Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 25 kwietnia 2026 02:45
Reklama

Czy uda się uniknąć powtórki z rozrywki?

Podziel się
Oceń

Molo Radiowej Trójki prezentuje się niekorzystnie. Pozdzierana farba jest wierzchołkiem góry lodowej. Gołym okiem widoczne są np. pęknięcia w barierkach obiektu nad jeziorem Necko, przy którym mieści się plaża miejska. Za rok minie dziesięć lat od poprzedniego generalnego remontu. Radny opozycji uważa, że należy podjąć niezwłoczne działania, by uniknąć kompromitacji sprzed dwóch lat. Chodzi mu oczywiście o blamaż na plaży POSTiW.
"Zakładam, że w przyszłym roku nastąpi krytyczny moment, gdy zacznie się proces degradacji biologicznej Molo Radiowej Trójki" -uważa Andrzej Zarzecki.
"Zakładam, że w przyszłym roku nastąpi krytyczny moment, gdy zacznie się proces degradacji biologicznej Molo Radiowej Trójki" -uważa Andrzej Zarzecki.

Video-komentarz:

Molo Radiowej Trójki przeszło kompleksowy remont w 2016 roku, czyli w kadencji burmistrza Wojciecha Walulika. Od tego czasu minęło prawie dziesięć lat, a obiekt funkcjonuje w trudnych i przyspieszających degradację biologiczną warunkach. Odwiedziny tego obiektu nie skłaniają do optymizmu, bo bez trudu można dostrzec ubytki malarskie i pęknięcia. Fragmentami molo, będące jedną z największych atrakcji turystycznych Augustowa, prezentuje się wręcz obskurnie.

O podjęcie działań naprawczych apeluje Andrzej Zarzecki. Radny przypomina historię sprzed dwóch lat, gdy pomost plaży POSTiW był zamknięty przed rozpoczęciem sezonu. Ustawiono na nim później płyty z paździerza.

Konieczne jest podjęcie działań

-Zakładam, że w przyszłym roku nastąpi krytyczny moment, gdy zacznie się proces degradacji biologicznej Molo Radiowej Trójki. Przypomnę, że minie dziesięć lat od generalnego remontu. Zwykle jest tak, że tego typu obiekty nie są w stanie w naszych warunkach przetrwać dłużej. Wnioskowałem na posiedzeniu rady miejskiej, aby rozpocząć proces przygotowania inwestycji. Postulowałem, by w tym roku budżetowym przygotować dokumentację techniczną i uzyskać pozwolenie na budowę, bo jest to też długotrwały proces. Zwłaszcza w naszym regionie, gdyż jesteśmy w obszarze ochrony konserwatora zabytków, gdzie wszystko musi być konsultowane. Ten remont prawdopodobnie będzie wymagał zgody. Stąd mój wniosek, ażeby nie dopuścić do sytuacji, która miała miejsce na molo plaży POSTiW, które wyłączono przed sezonem. Dlatego apelowałem, by już teraz zacząć przygotowania do tego, co niechybnie nastąpi -mówi Zarzecki.

-Dzisiaj pewnie nie ma możliwości uzyskania środków zewnętrznych na generalny remont tego obiektu i nie są ogłaszane takowe konkursy. Natomiast mogą pojawić się takie możliwości. Ale warunkiem będzie wtedy posiadanie pełnej dokumentacji, pozwolenia na budowę, wszystkich zgód, by móc taki wniosek skutecznie złożyć i aplikować o środki. Dlatego przedstawiłem mój postulat, który niestety nie został wzięty pod uwagę -komentuje radny z Koalicji Obywatelskiej.

Fragmentami molo, będące jedną z największych atrakcji turystycznych Augustowa, prezentuje się wręcz obskurnie:

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Paulina 29.01.2025 08:19
Jeżeli ktoś jest stałym użytkownikiem Facebooka to wie, jakie w ostatnich dniach pojawiają się posty na stronach typu "Augustów - Ogłoszenia". Jest zadane jedno pytanie: Czego brakuje w Augustowie?. Szczerze mówiąc dziwi mnie, że nasz wspaniale biegły w mediach społecznościowych wiceburmistrz, ani razu nie odniósł się do komentarzy. Czyżby chował głowę w piasek?

ooloo 29.01.2025 16:58
Nie. To narcyz przeświadczony o swej wyższości nad mieszkańcami Augustowa. Codziennie patrzy w lustro i pyta: "Lustereczko, lustereczko. Kto jest największym "debeściakiem" na świecie? I uśmiecha się do siebie"..

Mietek 28.01.2025 21:57
Wczoraj byłem na molo ,strach iść tamtędy ,deski się wyginają ,i tylko czekać jak ktoś wpadnie i nogę złamie

brak słów na to co się dzieje 24.01.2025 18:28
Zamiast dyskutować o poważnych inwestycjach, mówimy o spróchniałych deskach na pomoście. Jeszcze chyba nigdy w historii Augustów nie był tak zapuszczony, brudny, zaniedbany, zacofany. Wstyd.

Samorząd to nie jest stacja paliw i nie branża gastro! 25.01.2025 14:27
Niestety takie mamy czasy, że Augustów zwija się i zmierza ku zapaści. Młodzi wyjeżdżają masowo z Augustowa i już tu nie wracają, przrdsiebiorcy borykają się z problemami kadrowymi, turystyka w mieście szoruje nie od dno, ale chyba już nawet pod dnem. Natomiast burmistrz Karolczuk w kolejnych edycjach propagandowo-populistycznej gazetki pod swoją redakcją odtrąbuje same sukcesy swojej działalności i kohabitacji Nasze Miasto-PiS mamiąc mieszkańców jakimiś zgniłymi gruszkami pod jabłonkami podrasowanymi toksycznymi naftalinowymi oparami absurdalnej quasi-przedsiębiorczości zmierzającej do insrybutorowego skomekomercjalizowania augustowskiego samorządu.

ooloo 26.01.2025 05:17
Zgadzam się. Niestety zamiast rzetelnych władz miasta, mamy warcholstwo bez żadnych widoków. Takie tygryski z wybitymi ząbkami władzy pisowskiej. Jedyne, co potrafią, to dbać o własne koryto..

ooloo 24.01.2025 08:23
Chcę NM przypomnieć, że współpracując z zorganizowaną grupą przestępczą samemu staje się współwinnym popełnionych czynów. Współsprawstwo i tyle w temacie..

Powtórka z rozrywki, czyli kilka elementów do wymiany...☝️🤡 23.01.2025 13:53
Może po prostu wystarczy zapytać z-cę Chodkiewicza o stan techniczny i estetyczny augustowskiego molo "Radiowej Trójki"? Kilka lat temu zapytany przez lokalne media odnośnie stanu pomostu na POSTiW-ie wprowadził w błąd opinię publiczną. Zobaczymy jak tym razem będzie? Czy znowu usłyszymy od z-cy Chodkiewicza, iż trzeba wymienić tylko kilka elementów, natomiast finalnie znowu pójdą w ruch paździerzowe płyty ze względu na zagrożenie katastrofą budowlaną, tym razem na molo "Radiowej Trójki"?

Basenowicz 24.01.2025 12:02
Obawiam się najgorszego, kierownik tego obiektu w tym roku w przerwie technologicznej na basenie kazał zamalowywać płytki w saunie mokrej zwykła farba do scian , chyba wiecie jaki był efekt po jej włączeniu?

JS 25.01.2025 14:16
No to brzmi jak totalna fuszerka.

JS 25.01.2025 14:14
Masz rację, warto by zapytać z-cę Chodkiewicza, zanim sytuacja się powtórzy

Harmonia estetyczno- techniczna wg: Karolczuka, Chodkiewicza i Sięczkowskiego? 22.01.2025 23:12
Opisana przez radnego Zarzeckiego sprawa związana prawdopodobnie z "nieprzewidywalnym, nagłym, niespodziewanym, zaskakującym, piorunującym" zbutwieniem mola Radiowej Trójki w Augustowie może być po prostu zakrojonym na szeroką skalę naszomiastowo-pisowskim ujednoliceniem-kolektywizacją stanu estetyczno-technicznego miejskich obiektów użyteczności publicznej w Augustowie w celu zachowania symptomatycznie nietuzinkowych, wręcz zapierających pierś w dechach walorach wizualnych oraz harmonii pomiędzy: zburzonym żłobkiem i przedszkolem na ul. Ogrodowej, zrównanymi z poziomem plaży budynkami na POSTiW-ie, zapuszczonym do granic możliwości Atolem, dokumentnie zaniedbanymi dworcami PKP i PKS, niezmodernizowaną gigaenergochłonną miejską pływalnią, a przed wakacjami Anno Domini 2025 na dokładkę wdrożone zostanie znane z zaprezentowanego kilka lat temu na miejskim wyciągu narciarzy wodnych zapaździerzowienie jednego z największych pomostów w Polsce, czyli augustowskiego mola "Radiowej Trójki".

Będzie ćwiczone socjotechniczne lawiranctwo lub po prostu uskutecznione zostanie "zapaździerzowienie" mola 22.01.2025 20:23
Moim zdaniem nie uda się uniknąć opaździerzowienia mola Radiowej Trójki, ponieważ zabrakło wniosku do porządku obrad podczas grudniowej sesji Rady Miejskiej w Augustowie złożonego przez radnych koalicji Nasze Miasto-PiS: M. Śleszyńską, S. Bielawską, T. Dobkowskiego, D. Ostapowicza i K. Raczkowską o kilkudziesięcioprocentową podwyżkę uposażenia dla burmistrza Karolczuka oraz frywolnego utworzenia - w ratuszu miejskim przez naczelnego ratuszowego demiurga ds. niegospodarnego dublowania swoich zastępców - co najmniej trzech etatów pełnomocników ds. zakabotynionego pajacowania, emocjonalno-emotkowego fejsbukowania oraz kolektywnej indolencji i markieranctwa.

miasto dla mieszkańców 22.01.2025 17:26
A nie lepiej zrobić jakiś fajny koncert?

JS 25.01.2025 14:19
Koncert to zawsze fajny pomysł na ożywienie miasta, ale to trochę jak zakładanie ładnej czapki na brudne włosy – na chwilę odwraca uwagę, ale problem nie znika.

JS 22.01.2025 17:21
Moim zdaniem to trochę słabe, że takie ważne miejsce, jak Molo Radiowej Trójki, jest w takim stanie.

Augustowiak 22.01.2025 16:51
Miasto z dykty , niech wystartują w konkursie na najbardziej turystyczne miasto w Polsce 😅 Bez plaż, dyskotek , łowisk. Ale o czym my rozmawiamy jak miasta nie stać na odpalenie drugiej sauny na basenie , gdzie wieczorami jest brak miejsc...

jak myślicie? 22.01.2025 22:17
A właśnie odnośnie basenu. Po zmianie związanej z opłatami za odpady teraz naprawdę warto chodzić i myć się na basenie. dużo wody można zaoszczędzić a tym samym potem mniej zapłacić za odpady. Gdyby tak wszyscy zaczęli robić to naprawdę byłyby oszczędności. Ciekawe jaką wtedy metodę płacenia za odpady by wprowadzili?

Sposób na zmniejszenie opłat za wodę, ścieki i śmieci 23.01.2025 16:35
Może decydentom chodziło po prostu o zwiększenie frekwencji na augustowskim miejskim basenie poprzez przekierowanie mieszkańców z domów na basen w celu mycia się, prania, korzystania z WC itp.? Patrzeć tylko jak klienci miejskiego basenu w Augustowie w celu zmniejszenia opłat za wodę, ścieki i śmieci zaczną masowo kąpać się, prać i załatwiać potrzeby fizjologiczne na augustowskim miejskim basenie, a przy okazji mogą także zaopatrzyć się w wodę w kanistrach. Zapisy regulaminu miejskiej pływalni w Augustowie chyba nie zabraniają i nie ograniczają klientów w jakimkolwiek stopniu odnośnie pozyskiwania wody z natrysków, umywalek i WC podczas pobytu na augustowskim miejskim basenie?

Czyścioszek 24.01.2025 11:57
U mnie w pracy był koleś. Latem kłaki długie na 10cm i smród gęsty spod pachy, aż w nosie świdrowało. Gęste. Mieszkań z 5 pod wynajem, ale ... "Ja tam w domu mało wody używam. Raz w tygodniu chodzę na basen to się kąpię". To było z 10 -15 lat temu. Od tamtej pory nie chodzę na basen. Pomyślcie sobie jak tak robi więcej ludzi. Co tam musi być.

mądre rozwiązanie 24.01.2025 17:51
Prysznic można długi brać a i rzeczy przeprać także. Także warto pomyśleć nad karnetem.

JS 25.01.2025 14:23
Niezły scenariusz xD.

Jan 24.01.2025 18:23
Dobry pomysł ale pewnie wzrosną ceny bo będzie doliczane za odpady, zabrudzenie wody i zepsucie powietrza.

HR management 24.01.2025 21:08
Uchwała rady miejskiej w sprawie naliczania opłat za odpady uzależniająca cenę za odpady od ilości zużytych m³ wody dotyczy chyba tylko gospodarstw domowych, więc na miejskim basenie można myć się, korzystać z toalet, prać i napełniać kanistry wodą wodociągową bez ograniczeń. Chyba, że zaraz coś wymyślą trzej geniusze niegospodarności z miejskiego ratusza, żeby z drugiej mańki dać po kieszeniach mieszkańców. Tak jak już to zrobili z śmieciowo-czynszowym drenowaniem ledwo wystarczających od wypłaty do wypłaty budżetow domowych, a w bonusie dodatkowo "poczęstowali" mieszkańców Augustowa parkingiem przy basenie. Za to mieszkańcy Augustowa mogą pocieszyć się, że przynajmniej burmistrz Karolczuk żyje jak pączek w maśle ze swoim uposażeniem większym od prezydenta Warszawy i niegospodarnie zdublowanymi, kompulsywnie świrującymi Jarząbka zastępcami.

JS 25.01.2025 14:21
xD, niezły patent na oszczędzanie

ooloo 22.01.2025 16:20
Molo wizytówką turystyczną. 🤣😂😁"TERAZ RODZINA NA TRYTYTKACH". Obciach to mało powiedziane. Zresztą czego można oczekiwać po pasożytach. Niech im pośpiewa "Koterbska" 2 letnia, jeśli uda się ją włączyć. Wstyd na każdym kroku. Podobno już nawet sanitariusze unikają tego miasta i dopłacają ZUS-owi aby ich tu nie wysyłać.🫣..

Lawirująca-symptomatyczna "wymiana kilku elementów" wg z-cy Chodkiewicza 22.01.2025 14:12
Wydawałoby się, że populiści, a tym bardziej naszomiastowi picerzy, pozerzy i festyniarze powinni chuhać i dmuchać na mienie komunalne bezpośrednio wystawione na ogląd użytkowników i jak by nie było w znacznym stopniu wpływające na wizerunek Augustowa. Co widzimy? Czyżby trzej ww. "drogocenni" ratuszowi wizerunkowcy zapomnieli, że sezon letni jest już za pasem? Szykuje się chyba paździerzowa powtórka z rozrywki uskuteczniona trzy lata temu na POSTiW-ie. Przypomnę, że w 2021 roku z-ca Chodkiewicz zapewniał w lokalnych mediach, iż na pomoście POSTiW trzeba wymienić tylko kilka elementów, a w następnym roku okazało się, że deklaracja z-cy Chodkiewicza była bardziej popisem symptomatycznej wirtuozerii lawiranctwa, mówiąc wprost bezczelnego wprowadzania w błąd opinii publicznej, niż odpowiedzialnego podejścia do tematu. Ostatecznie ta wg z-cy Chodkiewicza wymiana kilku elementów wg skończyła się w sławetnym blamażem sezonu letniego Anno Domini 2023 i koniecznością wygrodzenia całego pomostu paździerzami ze względu na zagrożenie katastrofą budowlaną, następnie spóźnionym co najmniej o dwa lata remontem generalnym pomostu stanowiącego infrastrukturę miejskiego kąpieliska i głównej letniej atrakcji Augustowa - pionierskiego, pierwszego w Polsce wyciągu narciarzy wodnych.

JS 25.01.2025 14:25
Trafne podsumowanie.

Swoj 22.01.2025 13:28
Miala być plaża Dąbek, piękne Molo , a znając życie w tym roku nie będzie ani jednej ani drugiej plaży 🤣 miasto turystyczne haha

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 5°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: HelaTreść komentarza: Przecież wiem kto czym zarządza. Może powinnam zapytać: czy Dariusz, gdy był wicestarostą, podejmował jakieś działania w tej sprawie, czy też problem dostrzegł dopiero teraz? Bo skoro problem jest od lat, to powinien szturmować władze miasta i ksiundza już wcześniej. I zlituj się, nie głosowałam na tego burmistrza!Data dodania komentarza: 24.04.2026, 19:48Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Art. 160 kkTreść komentarza: Może warto zapytać zarządcę ulicy Sucharskiego i skutecznie zmobilizować do zgodnej z prawem zmiany organizacji ruchu na tej drodze, przede wszystkim w celu zlikwidowania lub zminimalizowania zagrożenia zanim dojdzie do tragedii. Być może obecna sytuacja związana ze zniesieniem zakazu parkowania na ulicy Sucharskiego, wprowadzonego od momentu utworzenia przez CSiR płatnego parkingu przy miejskiej pływalni, wynika nie tylko z niefrasobliwości i braku kompetencji osób decyyzyjnych, ale wprost z działania skutkującego intencjonalnym naruszeniem prawa przez zarządcę drogi?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 18:16Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?
PRZECZYTAJ
Reklama