale weź coś powiedz. A chodniki wzdłuż szpitala to juz norma, że nie są w ogóle odśnieżane. Na szczęście trwają analizy prawne w Sądzie Najwyższym i przepisy nakazujące mieszkańcom utrzymywać chodniki należące do miasta mają być uchylone. Odśnieżanie ma spoczywać na właścicielu chodników. I słusznie. Nie ma powodu, żeby część mieszkańców była na "robotach przymusowych", a część nie. Poza tym mamy starzejące się społeczeństwo i trudno wymagać od samotnej 90 babci, żeby zasuwała z łopatą.Data dodania komentarza: 6.05.2026, 09:34Źródło komentarza: Dariusz Szkiłądź o ślizgawicy, "płonącej planecie" i tragicznych chodnikachAutor komentarza: RadekTreść komentarza: Czas, by to miasto i powiat wzięły odpowiedzialność za odśnieżanie chodników! Obowiązek odśnieżania przez właścicieli przylegających posesji to przeżytek PRL, a w dodatku nieżyciowy i niesprawiedliwy!Data dodania komentarza: 5.05.2026, 22:39Źródło komentarza: Dariusz Szkiłądź o ślizgawicy, "płonącej planecie" i tragicznych chodnikachAutor komentarza: PracownikTreść komentarza: Pycha chodzi przed upadkiem, a wyniosłość ducha przed ruiną.Data dodania komentarza: 5.05.2026, 21:01Źródło komentarza: Brak władz na komisji to „rażące naruszenie”. Skarga na burmistrza AugustowaAutor komentarza: Mieszkaniec .Treść komentarza: Takich starostów jak pan Jarosław Szlaszynski i pan Dariusz Szkilondz nie było i nie będzie. Szkoda że w powiecie augustowskim są radni że dla kasy i koryta swojego i rodziny zrobią nawet najgorsze świństwo.Data dodania komentarza: 5.05.2026, 16:50Źródło komentarza: Dariusz Szkiłądź o ślizgawicy, "płonącej planecie" i tragicznych chodnikach
Reklama