Najnowsza tura PBT rusza 1 września br. i obejmie dofinansowanie usług noclegowych realizowanych we wrześniu, październiku, listopadzie i grudniu. Pula wsparcia to ponad 2,3 mln zł.
–Trzecia edycja Podlaskiego Bonu Turystycznego jest dedykowana zarówno mieszkańcom województwa, jak i całej Polski. Zmiana dotyczy tego, że dofinansowanie jest w kwocie stałej w wysokości 300 zł, bez względu na to, czy śpimy w hotelu, pensjonacie czy jeszcze gdzieś indziej– poinformował Łukasz Prokorym.
Popularność bonu
Marszałek przypomniał, że w poprzedniej turze bony rozeszły się błyskawicznie. Świadczy to o tym, że „zainteresowanie naszym regionem jest bardzo duże”.
–Dotarliśmy z przekazem, że województwo podlaskie jest bezpieczne, atrakcyjne i jest świetnym miejscem do odpoczynku– zaznaczył.
Wniosek zostanie opublikowany na stronie internetowej PBT 1 września w losowo wybranym czasie, mieszczącym się pomiędzy godziną 12 a 13. Formularz będzie aktywny do momentu wyczerpania się puli środków dostępnych w trzeciej edycji bonu.
–Zapraszamy wszystkich chętnych, by odwiedzić nasze województwo, do aplikowania– mówiła p.o. dyrektora Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Marta Grzelak, zwracając uwagę, by zapoznać się z instrukcją wypełniania formularza, która będzie dostępna na stronie PROT na dniach.
Poznajemy Podlaskie
Podczas czwartkowego spotkania poinformowano również o wynikach naboru do programu Poznajemy Podlaskie. Jak przypomniał Łukasz Prokorym, umożliwia on dzieciom i młodzieży z podlaskich placówek edukacyjnych poznanie regionalnych atrakcji turystycznych.
–230 szkół z województwa podlaskiego będzie zwiedzało nasz region,10 tys. osób, w tym prawie 9 tys. uczniów i ponad 1 tys. opiekunów i nauczycieli. Każda z tych szkół otrzymała wsparcie w wysokości 6 tys. zł – podsumował marszałek.– To jest to narzędzie, którym chcemy pokazywać najmłodszym mieszkańcom nasze piękne województwo i jego atrakcje– dodał.
Program został tak zaplanowany, aby obejmował co najmniej dwie atrakcje turystyczne oraz przynajmniej dwóch laureatów konkursu Najlepszy Produkt Turystyczny. W sumie w tym roku podlaski samorząd przeznaczył na niego 1,3 mln zł, a całkowita wartość przedsięwzięcia to ponad 2,3 mln zł.
–Warto zaznaczyć, że cała ta kwota trafi bezpośrednio do naszej branży turystycznej, do przedsiębiorców, którzy oferują usługi noclegowe, gastronomiczne, transportowe czy do przewodników turystycznych, a także do biur podróży– wymieniała prezes Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Katarzyna Sadowska.
Wymierne efekty
Obie akcje mają pokazać ludziom w różnym przedziale wiekowym, że warto do naszego regionu przyjeżdżać i go zwiedzać. Mówił o tym Bogdan Dyjuk.
–To jest forma wsparcia samorządu województwa dla podlaskiego sektora turystycznego. Warto w to inwestować, warto pokazywać nasz region, warto w ten sposób go promować– podkreślił i zapowiedział kontynuację w przyszłym roku zarówno dofinansowywania wycieczek szkolnych, jak i turystycznego bonu.
W podobnym tonie wypowiedział się poseł Krzysztof Truskolaski. Zaznaczył on, że te działania idą w dobrym kierunku, o czym świadczy fakt, że „ten sezon jest dla podlaskiej branży turystycznej bardzo dobry”.
Anna Augustynowicz
red.: Monika Pańko
fot.: Krzysztof Duszyński
Napisz komentarz
Komentarze