Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 25 kwietnia 2026 05:03
Reklama

Po osiemnastej cisza i ciemność

Podziel się
Oceń

Rynek Zygmunta Augusta zamiera. Tak twierdzi Elżbieta Kamińska, znana w Augustowie działaczka branży turystycznej i właścicielka biura podróży. Nasza rozmówczyni uważa, że podejmowane przez władze miejskie decyzje lub ich brak, przyczyniają się do spadku zainteresowania turystów centralnym placem miasta. Kamińska przypomina, że zaledwie kilka lat temu profesor i studenci Politechniki Białostockiej przygotowali koncepcję zmian na rynku.
Po osiemnastej cisza i ciemność
"O godzinie 18, kiedy zamyka się kilka jeszcze istniejących sklepów, zapada ciemność i cisza" -mówi Elżbieta Kamińska.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Elżbieta Kamińska to jedna z postaci branży turystycznej Augustowa. Działaczka ma krytyczną opinię na temat aktualnej sytuacji Rynku Zygmunta Augusta, gdzie prowadzi swoją działalność.

-Niestety miasto umiera. Rynek Zygmunta Augusta całkowicie zamarł, nie ma tam kompletnie niczego. O godzinie 18, kiedy zamyka się kilka jeszcze istniejących sklepów, zapada ciemność i cisza. Istniejący park to raczej postój samochodów i taksówek, nie rośnie tam nawet porządna trawa. Obawiam się, że za kilka lat i po drzewach może pozostać wspomnienie. Wysłałam do burmistrza pismo, by zrobić pomiar jakości powietrza i zanieczyszczenia środowiska na rynku, bo samochody co chwilę zapalają i wyłączają silniki. Kierowcy zajmują pasaż rynku, na którym mogłyby być np. stragany lub jarmarki, ale trzeba mieć na to pomysł -mówi Elżbieta Kamińska.

Co z koncepcją Politechniki Białostockiej?

-Można powiedzieć, że turyści zostali przegnani z rynku, gdyż nic się tam nie dzieje. Owszem, stumetrówka jest zamykana na sezon i stanowi trasę dla turystów. Ale pozostałe części placu są pozastawiane samochodami, nas nie widać i klient do nas nie dociera. Nie ma żadnej inicjatywy, kompletnie nic się nie dzieje zimą i latem. Znikoma liczba imprez, niewielka ilość staroci i nic poza tym. Przecież kilka lat temu profesor i studenci z Politechniki Białostockiej przygotowali projekt rewitalizacji rynku. Nie wiem czy jest dobry. Burmistrz powinien go upublicznić i dać możliwość oceny mieszkańcom. Może spojrzenie kogoś z zewnątrz ożywiłoby w końcu rynek i dało do myślenia włodarzom. Musimy coś zrobić, bo teraz jest tragedia -komentuje Kamińska.

Nasza rozmówczyni informuje, iż coraz więcej działalności w centrum miasta jest zamykanych.

-Coraz więcej lokali jest zamykanych, a jednocześnie podatek od nieruchomości rośnie. Skąd mamy wziąć klientów, jeżeli mają problem z dotarciem? Czuję się dyskryminowana. Ktoś mi podpowiadał, że mam z tyłu podwórko i można na nim parkować na dziko. Rzeczywiście jest grupa funkcjonujących w okolicy osób, które parkują na dziko. Ale ten teren został sprzedany, kiedy właściciele działek zaczną prowadzić budowę, to już nie będzie można tego robić. Dawny dworzec PKS straszy i nic się tam nie dzieje. Nie ma żadnej mobilizacji, ażeby cokolwiek się zmieniło. Zrobiono wszystko, żeby na rynku nic się nie działo -ubolewa działaczka turystyczna.


Napisz komentarz

Komentarze

pomidor_z_chile 10.12.2024 14:09
bo niektórzy inwestują z głową aby ulżyć mieszkańcom w kosztach życia a niektórzy to są pajacami co na niczym się nie znają oprócz wyżerki za darmo na konferencjach i kasy 25 tys. miesięcznie za nic Ciechanów - Powstanie miejska farma fotowoltaiczna o mocy około 1 MWp PAP - Biznes 10 gru 2024, 14:00 10.12.2024, Ciechanów (PAP) - W Ciechanowie (Mazowieckie) za ponad 2,2 mln zł powstanie do połowy 2025 r. miejska farma fotowoltaiczna o mocy około 1 MWp. Umowę na jej budowę podpisały we wtorek Elektrociepłownia Ciechanów, która podlega tamtejszemu samorządowi oraz wykonawca inwestycji, spółka Unimot Energia i Gaz. Informując o zawarciu umowy na budowę miejskiej farmy fotowoltaicznej między Elektrociepłownią Ciechanów a Unimot Energia i Gaz, ciechanowski Urząd Miasta podkreślił, że trwają starania o pozyskanie na to przedsięwzięcie dofinansowania połowy nakładów ze środków europejskich w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Jak zaznaczono, koszt budowy farmy o mocy około 1 MWp, która ma powstać do połowy 2025 r., to ponad 2,2 mln zł. Elektrownia słoneczna zostanie zbudowana na działce sąsiadującej z siedzibą Elektrociepłowni Ciechanów. Będzie produkowała energię elektryczną na potrzeby spółki oraz miasta. "Powstanie miejskiej farmy fotowoltaicznej w Ciechanowie to kolejny krok w kierunku samowystarczalności energetycznej" - ocenił prezydent miasta Krzysztof Kosiński, cytowany w komunikacie samorządu. Jak podkreślił ciechanowski Urząd Miasta, planowana inwestycja to efekt działalności Ciechanowskiego Klastra Energii, który utworzyły w 2023 r. Gmina Miejska Ciechanów i tamtejsza spółka ciepłownicza. Klaster powstał - o czym przypomniano w komunikacie - aby zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne miasta oraz efektywniej dystrybuować energię produkowaną lokalnie. Według ciechanowskiego samorządu klaster ma również przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności terenów inwestycyjnych w mieście. Zgodnie z aktualnymi przepisami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, klastry energii mogą uzyskać rabaty na dystrybucję energii elektrycznej, przy czym opusty mogą wynieść do 25 proc. wysokości opłat dystrybucyjnych. Prezes Elektrociepłowni Ciechanów Małgorzata Niestępska zwróciła uwagę, że wielkość rabatu uzależniona jest od poziomu pokrycia zużycia własnego w klastrze energią wytworzoną z odnawialnych źródeł. Jej zdaniem miejska farma fotowoltaiczna umożliwi bilansowanie potrzeb na energię elektryczną dla obiektów miasta oraz spółki przy jednoczesnym minimalizowaniu wykorzystania paliw. W ramach Ciechanowskiego Klastra Energii spółka Energa-Operator, należąca do Energi z Grupy Orlen, posiada 478 punktów poboru. Są wśród nich nie tylko budynki administracji publicznej, ale także oświetlenie drogowe, kamery miejskie, hala targowa, przepompowania, a nawet miejska fontanna.

Me, myself & I 09.12.2024 21:11
Burmistrz Guzik Mogę Kto Inny Pociąga Za Sznurki Karolczuk na spotkaniu ws. przebudowy ulicy Prądzyńskiego (a to odrębny wątek, który powinien być tematem dziennikarskiego śledztwa) przedstawił swoją wizję rozwoju Augustowa. Otóż marzy mu się, żeby był trotuar wzdłuż kanału (wybrukowana ulica) aż do Białobrzegów, ażeby....uwaga!....mieszkańcy mogli sobie spacerować z wózkami! A ja pytam, skąd nabierzemy dzieci do tych wózków, bo raczej młodzi tu nie chcą mieszkać. Suwałki w porozumieniu z lokalnymi przedsiębiorcami ustanawiają stypendia dla studentów, aby ich ściągnąć po studiach do miasta, a my będziemy spacerować! Chyba w poszukiwaniu chrustu na opał!

Trzech ratuszowych jeźdźców augustowskiej apokalipsy 10.12.2024 04:22
Proszę nie stosować sformułowań typu: burmistrz Wszystko Mogę Kto Inny Pociąga Za Sznurki Karolczuk; wizja rozwoju wg Karolczuka, w tym marzenia Karolczuka o trotuarze do Białobrzeg; wybrukowana ulica nad kanałem do zbierania chrustu przez mieszkańców chodzącymi z wózkami itp., ponieważ dostaję napadowego ataku śmiechu. 😄😁😆😅🤣

Prorok 10.12.2024 14:01
niedługo pociągną do odpowiedzialności neosędziów i ich zdegradują. w tym żonę jednego z wiceburmistrzów

ooloo 10.12.2024 15:40
Czas najwyższy. Miejsce szmat jest na skupie..

Roman 07.12.2024 19:47
Park Zygmunta...Wrony ,ławki,fontanna i nic wiecej..

Krzysztof Tyszkiewicz 05.12.2024 06:12
Niestety ocena Pani Kamińskiej jest prawdziwa. Pamiętam Augustów z lat świetności. To była perełka,taki podlaski Sopot.A teraz przysłowiowe psy piją tu....... wodę z kałuży. Tak to obecnie wygląda. Smutne.

Pawlak 04.12.2024 13:53
A Pod Jabłoniami był?

ooloo 05.12.2024 16:05
A co tam Pod Jabłoniami ciekawego? Była radna? To tak jak powiedzieć: "- miałam Ci ja błonkę". Jest się czym chwalić?..

JS 06.12.2024 21:35
A nie wiem, a co tam ciekawego?

ooloo 09.12.2024 17:08
Pajęczyny i syf..

🤡☝️👉Miejskie lodowisko w Augustowie nadal jak sprzed epoki kamienia łupanego👈☝️🤡🥶🤣 04.12.2024 10:45
Podobno zgodnie z zapowiedziami burmistrza Karolczuka i jego zastępcy Chodkiewicza już sprzed trzech lat, w tym roku lodowisko zostanie przeniesione spod pływalni właśnie na Rynek króla Zygmunta Augusta, żeby na razie przynajmniej w okresie zimowym ożywić ruch w centrum miasta. Jednocześnie będzie można wykorzystać do obsługi lodowiska budynek popularnego niegdyś Atola, w którym mogłoby wreszcie zafunkcjonować normalne zaplecze w postaci ogrzewanej przebieralni i toalety, a nie jak to się dotychczas odbywało, czyli pod chmurką, gdzie trzeba było zostawiać buty i kurtki na chłodzie, a za tzw. potrzebą trzeba było niejednokrotnie rywalizować z klientami miejskiej pływalni. Do dzieła burmistrzowie Karolczuk i Chodkiewicz! Czas wziąć się do pracy i zrealizować wreszcie obietnice sprzed kilku już lat, z których będą zadowoleni zarówno klienci lodowiska i przedsiębiorcy prowadzący działalność na Rynku króla Zygmunta Augusta!

śledź 04.12.2024 10:32
Zapraszamy do Białegostoku na Lipową. Wiatr hula.

żaba 04.12.2024 08:01
Zapraszam Pana Burmistrza do Druskiennik. Włośnie ukończono rewitalizacje parku wokół centrum. Dziwne że o wszystkim decydują ludzie. Tylko zawsze gdzieś obok?

JS 06.12.2024 21:38
w Druskiennikach jakoś potrafili to zrobić, a u nas wiecznie tylko plany i gadanie.

Michal 03.12.2024 22:04
Pani Elzbieto K. tylko ludzie tacy jak Pani moga coś zrobić i wpłynac na ten nie tętniacy życiem jak w innych miastach park.

qwfqwf 14.12.2024 18:45
Niech startuje na burmistrza i zrobi.

Darek 03.12.2024 22:01
Zero inwestycji w parku..Tam czas sie cofa..

Tomek 03.12.2024 20:40
Zgadzam sie .Suwałki żyja Aygustow umiera.

100 prorozwojowych mln zł - Suwałki vs 0 prorozwojowych mln zł - Augustów 03.12.2024 18:15
Suwałki pod rządami prezydenta Renkiewicza skutecznie zaaplikowały o środki finansowe z Funduszy Unijnych i pozyskają, nie mylić z otrzymaniem tabliczek po pisowskiej linii partyjnej z antypolskiego bezładu, w efekcie powyższego Suwałki wzbogacą się o inwestycje za ponad 100 mln złotych. Natomiast Augustów pod rządami burmiszcza Karolczuka, z-cy Chodkiewicza i jego drużyny NM-PiS, Gmina Miasto Augustów pozyskała na inwestycje służące minimalizacji opłat ponoszonych przez mieszkańców Augustowa za ciepło i prąd całe 0 zł, słownie: ZERO złotych. Pragmatyczność i efektywność zarządzania samorządem w przypadku Suwałk i Augustowa, jak widać stoi na dwóch różnych, skrajnych biegunach. Czyżby w augustowskim ratuszu zainstalowany został jakiś psujny kret?

JS 06.12.2024 21:40
Różnica rzeczywiście jest ogromna.

JS 03.12.2024 16:17
Brakuje w Augustowie takiego miejsca, gdzie ludzie mogliby się spotykać, spędzać czas i czuć, że miasto żyje.

Dekada rządów NM-PiS w "turystycznym" Augustowie 03.12.2024 16:16
To nie tylko Rynek króla Zygmunta Augusta popada w marazm. 10 lat rządów ugrupowania Nasze Miasto i PiS na czele z kompulsywnie kabotynizującym burmistrzem Karalczukiem i jego infantylnie fejsbukującem zastępcą Chodkiewiczem doprowadzili nie tylko rzeczony Rynek, ale cały Augustów do miana festyniarskiego zaścianku, prowincjonalnej mieściny zmierzającej w NM-PiS-owską otchłań turystycznej i gospodarczej zapaści.

ooloo 09.12.2024 08:20
Władza w rękach dupków zadufanych i prymitywnych, którzy poprzez takich Lipsko-Karskich bufonów myślą, że są nietykalną elitą. Zobaczymy..

ooloo 03.12.2024 15:12
Od jakiegoś czasu obserwuję sytuację wyłączania świateł na ulicach. Czekam na pierwszy wypadek potrącenia pieszego, napadu na kobietę lub dziecko ewentualnie zniszczenia mienia, kradzieży. Ogólnie ROZBOJU. Jakim trzeba być imbecylem aby wprowadzać takie "oszczędności". Może chodzi o gromadzenie kapitału pod program "Teraz Rodzina"..

fan 04.12.2024 12:59
A pamiętasz, jak darli japy na Kożuchowskiego za wyłączanie oświetlenia??? No ale oni to co innego - święte wyjątki: krowy, które zmieniają poglądy.

ooloo 05.12.2024 16:10
Dokładnie tak. Tyle, że czego oczekiwać od wykształconych "inaczej". "Ich podnieta, to 6 zeta"..

Leon 06.12.2024 16:34
Ty wykształcony a smoła z butów wystaje, kopciuchu

ooloo 08.12.2024 18:40
Nie smoła a słoma z butów jeśli już tuzie bezmózgu..

JS 06.12.2024 21:43
Pamiętam, ale przynajmniej Kożuchowski miał odwagę podejmować trudne decyzje, które miały sens ekonomiczny.

pochmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: HelaTreść komentarza: Przecież wiem kto czym zarządza. Może powinnam zapytać: czy Dariusz, gdy był wicestarostą, podejmował jakieś działania w tej sprawie, czy też problem dostrzegł dopiero teraz? Bo skoro problem jest od lat, to powinien szturmować władze miasta i ksiundza już wcześniej. I zlituj się, nie głosowałam na tego burmistrza!Data dodania komentarza: 24.04.2026, 19:48Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Art. 160 kkTreść komentarza: Może warto zapytać zarządcę ulicy Sucharskiego i skutecznie zmobilizować do zgodnej z prawem zmiany organizacji ruchu na tej drodze, przede wszystkim w celu zlikwidowania lub zminimalizowania zagrożenia zanim dojdzie do tragedii. Być może obecna sytuacja związana ze zniesieniem zakazu parkowania na ulicy Sucharskiego, wprowadzonego od momentu utworzenia przez CSiR płatnego parkingu przy miejskiej pływalni, wynika nie tylko z niefrasobliwości i braku kompetencji osób decyyzyjnych, ale wprost z działania skutkującego intencjonalnym naruszeniem prawa przez zarządcę drogi?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 18:16Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?
PRZECZYTAJ
Reklama