Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 18:31
Reklama
Reklama

Zaskakujące wyniki rankingu

Podziel się
Oceń

Z badań opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że Augustów jest w dość odległym miejscu, jeśli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych. Przed nim są np. małe miasteczka z naszego województwa o dużo mniejszym potencjale. Tak smutne dane przedstawiła w interpelacji jedna z miejskich radnych. Burmistrz nie podziela tej opinii. Jego zdaniem omawiany ranking GUS należy rozpatrywać w zupełnie innym kontekście.
Zaskakujące wyniki rankingu

Autor: Na zdjęciu: Radna Aleksandra Sigillewska odczytuje interpelację na ostatniej sesji.

Bartosz Lipiński

Cały artykuł dostępny wyłącznie w papierowym wydaniu tygodnika Przegląd Powiatowy, do kupienia od czwartku, 9 maja. Zapraszamy do lektury.


Napisz komentarz

Komentarze

Hieronim 17.05.2019 23:43
Rankingi są tylko biurokratyczną formalnością. Nasze miasto mlekiem i miodem płynie.

augustowiak z krwi 15.05.2019 12:39
Dokładnie u nas wszyscy potarzają, że na nic nie ma pieniędzy... takim tokiem rozumowania widzimy jak wygląda nasz basen, urząd miasta, drogi, o miejscach dla rozrywki już nie wspomnę. Tu trzeba młodych chętnych ludzi, a nie starych , zmieniający tylko stołki pionków, podstawiających sobie kłody pod nogi, aby tylko ten drugi czegoś nie osiągnął.. Tu trzeba pracować dla ludzi a nie dla siebie i cele polityczne !!

Red 15.05.2019 14:02
W poprzedniej kadencji podobno była młodzież i miało być tak pięknie .....a czym się skończyło podtrzymaniem, donosami a całowała w tym młodzież z Naszego Miasta a w Suwałkach starzy wyjadacze to i widać ....

Jasne 15.05.2019 22:49
Nasi Młodzi nie wiedzą co oznacza pojęcie "dobro wspólne".

Blue 16.05.2019 07:53
Właśnie oni najlepiej wiedzą co to znaczy "dobro wspólne" NM

Czlowiek 15.05.2019 15:11
Przecież teraz rządzą "młodziakiaki" ! Wielkie plakaty przyćmiły ludziom rozum !

mieszkaniec z dziada nie pradziada 14.05.2019 11:56
puk puk . tu niż demograficzny. dzień dobry .

Augustowiak 13.05.2019 15:56
Pan Cieślik zrobił bulwary,położył kostkę za unijne pieniądze i od tamtej pory totalny zastój.Kiedyś to Suwałki i Ełk przyjeżdżały do nas,teraz to my jeździmy do nich,bo tam przynajmniej coś się dzieje i idzie cały czas do przodu,a Augustów stoi w miejscu.

Chociaż bieda w kamienicy hulaj na ulicy :):):) 13.05.2019 19:59
W Suwałkach i Ełku dzieje dlatego, że dawno temu postawili tam na rozwói gospdarczy, założyli dawno strefy ekonomiczno-gospodarcze. A bulwary kostki place baseny itp porobili całkie niedawno. Zyli we właściwej kolejności. Najpierw przemysł miejsca pracy i zarobki oraz budownictwo mieszkaniowe a potem zabawki dla ludzi . A u nas dokładnie na odwrót. Jeśli ktoś uważa że wykładanie kostki to jest inwestycja która sprawi że będzie "się działo " w Augustowie to uchroń nas Panie od takich rządców..

Net 13.05.2019 20:29
Kilka stoczni jachtowych to kiedy powstało?a kiedy nastąpiła prywatyzacja papierosówki a POM i wiele firm budowlanych to kiedy powstało a jak dawniej wyglądała baza hotelowo-noclegowa i wiele innej drobniejszej działalności a w firmach strefy w Suwałkach kokosów nie płacą idź i sprawdź Augustów władze Augustowa muszą się wreszcie zdecydować w jakim kierunku mamy się rozwijać a nie opowiadać bajki i robić propagandę ....

Przespana szansa 14.05.2019 19:55
Te zakłady które opisujesz powstały bez wsparcia samorządu. I jest ich za mało. Potrzeba było działań rowojowych samorządu wspomagających przemysł zachęcających do umiejscowania produkci w Augustowie a nie bylibyśmy teraz na począku drogi.

August 14.05.2019 23:16
Samorząd ma uzbroić teren w wodociąg ,kanalizację,prąd zbudować drogi ,stwarzać dobry klimat dla rozwoju nie gnębić podatkami kształcić młodzież stwarzać możliwości wypoczynku nie załatwiać spraw dla kolesi aprzedsiębiorcy sami sobie poradzą z zarządzaniem i tworzeniem przedsiębiorstw i to samorząd w latach 90-tych robił i powstawały zakłady lub się prywatyzowały w Augustowie rozwijały się te które miały tradycje byli fachowcy dlatego np.nie powstała żadną stocznia w Suwałkach mimo że była strefa ani nie powstała produkcja papierosów a POM mimo strefy w Suwałkach chyba upadł itd.problemem w Augustowie w ostatnich latach jest słabe korzystanie ze środków U E i brak wizji rozwoju i kierunku ,radni Naszego Miasta nie mają o tym zielonego pojęcia kłócą się między sobą donoszą na siebie i mamią ludzi jakie to rozwojowe inwestycje ,baza kajakarzy za kilka milionów ,urząd miasta za miliony a ulice buduje się z kredytu bylejak i jeszcze na ludziach wymusza się haracz i ludzie chcąc jakiej kolwiek ulicy są zmuszani dopłacać i tak że wszystkim nauczycieli też się traktuje po macoszemu itd,itd ludzie muszą się obudzić i przestać udawać się ogłupiać ........

Pracownik 15.05.2019 19:42
W strefie suwalskiej tyle płacą że jest w sam raz aby Augustowianie jeżdzili tam do pracy gromadnie. Niektóre zakłady ze strefy swój transport wysyłają bo tylu pracowników z tąd dojeżdża.

Możlif 11.05.2019 23:20
Cały układ planetarny?

Kiedy to bylo 11.05.2019 15:59
Nasi radni to tak teraz zapracowani ze Przewodniczący Kleczkowski chciał podnieść diety za te spotkania o niczym ???? Moze ktoś pamięta ??? Kiedy to ostatni raz Wysoka Rada sie spotkała ???!!!!

Nic nie będzie 14.05.2019 16:43
Ja w ogóle dziwię się, że ktoś chce być radnym w tym mieście. A do tego widać, że niektórzy radni naprawdę angażują i chcieliby coś zrobić dla tego miasta. A co dostają w zamian? Dieta radnego 530 złotych (można powiedzieć 500+) to najniższa dieta w Polsce jeśli chodzi o taką wielkość miasta. A wykonują dokładnie taką samą pracę jak we wszystkich gminach w Polsce. Do tego jeszcze pretensje, hejt który się wylewa z internetu, brak szacunku.......I nie piszcie, że pracują dla idei, bo w np. w Suwałkach przewodniczący komisji ma 2025 zł na rękę a u nas 670 zł. Widać, który będzie miał motywację do pracy, zaangażowanie, przygotowanie i branie odpowiedzialności za to co się dzieje na posiedzeniach tych komisji.

Napewno nic 14.05.2019 17:47
Panie Przewodniczący Kleczkowski prosze nie błądzić , pan cały czas w Suwałkach ostatnio i nie ma Pan czasu dla mieszkańców Augustowa wyszło wszystko ze za mało kasy na rękę z diety ? Jaka praca taka płaca !!!! Pytam ??? Kiedy ostatnio była sesja? Kiedy był Pan z mieszkańcami i z mimi rozmawiał?? Ma Pan racje pisząc pod nikiem "nic nie bedzie"

pol 14.05.2019 19:40
Jak za mało to na szparagi. Nikt nie karze być radnym. W tym mieście ostatnimi czasami jest więcej polityki niż na ul. Wiejskiej w Warszawie a obserwując poczynania włodarzy i różnych komisji posiedzeń rady to odnoszę wrażenie że mieszkańcy są na szarym końcu interesu.

Kasa 14.05.2019 20:33
O wynagrodzeniu za udział w komisjach nie wspomnę....

Nie 15.05.2019 08:09
Nie wprowdzaj w błąd. Jak się nie ma wiedzy w danym temacie to się nie pisze.

Darek 11.05.2019 14:48
Nie.ma.czemu.sie.dziwic..burmistrz.zamiast. pracowac.po.wybraniu.go.na.to.stanowisko to.kombinuje.jak.starego.burmistrza podac.do.sadu.bo.tylko.to.umie.robic

Samotny żagiel 11.05.2019 16:03
A gdzie to pan M Kotarski ? Zaginął w akcji ? Tak sie z nowa władza wszędzie w pierwszym rzędzie z Burmistrzami !!!! A teraz co ????? Juz nie w gwardii przybocznej ? Odtrącony samotny żagiel w powiecie

W ząbek czesany 12.05.2019 09:42
Zastąpił go sztywny pal Azji ?

Nie rób drugiemu co tobie nie miłe 11.05.2019 16:49
A tym czasem los może obrócić się przeciw niemu.

Asker 10.05.2019 11:55
Trochę merytorycznie..... a te dane z GUS to za jako okres? Kto w tym okresie wnioski unijne opracowywał? kto decydował o tym jakie wnioski będą składane? czy można przedstawić za ten okres , o którym mowa w artykule, ile wniosków zostało złożonych, ile zostało pozytywnie zaakceptowanych?

ja 09.05.2019 21:32
Po co było tworzyć strefę przemysłową, zasilać w wodę "wężem ogrodowym", zasilać w energię elektryczną "kablem telefonicznym" w sposób idiotyczny, skoro teren po Zakładzie Silikatowym wykupił jeden z w-ce starostów. O ile się orientuję, to jest własność urzędu miasta. Teren jest uzbrojony, zasilanie w energię elektryczną jest porządne dwustronne, właściwym przekrojem przewodu. Do zakładu dochodzą tory kolejowe, pełne uzbrojenie z dala od miasta, od osiedli mieszkaniowych, lokalizacja wspaniała. Może tak przekazać nawet ten ten teren dla BAT-u, zamiast niszczyć las???. Zacznijmy w Augustowie myśleć. Pozdrawiam pozostałość myślącą.

mieszkaniec z dziada nie pradziada 09.05.2019 19:58
Czy ktoś jeszcze pamięta o programie Mieszkanie+ , czy można już zapomnieć ...

mieszkaniec 09.05.2019 17:47
Malutka gmina Kużnica Białostocka "zorganizowała" panele fotowoltaiczne, caly proces montażu zmiany licznika i.t.d.Mieszkańcy światli na wsi są szczęśliwi. W Augustowie towarzystwo wzajemnej adoracji śpi. Władze w starostwie proszą o pomstę do Boga. Sumarycznie Augustów dogorywa, Utworzyli strefę przemysłową nauczyciele w-f-u i co...BAT chce chyba 4 ha pola. Myślę, że na kolanach władza da zgodę. Wytnie się las, oleje się ochronę środowiska, oleje się racjonalne myślenie. Czy nie można udostępnić strefy przemysłowej dla BAT-u. Tak nakazuje rozum. Mieszkańcy zacznijmy myśleć, Pozdrawiam

Cytat: "nie chcę sutuacji nieczystych" 09.05.2019 16:18
Szanowni! Wracając do konferencji w sprawie faksymilek w dokumentach przetargowych z dnia 10 stycznia br.: prawidłowa forma gramatyczna brzmi: "demontaż pieców" (kogo? Czego? Dopełniacz) a nie "piecy".

Krzywe wargi ? B. 12.05.2019 19:12
Czy zostaną wyciągnięte jakieś wnioski prawne wobec karrolczuka j mecenasa????

Vinci 13.05.2019 16:21
Mecenasa sztuki współczesnej?

Alojzy Strucel 09.05.2019 13:08
Burmistrz może sobie nie podzielać a jak jest w rzeczywistości, widzą wszyscy na każdego dnia. Miasto jest brzydkie i zaniedbane, brudne i prowincjonalne. Nie sposób w zasadzie wymienić jakichś zrealizowanych ostatnio w mieście inwestycji, które miałyby jakikolwiek istotny wpływ na poprawę jakości życia mieszkańców i wizerunku miasta. Aktualnie rządzący miastem nie zaproponowali jak dotąd żadnej wizji rozwoju, czy to w kierunku turystyczno-uzdrowiskowym, czy przemysłowym. Budowa ulic ze środków własnych na peryferiach to zdecydowanie za mało aby gonić uciekający szybko świat. Uzbrojona strefa przemysłowa wciąż świeci pustkami. Nie powstają żadne inwestycje zwiększające atrakcyjność turystyczną - a przecież można by pomyśleć o parku zdrojowym, tężniach itp. Są na to pieniądze, inne samorządy potrafią je pozyskiwać, tylko u nas jakaś niemoc. Skąd się bierze tak wysoki poziom zadłużenia miasta przy ewidentnym zastoju inwestycyjnym? Myślę, że właśnie z niskiej skuteczności pozyskiwania środków zewnętrznych przy jednoczesnym podejmowaniu inwestycji nie do końca przemyślanych i kosztownych, takich jak chociażby powstająca baza kajakowa.

kkkk 09.05.2019 15:09
zgadzam się z tobą, zapomniałeś dodać,że branżę turystyczną rozłożyli na łopatki, zaczęło się jak Nasze Miasto wygrało wybory. Ciągle zatrudnia się kolesi co do zdjęć pozują, biorą kasę, a ci co się jako tako znali na robocie to pogonili.

Nie wiem 09.05.2019 12:17
Jakie inwestycje zostały zakończone w 2018 roku? Może ktoś wymienić potrafi bo ja nie mogę sobie nic przypomnieć. Nie chodzi mi o drogi, bo "nie samą droga żyje człowiek". Skate park - ale to chyba 2017? Nic mi do głowy nie przychodzi.

" prawo jest w takich przypadlach jasne, jednoznaczne, naklada na mnie obowiązek bezzwłocznego zawiadpmienia organów ścigania????? 09.05.2019 11:55
A moze by tak jeszcze raz oglosić przetarg na wymianę pieców? Bedzie jeszcze "skuteczniej"? A naród poczeka....... Wytrzyma? .... Jako$?

zainteresowany 09.05.2019 10:37
Kiedy Wymiana kotłów Panie Karolczuk. Mieszkańcy czekają na informację ! Pieniądze mieszkańców już rok leżą na rachunku UM. Jakoś Pan się nie kwapi aby poinformować nas co w tej sprawie się dzieje ! Może jakaś konferencja ? spotkanie ? chociaż pismo rozesłać ?

Czekający 09.05.2019 12:05
Dokładnie, człowieka szlag trafia. Otwarcie ofert bylo miesiac temu i dalej cisza. Nie rozumiem komu tu zależy na opóźnianiu. Piece trudno i tak juz po sezonie. Ale solary można by bylo sie sprezyc i popchnac temat. Pomijajac fakt ze pieniadze na solary wplacone marzec 2018. Wstyd całej procedury i dla całego urzędu. Porażka rządów Panów Burmistrzów. Żałuje za oddany głos.

sv 09.05.2019 10:21
Od remontu ul. 3 Maja to nic wielkiego nie widać. Zastój straszny. W Suwałkach dużo inwestycji i widać, że coś się dzieje. W Ełku również. A u nas tylko akademie i sztandary.

whattosay 10.05.2019 13:07
to zaszłości i błędy decyzji sprzed ponad 20 lat... Suwałki "poszły" w przemysł i strefę a Augustów chciał bogacić się na turystyce... Kto miał rację wtedy, teraz widać... Budżet Suwałk na 2019 r. to dochody na poziomie ponad 470 mln zł, a Augustowa 135 , 8 mln zł... Suwałki otrzymują potężne środki z podatku od nieruchomości od kilkudziesięciu firm na strefie , w tym Padma Art, której ktoś kiedyś nie widział w Augustowie... A co do turystyki to nie wiem jak to skomentować ale w samym mieście Suwałki są 3-4 hotele o kategorii 3 gwiazdek... a w Augustowie -stolicy turystycznej Augustowa ile jest takich hoteli?????

Red 10.05.2019 15:27
Budżety Suwałk i Augustowa są porównywalne Suwałki są dwa razy większe od Augustowa a do tego Suwałki są jednocześnie powiatem grodzkim i wykonują też zadania powiatu np.utrzumują wszystkie szkoły średnie dostając budżetu państwa subwencje,wydaja prawa jazdy rejestrują pojazdy ,pozwolenia na budowę itp dlatego mają kwotowo większe dochody ale także wydatki ,problem jest w czym innym Augustow w ostatnich latach mało kożysta że środków U E na inwestycję,A Forte to powstały w latach 90 tych bo dawne zakłady meblarskie wybudowzne jeszcze w latach 70 tych za Gierka kupiła prywatnie firma Pana Formanowicz dlatego taka nazwa w Augustowie gdyby wytwórni papierosów nie kupił bat to pewnie dzisiaj byłaby ruiną itd.itd jeżeli się coś pisze to trzeba coś wiedzieć a z samych podatków jak piszesz ,,potężnych ,,Suwałki ,,nie miałyby takiego budżetu zrobiły wiele inwestycji bo mądrze hojnie sięgały po środki unijne a u nas marazm i budują uliczki bez chodników na peryferiach i z kredytów i jeszcze doją mieszkańców

qwerty 14.05.2019 09:44
co ma do tego fakt że Forte powstały w latach 90? nową inwestycję wartą 1 mld zł ulokowały w strefie w Suwałkach a nie w Augustowie.. dlaczego? bo jak myśleli o takiej inwestycji to strefy w Augustowie nie było... i tylko proszę mi nie mówić że decyzja o takiej inwestycji zapada w miesiąc lub rok.... Aby robić inwestycje to trzeba mieć wolne środki a nie budżet, bo skoro budżet wydajemy na cele ustawowe - to skąd środki na inwestycje? Suwałki mają więcej wolnych środków jak też mają większą zdolność kredytową - raz ze względu na spełnienie wymaganych kryteriów wskaźnikowych a dwa że banki chętniej udzielają kredytów większym samorządom.... a że Suwałki mądrze sięgały po środki unijne to fakt... ale trwa to tak już od 15 lat a nie jest efektem ostatniego kwartału, czy roku..... Nie porównujmy się do Suwałk, bo nas zje zazdrość, a raczej do Olecka, Grajewa itp....

Zygi 14.05.2019 14:50
Człowieku firma Forte to prywatna firma tak jak BAT w Augustowie i swoje pieniądze inwestuje z tym że Forte korzysta jako przedsiębiorstwo także z finansowania U E Bat też inwestował i nawet chyba większe pieniądze ......natomiast o czym innym mowa o realizacji inwestycji samorządu i tu od kilku lat Suwałki są bezkonkurencyjne Augustów od kilku lat żadnej poważnej inwestycji z udziałem środków UE nie zrealizował i to powoduje marazm i zacofanie i tylko zadłużanie miasta.,długi będą spłacać prawnuki.

UE-fan 15.05.2019 13:15
A jakie to poważne inwestycje z wykorzystaniem środków UE Urząd Miasta zrealizował w ostatnich 15 latach. które by pchnęły rozwój miasta a nie powodowały jego marazmu? Bo jeżeli usłyszę że bulwary i Mostowa tak rozwinęły Augustów to pozostawię to bez komentarza.... Także nie mówmy o paru latach a całym okresie od wstąpienia do UE.....

Szok 10.05.2019 16:02
Wygląda na to, że tylko 1 w Augustowie jest 3* natomiast 2 są 2*. Tego się dorobiliśmy przez 30 lat. Jeśli coś pominęłam to proszę o informację.

Wykaz 10.05.2019 16:33
Centralna Ewidencja Obiektów Hotelarskich Ministerstwa Turystyki i Sportu https://turystyka.gov.pl/cwoh/index wskazuje 8 obiektów hotelarskich: 1. Hotele - 4 ( 3 ***, 1 **), 2. Pensjonaty - 3 (2 **, 1 *), 3. Kemping - 1 (1 **). Kategorię obiektom (hotelom i pensjonatom) nadaje Marszałek Województwa Podlaskiego. Inne hotele, hoteliki, itp. inne nazwy nie mają kategorii wg wskazanej ewidencji.

Alojzy Strucel 10.05.2019 18:16
To rzeczywiście imponująca baza jak na letnią stolicę Polski (co ciekawe niektórzy chyba rzeczywiście tak myślą). Te trzygwiazdkowe to chyba wliczając Albatros w Serwach i Wojciech. Trzeba przyznać, że zastój w tej dziedzinie jest przeogromny a duży potencjał miejscowości jest od lat marnowany.

Ted 11.05.2019 08:06
A najgorsze jest to, że nikt z tym nic nie robi. Prywatne interesy ponad wszystko. Żenada!

Pokojowa 11.05.2019 18:31
A hotel pod jablonkami to nie trzy gwiazdki???

? 11.05.2019 22:32
???? 10*?

Parkingowy 12.05.2019 09:45
Toż to prawie ratusz ?????????

Zawiedziony wyborem 11.05.2019 08:04
Przepraszam, ale o ile mnie pamięć nie myli, to te zaszłości miały być naprawione przez młodych - gniewnych z NM. Nieprawdaż??? Tyle było obietnic przedwyborczych. I co? I nic!!! Dalej to samo. Augustów 100 lat za innymi miejscowościami turystycznymi w kraju. Tragedia!

Pokażcie co potraficie. Działajcie. 11.05.2019 11:38
To absolurnie prawda. strefę Augustów mógł mieć już dawno ale ówczesny burmistrz / a nie był to KK / niestety nie dostrzegł w tym szansy chociaż miał propozycję utworzenia strefy w Augustowie.Wtedy strefy miały ogromne znaczenie i możliwości. Trzeba było czekać prawie 2 dekady. WW jak by nie było zrobi tą srefę i wybrnął z "impasu uzdrowiskowego" i podzielił Augustów na dzielnice zamykając uzdrowisko w jednej dzielnicy i otwierając na rozwój przemysłu. Strefa jest uzbrojona. Nie neguję absolutnie wcześniejszych dokonań poprzednich burmistrzów. Cieślik bardzo wiele zrobił. Dobrze też że ustanowiono Augustów uzdrowiskiem. Trzeba teraz wykorzystać stworzony potencjał. Parki muzea ławki i inne ozdoby to nie są inwestycje rozwojowe. To konsumpcja. Miła ale jednak konsumpcja. Tego rodzaju inwestycje powstają zawsze jako logiczna ale wtórna konsekwencja rozwoju gospodarczego. Jeśli teraz zaprzepaszczony zostanie rozwój Augustowa zostanie nam strzyżenie trawy malowanie ławek i sprzedawanie frytek.

August 10.05.2019 13:44
Ełk - 2 x większy od Augustowa.. Suwałki 3 x większe od Augustowa... Masz małe ambicje "sv" ... bo powinieneś Augustów porównywać co najmniej do Białegostoku... Tam też jest więcej inwestycji, a dlaczego? Ełk i Suwałki poszły do przodu i to stało się w pół roku? pomyśl logicznie a nie wylewasz hejt. .Zaproponuj coś sensownego jak potrafisz.... Dlaczego w Suwałkach ulokowało się Forte z inwestycją na ponad 1 mld zł? Zatrudni około 500 ludzi i będzie odprowadzać 2 mln zł podatku rocznie do kasy miasta Suwałki. To zaniedbania władz Augustowa sprzed pół roku????? Piszcie dalej ludzie , piszcie i hejtujcie... i nie zdziwcie się jak za kilka - kilkanaście lat w Augustowie nie będzie starosty i burmistrza tylko wójt... bo kasy na samorządy nie będzie i reforma jest nieunikniona....

sv 10.05.2019 16:00
"Z badań opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że Augustów jest w dość odległym miejscu, jeśli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych. Przed nim są np. małe miasteczka z naszego województwa o dużo mniejszym potencjale". Napisz do GUS, że "hejtuje" Augustów. Narazie nic nie widać i z zapowiedzi szumnych widać zastój. No może poza tym, że to co planowane to jak nie przesuniete to będzie dużo droższe. Chyba, że ja nie widzę. Jeżeli nie widzę to zrób listę i wymień.

August 10.05.2019 17:41
z danych z którego roku? bo wątpię że są to dane za I kw. 2019 r. i czy odpowiadają za to Ci którzy są u władzy od paru miesięcy?????

Augustynka 10.05.2019 18:54
Ci sami są u władzy prawie pięć lat !!!

NM 11.05.2019 07:56
Pragnę przypomnieć, że u władzy są od 2014 r. To chyba trochę dłużej niż parę miesięcy???

Przyszły wójt 10.05.2019 17:49
I bardzo mnie to cieszy

Kleks 09.05.2019 09:48
Ale to widać, wystarczy pojechać do innych miejscowości. Co powstaje w Augustowie? Prywatne inwestycje i ulice finansowane z kieszeni mieszkańców.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: wyborcaTreść komentarza: w następnych wyborach mieszkańcy budynków wielorodzinnych pominą burmistrza Karolczuka i całe te nasze miastoData dodania komentarza: 10.12.2025, 21:02Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Najwyższy czas zmobilizować starostów do realnego działania w miejsce feĵšbûkowego pajacowaniaTreść komentarza: Popieram pomysł byłego wice starosty Szkiłądzia dotyczący przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ulicy Nowomiejskiej. Może pozostali radni powiatowi ruszą swoje cztery litery i zaczną intensywniej bodźcować starostów Szczudło i Rusieckiego w celu zmobilizowania tychże do faktycznej i efektywnej pracy na rzecz lokalnej społeczności zamiast kompulsywnego, częstokroć żenującego lansowania się w mediach społecznościowych wespół z kierownikiem Wnukowskim.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 19:03Źródło komentarza: Postulat o zmianę organizacji ruchuAutor komentarza: Delegacja żałosnych kabotynów, cynicznych manipulantów i infantylnych farmazoniaczy spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Czy na spotkanie z niezłomnym Sędzią i obecnie Ministerm Sprawiedliwości Waldemarem Żurkiem skutecznie i sprawiedliwie rozliczającego aparatczyków-kradziejów z czasów pisowskiego bezładu pojechała športową Škodą delegacja rajców z augustowskiego monumentalnego ratusza oraz ze starostwa powiatowego w Augustowie składająca się z kwiatu lokalnych działaczy ekipy Nasze Miasto-PiS na czele z burmiszczami Karolczukiem, Chodkiewiczem i Sieczkowskim oraz starostami Szczudło i Wnukowskim?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 18:14Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Z serdecznymi pozdrowieniami z Augustowa dla Ministra Sprawiedliwości Waldemara Żurka!Treść komentarza: Niestety nie mogę dziś być na spotkaniu z Ministrem Żurkiem, ale życzę dużo zdrowia i sukcesów w egzekwowaniu prawa i sprawiedliwości na pisowskich aparatczykach spod jarkowo-ziobrowego znaku bezprawia i niesprawiedliwości, hej!Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Residential Estate Villa Park Racis Development in the Augustów ResortTreść komentarza: Wynika z tego, że osiedle Villa Park Racis Development poza pięknym i nietuzinkowym pod względem krajobrazowo-przyrodniczym położeniem oraz budownictwem architektonicznie nawiązującym do zabudowy willowej będzie dodatkowo bardzo bezpiecznie. Co ciekawe praktycznie z każdym komentarzem swego rodzaju malkontentów budownictwa willowego posadowionego w pięknych okolicznościach przyrody ukazują się kolejne, dotychczas nieznane potencjalnym nabywcom zalety osiedla Viila Park na ulicy Wypoczynkowej w Augustowie.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:46Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą noc Ciekawe czy padną pytania dotyczące Augustowa?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 13:20Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Śmietnikowy JoeTreść komentarza: Na stronie UM Augustów info o opłatach za śmieci od 01.01.2025 r. Nowe zasady wchodzą od 1.01.2026. Brak infromacji jak to będzie wyglądało, czy beda miesięczne faktury itd. Wprowadzają zmiany, a urząd milczy i nie poczuwa sie do informowania mieszkańców. Czy nowe deklaracje trzeba składać, kto bedzie to wyliczał od zużycia wody, czy ęda faktury przysyłać. Nic. Za 3 tygodnie nowy rok.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 12:15Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Żenujące androny à la pisowskie mydło i powidłoTreść komentarza: Radny Wnukowski może wozić, ale chyba pisowski wiatr propagandy w portkach i żenujące farmazony na swoim koncie fb w podobie do tych żałosnych dyrdymałów à la mydło i powidło uskutecznianych pod mostkiem na Kanale Augustowskim, który to remont mostku podobno skutkować będzie niebywałym rozwojem Augustowa, podniesieniem jakości życia jego mieszkańców i uatrakcyjnieniem dla turystów odwiedzających wyludniający się Augustów, heheh!🤣Data dodania komentarza: 10.12.2025, 09:11Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: I bliskim sąsiedztwie jednostki wojskowej.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 22:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową Cegłą
Reklama