Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 27 października 2025 00:44
Reklama
Reklama

25 lat augustowskiej Przychodni Rodzinnej na ul. Hożej: historia, rozwój i wyzwania

Podziel się
Oceń

Remont generalny w siedem dni, pacjenci poruszający się po deskach nad świeżą wylewką podłogi i nieznana przyszłość. Tak 25 lat temu wyglądały początki pierwszej w Augustowie przychodni rodzinnej, przy ulicy Hożej. O historii powstania tej placówki opowiedziały nam jej założycielki -lekarki Wiesława Drejer-Przekop i Agnieszka Jóźwik.
25 lat augustowskiej Przychodni Rodzinnej na ul. Hożej: historia, rozwój i wyzwania
Autor: Beata Perzanowska
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Latem 1999 roku swoje podwoje dla pierwszych pacjentów otworzyła Przychodnia Rodzinna, przy ulicy Hożej w Augustowie.  

Początki przychodni: ryzyko, wielki remont i ogromna determinacja  

Na zdjęciu Wiesława Drejer -Przekop

-Otwarcie naszej przychodni było ciekawym, i w dodatku historycznym wydarzeniem. Gościliśmy na nim ówczesnego wojewodę i wiceministra zdrowia. Tworzenie prywatnych przychodni rodzinnych było w tym czasie priorytetem rządu. Takie placówki były całkowitą nowością. Wcześniej mieliśmy wyłącznie przychodnie publiczne, był podział na przychodnie dziecięce i dla dorosłych. Instytucja lekarza rodzinnego, który miał opiekować się całą rodziną była niezrozumiała dla wielu urzędników. Początki były trudne -wspomina Wiesława Drejer -Przekop. -Zmienił się system prawny, a my jeszcze na trzy dni przed otwarciem miałyśmy spór z sanepidem, który nie chciał nam wydać pozwolenia na otwarcie placówki i wykonywanie w niej szczepień. A to dlatego, że nie mieliśmy oddzielnego wejścia dla dorosłych i oddzielnego dla dzieci. Mimo zmian w przepisach administracja działała cały czas po staremu. Urzędnicy nie zdawali sobie z tego sprawy, że lekarz rodzinny zajmuje się całą rodziną i kiedy rodzic przyjdzie z dzieckiem, to wejdzie tym samym wejściem, do jednego gabinetu. Brak zgody był na tyle problematycznym, że interweniowało nawet ministerstwo zdrowia i sanepid wojewódzki. Ówczesna pani minister, Franciszka Cegielska osobiście musiała przekonać augustowski sanepid do przestrzeganie nowego prawa.  

Remont obiektu trwał siedem dni. Wyburzyliśmy prawie wszystkie ściany wewnętrzne, zmieniliśmy podłogi, wszystkie instalacje -wodne i elektryczne. Przebudowaliśmy wejście do budynku. Prace trwały przez niemal całą dobę.   

Na zdjęciu Agnieszka Jóźwik 

-Było bardzo dużo zamieszania, było też dużo ryzyka -wspomina Agnieszka Jóźwik. -Przede wszystkim Wiesia ryzykowała, że zatrudniła mnie. Byłam świeżo po stażu, dopiero zaczynałam pracę.  Ryzykowałam i ja, bo nie wiadomo było, jak to wszystko będzie wyglądało.  
-Najpierw był ogromny remont. W tym budynku, gdzie teraz mieści się przychodnia, wcześniej była poradnia dla dzieci. Wyglądała zupełnie inaczej. Na środku, tam gdzie w tej chwili u nas jest rejestracja, stał mały kiosk, gdzie siedziała rejestratorka. Był też labirynt korytarzy. To wszystko zostało wyburzone i nagle okazało się, że jest mnóstwo miejsca -mówi Agnieszka Jóźwik, lekarz rodzinny. -Tuż przed otwarciem trzeba było doprowadzić to wszystko do porządku. Była niedziela, ludzie wracali z kościoła, a my myłyśmy okna. Robiłyśmy to same, nie wynajęłyśmy do tego ekipy ani jakiejś specjalnej pomocy. 

Pierwsze dni działalności Przychodni Rodzinnej, przy ulicy Hożej na zawsze zapadły w pamięć naszych rozmówczyń, jak i pierwszych pacjentów.   

-Jeszcze pierwszego dnia funkcjonowania przychodni pacjenci wchodzili do nas po desce, która była ułożona nad świeżo wylaną posadzką. Wcześniej w tym miejscu mieściła się poradnia z czasów PRL-u, a my stworzyliśmy w niej nową jakość -mówi Wiesława Drejer-Przekop.  

Walka z biurokracją i pionierskie wyzwania lekarzy 

-Zaczynałyśmy pracę we czwórkę, ja, Agnieszka Jóźwik, Helena Sawukanis i pani Basia Szczęsna. Muszę powiedzieć, że moje współpracowniczki były naprawdę bardzo odważne. Podjęły decyzję o zwolnieniu się z etatów, gdzie były na stałe zatrudnione. Podjęły ryzyko przejścia do jednostki zupełnie na tamten czas nowej i zatrudniły się u osoby prywatnej. Przez pół roku pracowałyśmy same, ale potem stopniowo przychodnia zaczęła się rozwijać i zatrudniłyśmy własną położną. Do naszej ekipy doszedł także doktor Abdul -dodaje Wiesława Drejer -Przekop. -Z małej przychodni stawaliśmy się coraz większą instytucją, która oferowała medycynę szkolną i opiekę długoterminową. Jak tylko pojawiały się nowe możliwości świadczenia usług medycznych, to je wdrażaliśmy. Nie czekaliśmy na innych, tylko szkoliliśmy personel i wykonywaliśmy nowe usługi.  Po 25 latach jesteśmy przychodnią, która zatrudnia ponad 20 osób. Współpracujemy dodatkowo z wieloma innymi jednostkami.  

Transformacja przychodni: od małej placówki do nowoczesnej instytucji 

W ostatnich latach przychodnia przy ulicy Hożej całkowicie zmieniła swoje oblicze. Odbył się kolejny gruntowny remont. Przychodnia została wyposażona w nowoczesny sprzęt diagnostyczny i została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.  

-W ostatnim okresie jako pierwsi w Augustowie rozpoczęliśmy realizację dużego programu opieki specjalistycznej zwanego opieką koordynowaną. Dzięki niemu lekarz rodzinny może w końcu korzystać z większych możliwości diagnostycznych, co pozwala nam rozpoznawać i leczyć wiele chorób specjalistycznych. Nie musimy już odsyłać pacjentów do poradni specjalistycznych, gdzie na przyjęcie muszą oczekiwać wiele miesięcy w kolejce -tłumaczy Wiesława Drejer-Przekop. -Dużą część diagnostyki jesteśmy teraz w stanie zrobić sami. Mamy podpisane umowy ze specjalistami: kardiologami, diabetologami, pulmonologami i nefrologami. Jeżeli potrzebujemy dodatkowej konsultacji specjalistycznej, to wówczas umawiamy naszych pacjentów na wizytę. W tej chwili dużą część rzeczy jesteśmy w stanie zrobić w ramach naszego POZ-u, z czego jestem bardzo dumna. Jest to w końcu model świadczenia, który był ideą lekarza rodzinnego sprzed 25 lat. Lekarza, który całościowo opiekuje się pacjentem, a specjalista służy do pomocy w procesie leczenia.  

Warto wspomnieć, że ostatni remont przychodni trwał cztery miesiące.  

-Po raz kolejny wykonaliśmy gruntowny remont z rozwalaniem ścian i zdejmowaniem podłóg. Zmieniliśmy całkowicie układ pomieszczeń po to, by przychodnia wyglądała lepiej i była bardziej funkcjonalna. Przy okazji udało nam się sfinansować zakup dodatkowego sprzętu medycznego. Mamy swoje własne holtery ciśnieniowe, holtery EKG, własne USG, spirometrię i urządzenia służące osobom niepełnosprawnym, typu waga dla osób jeżdżących na wózkach inwalidzkich. Posiadamy urządzenia wspomagające komunikację z osobami głuchoniemymi -wylicza Wiesława Drejer -Przekop.  

25 lat zaufania i wsparcia dla kolejnych pokoleń pacjentów 

-Na początku były takie dni, że ponad 100 osób dziennie się zapisywało do naszej przychodni. Głównie ci, którzy mieszkali najbliżej. Wielu pacjentów jest z nami od początku istnienia przychodni. Są takie osoby, które zostały zapisane jako noworodki i w tej chwili przychodzą z własnymi dziećmi. Na pewno wyrobiłyśmy sobie markę, bo wiele osób bardzo chce u nas się leczyć -mówi Agnieszka Jóźwik. -Ciężko było na pewno, bo to jest jednak ciężka praca, ale za to dająca dużo satysfakcji. Zwłaszcza jak się patrzy na kolejne pokolenia, które do nas przychodzą. Zaczynaliśmy z jednym, marnym komputerem, a teraz wszystko mamy zinformatyzowane. Jest wygodniej dla pacjentów i dla nas. Nasza przychodnia jest nowoczesna i przyjazna pacjentom oraz jej pracownikom.  

Dzisiaj są nowe wyzwania. Bardzo trudny był czas COVID-u 

 -Miesięcznie przyjmujemy około 2.300 pacjentów. Przeszliśmy COVID, którego się nikt nie spodziewał. Byliśmy przychodnią, która przez cały czas przyjmowała pacjentów. Wymagało to bardzo dużo wysiłku, zmian organizacyjnych, samozaparcia, pokonania lęków, wdrażania kolejnych procedur, bo to się wszystko cały czas zmieniało. COVID był dla nas wyzwaniem, a praca całego zespołu pielęgniarek, lekarzy odbywała się nieraz w naprawdę ciężkich warunkach. Sami także chorowaliśmy -wspomina Wiesława Drejer -Przekop.  

 Personel przychodni jest nastawiony na działania profilaktyczne 

 -Nasza przychodnia nastawia się na pracę z pacjentem w ramach profilaktyki. Bardzo pilnujemy naszych pacjentów. Przed każdą wizytą pacjent ma zmierzone ciśnienie, kontrolowaną masę ciała czy poziom glukozy -podkreśla Wiesława Drejer-Przekop. -Uważamy, że dla dobrego zdrowia niezwykle ważna jest edukacja. Rozmawiamy z pacjentami o diecie, o aktywności fizycznej, o nałogach. Widzimy, że pacjenci świadomi, wyedukowani chorują mniej.   

Życzenia na przyszłość: zdrowie, stabilność i kontynuacja misji 

Zapytaliśmy też obie lekarki o to, czego by sobie życzyły z okazji jubileuszu 25-lecia placówki?  

-Przez te 25 lat nasza placówka stała się dojrzałą firmą. Jej personel jest o 25 lat mądrzejszy. Życzyłabym nam, żebyśmy mogli jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i być pomocni dla naszych pacjentów. Moim życzeniem jest także, by cały czas udawało nam się znajdować dobrych pracowników, takich jakich mamy obecnie. Pracowników, z którymi się fantastycznie pracuje, którzy są otwarci na wszelkie zmiany, chcą się cały czas doszkalać, pozyskiwać jak najwięcej wiedzy. Życzyłabym zdrowia naszym pacjentom oraz zadowolenia z naszej przychodni -mówi Wiesława Drejer-Przekop.  

Agnieszka Jóźwik podkreśla, że życzy stabilności i zdrowych pacjentów.  

-Staramy się prowadzić dużo profilaktyki i edukacji pacjentów. Życzę sobie, by pacjenci przychodzili do nas nie z chorobami, a na przykład, żeby pochwalić się, że ktoś rzucił palenie, schudł, ma lepszy cholesterol czy poziom cukru -dodaje Agnieszka Jóźwik.  

Życzymy spełnienia tych marzeń.  


Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Ewa 03.09.2024 22:38
Dlaczego nie ma panstwa przychodni na Google Maps

JKD 04.09.2024 15:26
Bo tam możesz wyrazić swoje niezadowolenie

JS 03.09.2024 16:29
Super, że mają taką fajną misję, aby edukować pacjentów i pomagać im żyć.

słabe opady deszczu

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 993 hPa
Wiatr: 23 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Miast tych Trzech Muszkieterów wystarczyłby jeden może Burmistrz AI. Byłoby taniej i lepiej..Data dodania komentarza: 26.10.2025, 13:31Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: EZTreść komentarza: A kogo obchodzą mieszkańcy? Ze spółdzielni jak najwięcej wyciągnąć, tylko to się liczny.Data dodania komentarza: 26.10.2025, 10:09Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: O jakich bajkach opowiada ekipa burmistrza? Porywają się na budowę kładki, a kto, za co i kiedy wyremontuje wreszcie Molo Trójki? Odnoszę wrażenie, że przy molo niewiele da się "ukręcić" ale za to przy takiej kładce to pewnie na schody do nieba by się udało. Dobry gospodarz to dba najpierw o gospodarkę dopiero potem ewentualnie nosek pudruje na Facebooku a nie odwrotnie..Data dodania komentarza: 25.10.2025, 19:30Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: Gamonie, dyletanci, picerzy, pozerzy, festyniarze, markieranci itp., itd.🤡🤡🤡Treść komentarza: Może niech dyrektor Paruch zatrudni drugiego zastępcę menedżera ds. quasi-promocji i marketingu oraz wprowadzi naprzemienną możliwość korzystania z basenu pływackiego, rekreacyjnego i jacuzzi na modłę wprowadzonego kilka lat temu ograniczonego korzystania z saun, a wtedy jeszcze w większym stopniu "zwiększy" się poprzez zmniejszenie frekwencja klientów w miejskiej pływalni w Augustowie.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 18:34Źródło komentarza: Prośba o obniżenie kosztów usługiAutor komentarza: Pisowski bezład w Augustowie pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Poseł Andruszkiewicz razem z radnym Wnukowskim pomogą dla burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego w pozyskaniu milionów złotych funduszy z pisowskiego bezładu i monumentalna kładka ze 100 metrową wieżą nad Nettą bez wątpienia zapobiegnie szybkiemu wyludnianiu się Augustowa pod rządami Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 17:32Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: Optymalizacja zatrudnienia w CSiR => zwiększona frekwencja w miejskiej pływalni w AugustowieTreść komentarza: Jak to jest możliwe, że dwóch "managerów" w CSiR od kilku lat nie potrafi ogarnąć sytuacji i nie wdrożyło dotychczas żadnych działań, żeby zwiększyć frekwencję w miejskiej pływalni w Augustowie? Podpowiadam dyrektorowi Paruchowi, że bardzo łatwo jest uzyskać zwiekszenie liczby użytkowników w tym komunalnym obiekcie użyteczności publicznej. Wystarczy na początek zlikwidować etat kierownika bazy kajakarzy, który zarządza swoim etatem i aż jednej sprzątaczki oraz etat fachowca od marketingu i promocji CSiR. Kilkanaście tysięcy złotych oszczędności w skali jednego miesiąca wygeneruje około 200 tysięcy złotych w skali roku. Kwotę z ww. oszczędności można przeznaczyć na dofinansowanie biletów oraz karnetów dla rodzin wielodzietnych i osób z niepełnosprawnościami. Frekwencja na pewno wzrośnie i przy okazji dokona się wręcz rewolucyjna optymalizacja zatrudnienia w tej miejskiej jednostce organizacyjnej.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 14:07Źródło komentarza: Prośba o obniżenie kosztów usługiAutor komentarza: za dwa lata wyboryTreść komentarza: kasta interesiarzy którzy tylko myślą co zrobić żeby znowu rządzić, nic nie robić i mieć kasę dla siebie i rodziny. przy okazji jakaś zmiana planu zagospodarowania przestrzennego dla znajomych i przed wyborami frazesy jaki to czeka rozwój Augustowa. A prawda jest taka że Augustów się sypie, ludzie stąd wyjeżdżają, młodzież nie wraca po studiach (dzieci tych których jeszcze było stać aby je na studia wysłać) nie powstają nowe miejsca pracy ,a następują zwolnienia w wielu firmach jeszcze funkcjonujących. A rządzący (trzech burmistrzów, z czego ten główny chyba ma najmniej do gadania) mają to wszystko w głębokim ....., jeżdżą po konferencjach, przedstawiają jakieś brednie w social mediach i co z tego mają mieszkańcy? Tutaj jeden wójt z mądra głową by wystarczył aby to wszystko lepiej ogarnąćData dodania komentarza: 25.10.2025, 13:57Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: brud i smródTreść komentarza: W Spółdzielni Mieszkaniowej po przejęciu przez nasze miasto w tym roku jest fatalnie. Klatki schodowe są nie sprzątane, liście gniją na ulicach, chodnikach. Nikt tego nie grabi, to ludzie ślizgają się po tym. Tragedia. Nigdy jeszcze tak nie było.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 09:30Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Proponuję aby wreszcie całe ugrupowanie NM + PiS wzorem innych koalicji, zjednoczyło się i przyjęło nazwę "Nasza Patologia"..Data dodania komentarza: 25.10.2025, 05:51Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: oolooTreść komentarza: To może, aby pogodzić wilka z owcą, należałoby zaprojektować kładkę w formie stojącej w rozkroku na obu brzegach kolejnej "Beaty z Augustowa" trzymającej w ręku Krużganek oświaty. Na głowie wianek z tarasem widokowym. Taka nasza "Statua Rozrzutności"..Data dodania komentarza: 25.10.2025, 05:46Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: Kładka nie zapobiegnie wyludnianiu się AugustowaTreść komentarza: Wieża widokowa musiałaby mieć wysokość co najmniej 50 metrów, żeby walory wizualne osób korzystających z tego obiektu rzeczywiście były zauważalne. Budowanie kładki z mini wieżyczką na zasadzie odhaczenia zrealizowania komunalnej inwestycji, której koszt wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych będzie niestety kolejnym wyrzuceniem pieniędzy w błoto.Data dodania komentarza: 24.10.2025, 14:34Źródło komentarza: Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięciaAutor komentarza: EEEEEEEEEETreść komentarza: Uchwała z 2018roku o rewitalizacji , proszę poczytać. Tam jest zapisane co mieli zrobić. KOMPLEKSOWA REWITALIZACJA RYNKU ZYGMUNTA. ZROBILI 100M DLA KOLESI I RESZTĘ ZOSTAWILI, A UCHWAŁY TRZEBA WYKONAĆ!!!Data dodania komentarza: 24.10.2025, 08:16Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: "Rozwój" Augustowa pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiS 🤡👺👹🥸🤑🛸🚀🛰🏚🎭Treść komentarza: Jak to możliwe, że z roku na rok jest mniej klientów korzystających z miejskiej pływalni w Augustowie? Zgodnie z tym co serwowane jest mieszkańcom Augustowa w gazetce pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka i na służbowym fb Jerzego Filipa Chodkiewicza Augustów "rozwija" się jak nigdy dotąd? Czy ww. burmiszczowie bezczelnie konfabulują w przestrzeni publicznej, natomiast Augustów niestety w rzeczywistości brnie pod rządami ekipy spod znaku Nasze Miasto-PiS ku zapyziałemu zadupieniu i lipszczańskiemu zaściankowieniu?Data dodania komentarza: 23.10.2025, 21:27Źródło komentarza: Prośba o obniżenie kosztów usługiAutor komentarza: Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz nasza rodzina"☝️👉🤡👺👹🛸🚀🛰🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏Treść komentarza: Są takie sformułowania jak: dane statystyczne, frekwencja, analiza porównawcza, rachunek ekonomiczny, cel, wizja, bilans zysków i strat, WNIOSKI. Dodatkowo, jeśli mamy do czynienia z obiektami użyteczności publicznej, między innymi służącymi krzewieniu kultury fizycznej i propagowaniu sportu wśród lokalnej społeczności, jest jeszcze takie cuś co nazywa się MISJA. Ta enigmatyczna MISJA dla quasi-samorządowców patrzących na taki obiekt wyłącznie przez pryzmat swoich insrybutorowych i garkucharskich byznesów jest co do zasady mentalnie NIE DO OGARNIĘCIA.Data dodania komentarza: 23.10.2025, 13:39Źródło komentarza: Prośba o obniżenie kosztów usługiAutor komentarza: Apel do radnychTreść komentarza: Radni weźcie zróbcie z tym porządek ,ruszcie temat na najbliższej sesjiData dodania komentarza: 23.10.2025, 10:36Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: KrystianTreść komentarza: A za co oni mają zrobić jakieś inwestycje ,jak oni nie potrafią zdobyć żadnych środków zewnętrznych ,a to co teraz robią to jest zasługa poprzedniego zarządu i byłego starosty JarosławaData dodania komentarza: 23.10.2025, 10:30Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: SpolemTreść komentarza: Tak ,ta która pracowała w sklepie a teraz jest sekretarką ,i ciekawe kto w tym czasie zajmuje jej stanowisko jak ona wszędzie lataData dodania komentarza: 23.10.2025, 10:27Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: MisioTreść komentarza: Ale to właśnie B. kupili ją od miasta xDData dodania komentarza: 23.10.2025, 08:47Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: ciekawe argumentyTreść komentarza: To nie są argumenty: że przedszkole jest prywatne i że nikomu nie przeszkadza i że sklep był wcześniej. Ta sama ustawa obowiązuje w całej Polsce.Data dodania komentarza: 23.10.2025, 08:39Źródło komentarza: Uwagi do lokalizacji miejskiego monitoringuAutor komentarza: tak rodzinnieTreść komentarza: W jabłonkach to śniadanie?Data dodania komentarza: 23.10.2025, 08:32Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynku
Reklama