Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 13 kwietnia 2026 14:46
Reklama

Oświadczenie Filipa Chodkiewicza w sprawie sesji rady miasta

Podziel się
Oceń

Stanowisko Przewodniczącego Rady Miasta Filipa Chodkiewicza dotyczące sesji Rady Miasta z 28 marca oraz wcześniejszego oświadczenia burmistrza.
Oświadczenie Filipa Chodkiewicza w sprawie sesji rady miasta

Szanowni Państwo,

z uwagi na oświadczenie Wojciecha Walulika, w którym manipulując może wprowadzać mieszkańców w błąd, mam obowiązek stanąć po stronie prawdy.

Zgodnie z art. 20 Ustawy o samorządzie gminnym, zwoływanie sesji Rady Miejskiej jest kompetencją przewodniczących Rady Miejskiej. W znanej mi historii naszego miasta jeszcze nigdy, żaden burmistrz nie uzurpował sobie tego uprawnienia. Sprawa jest oczywista, a stanowisko burmistrza kuriozalne. Sesję zwołałem z zachowaniem terminów i dopełniając wszelkich obowiązków, jak zawsze od ponad 3 lat.

To przykre, że jesteśmy świadkami wykorzystywania instytucji miejskich do ukrywania własnych problemów. Augustów potrzebuje rzetelnej pracy, a nie intryg i kłótni. Awantury szkodzą miastu i nasuwają pytania o odpowiedzialność burmistrza i pobudki jego działań.

Przed nami ważne dla Augustowa pół roku. Czas, kiedy można wiele zbudować i wyznaczyć kierunek rozwoju na następne lata. Trzeba do tego rzetelnej pracy i wypełniania obowiązków. Apeluję do Wojciecha Walulika, aby określił, jak widzi swą rolę w nadchodzących miesiącach. Jeśli ma Pan merytoryczne uwagi do określonych przez radnych w budżecie kluczowych inwestycji, programu budowy ulic, zmian planów zagospodarowania, gazyfikacji miasta, propozycji obniżenia kosztów podpięć do sieci ciepłowniczej, dopłat do wymiany pieców, czy innych wyznaczonych przez nas działań, proszę je śmiało zgłaszać. Zarządzanie miastem to zbyt duża odpowiedzialność, by chować głowę w piasek. Posiedzenia komisji od kilku miesięcy odbywają się bez Pana udziału, sesje zaś bez udziału kierowników wydziałów, ale zaproszenia są wciąż aktualne. Wymiana oświadczeń nie służy konstruktywnym efektom, dlatego mam nadzieję, że kiedy zapukam do drzwi Pana gabinetu w najbliższy wtorek, po raz kolejny zapraszając do pracy, będzie Pan gotów to zaproszenie przyjąć.

W swoim życiu każdy z nas zderza się z sytuacjami problematycznymi, często zdającymi się nas przerastać. Nasza ludzka natura nie jest doskonała. Upadki i potknięcia zdarzają się każdemu. Jednak miarą człowieka jest w moim poczuciu umiejętność podniesienia się i wzięcia do pracy. Nie można zamykać oczu i odwracać od problemów.

Życzę wszystkim spokojnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, pełnych rodzinnego ciepła i szczerej radości. Niech ten czas zaowocuje w nas refleksją, nadzieją i siłami do skupienia się w naszym życiu na kwestiach najważniejszych.

Filip Chodkiewicz


Napisz komentarz

Komentarze

Troll 07.04.2018 14:09
Po co te pomówienia? Sąd sprawę rozstrzygnie, a że nie ma o tym w dzienniku szczegółowego info to szkoda.

Może w końcu prawda wyjdzie na jaw 07.04.2018 09:41
Szanowna redakcjo, dlaczego nie piszecie ani słowem o tym, że znowu nasz burmistrz od kilku dni żyje w strachu, a co najmniej niepewności z powodu wznowienia sprawy psychicznego znęcania się nad urzędnikami??? Przypadek? Nie sądzę.

Poiuyt 07.04.2018 10:02
Tez czekam na wiesci. Mam nadzieje ze to prwda.

Suwaliszki 07.04.2018 12:23
W mieście rodzinny tej rzekonej ofiary inni pracodawcy zacierali ręce jak przeniosła się do Augustowa. Tam byla mysliwym a tu znalazł się taki nieborak co nie był zainteresowany. No i damskie ego poszło w ruch. Oj nieładnie pani. A.

Koleżanka 07.04.2018 11:06
Kolezanko czy ty nie masz innego zajecia tylko nakręcasz atmosferę. Od tego są sady. Może zajmij się mężem.... Sąsiedzi dużo widzą ty oprócz nienawiści do burmistrza nie widzisz co się u ciebie dzieje. Kto mieczem wojuje ten od miecza ginie

markos 31.03.2018 09:31
Halo, halo ... wczoraj był Wielki Piątek ..dziś Wielka Sobota a gdzie refleksja i miłosierdzie . Tak wygląda wasz Post ? ...bo po postach tego nie widać. Opanujcie się bigoci .

Troll 31.03.2018 10:19
Miłosierdzie? Religijność? To raczej jest na pokaz, a na codzień "dziękowanie" za pracę w Wielki Piątek. Niech człowiek ma spokojne święta....

Real 31.03.2018 11:41
Miłosierdzie zostało okazane. Teraz zwolniony nie będzie się musiał martwić przez święta co ma pilnego do zrobienia po świętach.....

Bóg zapłać 31.03.2018 12:44
Bóg zapłać

UM 31.03.2018 14:45
Pan Burmistrz w Wielki Piątek nikogo nie zwolnił. To jest kłamstwo. Zaproponował przedłużenie umowy o pracę a pracownik ma udzielić odpowiedzi po świętach.

Troll 31.03.2018 15:00
Może to nieporozumienie, a z prawnikiem kiedy się rozstał?

Real 03.04.2018 16:27
Nikt poza tobą nikogo personalnie tu nie wymienia. Proszę tego nie robić i nie podpinać komentarzy "pod kogoś".

kk 31.03.2018 08:54
Może to nektórym osobom coś rozjaśni http://www.rp.pl/Ustroj-i-kompetencje/306079990-Jak-zwolac-sesje-rady-gminy.html

Troll 31.03.2018 09:32
To ja rozumiem, że jak uchwała dostarczona 7 dni przed sesją to przewodniczący ma obowiązek przyjąć do programu, a jak później to jego wola?

kk 31.03.2018 13:06
Dokladnie tak. Mało tego, projekt uchwały wniesiony z niezachowaniem terminu nie może zostać przyjęty. Może być co nawyżej omówiony, przedyskutowany, ale nie przyjęty.

Troll 31.03.2018 14:22
Ooooooooo, to masa takich ostatnio było. Dziękuję kk za wyjaśnienia.

fred 31.03.2018 08:43
Każda strona bije tylko pianę pod publiczkę..., żadnych konkretnych decyzji ani wniosków bo obie strony ze sobą współpracowały, a teraz tylko się bawią... skoro radni twierdzą, że kierownik dopuścił się samowoli budowlanej przy przedszkolu to nie jest to sprawa do prokuratury, a przynajmniej wniosek o zwolnienie... wiele takich spraw

bez opamiętania 31.03.2018 08:00
To smutne, ale spójrzcie na fakty. Rano w dniu sesji burmistrz ogłasza, że jest zwołana z naruszeniem regulaminu. Sesja się odbywa, a na niej pada informacja, że mecenas pracujący dla urzędu opiniował projekty uchwał radnych, bo na tym też polega jego praca. We czwartek mecenas nie zaprzecza, ze sesja była zwołana legalnie, nie popiera stanowiska burmistrza ze srody. W Wielki Piątek, burmistrz kończy współpracę z kolejnym fachowcem, miasto traci dobrego prawnika. Czy to jest normalne? Która to już osoba? Burmistrz chwali pracę, nie ma zastrzezen i rezygnuje ze wspołpracy. Za co? Za prawdę? Normalne? Ludzie!

Troll 31.03.2018 08:41
A kto ważnemu zabroni? Trzeba było potakiwać, tak, aby Pan był zadowolony, nie wyrażać swego zdania, nie rozmawiać z kim nie trzeba, a wręcz unikać jakby chciał porozmawiać, podlizywać się do kogo trzeba. Tylko tyle i praca by była.

Satyra 31.03.2018 09:06
No i komu najbardziej zaszkodził? Zwolnieniami strzelił sobie w stopę, oświadczeniem w kolano. Czekamy co będzie dalej.

Troll 30.03.2018 16:50
Radni pokażecie wreszcie pazurki?

bez osobistych wycieczek 30.03.2018 15:31
Po tym co się dzieje może dobrze by było, żeby kodeks wyborczy zakładał przymusowe komisyjne badanie psychiatryczne kandydatów na funkcje publiczne...

buc 31.03.2018 10:41
Zdecydowanie włodarz powinien pomyśleć o konkretnych badaniach

Do Filipka. Wacław jarząbek 30.03.2018 13:43
Łubu dubu łubu dubu niech nam żyje przewodniczący nm klubu. Niech zyje nam. Ti bylem ja. Wacław jarząbek. Ps. Filipek czy o to chodziło?

medicus 30.03.2018 20:47
Wacław ty to masz ewidentnie problem emocjonalny, witaminę C proponuję bo nie zaszkodzi, a resztę odstaw

MORO 30.03.2018 13:02
Przewodniczący nie wystąpił do burmistrza jako pracodawcy aby delegował pracowników urzędu do obsługi rady. Ale zostało mu wszystko udostępnione aby mógł zwołać radę przez narzędzia UM. Zwołał radnych na sesję poprzez komunikator e-sesja. zaproszenia te wystosował przewodniczy Urzędniczka obsługująca ten komunikator podpis ma automatyczny dlatego jest widoczny. Burmistrz nie czynili nic przeciw radzie pomimo arogancji przewodniczącego w kontekście nieuzgodnienia zmiany terminu sesji rady. Widocznie dążyli do tego aby burmistrza nie było na sesji o czym zresztą mówi ich retoryka podczas obrad

Auguto 30.03.2018 12:47
Skoro przewodniczący nie musi uzgadniać z burmistrzem terminów sesji i wystarczy, że go poinformuje o terminie, to niech nie ma potem uwag, że burmistrz nie może uczestniczyć. To chyba jasne, że burmistrz ma pełno spotkań, spraw itp. Jak kto chce się z spotkać albo wspólnie działać to uzgadnia termin taki aby ten drugi mógł być na spotkaniu. To oczywiste. Zresztą burmistrz pisał o tym..

Pitagoras 30.03.2018 20:52
Auguto proponuję jeszcze raz przeczytać to co napisałeś, może jakieś refleksje się zjawią, takiego gniota dawno nie czytałem

konkurs 30.03.2018 12:18
http://bip.um.augustow.pl/nabor-na-wolne-stanowisko/ogloszenia-o-wolnych-stanowiskach/ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-radcy-prawnego.html czyżby podziękował również R.Pr. Piekarskiemu? zgadnijmy kto wygra konkurs? ten kto wyleciał ze wszystkich ościennych gmin z hukiem?

Basia K. 30.03.2018 12:36
Może to Piekarski podziękował, nie wiadomo. Wcale bym się nie zdziwiła.

zwolnienia 30.03.2018 14:05
Exodusu fachowców ciąg dalszy. Wszyscy pytają kto następny wypada a miasto cierpi

Strata? 30.03.2018 14:37
Jaka strata po prawnikach? Ile spraw przegranych przez miasto? Jakie z tego tytułu straty finansowe?

ławnik 30.03.2018 23:42
A co prawnik winny jak kierownik edukacji dał du**

Troll 31.03.2018 08:15
Po prostu winny musi być i koniec. Niech nawet nie próbuje gadać, że niewinny. Takie życie.

Ytrewq 30.03.2018 14:39
Wydział Inwestycji również stracił dziś kolejnego pracownika

Troll 30.03.2018 14:57
Radni, dlaczego nic nie robicie? Przecież to przed wami odpowiada za podjęte decyzje. Może dość już tych pierdołowatych sprawozdań z działalności odczytywanych co sesja z kartki. Przecież możecie pytać o wszystko, dosłownie o wszystko. Jak? Co? Kiedy? Z kim? Dlaczego tak, a nie inaczej zrobił? I to nie tylko o sprawy dotyczące działalności, o urząd też.

emryt 01.04.2018 13:43
To już i swoich zwalnia.

dd 30.03.2018 12:06
Jeżeli coś można zarzucić Panu Chodkiewiczowi to to, że wniósł pod obrady rady projekt zmiany uchwały budżetowej przygotowany przez burmistrza, który nie został doręczony radnym na 7 dni przed (brak też na BIPie). I taka uchwała jest nieważna. (wyrok WSA w Gliwicach z 30 stycznia 2007 r., sygn. akt IV SA/Gl 838/06). Projety uchwał mają być przekazywane radnym w całości wraz z załacznikami. Brak załacznika lub fragmentu to również nieważność uchwały. (wyrok WSA w Gliwicach z 21 sierpnia 2015 r., sygn. akt II SA/Gl 375/15). Ponadto wyrok WSA w Kielcach z 14 maja 2015 r., sygn. akt II SA/Ke 316/15 wskazuje, że jeżeli projekt uchwały był przekazany radnym na ostaniej sesji lub poprzednich, a nie na aktualnej sesji na ktorej podejmowana jest dana uchwała to należy traktowac to tak jakby w ogóle radni nie otrzymali uchwały.

Real 30.03.2018 12:24
To, że jakieś niedociągnięcia być może były (co sesję budżetowa była tuż przed uchwaleniem zmieniana w formie autopoprawki lub wprowadzana i nikomu to dotychczas nie przeszkadzało) nie zwalnia z obowiązku zapewnienia obsługi sesji.

jutuber 30.03.2018 13:37
https://youtu.be/lQTnzEVBaIc?t=4h31m58s Wszystko można obejrzeć. W internetach nie ginie. Chyba na ten temat właśnie

Lokis 30.03.2018 13:48
Zmiany w uchwałach, autoporawki, wnoszenie uchwał w termini poniżej 7 dni nic nie ma wspólnego z delegowaniem pracowników um do obsługi rady. To dwie rzeczy. Trzeba było wystąpić z wniskiem do burmistrza . Nie zaciemniaj znowu.

widz 30.03.2018 12:33
I to jest merytoryczny głos i o tym chyba nawet przewodniczący mówił na sesji ostrzegając radnych. Jednak radni głosowali za, a skarbnik potwierdził podpisami burmistrza wolę zmian. Ciekawe jest to, że burmistrz właściwie przez kilka ostatnich sesji projekty zmian budzetu zawsze wnosił dopiero na sesji, więc wszystkie są w takim razie do uchylenia Ten problem ciągnie się już długo i kilkukrotnie był podnoszony. Inna kwestia, że w podobnych sytuacjach sądy raz uznają tak, a raz na opak.

kk 30.03.2018 18:38
Na tej sesji radni mogli co najwyżej poczytać sobie projekt tej uchwały. Na następną sesję radni dostaliby tekst projektu uchwały i wtedy mogliby ją przyjąć. Teraz mogą być z tego problemy jak ktoś zaskarży uchwałę i będzie ona uznana za nieważną. Ale to już wtedy niech Walulik się tłumaczy dlaczego nie zdążył na czas przygotować projetu i go wręczał przez Skarbnika, który początkowo też nie był pewnien czy burmistrz to składa czy nie.

Troll 30.03.2018 21:50
Dziękuję kk za wszystkie wyjaśnienia.

dobroczyńca 30.03.2018 12:48
i doprowadzi do uchylenia uchwały, którą sam wysłał radnym? jest niezadowolony z programu wymiany pieców? dofinansowania dla APK?

kk 30.03.2018 18:39
On nie. Rada może uchylić swoją uchwałę sama. Uchwałę może zaskarżyć każdy. I jak zaskarży to zgodnie z przyjętym orzecznictwem zostanie stwierdzona jej nieważność.

I śmieszno i straszno 30.03.2018 13:59
To już nie można zmieniać porządku obrad, wprowadzać uchwał tuż przed sesją? Jeszcze niedawno po kilka było wprowadzanych. § 10. 2. Z wnioskiem o uzupełnienie bądź zmianę w porządku obrad może wystąpić Radny, Burmistrz bądź jego Zastępca przed formalnym przegłosowaniem porządku obrad.

kk 30.03.2018 18:33
Można zmieniać porządek obrad jak najbardziej, ale projekty uchwał przyjmowanych na danej sesji maja być dostarczone na 7 dni przed tak aby radni wiedzieli co uchwalają i mieli czas na zapoznanie się z nimi oraz na doczytanie czegos jeżeli nie wiedzą.

od Renaty z izby wyzszej 30.03.2018 10:31
Przyjaciół nie poznaje się w biedzie, poznacie ich po czynach.

Paszkwil na burmistrza 30.03.2018 10:16
Oświadczemie Chodkiewicza zawiera szereg insynuacji, które mają stworzyć negatywny obraz Walulika jako burmistrza i jako człowieka. To wszystko.... no nie moim zdaniem są w nim sformułowania, które są już nadużyciem. Mam nadzieję że prawnicy UM ustosunkują się do tego

Rychu 30.03.2018 12:27
Walulik sam jest mistrzem budowania swojego negatywnego obrazu :) już wystarczająco zaszalał

gugel 30.03.2018 10:06
To prawda: http://wartowiedziec.pl/serwis-glowny/aktualnosci/15069-kto-ma-prawo-zwoa-sesj-rady-gminy

Basta 30.03.2018 10:34
Manipulacja informacją trwa. Burmistrz, ani nikt, nie odbiera ani nie, jak przewodniczący pisze, uzurpuje sobie prawa do zwoływania rady. W oświadczeniu burmistrza napisane jest, że przewodniczący zwołał radę z naruszeniem przepisów. Mam nadzieję że prawnicy UM wyjaśnią jakich i w jakim zakresie. W urzędzie, lub w arbitrażu, a nie w internecie. Naprawdę to nie jest godne sprawowanie mandatów aby podgrzewać niskie emocje widzów lub niektórych zainteresowanych. Wystarczy tego.

Pośmiewisko 30.03.2018 08:59
Radni, cały powiat się z Augustowa śmieje. Na co wy czekacie, aż będzie pośmiewisko na województwo albo cały kraj? Macie pełnię władzy, czemu nic nie robicie, żeby takie sytuacje nie miały miejsca?

Rejtan3 30.03.2018 12:35
Jak się burmistrz zacznie szarogęsić, to żadna władza radnych nad nim nie ma władzy. Jedyne, co by mogli zrobić, to obniżyć mu wynagrodzenie. Szacunek, że jeszcze nie posuneli się do tego kroku.

paragraf 30.03.2018 13:29
pewnie obniżą na następnej sesji, a co ! Jest na to paragraf

Jogi 30.03.2018 14:45
Mogą obnizżyć bo ustalanie wynagrodzenia jest w kompetencji rady. Wcześniej ktoś już pisał o tym i podał podstawę prawną.

Real 30.03.2018 16:31
Radni powinni zacząć panować nad sytuacją. Na razie bronią się przed różnymi "zagraniami", a może już czas zająć należne miejsce.

Obserwator 03.04.2018 11:55
Chyba nie chcą zniżać się do poziomu burmistrza i jego podpowiadaczy. Polityka rządzi się swoimi prawami...niech nawet i się pozagryzają...szkoda tylko miasta, które ma ogromny potencjał. Ale kogo to interesuje.... Tych którym zależało na rozwoju miasta już nie ma, a Ci zostali zrobią wszystko byle tylko nie stracić stołeczka.

Real 03.04.2018 12:14
Dbając wyłącznie o swoje stołeczki podpowiadacze pogrążają tego komu niby pomagają, a on im jeszcze za to się odwdzięcza. Niezła ironia losu. Sam takich ludzi pościągał i wypromował. Ciekawe na kogo teraz będą gadać, że nielojalny? Już sam najważniejszy zaczyna wątpić, że to prawda co mu podpowiadacze gadają.

Troll 02.04.2018 19:43
To jak Radni nic nie mogą to niech nie przychodzą, niech nie pytają, nie powołują się na uzgodnienia. Samo podejrzenie może grozić poważnymi konsekwencjami.

Emula 30.03.2018 08:54
Szacunek za próbe uspokojenia sytuacji. Moze się to komuś nie podobać, ale to jednak odpowiedzialna postawa. Spokój i opanowanie. Nie wiem, gdzie tu brak dorosłości. Wyjaśnione i koniec tematu.Wracać do pracy. wszystkiego dobrego na święta również wkurzonym komentatorom. Wszyscy miejmy dobre swięta

Nelson 30.03.2018 08:37
Oświadczenie Chodkiewicza jest infantylne i żałosne, pełne frazesów i populizmu. A te ciągłe powoływanie się na transparentność, dobro mieszkańców ... brrrr, niedobrze się robi!

Mieszkaniec 30.03.2018 08:12
Przedszkole maja na Wybickiego

Mietek 29.03.2018 22:47
Żałosne miasto to nie piaskownica do przedszkola z nimi ... Pogonić w wyborach i burmistrza i Przewodniczącego i to całe nasze miasto

mieszkaniec 29.03.2018 22:20
Zaprawdę powiadam wam : Biada temu miastu jak takie dzieci zostaną ponownie wybrani na radnych i decyzyjnych. Piaskownica dla nich to za dużo!!!! Szkoda Augustowa.

Staruszek 29.03.2018 22:48
Biada gdy czetredzielostakowie zachowują się jak dzieci i rwą się dla paru srebrników, nawet młodzi wiedzą ze pieniądze to nie wszystko!

jestem przewodniczącym....fiu fiu 29.03.2018 22:13
Jeszcze trochę a Filip takiego wytrzeszczu oczu dostanie że fotel wojewowy podlaskiego dostrzeże.

Tyuiop 30.03.2018 07:28
Kpienie i nasmiewnie sie z czyjegos wygladu to niebywale prostactwo i brak kultury

onegdaj 30.03.2018 09:42
To nie kpiny. On widzi siebie w fotelu burmistrza a może i starosty? - Nie burmistrza.

Komiks 30.03.2018 10:03
O proszę czyjś atak ad personam do wyglądu Filipa zabolał. Generalnie zgadzam się że to niskie. Zwracam tylko uwagę na kuriozalne rozumienie kultury i prymitywności. Kiedy innych atakowano zupełnie nie merytorycznie, nie na temat Burmistrza ale takrze i Dobkowskiego oraz inne osoby urzędników, rodziny to fajnie było prawda.. Panie przewodniczący .. panie przewodniczący

Mieszkaniec 29.03.2018 21:46
Zaczęła się kampania wyborcza. Radni Naszego Miasta mają fajną możliwość zareklamowania się bez wykładania swojej kasy . Publiczne pieniądze łatwo wydawać i zaciągać kolejne kredyty. Przez kolejne X lat wszyscy mieszkańcy Augustowa będą je spłacać. Załatwimy swoje interesy a następna ekipa niech się martwi o spłatę. Spokojnych Świąt.

Przecinek 29.03.2018 22:49
Interpunkcja Cie zdradza Haha po godzinach pracujesz? Wziąłeś sie do pracy?

ll 30.03.2018 07:29
Panie Leszku, tym razem już się pan prawie nie zdradził! Jeszcze trochę pracy i będzie Pan nieodróżnialny!

renaty koleżanka 29.03.2018 21:36
sesja jest nie ważna, tak uważamy i tak ma być

podszyta 30.03.2018 10:57
Podszyta koleżanko Renaty, ona takich koleżanek jak ty koleżanek nie ma, i nie insynuuj wypowiedzi których nikt tu nie wypowiadał . To nm ciągle podkreca temat i przykleja innym twierdzenie jakoby o nie ważnosci sesji. Piszecie że prymitywne jest krytykowanie wyglądu osób a co dopiero powiedzieć o podszywaniu się i podkładaniu wypowiedzi osobom . To wiele o was mówi, a w zasadzie wszystko....

cichy 29.03.2018 21:19
Ma rację! Liczy się praca, a nie wszczynanie awantur. Może burmistrz wysłucha apelu, bo co wypoiwedź to nie merytoryka, ale jakies pretensje i problemy

Nello 30.03.2018 09:51
Bardzo się staracie właśnie taki, negatywny, wizerunek burmistrza kreować. Dużo w to energii i czasu wkładacie. Dużo przestrzeni publicznej zajmujecie swymi osobami i naprawdę widać że nie o merytorykę tu chodzi. Rzucacie publice różne kąski quazi informacje. Najczęście pokręcone, żemy zamieszć ludzim w głowach. Brudne gierki

Troll 30.03.2018 10:15
Nikt mu tak wizerunku nie popsuje, jak on sam sobie.

Fachowiec z sejn 30.03.2018 13:14
Ble fachowiec z sejn.

zgoda 30.03.2018 11:11
zgadzam się, nie o merytorykę chodzi. Kiedy na sesjach patają merytoryczne pytania burmistrz odsyła do pisemnych odpowiedzi, które są tyle warto, co zobaczyliśmy ostatnio Niektórym zależy na awanturze widać. Brumistrz sam kreuje wizerunek. Radni uchwalają kierunki działań, a burmistrz się nimi chwali. Oni tworzą program budowy ulic, on przecina wstęgi. Oni wyznaczają inwestycje do realizacji, on się fotografuje z podpisaną umową. Oni uchwalają stypendia dla sportowców, on się z nimi fotografuje i chwali, że przyznał. Takie życie. Normalne, taka rola burmistrza i dobrze, że ją wypelnia. Ale nikt juz chyba nie uwierzy, że jest to pracowity i merytoryczny fachowiec. Karolczuka już w urzędzie nie ma i efektem tego cierpi miasto.

Zabawni 30.03.2018 11:30
A więc to o to chodzi, o zaszczyty, flesze, wstęgi ...... chłopcy pokłócili się o pierwszeństwo w celebracjach haha. Tomek ale ty to na sesji mówiłeś :) )) a miało być inaczej,tak pięknie, ale sesja wideo zapewnia ci schow

Real 29.03.2018 21:10
Żal i smutek ogarnia. Szkoda mi tego miasta. § 15. 1. Z każdej sesji, pracownik wyznaczony przez Sekretarza Miasta sporządza protokół, stanowiący urzędowy zapis przebiegu obrad i podejmowanych rozstrzygnięć. To kto miał o wyznaczenie prosić? Z urzędu się należy obsługa. Teraz Radni mają "argument" w ręce - § 2.2. Burmistrz i komisje Rady działają pod kontrolą Rady oraz składają jej sprawozdania ze swojej działalności. Określają też wysokość wynagrodzenia...

polewka 29.03.2018 19:31
Ale mam bekę za darmo buahahaha trolle, które przed wyborami brutalnie atakowały każdego kto był przeciw pseudomłodziakom i Walulikowi, teraz walą się między sobą na oślep buahahhahhahahaa

Temida 29.03.2018 19:02
Panie Przewodniczący, czy byłaby możliwość odczytywania na sesji odpowiedzi pisemnych na interpelacje Radnych? Fajnie posłuchać obrad. Padają ciekawe pytania, a jako mieszkańcy nie znamy odpowiedzi.

adam 29.03.2018 21:16
Dopisuję się do apelu! Mieszkańcy mają prawo wiedziec, nawet jesli burmistrz odmawia odpowiedzi. Publikujcie to chociaz gdzies!

Temida 29.03.2018 21:51
Ja jednak wolałabym odczytanie odpowiedzi na interpelację i opatrzenie komentarzem. Nie każdy jest urzędnikiem i jest w stanie przebrnąć przez pisma urzędowe. Jakby były odpowiedzi ustne to byłyby konkretne, a czy przez paragrafy będę w stanie przebrnąć to nie wiem. Tym bardziej, że ostatnio odczytano i się okazało, że wymijająca odpowiedź, niekompletna.

Urzędas 30.03.2018 08:50
Publikujcie to sobie. sesje trwałyby po 3 dni. A urzędnicy mają pracować w nadgodzinach. Bez zachowania ustawowej przerwy dobowej. My chcemy normalnie pracować i żyć.

Troll 30.03.2018 10:53
Nie przesadzaj. Były udzielane odpowiedzi ustne na interpelacje i sesje nie trwały trzy dni.

def 30.03.2018 11:02
Sesja może trwać i miesiąc o ile trzeba, bo sesja może składać się z więcej niż jednego posiedzenia. Nic nie stoi na przeszkodzie, by sesja trwała 14 dni, a posiedzenia od 16:00 do 20:00.

Kibic 30.03.2018 11:19
Panie przewodniczący czekam z utęsknieniem na taką 14-sto dniową sesję. naprawdę czekam. W końcu będziecie sławni i zapiszecie się w Historii - pobijecie rekord Guinessa.

Troll 30.03.2018 16:44
Ja to rozumiem, że pisemnie ma prawo odpowiadać tylko wtedy, gdy pytający taką formę sobie zażyczy, no ale nie jestem prawnikiem. Jest tu jakiś prawnik? § 11. 3. Burmistrz lub wyznaczone przez niego osoby udzielają odpowiedzi na interpelacje i zapytania pod koniec sesji lub pisemnie na wniosek zainteresowanego oraz kiedy odpowiedź nie może być udzielona na koniec sesji, w terminie 14 dni.

UM 29.03.2018 18:44
Szanowni Państwo, manipulacja informacją sięgnęła dna.

pochmurnie

Temperatura: 13°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 16 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: We are The Champions, my Hungarian friends! 🎇🎆🎉🏆🗽Treść komentarza: Zwycięzca wyborów w Węgrzech jest jeden - Peter Magyar, ale przegranych jest wielu: 1) Viktor Orban 2) Władimir Putin 3) Donald Trump 4) Siły antyeuropejskie UE 5) Zbigniew Ziobro i Marcin Romanowski Dwaj najsławniejsi "zbiedzy polityczni" z Polski po upadku komunizmu mają dziś niechybnie potężny problem. Dzisiejszy wieczór z dużym prawdopodobieństwem spędzają razem - na przeglądaniu Atlasu świata.Data dodania komentarza: 13.04.2026, 00:14Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: NemesisTreść komentarza: 12 kwiecień 2026 roku zapisze się na kartach historii Węgier w zjednoczonej i silnej Unii Europejskiej. Gratulacje dla Węgrów! Wygrał naród węgierski w silnej i zjednoczonej Unii Europejskiej! P.S. Wielka szkoda, że Polacy nie zmobilizowali się odpowiednio i niestety nie wybrali rok temu na prezydenta człowieka godnie reprezentującego na arenie międzynarodowej - Polaków w nowoczesnej i demokratycznej Polsce będącej mocnym filarem silnej i zjednoczonej Unii Europejskiej. Może niebawem okazać się, że Węgrzy szybciej, sprawiedliwie i odpowiednio surowo rozliczą ruską onucę Orbana i jego aparatczyków za wielomilionowe przekręty i niszczenie praworządności, niż w Polsce geszewciarze spod znaku jarkowej sekty PiS zostaną przez niezawisły Sąd sprawiedliwie rozliczeni i skazani na długie odsiadki w miejscach odosobnienia.Data dodania komentarza: 12.04.2026, 23:14Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: OLAFTreść komentarza: Prawie jak w kalejdoskopie zmieniający się w czasie koncept kładki nad Nettą prezentowany przez augustowskich burmistrzów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego jest niczym kameleon - "dopasowuje barwy" do otoczenia, w tym przypadku byleby tylko pasował do kryteriów umożliwiających sfinansowanie tego przedsięwzięcia z Funduszy Unijnych. Czy aby na pewno zmiany funkcjonalności kładki i kolejne jej wersje począwszy od stricte rekreacyjnej, poprzez ewakuacyjną, aż do militarnej są realne i przede wszystkim odzwierciedlające faktyczną potrzebę realizacji tej inwestycji właśnie w tym miejscu? Czy kolejne pomysły burmistrzów są tylko fikcyjne, pozorne, irracjonalne, wręcz zupełnie oderwane od rzeczywistości? Czyżby kolejne koncepty kładki nad Nettą zmieniane są wyłącznie z uwagi na chęć pozyskania finansowania ze źródeł zewnętrznych, natomiast finalnie w niewielkim lub nawet w żadnym stopniu nie wpłyną na osiągnięcie wymiernych efektów zamierzonego do realizacji przedsięwzięcia - nota bene mającego kosztować kilkanaście milionów euro?Data dodania komentarza: 12.04.2026, 14:00Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Myślę, że Pan Cieślik jako były Burmistrz, Poseł i nadal Radny, ma szerokie pole do popisu. Zwłaszcza gdy widać Jego zdjęcia z Premierem Tuskiem czy też z Radosławem Sikorskim, moglibyśmy oczekiwać większego zainteresowania sytuacją administracyjną nie tylko w Szpitalu, ale i w Samorządach. Panie Leszku, Augustów liczy na Pana..Data dodania komentarza: 12.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: Kolejka linowa z wieżami i tunel vs kolejny most nad NettąTreść komentarza: Podobno jest szansa, że kładka wreszcie zostanie zrealizowana i w dodatku z 90 % finansowaniem inwestycji ze środków unijnych. Jednak z tą różnicą do obecnie forsowanej przez burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS wersji, że będzie przebiegać nie nad, a pod Nettą. Dzięki tunelowi pod Nettą skomunikowane zostaną ze sobą dzielnice Borki i Zarzecze, ale nie tylko z uwagi na ewentualną okoliczność wystąpienia pożarów wielkoobszarowych, ale przede wszystkim z uwzględnieniem funkcji militarnych i obronnych. Natomiast nad Nettą powstanie nietuzinkowa, faktycznie uatrakcyjniająca Augustów kolejka linowa z dwiema wieżami widokowymi o wysokości 30 m i 50 m.Data dodania komentarza: 12.04.2026, 00:07Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Niech się Gburmiszcze i pajace PiS ogarną i słuchają co do nich mówią mieszkańcy..Data dodania komentarza: 11.04.2026, 20:43Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Ewakuacja Borek na plażę Radiowej Trójki 🤣Treść komentarza: Prawdopodobnie burmiszcz Karolczuk dostał wytyczne od radnego Wnukowskiego, że trzeba zabezpieczyć się z ewakuacją mieszkańców dzielnicy Borki, na wypadek najazdu plemion germańskich lub nawet Krzyżaków, którzy mogą niebawem ruszyć na Augustów od zachodniej flanki. Jak wiadomo od strany wschodniej jesteśmy już zabezpieczni. Ziobro z Romanowskim załatwili sprawę poprzez Orbana, znaczy się dobrego przyjaciela RasPutina.Data dodania komentarza: 11.04.2026, 19:01Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: Gamonie i dyletanci spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Oczywiście, że koncepcja tej komunalnej inwestycji związanej z budową kładki nad Nettą powinna być w pierwszej kolejności uzgodniona z konserwatorem zabytków, a nie odwrotnie, czyli najpierw realizacja projektu kosztującego setki tysięcy złotych wydatkowanych z publicznych pieniędzy, a dopiero później dopasowywanie projektu do wymagań konserwatora zabytków i wytycznych spełniających wymagania umożliwiające przyznanie dla gminy środków zewnętrznych na sfinansowanie tego przedsięwzięcia.Data dodania komentarza: 11.04.2026, 16:13Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Niby wielofunkcyjna kładka nad Nettą przedwyborczym, populistycznym balonem Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Kładka nad Nettą w obecnej formie nie będzie w zasadzie, ani spektakularną atrakcją turystyczną, ani prawdziwym schronem, ani drogą spełniającą wymagania stricte obronne. Tylko kolejka linowa z wieżami widokowymi i tunel pod Nettą mogłyby realnie wypełniać kilka funkcji, które obecnie są przypisywane przez farmazoniarzy z miejskiego magistratu dla planowanej do realizacji kładki nad rzeką Nettą w Augustowie pięknie zwizualizowanej przed wyborami samorządowymi Anno Domini 2023.Data dodania komentarza: 11.04.2026, 15:38Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: TezewTreść komentarza: Za niesubordynację, czyli posiadanie własnego zdania zgodnie z regułą, jeżeli nie jesteś z nami jesteś przeciwko nam.Data dodania komentarza: 11.04.2026, 15:31Źródło komentarza: Kto naprawdę blokuje kładkę w Augustowie? Fakty zamiast oskarżeńAutor komentarza: Ultradyletanctwo i mega paralityczne rządy lokalnych kabotynów, picerów, pozerów i farmazoniarzy☝️💪🤡🤡🤡🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👍🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Skoro burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski przedstawiają dla konserwatora zabytków oraz urzędu marszałkowiego różne cele i funkcje tej samej inwestycji, która miałaby spełniać funkcję połączenia dzielnicy Borki z dzielnicą Zarzecze, militarną i turystyczną - dlaczego nie wzięty został pod uwagę projekt uwzględniający przedsięwzięcie, realizujące nie tylko na papierze, ale faktycznie spełniające cele turystyczne, komunikacyjne i militarne? Przecież gdyby wykonany zostałby tunel o parametrach spełniających wymagania dla schronu i drogi militarnej, a nad tunelem powstałaby kolejka linowa z wieżą widokową, to taka inwesycja naprawdę spełniałaby warunki odnośnie uatrakcyjnienia Augustowa jako uzdrowiska i jednocześnie byłaby drogą o odpowiednich parametrach militarnych łączącą także funkcję schronu. Włodarze powinni zabiegać o realizowanie w Augustowie przedsięwzięć faktycznie spełniających funkcje określone w składanych przez siebie wnioskach o dofinansowanie, a nie uskuteczniać populistyczne propozycje, ładnie i funkcjonalnie wyglądające, ale tylko na wyborczych ulotkach, gazetkach i rolkach odgrywanych przez ratuszowych kabotynów i farmazoniarzy w mediach społecznościowych.Data dodania komentarza: 11.04.2026, 15:04Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Tadziu. To będzie kładka zwodzona zgodna z projektem gestu Kozakiewicza..Data dodania komentarza: 11.04.2026, 13:36Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: Kladka à la schwarz, mydło i powidło, czyli quasi-gang Olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: To bardzo ciekawe, iż burmiszczowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski kładkę nad Nettą traktują jak swego rodzaju wytrych służący do pozyskania pieniędzy na sfinansowanie komunalnej inwestycji, której funkcja zmienia się wedle ich uznania, a właściwie wedle sposobu umożliwiającego pozyskanie środków zewnętrznych. Kuriozalnym w tym przypadku jest okoliczność, iż dla ww. funkcjonariuszy publicznych priorytetem jest przede wszystkim chęć "odhaczenia" miejskiej inwestycji sfinansowanej z Funduszy Unijnych, a nie faktyczna potrzeba powstania tej budowli. Zalatuje mi ta działalność jakimś specificznym kuglarstwem, które chyba nie do końca jest zgodne z literą prawa w zakresie finansowania przedsięwzięć realizowanych z Funduszy Unijnych. Kładka à la schwarz, mydło i powidło eleganto pasowałaby do sfinansowania z pisowskiego bezładu, ale Fundusze Unijne podlegają zupełnie innym zasadom i regulacjom, więc to potrójne salto mortadela powodujące już trzykrotne zmienianie zasadniczego celu implikującego potrzebę budowy kładki nad Nettą, jest co najmniej grubymi nićmi szyte, żeby nie powiedzieć intencjonalnym naciągactwem.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 23:03Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ta ekipa potrafi tylko marnować i dewastować. 60mln na kładkę czyli ostatni skok na kasę..Data dodania komentarza: 10.04.2026, 19:52Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: XCTreść komentarza: Brakuje w tym kalendarium daty zwolnienia Pani Kierownik Wydziału inwestycji. ,!!! To ma znaczenie w tym całym harmonogramieData dodania komentarza: 10.04.2026, 19:21Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Czas pakować manatki i ujeżdżiat do wielikoj matioszki Rasiji!Treść komentarza: Co będzie z Orbanen? Co będzie z Ziobro i Romanowskim? łukaszenko, czy putin przytulą te autokratyczne ruskie onuce otumaniąjace ciemny lud fetorem ultrapopulizmu i antyunijnego bełkotu?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 16:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Proszę zwrócić uwagę na dach pokryty eternitem. Pytanie brzmi kiedy Kodrem ma zamiar go usunąć ? a takich budynków w zarządzie Kodremu jest więcejData dodania komentarza: 10.04.2026, 16:06Źródło komentarza: Wracamy do sprawy toalety przy ul. Turystycznej. Jest odpowiedź zarządcyAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Problem z kładką pokazuje tylko ślepy upór włodarzy , jk przysłowiowego osła (potrzebny tylko Chodkiewiczowi by mógł pokrzyczeć - inni obiecali a myśmy zrobili). Pokazuje to zmiana wariantów z ciągu rowero pieszego do mostu ewakuacyjnego o nośności 139 t (parametry dla symbolu RCO129) i drugie pytanie , droga ewakuacyjna - w którą stronę ? czyżby mielibyśmy obawiać się ataków od strony południowo zachodniej i wówczas ewakuacja z Borek na plaże na jeziorem Necko ?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:58Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: RomaTreść komentarza: Mam propozycję dla Pana byłego Posła może by Pan się zainteresował sytuacją Augustowskiego Szpitala. Dochodzą słuchy że Dyrekcja szpitala nie wypłaca w całości wynagrodzenia pracownikom administracyjnym aby ich kosztem zaspokoić wymagania finansowe personelu medycznego ? Czy Pana zdaniem świadczy to o równym traktowaniu pracowników? Czy aby nie zostało złamane prawo pracy ? Koloryzowanie sytuacji Augustowskiego Szpitala przez dyrekcję i władze powiatu doprowadzi do bardzo złej kondycji tego obiektu której już doświadczyliśmy w poprzednich latach.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:02Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: GenowefTreść komentarza: Już sama koncepcja kładki do konkursu powinna być opracowana na bazie zaleceń konserwatorskich. Szkolny błąd i nie ma nawet po co o datach gadać. A te przerzucanie winy? Żenua!Data dodania komentarza: 10.04.2026, 13:58Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad Nettą
Reklama