Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 maja 2026 21:00
Reklama
Komentarz byłego augustowskiego radnego Miklasa

Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)

Podziel się
Oceń

Tomasz Miklas był radnym augustowskiej rady miejskiej dwóch poprzednich kadencji, reprezentantem dzielnicy Borki w Augustowie. Dziś, choć nie pełni już funkcji radnego, bo nie kandydował w wyborach samorządowych 2024 roku, nadal pozostaje aktywny na płaszczyźnie społecznej. Kilka dni temu odbyła się sesja rady powiatu augustowskiego, na której pojawił się pan Miklas. Chciał zabrać głos, jednak twierdzi, że przewodniczący rady zaoferował mu jedynie 30 sekund na wypowiedź (przewodniczący Michał Kotarski w poprzedniej kadencji sam ubolewał nad tym, że jego poprzednik nie pozwalał mu na swobodną wypowiedź, co zresztą mijało się z prawdą, gdyż regularnie i bez większych ograniczeń mógł zabierać głos). Ostatnio Miklas zamierzał poruszyć sprawę związaną z niebezpieczeństwem w ruchu komunikacyjnym na ulicy Nadrzecznej. Pod koniec poprzedniego roku mieszkańcy tej ulicy złożyli petycję do starosty Piotra Rusieckiego, która do dzisiaj nie doczekała się realizacji. Miklas krytykuje m.in. działania radnej powiatowej koalicji rządzącej Elżbiety Puczyłowskiej, która nie popiera sygnatariuszy petycji. Poniżej nagranie video z komentarzem pana Miklasa, zaś na dole treść petycji.
Tomasz Miklas (na zdjęciu) pojawił się na ostatniej sesji rady powiatu augustowskiego.
Tomasz Miklas (na zdjęciu) pojawił się na ostatniej sesji rady powiatu augustowskiego.

Autor: Autor zdjęcia: Bartosz Lipiński.

Bartosz Lipiński

Zapowiedź autora:

Nagranie z komentarzem Tomasza Miklasa:

Treść petycji, pod którą podpisało się blisko 100 mieszkańców:

"W związku z systematycznie wzrastającym ruchem komunikacyjnym na ulicy Nadrzecznej i nieprzestrzeganiem przez kierujących pojazdami przepisów ruchu drogowego w zakresie dostosowania prędkości pojazdów na ulicach powiatowych miasta, domagamy się rozmieszczenia wzdłuż całej ulicy Nadrzecznej serii progów zwalniających w odległości do 150 metrów od poprzedniego, z zachowaniem zasad dotyczących przejść dla pieszych, doświetlenia progów zwalniających z wykorzystaniem istniejących lamp ulicznych i odpowiedniego ich oznakowania. Wskazujemy ponadto, iż jedynym technicznym rozwiązaniem jest zastosowanie wyniesień z kostki brukowej bądź asfaltu.

Organizacja ruchu miejskiego w dzielnicy Borki, częściowo innych dzielnic zachodniej i środkowej części miasta, kieruje prowadzących pojazdy w kierunku ulicy Nadrzecznej, jako łącznika między tą częścią miasta, a ulicami wschodnimi i północnymi miasta. W części dnia pojawiają się korki i utrudnienia związane z wyjazdem z ulicy Nadrzecznej na ulicę Mostową. Bardzo poważny problem tworzy się w godzinach wieczornych i nocnych, gdzie kierowcy lekceważą przepisy ruchu drogowego, rozwijają zawrotne prędkości, tworząc tym samym poważne zagrożenie dla ruchu pojazdów jak i bezpieczeństwa pieszych.

Sytuacja ta utrudnia mieszkającym przy ulicy wypoczynek nocny ze względu na potężny hałas i ryk silników pojazdów, urządzających wyścigi na ulicy Nadrzecznej. W świetle powyższego zasadnym jest rozmieszczenie na ulicy Nadrzecznej stałych, zbudowanych z kostki brukowej progów zwalniających, których rozmieszczenie w odległości do 150 metrów spowolni komunikację, jak również zachowa płynność ruchu".

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Kierowco-pieszy, 05.04.2026 18:58
Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.

Elek 06.04.2026 08:39
Dzisiaj żądanie progów, lamp. A za 2 lata żądanie zakazu wjazdu z wyłaczeniem mieszkańców? Progi. Przed trzeba hamować. Ścierają się opony i klocki. Będzie więcej pyłu z nich w płucach, ogródkach, oknach, wszędzie. Smacznego. Przy rozpędzaniu po zwolnieniu samochód potrzebuje mocy, a to generuje dodatkowy hałas, wieksze spalanie i więcej zanieczyszczeń ze spalin. Spowolnienie ruchu spowoduje, że samochody (nie jak do tej pory przejadą falami lub pojedyńczo) będą jechały non stop. Czyli smród i hałas na okrągło. Szybki dojazd służb ratownczych do topielca na bielniku? Pożar hotelu na końcu Nadrzecznej? Szybki dojazd to nie będzie, a wtedy każda minuta to być może życie. Wyobrażam sobie też oblałego pacjenta w karetce jak jedzie przez 10 garbów na drodze. Śmieciarki, odśnieżarki, kurierzy, transportowcy itd. też będą mieli "fajnie". A co będzie gdy jakimś złomem bedzie zasuwał szybko wariat, pijak lub ćun? (nachlanych kierowców i nacpanych jest sporo - co nie ;-) Na gładkiej drodze najwżej przejedzie szybko. Nie zauważy garba to wystrzeli jak ze skoczni narciarskiej i zatrzyma się na płocie (wszyscy widzieli jak pijak w aucie przeleciał przez wzniesione rondo, które było wrzutnią). Może nikogo na chodniku nie zabije ta lecąca samochodowa rakieta. Nadrzeczna jest jedną z najdłuższych w Augustowie. Ma 1,5 km. Gdyby jechać stałe 40 km/h to czas przejazdu wynosi 2 minuty 15 sek. Wg google jak nie ma ruchu to 3 minuty. Przypominam, że Nadrzeczna ma na całej długości ograniczenie do 40 km/h i obecnie chyba 2 progi zwalniające (ograniczenie prędkości do 20 km/h obowiązujące na progu, bo ustawione na jednym słupku ze znakiem progu). Jeżeli będzie tych progów 10 to niech mieszkańcy cieszą się dodatkowym hałasem, pyłem, smrodem spalin i dłuższym przejazdem. Mnie to rybka. Nie jeżdżę tamtędy, podobnie jak hotelową 20km/h, na której nikt od prosektorium do świateł na Al. Kardynała nie da rady przejechać zgodnie ze znakami. PS. Skrzyzowanie za prosektorium (szpitalna/ al. ofiar obławy) na tym małym nieistotnym skrzyżowaniu naliczyłem 20 słupków z różnego rodzaju znakami. Czy normalnie jadąc da się ogarnąć wszystkie? Pewnie nawet systemy rozpoznawania znaków w autach by zgłupiały. Kto ma taką fantazję i upaja się znakozą? Także nie zgadzam się z Panem Miklasem i Szkiłądziem. A mieszkańcy, którzy podpisali petycję, może teraz zobaczą co ich może czekać. Osobiscie nie chciałbym miec progu pod oknem.

Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się Augustów 03.04.2026 17:57
Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.

ooloo 03.04.2026 16:52
A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..

Nina 04.04.2026 18:09
Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.

www 03.04.2026 15:21
żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.

Obserwator 03.04.2026 13:49
Może warto spojrzeć na tą sprawę z szerszej perspektywy? W całym Augustowie, czy na tych ulicach bardziej głównych, czy na tych pobocznych, są zlokalizowane progi zwalniające. Są także wyniesione przejścia dla pieszych. Z czasem powstają nowe, szczególnie w trakcie remontów ulic. Ważne pytanie, czy to pomaga? Czy przypadkiem mieszkańcy z roku na rok nie skarżą się coraz bardziej na szybkie auta, pomimo że progi są? Może warto zadać pytanie Policji, dlaczego tak mało kontroluje prędkość? Skoro jest informacja kiedy i w jakich godzinach najczęściej występują tzw " wyścigi", może wtedy trzeba stanąć z radarem?

WojteKubryn 03.04.2026 11:05
Drogi Panie Tomaszu, Droga Redakcjo, Drodzy Czytający. Na wstępie powinniśmy postawić sprawę jasno i rozłożyć ją na czynniki pierwsze: 1. Ulica Nadrzeczna jest w wielu odcinach niebezpiczna. 2. W okresie letnim i weekendowym w godzinach późno wieczornych i nocnych można uświadczyć tam rajdów samochodowych, motorowych etc. 3. Uprzykrza to i powoduje utrudnienie w życiu mieszkańców ww. ulicy. 4. Powstała petycja mieszkańców ww. ulicy, którą koordynował Radny Powiatowy Dariusz Szkiłądź. (na sesji p. Elżbieta Puczyłowska mówiła tylko o wątpliwym sposobie zbierania podpisów i informowania mieszkańców co w tej petycji jest. Przypomnijmy fragment o którym wg Pani Radnej, Pan Radny nie informował do końca mieszkańców. Progi zwalniające powinny pojawić się w odstępach 150 m od siebie na całej ulicy. Co daje według prostej matematyki około 9-11 progów.) 5. Pan Tomasz Miklas otrzymał 30 sekund na wypowiedź w trakcie sesji Rady Powiatu. Mówił 2 minuty. Nie poruszył tego tematu bezpośrednio. Poparł jedynie idee Pana Szkiłądzia, a resztę czasu swej wypowiedzi sprzeczał się z Panem Kotarskim, że 30 sekund to za mało. (Panie Tomaszu, można było lepiej wykorzystać ten czas). 6. Jak dobrze rozumiem Sesja Powiatu czy Sesja Miasta jest to zebranie Radnych wraz z włodarzami danej jednostki administracyjnej. Lud wybiera radnych, aby przedstawiali, omawiali i głosowali nad tym co ludziom boli, sprawia problem lub utrudnia życie. Niestety lub stety dzięki temu, że ludzie wybierają radnych to nie mają zapewnionego stu procentowego przywileju zabierania głosu. Nie każdy organ ma obowiązek dopuszczać ludzi do głosu podczas obrad. Pan miał taką szansę i niestety chaniebnie ją zaprzepaścił. 7. Dodam, że w trkacie zbierania podpisów pod ww. petycją przez Pana Szkiłądzia szła druga petycja po ulicy Nadrzecznej. Była ona również koordynowana przez Pana Szkiłądzia i dotyczyła ulicy Nowomiejskiej, a dokładniej przywrócenia w jednej z jej części ruchu dwukierunkowego. Mądrą uwagę w tej sprawie na sesji poczyniła Pani Alicja Dobrowolska (nazwana przez aprobowanego Pana Tomasza - Dariusza Szkiłądzia - dziwną osobą). Pani Radna rzuciła otwartym pytaniem czy jeżeli ulica Nadrzeczna zostanie obstawiona tak ogromną ilością progów zwalniających to czy cały ruch nie zostanie przekierowany na ulicę Nowomiejską? Oczywiście, że tak! Kto normalny pojedzie po 10 progach zwalniających. Wtedy Pan Szkiłądź zaczął mówić o powstaniu sześciu progów (czyżby się wystraszył prawdy?) 8. Subiektywne podsumowanie: Nie jestem za polityką, ale tutaj chyba muszę przyznać, że czuć i widać podział wśród Radnych Powiatowych i osób ich popierających. Prawo i Sprawiedliwość patrzy przyszłościowo i obowia się konsekwencji nieprzemyślanych decyzji (brawo bo wyciągnęli nauczkę z innych błędów jakie mieli i wiedzą, że lepiej porozmawiać niż na oślep lub przymus robić.) Koalicja Obywatelska ma tak wygurowane ego i zadarte nosy, że patrzą, aby cokolwiek zrobić, teraz, już. Nie patrzą na konsekwencje, a gdy PiS już je naświetla to zmieniają to na czym się opierają. Brak profesjonalizmu, dialogu i nauczki z przeszłości... Ludzie zastanówmy się, komu daliśmy władzę i kogo słuchamy. Często szukamy własnych poglądów w takich materiałch jak powyżej, a nie szukamy prawdy bo ślepo wierzymy w to kto coś nam mówi. Oglądnijcie sesję, przejdźcie się po tych ulicach i zobaczcie te problemy, zajdźcie do urzędu i porozmawiajcie, a dopiero wtedy możecie coś sądzić lub się wypowiadać. Inaczej są to tylko i wyłącznie domniemania lub prawda wmówiona. Czuwajcie i nie dajcie się zmanipulować lub po prostu zwariować.

Mieszkaniec 03.04.2026 14:12
Niby głos rozsądku, a jednak niekoniecznie. “Pójdźcie do urzędu, a Wam odpowiedzą …” w Augustowie? A zadaj “trudne pytanie” to odpowiedzą zapytaniem o udzielenie informacji, a potem zasłonią się ważnym interesem publicznym. Polityka naszą lokalna ma bardzo brzydkie kolory. Opozycja dostawała na gnaty i to w sposób balansujący na granicy dobrego smaku i przepisów, i nikt nie krzyczał, bo tak było akceptowane. Teraz, kiedy w końcu opozycja zaczyna głośno się sprzeciwiać, nagle pojawia się larum. 3 kadencje to i tak o 2 za dużo. Mam nadzieję, że mieszkańcy w końcu przejrzą na oczy, że brak jest koncepcji na rozwój miasta, a chwalenie się wykonywaniem obowiązków (naprawa śród itp) jest wręcz żałosne.

patologia ałgóstowska 03.04.2026 10:46
Panie Tomaszu to był zamach! Myślę, że sygnowany przez radnych rady miasta i powiatu oraz włodarzy miasta i powiatu! Tragedia - po prostu tragedia...

bezchmurnie

Temperatura: 14°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 3 z dnia 26 marc - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Wszystko policzoneTreść komentarza: Myślę, że jego przyjście by niewiele dało, bo wtedy Pani Alutka prawdopodobnie nie wytrzymałaby się od głosu.Data dodania komentarza: 22.05.2026, 19:22Źródło komentarza: Absurdalna sytuacja. Wiesława Chrulska utraci mandat radnej?Autor komentarza: Ach jak miło stać okrakiem.Treść komentarza: Pan Michał Jeruć nie przyszedł. Nie mógł czy........?Data dodania komentarza: 22.05.2026, 18:14Źródło komentarza: Absurdalna sytuacja. Wiesława Chrulska utraci mandat radnej?Autor komentarza: Metody działania śliskiego towarzystwa wzajemnej adoracji spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Pani Wiesławo, ma Pani rację rację zarówno co do wmanewrowania, jak i ze starostwem z tektury na czele z niekompetentnym kierownictwem. "Śliscy" moralnie ludzie dążą do osiągnięcia zamierzonych przez nich efektów wedle swoich ultramakiawelistycznych metod, znaczy się po "trupach" do celu.Data dodania komentarza: 22.05.2026, 15:31Źródło komentarza: Absurdalna sytuacja. Wiesława Chrulska utraci mandat radnej?Autor komentarza: FgyrrTreść komentarza: Władza nie może pisać sama o sobie za miejskie pieniądze . To niezgodne z konstytucją Czyje to słowa pamiętacie?Data dodania komentarza: 22.05.2026, 14:41Źródło komentarza: Augustów TV. Pokrętne tłumaczenia urzędnikaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta nic na ten temat nie wiedział , a za odwołaniem oddał swój głos ,powinien chociaż się wstrzymać . Oni wszyscy wiedzieli o tym , tylko teraz z siebie durni robiąData dodania komentarza: 22.05.2026, 14:33Źródło komentarza: Absurdalna sytuacja. Wiesława Chrulska utraci mandat radnej?Autor komentarza: FotografTreść komentarza: "Sprzęt był wykorzystywany do wykonywania zdjęć do dokumentów tożsamości". Rozumiem, że jak chcę wyrobić nowy dowód osobisty to nie muszę iść do fotografa, bo podczas składania wniosku o nowy dowód urzędnik zrobi mi zdjęcie sprzętem kupionym w tym celu. Tak? Czy może nie? Jeżeli nie to komu robią zdjęcia? Czy zasadny zakup?Data dodania komentarza: 22.05.2026, 11:43Źródło komentarza: Augustów TV. Pokrętne tłumaczenia urzędnikaAutor komentarza: W jakim kierunku zmierza Augustów pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiS?Treść komentarza: Wszystko fajnie, że włodarze myślą o remontowaniu i modernizowaniu komunalnych żłobków, przedszkoli, szkół, placów zabaw i dróg. Jednak trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski zapominają remontować, modernizować, a przede wszystkim budować nowe obiekty i infrastrukturę realnie uatrakcyjniające Augustów, które to inwestycje wreszcie zawrócą Augustów z obecnego trendu brnięcia w kierunku zaścianka kresów wschodnich. Yrzeba podjąć takie działania, żeby młodzi-dorośli chcieli pozostać w Augustowie lub wrócić po studiach do Augustowa, a także przyjezdni zechcieli zamieszkać w tym wyludniającym się mieście. Niebawem nie będzie komu korzystać z augustowskich placówek oświatowych, placów zabaw i dróg. Augustów wyludnia się, więc za kilkadziesiąt, a może nawet już kilkanaście lat żłobki, przedszkola, place zabaw, drogi będą po prostu świecić pustkami. Nasze Miasto-PiS rządzi od ponad dekady, więc może decydenci powinni wreszcie zastanowić się co takiego robią źle, skoro jest tak "dobrze", że Augustów nie jest miejscem atrakcyjnym do życia dla młodych-dorosłych. Czy Augustów ma być tylko miejscem, w którym można zamieszkać, ale dopiero będąc emerytem i w dodatku z zastrzeżeniem otrzymywania pokaźnej emerytury?Data dodania komentarza: 22.05.2026, 11:38Źródło komentarza: „Prawo do pozostania” szansą dla Podlaskiego. Ruszyły konsultacje unijnej strategiiAutor komentarza: DariuszTreść komentarza: Ja wymiekam jeszcze chcą tu poligon zrobic za 30 baniek mieszając w to gówno dobro mieszkańcówData dodania komentarza: 21.05.2026, 22:31Źródło komentarza: Augustów TV. Pokrętne tłumaczenia urzędnikaAutor komentarza: darekTreść komentarza: 100 procent racji wiekszsość portali przyduszoneData dodania komentarza: 21.05.2026, 22:15Źródło komentarza: Augustów TV. Pokrętne tłumaczenia urzędnikaAutor komentarza: Współczuję dyrektoromTreść komentarza: Dyrektorzy augustowskich szkół średnich robią co mogą żeby utrzymać etaty i ocalić placówki od likwidacji. Podziwiam, nowe oddziały, nowe kierunki, propozycje fajne, oby wasz wysiłek nie poszedł na marne.Data dodania komentarza: 21.05.2026, 22:12Źródło komentarza: Pytania o budynek po byłej augustowskiej szkoleAutor komentarza: Nie dzieje się źle, dzieje się życieTreść komentarza: Uczniowie nie wybierają "tej" szkoły bo nie ma uczniów. I nie ma komu wybierać.Data dodania komentarza: 21.05.2026, 22:04Źródło komentarza: Pytania o budynek po byłej augustowskiej szkoleAutor komentarza: Orleta Lotto-NożycówTreść komentarza: Może to i prawda, że ludzie nie wieczieli co podpisuja. Przy urnach wyborczych też zbyt wiele nie wiedzą, bo jak wytłumaczyć obecność niektórych posłów i radnych w ławach?Data dodania komentarza: 21.05.2026, 12:07Źródło komentarza: Mieszkańcy nie wiedzieli, co podpisują?Autor komentarza: o co chodzi?Treść komentarza: Niestety widać, że bardzo źle dzieje się w jedynej teraz szkole zawodowej. Na stronie nabor pcss pl augustow szkolaponadpodstawowa można zobaczyć jak wygląda teraz rekrutacja. Jak widać uczniowie nie chcą wybierać tej szkoły. Ciekawe dlaczego?Data dodania komentarza: 21.05.2026, 08:42Źródło komentarza: Pytania o budynek po byłej augustowskiej szkoleAutor komentarza: trzeba myślećTreść komentarza: Wystarczyłoby z głową wydawać pieniądze unijne tak, żeby to służyło mieszkańcom a nie np. na remont kolejnego przedszkola, kiedy wiadomo, że dzieci zabraknie. A wydanie tam 5 milionów można wydać o wiele lepiej.Data dodania komentarza: 21.05.2026, 08:23Źródło komentarza: „Prawo do pozostania” szansą dla Podlaskiego. Ruszyły konsultacje unijnej strategiiAutor komentarza: logikaTreść komentarza: A czy mieszkańcy Augustowa (i nie tylko) wiedzą na kogo głosują???Data dodania komentarza: 21.05.2026, 05:44Źródło komentarza: Mieszkańcy nie wiedzieli, co podpisują?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Ciekawe teorie głoszą Radne PiS-u. Natomiast Radny Miast Al+Khameri (PiS miejski go wspiera jako kalicjanta) uważa , że w analogicznej sytuacji an Ul. Arnikowej jest niebezpiecznie pomimo , że spowalniacze są , jak mówił z-ca Sieczkowski, co 400 mm Jak widać nie ważne bezpieczeństwo mieszkańców, tylko "bezpieczeństwo jedności klubowej"Data dodania komentarza: 20.05.2026, 17:42Źródło komentarza: Mieszkańcy nie wiedzieli, co podpisują?Autor komentarza: 😅Treść komentarza: Komu?Data dodania komentarza: 20.05.2026, 17:31Źródło komentarza: NABÓR DO SZKOŁY ŚREDNIEJAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Niestety do tej "elity" dołącza jeszcze Miss Kolektury, która też uważa że ludzie wykształceni to debile, a tylko PiS jest receptą na dobrobyt i rozwój. W sumie mają rację, bowiem forsowanie nowych "inwestycji" zaczyna się od nabijania kabzy kasiorą, a potem odwalaniu chałtur aby nagiąć rozliczenia. Drezynowa, uczycielka i 6 Zeta. Tylko brać przykład..Data dodania komentarza: 20.05.2026, 17:30Źródło komentarza: Mieszkańcy nie wiedzieli, co podpisują?Autor komentarza: Mieszkanie.Treść komentarza: Starosta rusiecki tam zamieszka ,bo jutro będzie licytacja jego domuData dodania komentarza: 20.05.2026, 14:04Źródło komentarza: Pytania o budynek po byłej augustowskiej szkoleAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Zawsze Lipski może stajnię otworzyć.Data dodania komentarza: 19.05.2026, 20:54Źródło komentarza: Pytania o budynek po byłej augustowskiej szkole
Reklama