Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 grudnia 2025 08:52
Reklama
Reklama

Zaskakująca relacja. Wicestarosta zaprzecza

Podziel się
Oceń

Na przełomie 2024 i 2025 roku pojawiła się informacja o planach likwidacyjnych Zespołu Szkół Technicznych w Augustowie, co budziło spore zaskoczenie. Czy są plany dotyczące wygaszenia bądź zamknięcia następnej placówki w kolejnych latach? Takie wrażenie można odnieść po relacji radnej Wiesławy Chrulskiej, choć wicestarosta zaprzecza jej słowom. Problem demografii istnieje. Uczniów mogłaby zachęcić wychodząca naprzeciw nich oferta.
Na zdjęciu: Wiesława Chrulska.
Na zdjęciu: Wiesława Chrulska.

Fragmenty video z sesji rady powiatu augustowskiego (Źródło: esesja.tv - Starostwo Powiatowe w Augustowie/ Rada Powiatu Augustowskiego):

Obrady komisji rady powiatu augustowskiego nie są transmitowane. W poprzedniej kadencji o takiej rzeczywistości surowo wypowiadali się niektórzy prominentni członkowie ugrupowania Nasze Miasto. Kwestionowali m.in. transparentność i przejrzystość. Mimo, że ugrupowanie to od maja ubiegłego roku jest w koalicji z obecnym starostą, komisje nadal nie są relacjonowane. To powoduje brak możliwości sprawdzenia, jakie słowa faktycznie padały podczas posiedzenia.

Być może pewnym usprawiedliwieniem może być fakt, że komisje długo nie funkcjonowały. Na ostatniej sesji rady powiatu przedstawiono zaskakującą relację z jednego ze spotkań komisji. Dyskusja, nie pierwszy raz, przypominała doskonale znaną już formułę słowa przeciwko słowu.

Radna Chrulska o obradach komisji

-Na ostatnim spotkaniu komisji pan wicestarosta twierdził, że kolejna szkoła będzie pewnie wygaszana wkrótce, z biegiem lat. Może powinno się raczej zastanowić nie nad wygaszaniem lub zamykaniem kolejnej szkoły, tylko nad tym jakie kierunki oraz działania trzeba wdrożyć. Należy zapytać zainteresowane osoby, jakie kierunki są potrzebne. Być może powinny zostać zaproponowane klasy sportowe, dwujęzyczne, klasy mundurowe dotyczące straży pożarnej. W Białymstoku takie oddziały są. Godne rozważenia są klasy leśne bądź weterynaryjne. Jeżeli nie będziemy pytać o zapotrzebowanie, to może być to „strzał w płot” –oceniła Wiesława Chrulska.

-Proponuję podejść do tego poważnie. Tak, aby dwadzieścia procent dzieci, które uciekają nam z powiatu augustowskiego, przyciągnąć tymi inicjatywami. Dodatkowo pozyskać dwadzieścia procent uczniów z innych powiatów i gmin, wtedy oświata w powiecie augustowskim zostanie uratowana. Jeżeli pan Dobkowski został powołany, jako pełnomocnik i fachowiec od rozwoju gospodarczego, być może należałoby też powołać pełnomocnika od oświaty -mówiła Chrulska.

Szczudło zaprzecza relacji Chrulskiej

Wojciech Jerzy Szczudło zaprzeczył temu, jakoby mówił o planach wygaszenia kolejnej szkoły.

-Po to staramy się uatrakcyjnić ofertę edukacyjną w II Liceum Ogólnokształcącym, żeby tej szkoły nie wygaszać. Proszę nie wprowadzać w błąd opinii publicznej. Gdyby w tym momencie padła jakakolwiek decyzja albo konkretna deklaracja o przyszłości II LO, to by taka zapadła. Na komisji powiedziałem, że za kilka lat trzeba będzie się pochylić nad tym problemem oraz przeprowadzić analizy. Nie padły słowa, że szkoła będzie zamykana lub wygaszana. Doskonale pamiętam, co mówiłem, trzeba będzie za parę lat takiej analizy dokonać -przyznał wicestarosta.

Radna trzymała się swojej wersji. Dodała, że w trakcie komisji nie wskazano konkretnej szkoły.

-Ja nie tworzę tutaj jakichś mitów. Na komisji padło stwierdzenie, że trzeba będzie myśleć o wygaszeniu kolejnej szkoły. Nie było mowy o II LO. To nadinterpretacja -zrelacjonowała radna.

-Jeżeli widzimy, że w oświacie zaczyna się zapaść związana z tym, że trzeba zamykać szkoły, to czas zacząć badać preferencje uczniów. Po to, by nie uciekło nam dwadzieścia procent poza powiat augustowski, a jeszcze pozyskać uczniów z innych powiatów, co kiedyś miało miejsce. Do szkoły, którą państwo planujecie zamknąć przyjeżdżali nawet uczniowie spod Białegostoku, uczący się w liceum ekonomicznym -przekazała zarządowi Wiesława Chrulska, radna opozycji.


Napisz komentarz

Komentarze

qwerty 09.02.2025 17:08
No proszę. Ciekawe. Założyli w okresie wyborów?

JS 08.02.2025 13:35
Dzisiaj Nawrocki przyjechał do Augustowa mam nadzieję że więcej tu nie wróci.

Cała prawda 07.02.2025 20:00
I mają rację! Jak jest mało uczniów nie ma potrzeby żeby utrzymywać nie rentowne budynki, ponosić koszty prądu, ogrzewania itp. Jak dla mnie może zostać ACE i 2 LO. Mają blisko stadion i będzie hala przy ace. 2 lo to liceum z tradycją, a w piramowiczu... wystarczy poczytać opinie absolwentów na fb. Bez szału.

K.M. 08.02.2025 21:11
A jaką to tradycję ma II LO? Ta szkoła powstała zaledwie 33 lata temu, do istnienia powołał ją obecny poseł PiS Jarosław Zieliński, wtedy kurator. I jak to się ma do 98-letniej tradycji I LO? Budynek II LO jest mały i ciasny, nie ma zaplecza sportowego, nie ma nawet porządnej auli, która pomieściłaby wszystkich uczniów. W wynikach nauczania też zawsze w tyle, za I LO. Jedna hala sportowa miałaby obsłużyć dwie szkoły? Jak będą wyglądały wtedy lekcje WF? W każdym kącie sali jedna klasa? Czy kto pierwszy ten lepszy? Budynek I LO ma już wszystko, co potrzebne: dużą salę gimnastyczną, boisko, świetne pracownie i prawie sto lat tradycji. Potrzebna jest jedna, ale porządna szkoła ogólnokształcąca o profilu akademickim, która dobrze przygotowuje do studiów. Bez tych wszystkich klas policyjnych, pożarniczych i wojskowych, które można otwierać przy technikach. A co do FB, to o każdej szkole można przeczytać cuda. Zależy kto pisze. Natomiast prawda o popularności kryje się w naborze. Od lat I LO ma najwyższy nabór, mimo fejsbukowych ploteczek. Ale w jednym masz rację - jeśli obecne starostwo zechce jakąś szkołę zlikwidować, to do odstrzału pójdzie I LO. Kością w gardle im stoi. Głupim narodem łatwiej rządzić.

Iza 07.02.2025 07:40
Strasznie to przykre, że po tylu latach rządzenia "młodych" nie można powiedzieć że żyje nam się lepiej... to taki toksyczny związek ...oni obiecali a my daliśmy się nabrać za 1 razem, obiecali znowu i 2 raz to samo.... Obiektywnie, jakie były problemy wcześniej? Atol, siadająca turystyka, drożyzna, brak pracy, ceny za utrzymanie mieszkań (woda, ogrzewanie, czynsze), problemy z kanalizacją, opłaty za śmieci, brak toalet miejskich, brud i syf w sezonie, brak rozrywek (mówie o takich dla wszystkich a nie o imprezach płatnych, na które nie stać większości społeczeństwa)... itd , itd. Czy ktoś widzi, że one nadal są? Jest tylko gorzej....

Pat i Pataszon 07.02.2025 08:56
Burmiszcz Karolczuk nie prezentuje się jako młodzieniaszek, wizerunkowo to raczej zaawansowana geriatria. Z-ca Chodkiewicz to i owszem, mentalnie brnie ostro w drugą stronę, czyli podstawówka, a momentami nawet przedszkole. W sumie masz rację, w konglomeracie tego miszmaszowego duetu wychodzi, że w sumie to jest taka dekadencyjno-infantylna młodzież z mentale kapryśnego przedszkolaka.

sesja nadzwyczajna 06.02.2025 22:54
Jutro 7 lutego kolejna sesja nadzwyczajna RM. Faktycznie trzeba robić sesje w ten sposób, bo opozycja a właściwie 3 osoby z opozycji mówią za dużo a władza nie lubi krytyki i trudnych pytań. Będzie szybko i sprawnie.

żaba 07.02.2025 14:41
bez względu ilu jest radnych w opozycji? to działania są ich jak widać skazane na niebyt jako radni. Powinni złożyć mandaty i mieszkańcy zobaczą bezmiar i tupet tych burmistrzów. Nie można mówić o Radzie Miasta bo ona nie istnieje. Nie widać żadnej inicjatywy tej rady. To jest towarzystwo popierające widzimisię tych trzech panów.

JS 08.02.2025 13:40
To, że działania radnych opozycji często są blokowane, nie znaczy, że powinni się poddać.

Mieszkaniec 07.02.2025 19:44
Opozycja mówi w kółko to samo biją pianę w temacie wopru, na każdej sesji cały czas to samo. A inne problemy mieszkańców???? Czy tylko sezonowy WOPR???

C.G. Jung 06.02.2025 22:35
Towarzystwo wzajemnej adoracji naszomiastowych picerów, pozerów i festyniarzy namiętnie kohabitujące z pisowskimi aparatczykami nie ma zielonego pojęcia o prospołecznej działalności w samorządzie i zarządzaniu turystycznym miastem. To typowi popaprńcy i farmazoniarze z psyche karierowiczów ciemnej triady pozostawiających po sobie tylko spaloną ziemię. Jeden udaje redaktora naczelnego mitomańsko-propagandowedo żurnala, drugi w godzinach pracy na służbowym fb w kompulsywnie-psychopatycznym rozedrganiu wstawia infantylne wywody okraszone emocjonalnymi emotkami, a trzeci excelowy arywista kręci nimi, tak jakby ogon machał psem.

kiedy_wybory? 07.02.2025 18:24
przecież oni grają tylko na siebie... każdy z nich ma swój interes i tylko to się liczy

Sherlock Holmes 07.02.2025 21:21
Referemdum też, ale w pierwszej kolejności powinny być działania CBŚ?

Pełnomocnik ds. zaściankowego naftalinowania, wyludniania, odturystyczniania i antyuzdrowiskowiania 06.02.2025 20:03
Nie wszystko jest tak źle wskutek działalności burmistrza Mirosława Karolczuka, jego zastępców i kohabitacji Nasze Miasto-PiS. Trzeba im oddać, iż dzięki wyludnianiu się Augustowa nie tylko pustoszeją placówki wychowawczo-oświatowe, ale także dość mocno pikują ceny mieszkań oferowanych na rynku pierwotnym przez deweloperów. Mniejszy popyt na mieszkania wynikający z szybkiego wyludniania się miasta, implikuje wymiernie mocne obniżenie cen mieszkań w Augustowie. Brawo naszomiastowi burmiszczowie i pełnomocniku ds. kohabitacji NaszeMiasto-PiS!

ooloo 06.02.2025 21:41
A ostatni zgasi światło..

Uciekajcie wszyscy 06.02.2025 19:01
Skoro zlikwidowano dużą szkołę "za laskiem" z salą gimnastyczną to tym bardzej zlikwidują stary malutki budynek z LOII bez sali gimnastycznej i mała liczbą sal lekcyjnych. O tym mówi się juz od jakiegoś czasu nie tylko lokalnie. Ale to nie tylko efekt demografii. Uważam, że to efekt wieloletniego piekiełka nauczycielsko-oświatowego w naszym mieście. Publiczne kłótnie, spory, sprawy sądowe, kiedyś i mordobicia. To tez ma wpływ.

ooloo 06.02.2025 15:52
Ja się dziwię, że tu jeszcze nie ma CBA. Sokółka, Olecko byli, a my? Znowu w tyle?..

żal d... ściska 07.02.2025 11:00
A urzędasowe sługusy już też się zabezpieczyli przed konsekwencjami, zakładając związek zawodowy pracowników urzędu miasta Augustów (google pokaże gdzie szukać). Wystarczy spojrzeć jakie tuzy siedzą w zarządzie i już wiadomo w jakim celu ten twór powstał....

Wiadomo 06.02.2025 15:34
A kto głosował ?

JS 08.02.2025 13:44
Ostatecznie to mieszkańcy wybierają władze, więc jeśli coś nam się nie podoba, warto o tym pamiętać przy następnych wyborach.

Emeryt 06.02.2025 13:21
A tak swoją drogą to dlaczego trzech burmistrzów jest z ugrupowania Nasze Miasto? Przecież Nasze Miasto uzyskało najmniej głosów do rady miasta! I po co w takim małym mieście ten 3 burmistrz? Lepiej obniżcie ceny wody i jej grzania ! Chyba najdroższe w Polsce! Ciepła woda 1m³ ponad 60 zł a zimna 1m³ 13,93 zł. Zimna kilka lat temu ok 7zł za m³. Czy Miasto stać na utrzymywanie trzeciego burmistrza?

GJ23 06.02.2025 14:51
nieważne z jakiej opcji. trzech to o dwóch za dużo. a tych dwóch nie nadaje się do niczego. w takim 20- tys. mieście wystarczy jeden + kierownicy wydziałów. Tylko trzeba pracować za tą kasę co się zarabia...

JS 08.02.2025 13:46
Władza w ich rękach się rozrasta, ale jakoś nikt nie widzi poprawy w sprawach, które naprawdę dotyczą mieszkańców – jak choćby te szokujące ceny wody i ogrzewania.

Mieszkaniec 06.02.2025 13:07
Poczekajcie jakiś czas jeszcze jak zmienia wszystkich dyrektorów i wsadza swoich kolegów na stanowiska (bo przed wyborami coś się obiecało )

Sławek 06.02.2025 20:21
Dobrze myślę, że chociaż jeden będzie z Suwałk?

JS 08.02.2025 13:47
Może w Augustowie już brakuje kompetentnych ludzi do zarządzania?

Niewydarzeni dyletanci spod znaku CPN & naszomiastowa kumoterka 06.02.2025 12:46
Co się dzieje z Augustowem? Miasto po dekadzie rządów Nasze Miasto-PiS wyludnia się w zastrasząjacym tempie, a dodatkowo tonie w zaścianku, zadupiu i paździerzu turystycznym! Kto szafuje ugrupowaniu Nasze Miasto i lokalnym strukturom PiS w powiecie augustowskim?

JS 08.02.2025 13:49
Młodzi uciekają, turystyka stoi w miejscu, a zamiast konkretnych działań mamy kolesiostwo i obsadzanie stołków.

EWA 06.02.2025 12:43
DLACZEGO W AUGUSTOWIE NIE MA KLASY HOTELARSKIEJ?

dlatego 06.02.2025 14:41
Według danych GUS z 2022 roku w Augustowie znajdowały się 3 hotele.

Jerzy 06.02.2025 15:37
Reszta to obiekty nieskategoryzowane, które też świadczą usługi hotelarskie, ale nie mogą posługiwać się nazwą hotel... tak więc zapotrzebowanie na pewno byłoby...

O hotelach 06.02.2025 18:56
Obecnie na stronie Ministerstwa Sportu i Turystyki System Rejestrów Publicznych w Turystyce, a dokładniej rejestr CWOH wskazuje 6 obiektów hotelarskich: Żagielek, U Marianny, U Marianny BIS, Warszawa, Nad Nettą, Wojciech. Należy pamiętać, że samowolne posługiwanie się zastrzeżonymi nazwami jak hotel, pensjonat itd. stanowi naruszenie prawa, jeżeli wcześniej nie uzyskano decyzji administracyjnej odnośnie rodzaju i kategorii obiektu. Jedni wkładają wiele pracy i wysiłku w zdobucie nazwy hotel, a inni są pasożytami i w sumie oszustami, skoro bezprawnie używają nazwy hotel.

Turystyczny Augustów odchodzi do lamusa à la zaściankowe zadupie 06.02.2025 16:00
Tych hoteli za kilka lat też nie będzie. Skończyły się czasy, że wystarczy zaoferować turystom łóżko, las i jezioro, ewentualnie saunę i jacuzzi z marketu pozorujace aquapark i strefę SPA. Przyjadą do takich hoteli, ale tylko w okresie wakacyjnym, niskobudżetowi pensjonariusze i turyści-emeryci żyjący wspomnieniami z lat młodości tętniącego życiem turystycznego Augustowa. Zresztą częstokroć lepsze warunki oferują domki letniskowe pod wynajem na wsiach w okolicy Augustowa.

Rodzic 07.02.2025 19:54
Z tego samego powodu dla którego nie ma klasy dla "personelu sprzątającego" tego na prawdę nie trzeba się uczyć przez 3 czy 4 lata żeby mieć pojęcie jak w hotelu pracować. Ludzie na litość jakiej wy chcecie przyszłości chcecie dla swoich dzieci. Naprawdę zero ambicji. Ot i perspektywa klasa hotelarska. Przez 3 lata będą się uczyć jak pościel zmieniać i nakrywać do stołu. Może ziemniaki obierać też ich w szkole trzeba nauczyć. Gdzie my jesteśmy 🙈

JS 06.02.2025 12:40
Z jednej strony mówi się, że nie ma żadnych decyzji o zamykaniu placówek, ale z drugiej – radna twierdzi, że jednak takie słowa padły.

Referendum 06.02.2025 12:19
Augustów się wyludnia, młodzi ludzie uciekają bo taniej jest mieszkać w innych miastach ....mieszkania są tańsze, jest lepsza różnorodna oferta pracy, tańsze paliwo, woda i jej grzanie , ogrzewanie mieszkań . I takich urzędników trzeba się wyzbywać co myślą w przyszłości zamykać szkoły! Oby im na wypłaty było! Nasi rządzący rozbudowują urzędy, zatrudniają specjalistów i pełnomocników zamiast uszczuplać ten rozpasiony proceder! Proszę mi wskazać inną taką wyludniającą się mieścinę w której władzę sprawuje 3 (trzech) burmistrzów z uposażeniem wyższym niż prezydent Warszawy ! I jeszcze moda po wyborach zatrudniania pełnomocników. Gdzie ludzie mieli rozum na wyborach ........

Populistyczno-festyniarska kohabitacja Nasze Miasto-PiS 06.02.2025 13:47
Mamy czasy, w których wyborcy niestety głosują na ultrapopulistów, psychopatycznych kuglarzy i tego typu maści mitomanów-festyniarzy. Poza tym znaczna część mieszkańców Augustowa niestety nie interesuje się tym co dzieje się w tzw. życiu politycznym na lokalnym podwórku lub po prostu pracuje na 1,5-2 etaty, żeby wystarczyło od wypłaty do wypłaty na opłaty za czynsz i jedzenie, więc nie maja już czasu i siły na wnikanie w dyletanctwo permanentnie uskuteczniane przez augustowskich burmiszczów. Mieszkańcy obudzą się z tragicznego w skutkach letargu prawdopodobnie dopiero, gdy pracy zabraknie w Augustowie. Niestety wtedy może być już "much too late" na ratunek dla NIEturystycznego i NIEuzdrowiskowego zaściankowego zadupia wylukrowanego populistycznymi farmazonami serwowanymi mieszkańcom w gazetce pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka.

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Czy ja wiem czy sprzedany... To znaczy formalnie sprzedany, ale jak mnie pamięć nie myli to za złotówkę (w zamian za obietnicę remontu).Data dodania komentarza: 8.12.2025, 13:08Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Wyludniający się Augustów pod auspicjami trzech jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Czy wiadomo, jaką kwotę dotacji z Funduszu Dopłat do budownictwa komunalnego pozyskali w 2025 roku dla mieszkańców Augustowa trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski lansujący się od ponad dekady w augustowskim samorządzie? Nie wszystkich, a raczej nawet bardzo niewielu mieszkańców Augustowa stać jest na zakup mieszkania za cenę wyższą niż około 4 tys. zł/m² lub wynajem mieszkania za cenę wyższą niż około 15 zł/m². Przypominam gazetkowo-fejsbukowym kabotynom i farmazoniarzom z monumentalnego ratusza, iż przewidziany w ustawie maksymalny limit wydatków budżetu państwa przeznaczonych na zasilenie Funduszu Dopłat ma wynieść w przyszłym roku 5,6 mld zł, w 2027 r. - 6,86 mld zł, w 2028 r. - 8 mld zł, rok później - 9 mld zł, a w 2030 r. - 10 mld zł.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 06:42Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Północ ParkTreść komentarza: Dokładnie, a nazwa ni przypiął ni przyłatał, pokażcie mi "villę" na lipowcu. Nowe domy pobudowane albo poremontowe z 70 lat. Bloki jak wszystkie nowe w mieście. Skąd się biorą te nazwy tych osiedli ? Do czego to nawiązuje, villa park, rossa park, august park jeszcze na Sucharskiego przy basenie powinni zrobić aqua park 😅.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 23:01Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Lipowiec - dzielnica z przyszłością AugustowaTreść komentarza: Świetnie, jeśli na tym terenie postanie więcej takich pięknych willowych apartamentów, jakie są na osiedlu Villa Park. Mam nadzieję, że rzeczywiście na w tym terenie powstanie duże osiedle i ten rzeczony "zgiełk" będzie pochodzić od gromadnie bawiących się tam dzieci dzieki być może Augustów zawróci z obecnie obranego, niezwykle fatalnego kursu skutkującego wyludnianiem się miasta. Natomiast sklepy i usługi pojawią się szybko wraz z rozwojem osiedla oraz budową nowej i rozbudową istniejącej infrastruktury towarzyszącej, które to działania leżą przede wszystkim w gestii lokalnego samorządu.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Dla malkontenta wszędzie jest daleko od szczęśliwego życiaTreść komentarza: Osiedle Vilka Park położone jest idealnie. Czasy PRL minęły dawno temu, więc dległości w obecnych czasach nie liczy się w kilometrach, tylko czasem potrzebnym do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Tym bardziej, że miasta realnie rozwijające się dbają o swoich mieszkańców i budują rozległe ścieżki rowerowo-rolkowe, którymi niejednokrotnie można przemieszać się szybciej, taniej, ekologiczniej i zdrowiej, niż samochodem lub komunikacją miejską.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Pięknie położone osiedle Villa Park w AugustowieTreść komentarza: Dzielnca Wypusty ma swoje kominy i pewnikiem jej mieszkańcy woleliby mieć widoki na las i jezioro, tak piękne jak na osiedlu Villa Park, niż na dymiące kominy i zakład utylizacji pojazdów. Poza tym fekalno-chemiczne zapachy na Wypustach częstokroć potrafią uprzykrzyć życie mieszkańcom tej dzielnicy, szczególnie gdy wiatr zawieje od strony oczyszczalni ścieków lub laminatów. Apropos komina, to monumentalnie górujący na horyzoncie komin raczej kojarzy się ze spalaniem, dymem i zanieczyszczaniem środowiska, więc raczej słabo wpisywałby się w poprawę estetyki osiedla Viila Park. Nazywanie osiedla "Tartak Lipowiec" to dla dewelopera "reklama" niczym strzał w kolano. W tartaku co zasady ciężko się pracuje, a nie wypoczywa z rodziną w przytulnych i komfortowych okolicznościach przyrody po pracy.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:13Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Nie dla wszystkich w Augustowie darmowe kompostowniki na ogórki kiszone, groch I kapustę?Treść komentarza: Dlaczego mieszkańcy Augustowa będący lokatorami mieszkań budynków wielorodzinnych są pomijani przez burmistrza Karolczuka i jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego w przydzielaniu darmowych kompostownikiów na ogórki kiszone, groch i kapustę? Ten proceder ćwiczony w Augustowie jest niesprawiedliwy i przede wszystkim naruszający zasadę równouprawnienia obywateli w świetle art. 32 Konstytucji odnośnie równego prawa obywateli do traktowania przez władze publiczne.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:18Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie jest czynne na fb. Jak jest naprawdę w realu?Treść komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie działa dziś, czy znowu jest nieczynne? Czy w CSiR jest wyznaczona przez dyrektora Parucha osoba, która ponosi odpowiedzialność za zamieszczanie bieżących i przede wszystkim istotnych dla klientów CSiR informacji, czy odpowiada tylko za wrzucanie wyłącznie quasi-marketingowych fotek i filmików, bardziej noszących cechy topornej propagandy, niż rzetelnego i bieżącego źródła informacji?Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:03Źródło komentarza: Lodowisko na Rynku Zygmunta Augusta?Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Widzisz a w blokach w ogóle się worków nie dostaje. Ani kompostowników. Ani zniżki za kompostowanie.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 17:05Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)
PRZECZYTAJ
Reklama