Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 12 lutego 2026 19:06
Przeczytaj koniecznie!
Reklama

Edukacja podwyższonego ryzyka

Podziel się
Oceń

Tylko trzech uczniów zdało maturę w jednej ze szkół ponadgimnazjalnych mieszczących się w Augustowie – tą informacją rozpoczął dyskusję podczas sesji rady powiatu Dariusz Szkiłądź. Jaka jest przyczyna tych zatrważających rezultatów szkoły uzupełniającej, w której większość uczniów już dawno jest pełnoletnia? Czy prywatna placówka prowadząca naukę dla dorosłych w weekendy, mogłaby kształcić skuteczniej, gdyby otrzymywała od władz powiatu większe pieniądze? A może jest tak jak twierdzą inni, że poziom nauczania jest tożsamy z podjętym przez uczniów wyborem systemu nauki dwóch dni tygodniowo? Nie komentujemy, przedstawiamy przebieg dyskusji.
Edukacja podwyższonego ryzyka

Autor: Internet

Augustowska młodzież od lat staje przed dylematem, którą ze szkół ponadgimnazjalnych wybrać. Na decyzję wpływ ma nie tylko upragniony zawód, jaki w przyszłości chcieliby wykonywać. Ale również chęć do nauki, wiedza i możliwości. Zdarza się również tak, że po ukończeniu szkoły zawodowej przychodzi refleksja, iż warto byłoby uzyskać maturę. Wydaje się, że to właśnie egzamin dojrzałości jest głównym bodźcem do podjęcia kształcenia w szkole uzupełniającej. Funkcjonująca w systemie weekendowym szkoła Ewy Wójcik, prowadząca naukę w budynku Zespołu Szkół Samorządowych nr 3, od lat stwarza możliwość przystąpienia do państwowego egzaminu. Problem polega na tym, że o ile zaledwie dwa dni nauki tygodniowo w ramach szkoły średniej są pewnego rodzaju udogodnieniem dla pracujących uczniów, to taryfy ulgowej podczas zdawania matur już nie ma. Liczba trzech absolwentów, która egzamin dojrzałości zdała z pozytywnym skutkiem, napawa niepokojem. Jest to wynik znacznie gorszy od pozostałych szkół ponadgimnazjalnych działających na terenie Augustowa i przy tym nasuwający pytanie: co dalej? Zdaniem radnego z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, a zarazem kierownika w wydziale Edukacji Dariusza Szkiłądzia, powodem tak słabej zdawalności matur w szkole Ewy Wójcik może być starosta Jarosław Szlaszyński. Chodzi o brak pozytywnej odezwy w kontekście batalii o pieniądze, o które ubiega się właścicielka szkoły. Starosta odpierał zarzuty, pytając radnych z PiS: dlaczego tak zaciekle bronicie prywatnego interesu? Sprawa pieniędzy dla szkoły Ewy Wójcik trafiła na wokandę sądu, który przyznał rację powiatowi. Szkoła zamierza się odwołać. Czy nie jest tak, że każda ze stron sporu ma w tej sprawie trochę racji? Argumenty przytaczane w dyskusji, podgrzewały atmosferę na sali obrad.

- Pan starosta określił liczby dzieci, które zdały maturę w szkołach średnich. W szkole pani Wójcik tylko trzech uczniów zdało maturę. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nie wiem czy przyczyną tej sytuacji nie jest pan. Chodzi o pieniądze, o które upomina się pani Wójcik przed sądem. 3 miliony to dużo kasy. Czy te pieniądze, o które walczy pani Wójcik nie są argumentem w kwestii zdawalności matur? Być może ta szkoła miała uboższą możliwość startu. Pieniądze dla szkoły są bardzo ważne, pan o tym wie, jako były nauczyciel. Ich brak mógł spowodować, że tylko trzech najlepszych uczniów zdało maturę. Może by pan łaskawym okiem spojrzał na tych uczniów – mówił do starosty Dariusz Szkiłądź. Swoją ripostę Jarosław Szlaszyński rozpoczął od nawiązania do pewnej znanej postaci polskiej sceny politycznej.



Napisz komentarz

Komentarze

Kociubińska 07.10.2016 14:14
Sorry, ale muszę się zgodzić z przedmówcami, że te posty jak najgorzej świadczą o Pani i tym samym szkole. Najlepiej było ich nie pisać. To, że od uczenia ma Pani kadrę, nie zwalnia z obowiązku posługiwania się poprawnym językiem polskim. Jak ktoś pracuje od lat w szkolnictwie, to powinien wiedzieć przynajmniej tyle, że pisze się uczniów, a nie uczni :( Poza tym kto ma mieć nadzór nad kadrą i oceniać jej kompetencje? Opinia publiczna? Dziwię się, że dyrektorzy szkół, na których się Pani powołuje, dla marnych paru groszy biorą w tym udział. Oni powinni najlepiej wiedzieć, że wykształcenie tylko na papierze nie jest żadnym wykształceniem.

Ewa Wójcik 06.10.2016 16:00
Od uczenia mam kadrę nauczycielską która uczy w waszych szkołach średnich , ponieważ program nauczania jest identyczny jak w szkołach publicznych .Nauczyciele uczą według planu nauczania Ministerstwa Edukacji

IronMan 06.10.2016 10:39
Pogadamy jak wygra Pani w Białymstoku.

IronMan 06.10.2016 10:35
To niech się Pani jeszcze douczy poprawnej polszczyzny bo wystawia Pani jak najgorsze świadectwo swojemu prywatnemu biznesowi i wstyd, że dyrektor szkoły popełnia tak rażące byki. Tego nie da się czytać. I takie są właśnie skutki uczenia przez 2 dni w tygodniu. Poziom matur już tak spadł, że dokładanie do tego kasy jest wstydem dla Polski.

Ewa Wójcik 06.10.2016 09:07
Wszystkie sprawy są w Sadzie w Białymstoku więc się nie martwię. Bardzo dobrze że pan skończył szkoły średnie zrobił maturę ukończył studia ma pan dobrą pracę i cała rodzina jest tak wyuczona jak pan jeżeli pana podatki idą na moją szkołę to zapraszam oddam każdy grosz Nie wieżę ze jest pan tak inteligentny i pana cała rodzina. Na pewno znajdzie się nie jedna beż średniego wykształcenia .A matury są sprawdzane przez OKE i Wrocław decyduje jakie województwo sprawdza poszczególne matury. To OKE rozdaje ukończenie a nie ja.To jednak nie jest pan na czasie jak nie zna się pan na maturach.A ze Technikum jest na zamknięciu to wszyscy wiedzą bo w 2016 roku nabór do technikum był 33 osoby i trzy klasy zostały utworzone a do zawodówki 21 osób i dwie klasy zostały utworzone.Sądzi pan że jestem niedouczona a jakie pan ma wykształcenie bo ja na swoja działalność mam odpowiednie bo jeżeli bym była niedouczona tobym cicho siedziała i przytakiwała panu staroście i radnym. Nie trzeba być douczonym tylko znać prawo oświatowe . To dyrektor i nauczyciele z Technikum są niedouczeni bo szkoła im się rozpada super z pana inteligencją . Z pana myślenia wynika że niech wszyscy jak nie ukończyli szkołę to mają siedzieć na bezrobociu i w MOPS i czekać że pan ich zatrudni aby przyjdzie i da im jeść . Każdy kto zdaje maturę idzie na studia i pragnie jak najdalej wyjechać z Augustowa żeby lepiej żyć . Pozdrawiam i zapraszam po swoje podatki

Waldek 05.10.2016 22:00
Skoro sugeruje Pani, że starostwo okrada tę szkołę, to czemu nie pójdzie Pani do sądu? Na pewno by Pani wygrała z tymi słynnymi dokumentami. Ale z tego, co czytam w PP, już przegrała Pani w tym sądzie, więc coś tu nie halo. Jako obywatel powiatu nie życzę sobie, aby z moich podatków dofinansowywano prywatne interesy. Każdy zakłada swój biznes na własne ryzyko i odpowiedzialność. Do mnie nikt nie dokłada, a też prowadzę działalność użyteczną społecznie. Poza tym uważam, że matury nie powinno się rozdawać na prawo i lewo, bo potem tacy niedouczeni biorą się za oświatę i takich mamy UCZNI. Technikum przy ZST też jest do likwidacji.

Ewa Wójci9k 05.10.2016 18:08
Witam wszystkich a także pana Waldka który twierdzi że do takiej szkoły żaden dobry pedagog by nie poszedł ,bardzo się myli ponieważ w danej szkole uczą nauczyciele którzy uczą w dziennych dobrych szkołach gdzie maturę zdają w 100 % . Mam nauczycieli którzy są dyrektorami szkół państwowych a nawet uczyła pani senator . Więc to nie zależy od nauczyciela tylko od ilości godzin które są w programie nauczania. Do Matur przystępują osoby którzy idą na studia albo tego wymaga pracodawca . Przecież uczniowie którzy uczą się w szkole Ewy Wójcik są to uczniowie z powiatu augustowskiego którzy nie dają rady w szkole państwowej ,i jeżeli pani Minister Edukacji w ustawie zmieniła że uczeń który ukończył dwie klasy technikum ponownie musi zacząć pierwszą klasę trzeba trochę poczytać przepisy i nie obrażać pedagogów bo oni robią co mogą aby jak najwięcej zdało maturę a jeżeli nie maja płacone za dodatkowe zajęcia aby przygotować uczni do matury , gdzie pań Starosta na ostatniej sesji powiedział publicznie że wydaje takie pieniądze na przygotowania do matury to co ja mam zrobić za 56,55 zł na ucznia .Proszę przestudiować budżet powiatu augustowskiego i porównać ile wpłaca Ministerstwo Edukacji subwencji oświatowej na wszystkie szkoły publiczne jak i również na uczni danej szkoły. Powiat augustowski otrzyma od Ministerstwa Edukacyjnego na ucznia mojej szkoły 1773,52 zł rocznie a starostwo wypłaci 678,60 zł na ucznia więc starostwo oszczędza na jednym uczniu 1094,92 zł . To powiat okrada waszych uczni i nie dając im szansy na lepsze kształcenie ani na przystąpienie do matury. Dokumenty które posiadam do wzglądu redakcji że powiat nie dokłada nic z budżetu powiatu tylko utrzymuje szkoły z subwencji oświatowej co według przepisów powinien powiat także dokładać do szkoły. Z wypowiedzi pana Starosty że w powiecie augustowskim są inne szkoły to w budżecie jest tylko jedne szkoły tylko Ewy Wójcik można sprawdzić na stronie starostwa ,tylko szkoda że pan Starosta na sesji w dniu 29 czerwca 2016 roku nie udzielił mi informacji jakie jeszcze inne szkoły są zarejestrowane w powiecie augustowskim tylko nabrał wody w usta a jak nie byłam na ostatnie sesji to radnym mydli oczy ,chociaż pełną dokumentacje dostarczyłam radnemu,ale niektórzy wolą milczeć niż sprzeciwić się panu Starostwie.. Pan Starosta jest Bogiem m i Carem dla niektórych radnych . Panie Waldemarze jak pan osądza że w takiej szkole nie uczą dobrzy pedagodzy to proszę na lekturę na OKE a co pan powie na temat państwowej szkole jak Technikum nr 2 w Zespole Technicznym im Gen I Prądzyńskiego w Augustowie że w 2016 roku na 34 uczni maturę zdało 15 a moi uczniowie w szkole na 42 zdających świadectwo otrzymało dojrzałości 39 , zapraszam w sobotę do szkoły udostepnię panu listy otrzymania świadectwa dojrzałości. Proszę przemyśleć co się krytykuje więc przedstawię panu wyniki matur z 6 lat ilu otrzymało świadectw w szkołach państwowych gdzie pan starosta nie szanuję innych uczni bo jego nauczyciele są wybitni i kształcą a moi się są niedokształceni . Rok 2011 LO 100 % zdawalnośc VI LO i ULO dla dorosłych na 21 zdało 20 i 12 zdało 10,ZDZ na 4 uczni zdało 2 CKIU na 3 uczni zdało 2 Liceum Profilowane na 27 zdało23 Technikum nr 1 na 153 zdało 144, technikum nr 2 na 80 zdało 38, Technikum Uzupełnijacym na 6 nikt nie zdał ROK 2012 lo 100% ZDZ na 4 uczni zdało 3 VI LO I ULO dla dorosłych 20 zdało 19,na 18 zdało 11 LP na 28 zdało 26, Techikum nr 1 185 zdało 180, Techikum nr 2 na 67 zdało 36 Techik uzuełniający przy ACE 10 zdało 5, ULO przy ACE na 12 zdało 10 ,Techikum w Lipsku na 2 uczni nikt nie zdał ROK 2013 LO 100% ZDZ na 5 zdało3, VI LO i ULO dla dorosłych na 28 zdało 21 i na 16 zdało 15, LP ACE na 20 100%, t nr 1,na 167 zdało 161 ,T nr 2 na 51 31 zdało ULO przy ACE na 14 zdało 10, ROK 2014 LO 100% IILO przy ACE na 8 zdało 2 , VI LO dla dorosłych na 34 zdało 17 ,ILP przy ACE na 27 zdało 22 , Tnr1 na 169 zdało 152 a w Tnr 2 na 29 zdało 20 ILO na 112 zdało 107 IILO 100% IILO przy ACE na 10 zdało 2 VI LO na 22 zdało 21 , LO SCE na 3 nikt nie zdał. 2016 rok LO 100 % VI LO na 42 zdało 39 Tnr.1 124 zdało 115 T nr.2 na 34 zdało 15 . Panie starosto i jak państwowe szkoły uczą że tylu nie zdaje. W mojej szkole ma prawo niezdać wiele osób to nie znaczy że uczniowie są gorsi ,a powiat ich okrada z mozliwosci podnieśc lepszego kształcenia . Szkoła otrzymuje subwencję oświatową od państwa w kwocie 7000-8000 rocznie na ucznia a moja szkoła otrzymuję 678,60 zł i co mam zrobić miesięcznie po otrzymaniu 56,55 zł na ucznia . Wszystkich pozdrawiam i zapraszam do VILO dla dorosłych . Jezeli wiecej osób uzyska średnie wykształcenie to w urzedzie pracy jak i również w MOPS będzie wiecej pieniędzy.Ewa Wójcik

Waldek 28.09.2016 13:49
Marcin, nie bądź naiwny. Żaden dobry pedagog nie pójdzie do takiej szkoły bo się cofnie w rozwoju. Przyczyna tkwi w uczniach i ich mozliwosciach edukacyjnych oraz checi a nie w nauczycielu. Nawet najlepszy nic nie zrobi jak sie uczniom nie chce. Jak wiadomo szkola p. Wojcik nie ma swojego budynku, tylko wynajmuje sale z ZSS. To powiat ma wyposazac szkole miejska? A odpowiedz na twoje pytanie jest w artykule. Wystarczy przeczytac.

Marcin 28.09.2016 09:26
Zgadzam się. Większa kasa to możliwość zatrudnienia lepszych pedagogów, lepsze wyposażenie szkoły. Ciekaw jestem co pan starosta robi z kasą z subwencji oświatowej, którą otrzymuje z Państwa i komu ją przeznacza jeśli nie daje jej na szkołę?

Waldek 25.09.2016 12:18
Nie wydaje mi sie, ze wraz z kasa ze starostwa do glow uczniow splynie wiedza, ktora pozwoli im zdac mature. To zalezy od nich samych. Jesli na ponad 40 osob zdaja 3 to cos jest nie halo z poziomem nauczania i od dodatkowych pieniedzy on sie nie podniesie. Musi sie chciec wymagac. Starostwo w finansowanych przez siebie placowkach ma oferte szkol dla doroslych (wystarczy poczytac w BIP) a mimo to ludzie wybieraja prywatna szkole. Moze w innych trzeba sie uczyc, zeby zdac? Prywatna szkola p. Wojcik wynajmuje pomieszczenia w szkole na Mickiewicza - pytanie czy za darmo? Moim zdaniem to tlumaczy te nagla troske pewnych osob :)

sdvs 25.09.2016 08:14
Prywatny biznes szkoła p. Wójcik i PIS zaciekle broni. A pamięta pan starosta jak chciał opchnąć szpital prywatnej spółce i jak zaciekle bronił prywatnego biznesu? Tej spółce co lekarka non stop harowała i wykitowała, a niedawno pacjent z wylewem kilka godzin czekał na lekarza i sie nie doczekal. Dorośli pownni mieć możliwość edukacji - nie każdy w młodości może się wyedukować, a musi iść do pracy, więc taka możliwość powinna być zapewniona. Jeśli nie pania W. to niech pan starosta to zrobi.

zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 987 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MieszkankaTreść komentarza: Bardzo dobry starosta. Oby wrócił na swoje stanowisko i zaprowadził porządek w szpitalu i starostwie.Data dodania komentarza: 12.02.2026, 18:23Źródło komentarza: Wywiad z Jarosławem SzlaszyńskimAutor komentarza: Folwark pańszyźniany w insrybutorowo-jablonkowym Augustowie pod auspicjami Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: W insrybutorowo-jablonkowym Augustowie rządzonym pod auspicjami Nasze Miasto-PiS jest super, jest super, więc o co Ci chodzi...?Data dodania komentarza: 12.02.2026, 13:51Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: gra i buczyTreść komentarza: a tymczasem według najnowszych danych Bezrobocie w powiecie augustowskim prawie dwa razy wyższe niż w kraju. Niemal dwa razy większe niż w całym kraju – tak przedstawia się bezrobocie w powiecie augustowskim. Na koniec stycznia prognozowana stopa bezrobocia wyniosła tam około 11%. W Polsce na koniec 2025 roku była ona na poziomie 5,7%. W województwie podlaskim natomiast stopa bezrobocia na koniec grudnia wyniosła 7,4%. Ludzie myślcie kogo wybieracie.....Data dodania komentarza: 12.02.2026, 10:56Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: oolooTreść komentarza: To prawda. Wystarczy przeanalizować ich zachowania, te niby sukcesy, a od razu widać, że w PiSkach są tylko mocni gdy chodzi o nękanie i łupienie mieszkańców bo na to mają wpływ. Natomiast tam gdzie ich macki nie sięgają, tam totalna klapa i porażki. Typowe wioskowe watażki..Data dodania komentarza: 12.02.2026, 04:28Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: Prowadzenie CPN i fast food'a, to jednak nie jest to samo co praca samorządzieTreść komentarza: Problem w tym, że egzekutywa spod znaku Nasze Miasto-PiS i ich żałośni ratuszowi towarzysze-lokaje pomylili insrybutorowo-jablonkowe byznesy stricte nastawione na maksymilizowanie zysków, z pracą w samorządzie co do zasady ukierunkowaną na rzecz lokalnej społeczności. Prowadzenie CPN i baru à la fast food ma niewiele, a w zasadzie nic wspólnego z pracą w samorządzie. Burmiszczom spod znaku Nasze Miasto-PiS łatwo przychodzi "uszczęśliwianie" mieszkańców podwyżkami. Natomiast dużo, dużo gorzej idzie im z pozyskiwaniem dla Augustowa i jego mieszkańców środków finansowych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich. Te pozyskiwanie skończyło się ostatnio całkowitym blamażem burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego zmaterializowanym w pozyskaniu ZERA złotych dla Augustowa z ww. zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć związanych z budową infrastruktury służącej obniżeniu opłat za media i uatrakcyjnieniu miasta, w tym zwiększeniu walorów turystycznych królewskiego miasta nad Nettą.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 21:29Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: WdzięcznyTreść komentarza: Radni hołdują hasłu: " Częste mycie skraca życie". Po co te narzekania , jeśli rajcom tak zależy na długości życia mieszkańców miasta.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 20:41Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: OszczędnyTreść komentarza: Sama ? w wannie ? Współczuję , rzeczywiście straszna niesprawiedliwość na tym świecie !!!Data dodania komentarza: 11.02.2026, 18:53Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka & byznesowych entelegentów spod insrybutorowo-jablonkowego znaku Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💰💰💰🤑🤝👏🏚🏚🏚Treść komentarza: Radni Nasze Miasto-PiS wycofują się rakiem tłumacząc się w infantylny sposób ze swojego poparcia dla pomysłu burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego w sprawie rozliczania opłat za odpady komunalne naliczane na podstawie zużycia wody w gospodarstwie danym domowym. Stawiam, że insrybutorowo-jablonkowi potakiwacze będą teraz strugać Jarząbka i w kontrze do propozycji radnych KO odnośnie obniżenia opłat za wodę i ścieki, wezmą i przelicytują stawkę na 6 zeta za 1 m³ opłaty za wodę i ścieki.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 18:21Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: AsdTreść komentarza: BrawoData dodania komentarza: 11.02.2026, 16:37Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: AtenaTreść komentarza: Słuchajcie państwo, jestem zdumiona.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 16:08Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: MieszkankaTreść komentarza: Dlaczego augustowski szpital usuwa niewygodne komentarze ze swojego Facebooka? Prawda boli czy po prostu trzeba budować w oczach ludzi jacy są cudowni? Skoro usuwają, to jednak nie są? Koleżanka zamieściła, napisała prawdę i cyk, zniknęło. Cuda na kiju! I jeszcze hipokryzja. Obchodzą Dzień Chorego😆i się za nich modlą. Ogólnie to jest bardzo sprawa jak pomóc chorym. Ale dyrektor szpitala z Białegostoku sam powinien to wiedzieć. Czy nie? Czy jednak potrzebny post na Facebooku? Wysoki poziom hipokryzji. Gratuluję.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 15:54Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: Głos do głosaTreść komentarza: jestem ciekawy reakcji radnych z PIS. Przyklepią tą propozycję (jednocześnie przyznając się do błędu - co wykazali w swoim piśmie) czy też pójdą krok dalej i zaproponują 7 zł za m3 wody do wyliczenia stawki za śmieci. Mieszkańcu Augustowa to nie w ciemię bici wyborcy Wyboru się zaczynają .....Data dodania komentarza: 11.02.2026, 14:26Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: Art. 231 kk & art. 286 kkTreść komentarza: Bardzo dobra inicjatywa KO. Znacznie częściej trzeba punktować burmiszcza Karolczuka oraz jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego. Może warto wystąpić z podobnym wnioskiem odnośnie obniżenia cen za korzystanie z miejskiej pływalni, lodowiska i stadionu dla mieszkańców Augustowa w związku z fatalną frekwencją na tych obiektach, po wprowadzeniu kilka lat temu przez burmiszcza Karolczuka cennika miejskiej pływalni, lodowiska i stadionu, które to cenniki zostały nielegalnie wydane i sa nadal wykonywane przez burmiszcza Karolczuka, czyli z pominięciem ustanowienia cenników uchwałą Rady Miejskiej w Augustowie.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 14:21Źródło komentarza: Augustowscy radni Koalicji Obywatelskiej złożyli dziś wniosek o obniżenie stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymiAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A kto miał zdementować? Ona, Chudecki czy może Czapajew z poprzedniej kadencji? Przecież to pisowcy. Wystarczy przejrzeć papiery Security. "Im się to po prostu należało"..Data dodania komentarza: 11.02.2026, 12:54Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Tak cię faszystowska Konfederussia fascynuje? To może niech bronią wschodniej granicy, a nie zachodniej. Mówimy o realnym zagrożeniu..Data dodania komentarza: 11.02.2026, 12:48Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: CzyścioszkaTreść komentarza: Kategorycznie nie zgadzam się ! Codziennie biorę kąpiel w wannie, a mieszkam sama , a za śmieci będę płaciła jak za rodzinę , kto to wymyślił? ??Data dodania komentarza: 11.02.2026, 10:42Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: Non scholae, sed vitae discimusTreść komentarza: Psychicznie chory człowiek udający pirata i próbujący wepchnąć krajową politykę wprost do swojego symptomatycznie jemu śmierdzącego szamba. Zresztą jest niewiele więcej odmóżdżony, niż odklejeniec z żółtymi włosami zza oceanu. Psychopaci, socjopaci i powinowaci im mentalnie wykolejeńcy częstokroć są na swój sposób haryzmatyczni, co dla ciemnego ludu niewyposażonego w krytyczne myślenie może imponować. Efekt defekowania populistyczno-ksenofobicznego bełkotu w przestrzeni publicznej przez ww. zwichrowańców jest taki, że w Polsce około 10 % społeczeństwa nadaje się do powtórzenia podstawówki ze względu na ewidentnie braki intelektualne. Natomiast Amerykanom dla orzeźwienia umysłów potrzeba chyba wielkiego kryzysu na miarę tego z lat 30 ubiegłego wieku.Data dodania komentarza: 11.02.2026, 09:24Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: ZxcTreść komentarza: Albo znajdowały się na śmietnikach przy blokachData dodania komentarza: 11.02.2026, 08:41Źródło komentarza: Zdumiewający list augustowskich radnych PiS ws. opłat za śmieci w AugustowieAutor komentarza: wwwTreść komentarza: ja mam pytanie. Niech dyrektor wodociągów odpowie , ile wody zużywają mieszkańcy, pomnóżmy to przez 15 zł i dowiemy się ile miasto chce za śmieci. Czy kwota ta pokrywa koszty wywozu śmieci i ewentualnie ile zostanie kasy dla miasta ?Data dodania komentarza: 11.02.2026, 07:57Źródło komentarza: Jak w Augustowie zmieniano metodę naliczania opłat za śmieci?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Typowo PiSowsko-Trumpowska narracja pouczania, łajania i nie tolerowania sprzeciwu. Jeżeli ta "Batyrówka" śmie krytykować osoby wykształcone z dużym doświadczeniem jednocześnie ukrywając swoje korzenie, wykształcenie a zwłaszcza morale (WYWALENIE Z BAT za KRADZIEŻ), to osiągnęliśmy dno za ich wybór..Data dodania komentarza: 11.02.2026, 04:55Źródło komentarza: Zdumiewający list augustowskich radnych PiS ws. opłat za śmieci w Augustowie
PRZECZYTAJ
Reklama