Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 25 kwietnia 2026 05:22
Reklama

Zaskakujący powrót Tomasza Dobkowskiego

Podziel się
Oceń

Starosta ustanowił pełnomocnika, mającego zajmować się m.in. rozwojem przedsiębiorczości, inwestycjami w Augustowie i współpracą między samorządami. Tym pełnomocnikiem jest Tomasz Dobkowski, szef ugrupowania Nasze Miasto. Zasłynął z tego, że w ubiegłej kadencji stracił mandat radnego ze względu na korzystanie z majątku gminy w prowadzonej działalności gospodarczej i za sprzedawanie paliwa jednostkom miejskim.
Zaskakujący powrót Tomasza Dobkowskiego
Tomasz Dobkowski - pełnomocnik starosty.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Informacja o tym fakcie pojawiła się w odpowiedzi na interpelację Dariusza Szkiłądzia.

-Pan Piotr Rusiecki, chyba jako pierwszy starosta w historii powiatu augustowskiego, powołał nowego pełnomocnika do spraw rozwoju przedsiębiorczości i inwestycji w Augustowie oraz współpracy z samorządami. Rozumiem, że pan Dobkowski pełni tę funkcję społecznie. Chcę dopytać, czy będzie pobierał za nią wynagrodzenie. Pan starosta wraz z zarządem powiatu już od początku kadencji upolitycznia starostwo. Jest to sytuacja bezprecedensowa. Jestem radnym z dwudziestoletnim stażem. Podobne historie nigdy nie miały miejsca -ocenia Dariusz Szkiłądź.

-Już od dawna przedsiębiorcy z powiatu augustowskiego mogą korzystać z pomocy fachowców takich jak zarząd Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców. Z tego co wiem, nie ma w nim pana Dobkowskiego. Natomiast są tam osoby niezwiązane z żadnym ugrupowaniem politycznym. Jeżeli była potrzeba powołania pełnomocnika, pan starosta mógł wskazać kogoś niezależnego. Niestety pan Rusiecki zdecydował się na działacza politycznego -relacjonuje były wicestarosta.

Cud gospodarczy w powiecie

-Pan Tomasz Dobkowski jest wychwalany przez starostę jako wieloletni radny. Przypomnę, że zakończył swoją misję w radzie miejskiej w sposób kontrowersyjny. Utracił mandat w trakcie kadencji ze względu na prowadzenie poważnych i wysokopłatnych interesów, świadcząc usługi na rzecz miasta. Z tego tytułu czerpał bardzo pokaźne korzyści finansowe. Sąd administracyjny podjął decyzję o wygaszeniu mandatu panu Dobkowskiemu. Zapewniam, że w trakcie trwania tej kadencji będę domagał się efektów pracy nowego pełnomocnika, jakie sukcesy i skutki przynosi jego pełnomocnictwo. Być może pan Dobkowski zamierza wypracować cud gospodarczy w powiecie. Będzie to przeze mnie bardzo miło przyjęte -dodaje Dariusz Szkiłądź.

Kiedy rada miejska dyskutowała o pozbawieniu Dobkowskiego mandatu, broniła go przed tym Beata Kornelius-Wnukowska. Dziś świadczy ona usługi prawne m.in. starostwu powiatowemu.

-Szumnie nazywana współpraca z samorządem miejskim związana jest z tym, że ugrupowanie Nasze Miasto pana Dobkowskiego jest w koalicji ze starostą. Będą się nawzajem wspierali, aby utrzymać swoje funkcje. Z tego, co widzimy, zależy im przede wszystkim na stanowiskach oraz na związanych z nimi apanażach finansowych. O to od początku walczyli -powiedział Szkiłądź.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

pośmiać się można 02.04.2025 21:22
Jakie inwestycje? że drogę zrobią na wioskę? albo koncert dla młodzieży?

Miałeś chamie złoty róg... 01.04.2025 22:50
No cóż, z buraka ćwikłowego mąki pełnoziarnistej raczej nie będzie.

ooloo 02.04.2025 16:54
Mąki raczej nie ale "красный борщ уже да"..

"Drogocenne" pozoranctwo świadczenia pracy pod lupą śledczych 07.03.2025 10:09
Dziś z rana przez ABW zatrzymany został Dariusz M. pod zarzutem zawierania pozornych umów z CILP i RDLP, czyli wyprowadzanie defraudację publicznych pieniędzy poprzez pobieranie nienależnego wynagrodzenia za markieranctwo i działanie na szkodę interesu publicznego.

"Spektakularne" efekty kohabitacji NaszeMiasto-PiS 02.03.2025 13:59
Czy to prawda, że w Augustowie burmiszcz Karolczuk i starosta Rusiecki z kumoterskiego klucza zatrudnili w kierowanych przez siebie urzędach niekompetentnych pełnomocników ds. rozwoju i przedsiębiorczości, po prostu znajomków-dyletantów, którzy nie posiadają odpowiednich kwalifikacji do piastowania tego typu funkcji. Pelnomocnik-"specjalista" burmiszcza Karolczuka jest podobno partyjnym aparatczykiem PiS nie mającym w zasadzie nic wspólnego z przedsiębiorczością i inwestycjami, nie wliczając robienia zakupów w sklepie lub remontu domu. Natomiast fachowiec-"pełnomocnik" starosty Rusieckiego to lokalny handlarz paliwami, który za przyzwoleniem burmiszcza Karolczuka przez wiele lat jako radny miejski prowadził działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia komunalnego miasta Augustowa uporczywie łamiąc prawo. Dlaczego mieszkańcy królewskiego miasta nad Nettą dali się tak bardzo otumanić fetorem populistyczno-pisowskiego odmóżdżenia, że obecnie towarzystwo wzajemnej adoracji Nasze Miasto-PiS sprowadza Augustów do poziomu średniowiecznego folwarku, turystycznego zadupia i gospodarczego zaścianka?

Augustowskie Starostwo Powiatowe vs działalność gospodarcza 20.02.2025 23:27
Niech mi ktoś merytorycznie odpowie, co ma wspólnego handlarz paliwami z inwestycjami samorządowymi, a tym bardziej enigmatycznym prowadzeniem przedsiębiorstwa w starostowie? Czyżby starostwo powiatowe w Augustowie zamierzało uruchomić w każdej wsi powiatową stację paliw będącą zakładem budżetowym, żeby rolnicy z powiatu augustowskiego mogli tankować tańsze paliwo bez marży stanowiącej zysk lokalnych handlarzy paliw? Jeśli taka idea przyświecała staroście Rusieckiemu powierzając funkcję pełnomocnika handlarzowi paliwami, któremu nomen omen Naczelny Sąd Administracyjny wygasił mandat za prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego Gminy Miasto Augustów, to w sumie może być niezły pomysł z posiłkowaniem się doświadczeniem i wiedzą fachowca z branży handlu paliwami. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że co do zasady rolą samorządu nie jest prowadzenie działalności gospodarczej, bo tym przeważnie zajmują się przrdsiebiorcy. Tym bardziej zadaniem starosty nie jest pozbawianie zarobku przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku handlu paliwami.

brawo 22.01.2025 11:37
Augustów jest miastem coraz szczęśliwszym. Imprezy, koncerty, występy, biegi. No żyć nie umierać. Jest wesoło i fajnie. Urzędnicy zajmują się organizowaniem imprez i wydawaniem pieniędzy podatnika.

"Przedsiębiorcze" inwestycje w naszomiastową biurokrację 22.01.2025 01:52
Czy Starostwo Powiatowe w Augustowie po ustanowieniu w magistracie powiatowym pełnomocnika ds. przedsiębiorczości i inwestycji w pójdzie w ślad za burmistrzem Augustowa Mirosławem Karolczukiem, nomen omen kandydatem ugrupowania Nasze Miasto wykreowanym przez ww. pełnomocnika Dobkowskiego i przynajmniej o 100% zwiększy liczbę zastępców Starosty Powiatu Augustowskiego?

ciepłe uczucia do pieniędzy podatnika 21.01.2025 15:49
Trzeba podnosić opłaty i podatki lokalne, żeby utrzymywać coraz większą liczbę urzędników także tak niepotrzebnych jak ten powyżej. Ale ponieważ miasto się zwija to coraz więcej takich biznesmenów będzie chciało mieć dodatkowe źródło pieniędzy. Jeszcze czekamy na Szleszyńską. Parę groszy na pewno jej też się przyda. Tylko dlaczego to wszystko idzie z pieniędzy podatnika?

Postiw 21.02.2025 12:01
Podobno wyciąg nart ma być w tym sezonie wynajęty.... pytanie komu?

Naszomiastowy folwark 22.02.2025 09:07
Skoro burmiszczowi Karolczukowi "warszawskie" uposazenie przyznali, namiętnie fejsbukojucęgo zastępcę burmiszcza Karolczuka zdublowali, pozornie potrzebnych pełnomocników w magistracie miejskim i starostwie pozatrudniali, to dlaczego wyremontowanego i zmodernizowanego wyciągu narciarzy dla swojaka za przysłowiową złotuwkie by na wakacje nie powynajmowali?

Kolejny NaszoMiastowyŁamacz kieszonkowego dzieci z Augustowa 19.01.2025 19:54
Uwaga mieszkańcy Augustowa, tego jeszcze nie było! Wydatki na podwyżkę burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka i utrzymanie etatu drugiego zastępcy burmistrza wynoszą blisko ćwierć miliona złotych tylko w skali jednego roku, natomiast miasta Augustów nie stać na sfinansowanie zajęć dziania, szydełkowania, robienia pierogów, lepienia gliny i plasteliny, a nawet free wejściówek na miejskie lodowisko i basen, ewentualnie seanse w kinie itp. dla dzieci, niepełnosprawnych i emerytów z Augustowa? Jaki trzeba mieć tupet, żeby z frywolną niegospodarnością, zresztą zainicjowaną przez radnych koalicji Nasze Miasto-PiS, rajcowie miejscy przytulali setki tysięcy złotych, natomiast nie potrafili wygospodarować kilkunastu tysięcy złotych na zajęcia w ferie organizowane przez Austowskie Placówki Kultury i CSiR w Augustowie? APK i CSiR są jak komercyjne stacje paliw, czy jednak są gminnymi jednostkami użyteczności publicznej finansowanymi z pieniędzy augustowskich podatników?

Zniesmaczony 16.01.2025 17:48
Tak. Dobkowski doradca koń by się uśmiał. Ale śmiać to się nie ma z czego. Nerw człowieka szarpie jak patrzy na to co oni z naszymi pieniędzmi robią. A Chodkiewicz to już w ogóle odleciał. Wydaje mi się, że to jest jego prywatna kasa która może rozdawać według swojego widzimisię. Ludzie go nie chcieli za to głosowali na Karolczula. No debilizm mieszkańców Augustowa. Ajjj

przykro się ogląda tych naszych przedstawicieli 05.02.2025 20:48
Oneta została radną z jednym banerem w kampanii, dzięki wojnie Polsko-Polskiej, bo była na liście PIS. Tak głosują mieszkańcy a efekty takich wyborów widzimy wszyscy. W PO widać na sesjach tylko 2-3 radnych, cały czas tych samych a reszta? Są tacy co się nie odezwali jeszcze. Rada Miasta merytorycznie bardzo słaba.

Hipotermia🥶 => hipoksja🧠📉 => halucynacje😵‍💫 16.01.2025 03:35
Chciałbym zwrócić uwagę na słowa "moderatora teatrum" Filipa Jerzego Chodkiewicza, który podczas konferencji ekipy Nasze Miasto dotyczącej wręcz sensacyjnie świetlanej przyszłości dworca PKP powiedział, cyt: "...jest strasznie zimno, że ciężko jest nawet rozsądnie wydusić z siebie słowo...". Być może u tych zmarzniętych do ostatniego neuronu nieszczęśników doszło po prostu do hipotermii. W takim stanie jak każdemu wiadomo zanika w mózgu pobudliwość ośrodków korowych i pojawią się różnego rodzaju objawy psychiczne polegające na zaburzechach świadomości, a także problemy związane z artykulacją. Hipotermia i w jej następstwie hipoksja tłumaczyłyby stan porażonych zimnem ww. deklamatorów skutkujący ekwilibrystycznie infantylną euforią, całkowitym oderwaniem od rzeczywistości, a być może nawet halucynacjami.

ooloo 17.01.2025 03:56
😂🤣😁👍🤣Świetnie ujęte..

Specjalista od ..... 13.01.2025 19:59
Naiwność mieszkańców Augustowa wybrała, poparła PIS bo tak w TVP nakazali ! Zagłosowała na PiS tym samym wcisnęli się naszomiastowi znów na stołki. Trzech burmistrzów w wyludniającym i starzejącym się Augustowie. Jak brakuje kasy to przecież można jeszcze zedrzeć z mieszkańców osiedla a naliczyć haracz za grzanie wody i pobrać za śmieci w/g licznika zużycia wody. Niech mieszkańcy sprawują warty przy kontenerach i sprawdzaja kto i gdzie wrzuca odpady . Dzieci brakuje by zapewnić obsadę w szkołach ale w urzędzienic się nie zmienia a wręcz rozbudowuje się kadra do utrzymania ( specjaliści od wszystkiego ) Zapytam jeszcze dlaczego takie małe miasto ma TRZECH BURMISTRZÓW?

☝️👉🥸💰🤑👈🤝👏💪🤡 14.01.2025 22:51
Być może burmistrz Karolczuk postrzega rozwój Augustowa lub przeciwdziałanie zapaści miasta poprzez swoją politykę kadrową uskutecznianą poprzez sukcesywne rozbudowywanie rzeszy urzędników zatrudnionych w miejskim magistracie, w tym utworzeniu trzy lata temu "drogocennego" etatu drugiego zastępcy burmistrza? Podsumowując, miasto się zwija, ale przynajmniej kadra urzędników w ratuszu puchnie.

Gospodarnemu włodarzowi wiadomo, co dwóch zastępców to nie jeden, hej! 19.01.2025 01:50
Może kierownik UM w Augustowie M. Karolczuk rozumuje w ten sposób, że skoro zaadoptowali sobie jako "Nasze Miasto" na urząd miejski tak wspaniale, wręcz megalo-ego-mańsko wielgachniutki gmach po nie zburzonej, bo architektonicznie monumentalnej szkole, w którym jest tak dużo fajnych pokoi z oknami, ścianami, sufitami i podłogami, to przecież dla każdego odpowiednio kumatego burmiszcza mus jest, żeby w każdym z tych pokoi usadowić co najmniej po jednym kierowniku pokoju i oczywista dać po dwóch zastępców dla każdego kierownika danego pokoju, rozumie się w następstwie gospodarności trza przydzielić pełnomocnika dla każdego kierownika, no i wiadomo, że dla każdego pełnomocnika należy przydzielić przynajmniej jednego współpracownika, no a dla każdego współpracownika mus dać do pomocy chociaż jednego asystenta, a dla każdego asystenta nieomieszka dać co najmniej jednego referenta, inspektora i liczydłowego rejenta, hej!

upadające_miasto 15.01.2025 11:02
to proste. bo nie może mieć czterech. A pewnie by się przydał ktoś do pracy, żeby ci 3 mieli jeszcze lżej

🤑Komercyjny fast food💰🥸 vs 😋komunalny bar mleczny🫠😇 13.01.2025 17:24
Pełnomocnik od czego? Ktoś chyba pomylił stację paliw ze stacją dializ lub fastfood z biblioteką. Powiat i gmina to nie są przedsiębiorstwa. W samorządzie działa się na rzecz lokalnej społeczności, a nie na efekt komercyjny i tym bardziej w celu wydojenia i wydrenowania budżetów domowych mieszkańców.

Rozwój powiatu przez zwijanie. 14.01.2025 20:30
Jeśli powiat to biznes to przede wszystkim pozamykać szkoły, zniechęcić uczniów do nauki w Augustowie a tym samym i nauczyciele będą musieli pracować w Suwałkach lub Ełku i od razu będą oszczędności. Sprywatyzować szpital, żeby pozbyć się zbędnych kosztów. W zamian przede wszystkim przeznaczyć pieniądze na nową siedzibę powiatu, bo obecna jest zbyt skromna i podwyższyć pensje starostów i kierowników.

bejbe 17.01.2025 20:36
Podwyższenie pensji to pewnie kwestia tygodni... Będzie tak jak w UM: sobie podwyżki i mieszkańcom podwyżki. Czyli sprawiedliwie.

żaba 13.01.2025 17:23
Koszty utrzymania obsługi miasta sa bardzo wysokie i niczym nie uzasadnione. Urząd rozdmuchany do niezliczonej ilości urzędników ( nie oceniam kompetencji) rozrost kadry kierowniczej za niebotyczne wynagrodzenia?. Są to min. czynniki opłat codziennych mieszkańców. Zgadzam się, jesteśmy miastem wymierającym ale wszyscy trzej panowie śmieją się nam w twarz bo wiedzą że po nas może być nawet potop. Trudne i złe decyzje podejmujemy przy urnach my mieszkańcy. Cenę za nasze wybory pokrywamy co miesiąc. Przecież to za nasze pieniądze oni się panoszą w tych urzędach.

Paranoja 13.01.2025 16:25
Jeszcze z jedna podwyżka czynszu w blokach i emeryci przeniosą się do domu starców!!! Kto to słyszał żeby czysz wynosił 1235 zł !!! A emerytura 1750 ! W 2019 czynsz wynosił 4000 plus woda ok 200 za 2 miesiące. W czynszu było grzanie wody ciepło i śmieci! W Warszawie czynsz za podobne mieszkanie 700 zł !!! Dziękujemy panom burmistrzom !!! Augustów się wyludni bo nie ma domów spokojnej starości. Kogo ludzie wybrali ....chyba klapki mają na oczach !

?¿🤔 13.01.2025 16:59
Czynsz za to mieszkanie w 2019 r. wynosił 4000 zł, czy 400 zł?

Paranoja 13.01.2025 19:43
Tak 400 zł ! Z tej złości bezradności to dodatkowe 0😱 Kto ich wybrał? Kto?

my, wy, oni 14.01.2025 20:36
Kto wybrał Karolczuka?

Czas_zmienić_miasto 15.01.2025 11:07
ja też już płacę 1000 zł, a nie wiem ile będę płacić za śmieci bo jeszcze nie dostałem decyzji zarządcy według nowych zasad, Ale według moich wyliczeń dojdzie około 200-300 zł, bo woda jest dla ludzi i utrzymania higieny , a jaki ma to związek z opłatą za śmieci to niech wypowie się twórca tego pomysłu, bo ja go nie rozumiem

Ile zarobi? 12.01.2025 11:51
Ale na etacie? Ile będzie zarabiał? A przede wszystkim co będzie robił? Bo w mieście w poprzedniej kadencji zlikwidowano etat pełnomocnika ds. uzdrowiska oraz pełnomocnika ds. bezdomności zwierząt.

Populistyczno-festyniarska kohabitacja Nasze Miasto-PiS 13.01.2025 14:41
Proszę obejrzeć kilka sesji RM i komisji z udziałem tego jegomościa, któremu nomen omen SN uchylił mandat radnego za uporczywe łamanie prawa. Głupkowate miny, troglodyckie unworty, kompulsywno-obsesyjne macanie się po twarzoczaszce i klaunowate gestykulacje w trakcie wypowiedzi interlokutorów dyskusji to portfolio tego quasi-społecznika, być może próbującego leczyć swoje kompleksy dyskusyjną, częstokroć impertynencko-kumoterską działalnością w augustowskim samorządzie, która w dużej mierze doprowadziła do wieloletniej kohabitacji Nasze Miasto-PiS niestety sprowadzającej Augustów w kierunku festyniarskiego populizmu, gminnego zaścianka i turystycznego zadupia.

100% racji 14.01.2025 20:38
Turystycznego zadupia........świetnie powiedziane. W punkt.

Insrybutorowo kolektywizująca Augustów kohabitacja Nasze Miasto-PiS 11.01.2025 17:49
Czy to prawda, że przez tego pełnomocnika z tytułowego zdjęcia burmiszcz Mirosław Karolczuk i jego zastępca Filip Jerzy Chodkiewicz już drugą kadencję nieudolnie urzędują w miejskim magistracie w efekcie powodując dojmujące "zadupienie" Augustowa i drożyznę coraz intensywniej drenujacą domowe budżety mieszkańców królewskiego miasta nad Nettą?

W jego przypadku można głosować każdego dnia nogami i wybierać inne stacje paliw. 11.01.2025 15:19
I Tomasz już na salonach.

Kuriozalne gratulacje Kotlarskiego za doprowadzenie do zamknięcia szkoły? 01.01.2025 17:17
Słyszałem ostatnio mowę pochwalną kłótnika Kotlarskiego na cześć dyrektora likwidowanej szkoły zawodowej nr 2 w Augustowie. Kuriozalnym, wręcz absurdalnym jest chwalenie przez przewodniczącego rady powiatu dyrektora, którego owocem dekady zarządzania szkołą jest zamknięcie placówki oświatowej podlegającej pod powiat. Menedżera, którego efektem zarządzania firmą jest jej zamknięcie, co do zasady odwołuje się w trybie natychmiastowym, a nie na pożegnanie wita ponownie gratulacjami i pochwalnymi przemowami. Kotlarskiemu chyba sesja, na której wygłosił symptomatycznie cudaczną laudację, zresztą popełnioną w jego infantylno-sofistycznym stylu, pomyliła się chyba z Prima Aprilis.

Miglanc 02.01.2025 21:44
Ale musisz się bać Kotarskiego że przekręcasz cały czas jego nazwisko żeby nie podpaść i nie załapać się na pozew

ooloo 03.01.2025 14:28
Tu nie chodzi aby się bać. Tu należy bezinwazyjnie wykazać nieprawidłowości. Bać to się powinien raczej KOTLARSKI ćwoku. To jak? Pozew czy pozer?

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 03.01.2025 18:48
Bać to się można scenariusza, gdy ksenofob-nacjonalista jarkowa marionetka vel "nie uważam nic" otumani pisiorowym fetorem nieodporną na ultrapopulizm niewydeukowaną u podstaw gawiedź rządną malowanych na wodzie fruktów i jeszcze weźmie wygra wybory, a nie jakiegoś rozedrganego mentalnie gogusia-pieniacza à la ciepła klucha szukającego poklasku mocherowych beretów i atencji blasku fleszy przy pomocy kabotyńskich figur retorycznych i makiawelistycznych gestów.

Ludzie jest mają dosyć tej propagandy sukcesu którego nie widać. 04.01.2025 17:38
Może dyrektor dostanie fajną propozycję? , gorzej z nauczycielami a jeszcze gorzej z uczniami. Ponad 75 lat istniała szkoła i do tego stanu, który jest obecnie doprowadziło ostatnich 10 lat i osoby bezpośrednio zaangażowane w zarządzanie. Ale i tak wcale nie trzeba jej zamykać. Szansa zawsze jest, ale obecnie rządzący są jak widać pierwsi do zamykania, niestety. Ciekawe czy coś za ich kadencji powstanie czy tylko będą likwidować.

Non scholae, sed vitae discimus 01.01.2025 16:34
Czy uchwała podjęta przez Radę Powiatu dotycząca likwidacji szkoły zawodowej na ul. Tytoniowej to pierwszy skutek działalności T. Dobkowskiego jako pełnomocnika w augustowskim starostowie powiatowym? Czy dyrektor tej szkoły zrobił naprawdę wszystko, żeby szkoła stanowiła atrakcyjną ofertę dla młodzieży naszego regionu i była konkurencyjną alternatywą dla innych szkół zawodowych. Uczniowie z Augustowa i powiatu augustowskiego niejednokrotnie muszą wyjeżdżać do Białegostoku, Suwałk, Ełku, itd., żeby zdobyć kwalifikacje w obecnie pożądanych i perspektywicznych branżach na rynku pracy jako specjalistów poszukiwanych nie tylko w naszym regionie?

kolejne lata stagnacjiprzed nami 28.12.2024 16:35
Augustów, wsi spokojna, wsi wesoła. Kto ma szansę niech ucieka jak najdalej.

Herodot 28.12.2024 09:31
"Radny Paweł Wnukowski powinien zostać burmistrzem, a szef klubu "Nasze Miasto" Tomasz Dobkowski starostą. Miasto i powiat dopiero wtedy ruszyłby pełną parą z kopyta".🙃 Burmistrz Karolczuk pomimo, że bardzo się stara, to mu jednak nie staje kompetencji do zarządzania ledwo trzydziesto tysięcznym miastem. Chociaż trzeba mu przyznać, że dzielnie przebiera nogami, nie poddaje się i na swój sposób próbuje zaklinać rzeczywistość w swojej populistyczno-propagandowej gazetce, której przekaz okazuje dość skutecznie trafia na podatny grunt psyche znacznej części wyborców, wyzutej z krytycznego myślenia, którzy przez blisko dekadę traktowania ich otumaniającym fetorem pisowskiej propagandy serwowanej w TVP, TRWAM i Radio Maryja zostali na pisowską modłę odmóżdżeni. Na domiar złego na pierwszego zastępcę dobrali mu chłoptasia, który niestety bardziej koncentruje się na fejsbukowej wirtualnej rzeczywistości i infantylnym mamieniu młodzieży świetlaną przyszłością Augustowa wydumaną manipulancko-makiawelistycznym sznytem, niż na realnych działaniach zmierzających do wyprowadzenia miasta z kursu pisowsko-gminnej zaściankowości kompulsywnie praktykowanej przez obecnie rządzącą koalicję Nasze Miasto-PiS.

Samorząd to chyba nie CPN, czyli "nie uważam NIC" à la K. Nawrocki 27.12.2024 23:28
Czy ten sam pełnomocnik T. Dobkowski doradzał w ubiegłej kadencji dla burmistrza Karolczuka, żeby trzy lata temu utworzyć w augustowskim miejskim magistracie etat drugiego zastępcy burmistrza drenujący budżet miejski bardzo drogocennie i popełnić historycznie gargantuiczny blamaż sfinalizowany pozyskaniem dla Augustowa zera złotych z Funduszy Norweskich na rozwój infrastruktury wytwarzającej energię ze źródeł odnawialnych w efekcie czego mieszkańcy Augustowa i przedsiębiorcy działający w mieście mieliby, ale mieć nie będą tańszej energii elektrycznej i cieplnej oraz niższych opłat za wodę i ścieki?

Jajcarz 27.12.2024 15:26
To teraz jest szansa na to, że powstanie nowa strefa gospodarcza 300 ha z prawdziwego zdarzenia i nowe inwestycje mieszkaniowe. Prawdopodobnie zlikwidują uzdrowisko, bo uważają że jest niepotrzebne i może właściwie mają rację, bo z niego nic już nie zostało. A za 4 lata Dobkowski ma drogę otwartą do kandydowania na burmistrza.

☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏 27.12.2024 16:19
Kto w tej strefie będzie pracować? Już od kilku lat najwięksi pracodawcy w Augustowie, tj.: stocznie jachtowe i BAT, borykają się z pozyskaniem siły roboczej. Żaden duży inwestor po przeprowadzeniu analizy w zakresie studium wykonalności, nie będzie ryzykować wtapiania milionów złotych w wyludniające się miasto w dodatku z niebywałą drożyzną hulającą w sferze nieruchomości i usług. Nasze Miasto i PiS przez ostatnią dekadę serwowały mieszkańcom i przedsiębiorcom populistyczne hasła i infantylną propagandę materializujące się obecnie w zapaści miasta, coraz bardziej toczącej Augustów ku gminnemu pisowsko-naszomiastowemu zaściankowi.

Wioska Augustów 24.12.2024 01:41
Szanowni Mieszkańcy, Dziś mam już pewność. Augustów to wioska, świadczą o tym ciągniki na ulicach. Jestem zażenowany, niech wyjeżdża stąd kto może!

Kolega 23.12.2024 22:26
A to wszystko co teraz się dzieje w powiecie to jest przez Mieczysława S , się sprzedał za parę złoty , żeby być wiceprzewodniczącym

. 24.12.2024 00:05
Ubolewać też należy nad pewnym stylem bycia, a w zasadzie manierą byłego starosty. W normalnych okolicznościach powinien pełnić tę funkcję nadal. Jednego roku wyremontował bodaj pięć ulic w centrum Augustowa, wraz z pracami ziemnymi. I zapanowała cisza. Zamiast trąbić o tym sukcesie, zamiast zwoływać konferencje, przecinać wstęgi, rozsypywać confetti, były starosta był praktycznie nieobecny medialnie w dziedzinie triumfalizmu. Jego skromność i brak potrzeby przechwalania się sukcesami prawdopodobnie spowodowały, że większość ludzi myślała, iż to burmistrz odremontował ulice takie jak Kościelną. To teraz nowy starosta da pokaz staremu, a w zasadzie jego zaplecze. Niech jedna uliczkę w ciągu roku wyasfaltuje w Augustowie, a zrobi wokół tego taki szum medialny i opakowanie propagandowe, że ludzie będą go chwalic pod niebiosa. Niedawne wybory prezydenckie w Rumunii pokazały jak przy użyciu nowoczesnych mediów można kreować alternatywna rzeczywistość i lud ją kupi.

Non scholae, sed vitae discimus 24.12.2024 08:19
Mamy obecnie nie tylko w Polsce, ale także na świecie czasy kiedy muszą mierzyć się prawdziwi-niepozorowani mężowie stanu z makiawelistycznymi klaunami, cynicznymi kuglarzami i ich serwilistycznymi marionetkami. Fetor ultrapopulistycznej propagandy niestety otumania nieodporną na przysłowiowe gruszki na wierzbie lub gwiazdkę z nieba znaczną część społeczeństwa. W latach trzydziestych ubiegłego wieku jeden psychopata otumanił swoim ultrapopulistycznym bełkotem prawie cały niemiecki naród upokorzony doświadczeniami porażki po pierwszej wojnie światowej. Skończyło się drugą wojną światową. Światełkiem w tunelu dla Polski jest młode dobrze wyedukowanie pokolenie ludzi uzbrojonych mentalnie w krytyczne i pragmatyczne myślenie, które pokazało w ostatnich wyborach samorządowych, gdzie jest miejsce pisowskich populistycznych łgarzy traktujących państwo jak prywatny folwark. Augustów to tak naprawdę większa wieś, do której co do zasady młodzi wyedukowani ludzie nie wracają. Stąd w Augustowie mamy wyborczy skutek ostatnich wyborów powszechnych zmaterializowany w rządach permanentnie populizującego towarzystwa wzajemnej adoracji Nasze Miasto-PiS - picerów, pozerów i festyniarzy.

Kohabitacja PiS-Nasze Miasto 26.12.2024 17:27
Dzięki koalicji PiS i ugrupowania "Nasze Miasto" kurort i letnia stolica Polski, czyli królewskie miasto nad Nettą - Augustów rozwija się jak nigdy dotąd w historii naszego regionu. Dzięki takim działaczom jak Tomasz Dobkowski - szef ugrupowania Nasze Miasto i Paweł Wnukowski - niezłomny działacz i przodownik PiS operujący w województwie podlaskim miasto Augustów jest ewenementem polsko-ładowego rozwoju na skalę całego kraju. Kohabitacja podlaskich działaczy PiS i członków "Nasze Miasto" na czele z Mirosławem Karolczukiem i jego pierwszym zastępcą F.J. Chodkiewiczem oraz starostami Rusieckim i Szczudło prowadzi miasto Augustów i powiat augustowski do niebywałej metamorfozy, widocznej dla każdego obywatela mającego w sobie "gen polskości", o którym wspominał niedawno Karol Nawrocki "obywatelski" kandydat PiS na prezydenta Polski, populistyczno-serwilistyczny kabotyn - jarkowa bezwolna kukła 2.0 a la Frankenstein ulepiony z niezwykle ułomnych kompetencji Andrzeja Sebastiana D. i wybitnie ksenofobiczno-nacjonalistycznych zapędów Roberta B.

wracam_z_Warszawy 27.12.2024 10:08
na stronach UM można przeczytać tanią propagandę dla nieumiejących czytać ze zrozumieniem: Augustów wśród liderów województwa podlaskiego. Potwierdził to ranking i twarde dane brzmi dumnie i oto chodziło propagandystom z urzędu ale jak się wczytamy w treść nagrody dla Augustowa to brzmi ona tak: Z danych GUS wynika, że Augustów jest liderem wśród samorządów całego powiatu augustowskiego czyli Augustów jest lepszy od Lipska Sztabina i Nowinki rewelacja rewelacja.. aż chce się w tym mieście żyć i do tego miasta wracać

Wsi spokojna, wsi wesoła... 27.12.2024 12:52
O Augustowie pisał już blisko pięćset lat temu Jan Kochanowski w wierszu "Pieśń Świętojańska o Sobótce". Obecni włodarze koalicji PiS-Nasze Miasto dziarsko podtrzymują tradycję sielskości gminnego życia na swego rodzaju grodu-miejskiej wsi z prawami miejskimi magdeburskimi otrzymanymi 17 maja 1557 roku od króla Zygmunta Augusta.

Head Hunter 23.12.2024 06:50
Kto w Augustowie pociąga za przysłowiowe sznurki? Starosta, burmistrz, czy "pełnomocnik" starosty i burmistrza - lokalny handlarz paliwami?

Mieszkaniec 23.12.2024 22:03
Paweł w ,wszystkim rządzi ,reszta to są marionetki jego

ooloo 24.12.2024 03:46
Małpy cyrkowe na sznurkach..

MJ 27.12.2024 14:55
ten discopolowy wsiok? niżej upaść już się nie da

tylko kobiety 22.12.2024 19:35
To tylko świadczy o poziomie augustowskich wyborców. Z kogo się śmiejecie? Z siebie się śmiejecie

ooloo 23.12.2024 05:37
Smutne ale prawda..

Augustowska koalicja "Nasze Miasto"-PiS 22.12.2024 11:44
W augustowskim powiecie koalicja ugrupowania Nasze Miasto i PiS ma się tak dobrze jak nigdy dotąd. W regionach stanowiących ośrodki kulturalno-naukowe wyborcy większościowo głosowali na koalicję obywatelską, natomiast w Polsce zaściankowo-gminnej co do zasady wygrał PiS z lokalnymi przybudówkami. Augustów nigdy nie był miastem uniwersyteckim, ale królewskie miasto nad Nettą mimo to nie zasługuje na zaściankowe rządy pisowsko-naszomiastowej koalicji zaegotykowanych wsioków i nowobogackich megalomanów.

ooloo 22.12.2024 16:15
A czego oczekiwać po gumofilcach na salonach z charakterystyczną KNAJACKĄ kulturą..

pochmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: HelaTreść komentarza: Przecież wiem kto czym zarządza. Może powinnam zapytać: czy Dariusz, gdy był wicestarostą, podejmował jakieś działania w tej sprawie, czy też problem dostrzegł dopiero teraz? Bo skoro problem jest od lat, to powinien szturmować władze miasta i ksiundza już wcześniej. I zlituj się, nie głosowałam na tego burmistrza!Data dodania komentarza: 24.04.2026, 19:48Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Art. 160 kkTreść komentarza: Może warto zapytać zarządcę ulicy Sucharskiego i skutecznie zmobilizować do zgodnej z prawem zmiany organizacji ruchu na tej drodze, przede wszystkim w celu zlikwidowania lub zminimalizowania zagrożenia zanim dojdzie do tragedii. Być może obecna sytuacja związana ze zniesieniem zakazu parkowania na ulicy Sucharskiego, wprowadzonego od momentu utworzenia przez CSiR płatnego parkingu przy miejskiej pływalni, wynika nie tylko z niefrasobliwości i braku kompetencji osób decyyzyjnych, ale wprost z działania skutkującego intencjonalnym naruszeniem prawa przez zarządcę drogi?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 18:16Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?
PRZECZYTAJ
Reklama