Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 24 kwietnia 2026 09:34
Reklama

Karolczuk w geście Piłata

Podziel się
Oceń

Grupa mieszkańców chciałaby uczynić Jana Pawła II patronem domu seniora. Burmistrz Mirosław Karolczuk chce w tej sprawie głosowania. Leszek Cieślik uważa, że postawa Karolczuka to klasyczne umycie rąk, podyktowane tym, aby nie narazić się części elektoratu w roku wyborczym.
Karolczuk w geście Piłata
Dom emerytów i rencistów w Augustowie.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Pierwsza dyskusja w sprawie patrona miała miejsce kilka miesięcy temu. Szereg emocji budził fakt, że urzędnicy miejscy określali ten obiekt, jako część urzędu miasta. Również podczas niedawnej dyskusji padały podobne sformułowania ze strony sekretarz miasta. Przez wiele tygodni analizowano, czy w świetle prawa urząd może posiadać jakiekolwiek imię. Leszek Cieślik podpowiadał rządzącym, jak można wyjść z patowej sytuacji.

-Czy burmistrz Karolczuk jest za nazwaniem domu seniora imieniem Jana Pawła II? Nie jestem o tym przekonany. Ponadto trudno będzie mu nadać imię komórce organizacyjnej magistratu. Być może dobrym rozwiązaniem byłoby nadanie imienia polskiego papieża jednej z najbardziej eksponowanych sal tego budynku? Bardzo często jest tak, że w obiektach publicznych znajdują się pomieszczenia, których patronami zostają znani Polacy. Sala kolumnowa Sejmu nazwana jest imieniem przedwojennego posła wielu kadencji, działacza niepodległościowego i więźnia politycznego, Kazimierza Pużaka -mówił Cieślik.

Mija 25 lat od pamiętnej pielgrzymki

Istotnym jest, iż w tym roku minie ćwierć wieku od odwiedzin papieża na Ziemi Augustowskiej.

-Nie jestem przeciwny, by Jan Paweł II był patronem domu seniora lub jednego z pomieszczeń. Byłem uczestnikiem wizyty papieża na Ziemi Augustowskiej w 1999 roku i brałem udział w jej organizacji. Sfera religijna tej pielgrzymki została bardzo dobrze opisana, natomiast mniej miejsca poświęcono sferze świeckiej. Ubolewam nad tym, że dziś na stronie internetowej urzędu miasta trudno znaleźć informację o tym, że Jan Paweł II otrzymał wówczas od nas tytuł honorowego obywatela Augustowa. Należy ten fakt wyeksponować -dodał były burmistrz.

-Gdyby w domu seniora powstała sala imienia polskiego papieża, można byłoby umieścić w niej pamiątki związane z jego odwiedzinami w Augustowie i Studzienicznej. Sam mam kilka i mógłbym je tam przekazać. Stowarzyszenie zajmujące się współpracą z seniorami mogłoby także podjąć się trudu opisania wizyty sprzed dwudziestu pięciu lat, która przyniosła korzyści dla mieszkańców i regionu. W Augustowie jest ulica i szkoła, których patronem został Jan Paweł II, jednak miasto nie podjęło żadnej samodzielnej inicjatywy w tym względzie -wskazał Cieślik.

-Przypuszczam, że burmistrz Karolczuk umywa ręce -uważa radny.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

dziadek 07.02.2024 01:05
Jeśli zagłosują seniorzy to ten dom będzie nosił imię Gierka dobrodzieja!!!

ooloo 07.02.2024 15:34
Może być. Lepsze to niż Ojca Bezdomnych z Torunia lub Zimnego Lecha..

Ciekawe 06.02.2024 22:08
Zwierzęta futerkowe. Trzecia Droga jest przeciw cierpieniu tych zwierząt.

ooloo 06.02.2024 17:15
Skończcie wreszcie te pierdoły o JP, LK i inne "patryjotyczne" formułki. Jak chcecie budować Watykan, to do Włoch jazda, a jeśli Polskę, to "duda" w troki i do roboty..

seniorzy 06.02.2024 15:56
To jest bardzo dobry pomysł i obiekt spełnia swoje zadanie . Tętni życiem i seniorzy bardzo chętnie tam spotykają się we wszystkich miastach powstały takie domy i chała Panu Karolczukowi za to że to powstało. Bardzo dobrze że to jest pod władaniem Urzędu Miasta kosztów związanych z utrzymaniem , na pewno organizacje senioralne by nie pokryły a tak mamy ciepło , czysto, odbywają się różne zajęcia ,spotkania . Kto pisze złośliwe komentarze nie wie co to samotność osób starszych i w jakim stopniu to zjawisko niwelowane przez możliwość korzystania z tego obiektu,Dziękujemy bardzo Panie burmistrzu. Seniorzy korzystąjący z Centrum Aktywności Seniora

Bareja 06.02.2024 22:16
Postać: kioskarka Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza, dla naszego klubu, prezes Ochódzki Ryszard, naszego klubu „Tęcza”. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki! To mówiłem ja – Jarząbek Wacław, trener drugiej klasy. Niech żyje nam prezes sto lat! To jeszcze ja – Jarząbek Wacław, bo w zeszłym tygodniu nie mówiłem, bo byłem chory. Mam zwolnienie. Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam prezes naszego klubu. Niech żyje nam! To śpiewałem ja – Jarząbek.

Jeszcze Bareja 06.02.2024 22:19
Warunki na zgrupowaniach miałyśmy dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy!

emeryt 06.02.2024 15:40
Dajcie spokój pamięci J P II nie należy pochopnie nadawać imion obiektom , nie narażajmy na szarganie dobrego imienia tak zasłużonego Polaka jakim jest Św. Jan Paweł II Przyjrzyjcie co się dzieje są już przypadki że w szkołach są zdejmowane tablice poświęcone pamięci Papieża , zmieniani patroni tych obiektów nie dopuszczajmy do tego żeby w naszym mieście takie przypadki miały miejsce a nie wiemy czy następnemu włodarzowi jak to będzie przeszkadzało czy nie posunie się do takiego czynu. Pozostawmy to w spokoju.

Lana 07.02.2024 00:22
zdejmowane tablice i zmieniani patroni? czas najwyższy!!!

jabłonki 06.02.2024 15:12
Seniorzy chcieli mieć swoje miejsce w Domu Kultury. To Karolczuk swój pomysł zrealizował na kolejną agendę UM.

Seniorka 06.02.2024 20:56
Seniorzy mają swoje miejsce , a dzięki połączeniu nie muszą się martwić o opłaty domu seniora .Proste i logiczne

Test na inteligencję mieszkańców 05.02.2024 21:17
Ilu z nas zagłosuje na Karolczuka? 15%? 30% 50%. No ciekaw jestem stopnia głupoty.

Trawnik 05.02.2024 23:58
Im więcej szmalu miejskiego w to idzie tym mniej głosów będzie. Ludzie to widzą i mają go dość

Rafał 06.02.2024 07:33
Ja zagłosuję

ooloo 06.02.2024 17:09
Współczuję Rafałku. Zostało ci tylko leczyć nogi, bo na baniak zbyt późno..

Podatnik 05.02.2024 19:46
To jest instytucja publiczna i nie powinna nosić żadnych imion, a już na pewno nie kojarzonych z jakąkolwiek religią. Jest mnóstwo instytucji katolickich i tam niech sobie robią imiona świętych. Jeszcze kilka lat i przez takie "wpychanie" wszędzie tej religii to kościoły na 100% będą puste.

Honor 05.02.2024 19:24
A ja wam powiem tak! Jakby PiS wygrał wybory do parlamentu to sala by była a tak to Miron się ustawił drugim boczkiem i teraz już mu to nie pasuje. Dlatego diagnoza Pana Leszka jest trafna i jest jasne że to przedwyborcze oczko do lewicy żeby uzyskać ich głosy. Pan Leszek spojrzał na to jako mieszkaniec a nie polityk,brawo. Jakie to fikołki trzeba ćwiczyć żeby wymyslec że ten dom Seniora to część urzędu, żeby tylko imienia nie nadać. Jeszcze trochę to szkole włącza do urzędu żeby i jej nazwy nie nadać.chore. Mamy sto ławek w mieście ale niektórym daliśmy imię - koterbsskiej na przykład. Sali nie możemy bo Miron idzie na wybory…

Brawo 06.02.2024 02:58
Otóż to. Komentarz w punkt.

Junior 06.02.2024 08:33
tu się mylisz. jeżeli Dom Seniora nie byłby częścią urzędu to kto by pokrywał koszty? Seniorzy? A szkoły mają dotację celową z Ministerstwa, a ławeczki są finansowane z budżetu miasta... To tylko tak w celu wyjaśnienia pewnych mechanizmów

Trębacz 06.02.2024 10:21
Sam sobie odpowiedziałeś ławeczki finansuje budżet miasta i tak samo mógł by finansować dom seniora, ale wystarczy odrobina dobrej woli. Tak jak niektóre laweczki mają imię a inne nie ale wszystkie finansuje urząd miasta. OSiR też finansuje urząd, warsztaty terapii zajęciowej też więc nie trzeba szukać wymówek tylko się określić

Junior 06.02.2024 16:45
ale przecież napisałem że urząd pokrywa koszty związane z domem seniora. czytaj ze zrozumieniem. a dopóki nie jest jasne czy papież ukrywał pedofilię w polskim kościele to jego imię nie powinno nigdzie być jako symbol czegokolwiek. dopóki kościół się nie oczyści ze wszystkich zarzutów i nie ukarze winnych to nie ma jego miejsca w państwie świeckim. zresztą co widać po spadającej popularności tej instytucji

Dajcie spokój 05.02.2024 17:09
"sala imienia polskiego papieża, można byłoby umieścić w niej pamiątki związane z jego odwiedzinami w Augustowie i Studzienicznej". Poważnie? Izba pamięci lub mikromuzeum JPII? To ma być miejsce odpoczynku, relaksu i zabawy w nudnym codziennym życiu emerytów. Radni przestańcie z tymi pamięciami, pomnikami, apelami. Trzeba mieć w tytm umiar. Są rocznice, pamięci, pominkik JPII w Studzienicznej. Jest miejsce i czas dla JPII jak ktoś chce, ale miejsce rozrywki niech zostanie miejscem rozrywki. Niedługo od tej martylorogii i świętości to się podusimy.

Sąsiad 05.02.2024 20:17
Jak potrzebujesz relaksu i zabawy to można iść do jablonek,po co do domu seniora

Tolka 06.02.2024 08:05
A Ty do Studzienicznej, ażeby się do JPII pomodlić, co za problem??!!

Psychoza 06.02.2024 10:27
A kto powiedział że imię sali lub całego budynku zobowiązuje do modlitwy? Urząd mieści się w budynku z imieniem Marszałka Piłsudskiego a więc to znaczy że burmistrz chodzi do pracy w stroju piłsudczyka? Macie jakąś psychozę gdy mówi się o kościele.

Odjeniepawlić wszystko! 06.02.2024 15:39
A jak będą chcieli emeryci obejrzeć striptiz? To miejsce jest do rozrywki. Do modlitw jest kościół.

Lena 06.02.2024 21:02
Brednie gadasz. Budynek UM nie nosi żadnego imienia. Imię Piłsudskiego nosiła szkoła. Szkoła to społeczność a nie budynek. Szkoły już nie ma, wraz z imieniem.

ooloo 06.02.2024 17:11
W myśl powiedzenia: "- miałam Ci ja błonkę...."

Mieszkanka 05.02.2024 16:31
Zgadzam się z innym komentarzem, jesteśmy Państwem świeckim i chyba już i tak mamy full pomników za nasze podatki. Dom seniora niech zostanie po prostu domem seniora bez żadnego odniesienia.

Wyborca 05.02.2024 17:02
A ulica? Dlaczego nie może być po prostu ulicą? Po co nazwa?

X 06.02.2024 11:05
Jest tylko jedna ulica w Augustowie? Ok. Jeżeli tylko jedna, to śmiało można nazwać ją Ulicą.

Anka 05.02.2024 16:12
Jesteśmy państwem świeckim, może jeszcze zacznijcie tam mszę odprawiać

Odpowiedz 05.02.2024 16:37
Jeśli taka będzie wola to oczywiście a czemu nie?

Lewar 05.02.2024 22:24
Chyba nie każdy rozumie że wolność to prawo do odprawiania mszy jak ktoś chce ale i prawo do nie odprawiania jak ktoś nie chce i stąd tyle łapek w dół

Prawak 05.02.2024 15:59
Panie Leszku ogromny szacunek za te opinie. Wiemy że elektorat PO Nie przepada za takim pomysłem ale pan potrafi wznieść się ponad to. Burmistrz mógłby się od Pana uczyć takiej postawy

zachmurzenie duże

Temperatura: 8°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 14 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: urzędnikTreść komentarza: gdzie są służby?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 19:22Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 286 & art. 231 kkTreść komentarza: Jak to jest, że zastępca Chodkiewicz twierdzi, że deski pomostu nie zostały powyginane i drabinki nie uległy uszkodzeniu, natomiast dyrektor Paruch potwierdza, iż pomost i drabinki uległy uszkodzeniu, ale zostaną naprawione bezkosztowo? Ja nie wiem jak można naprawić bezkosztowo uszkodzony pomost, a tym bardziej zniekształcone i popękane stalowe drabinki. No, chyba że dyrektor Paruch po godzinach pracy naprawił osobiscie, ze znajomymi lub z rodziną naprawił pomost oraz naprostował, pospawał i pomalował uszkodzone drabinki. Wyjaśnię dyrektora Parucha, iż jeśli naprawy wykonane zostały przez pracowników CSiR to okoliczność, iż dyrektor Paruch jest pracodawcą pracowników zatrudnionych w CSiR, nie jest tożsame z tym, że dyrektor Paruch z powietrza, byc może w jego mniemaniu "bezkosztowo", finansuje wynagrodzenia tychże pracowników. P.S. Szkoda, że dyrektor Paruch nie był tak wspaniałomyślny w kwestii naprawy masztu wyciągu narciarzy wodnych po zdarzeniu z 8 lipca 2023 r., w wyniku którego ponoć doszło do całkowitego uszkodzenia stalowego masztu, który tylko pod wpływem przyciągania ziemskiego upadł z wysokości kilku metrów, nomen omen do NIE-stalowej wody. Jakiś cud chyba miał miejsce nad Neckiem 8 lipca 2023 r., czy może ktoś coś ostrzej zachachmęcił, skoro stalowy maszt o konstrukcji kratownicy przestrzennej i także stalowy osprzęt masztu dokumentnie, w całości powyginały się w kontakcie z NIE-stalowym lustrem wody jeziora Necko?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 18:26Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Dziękujemy Panie Paruch. Tym samym potwierdził pan kłamstwa Wucegburmiszcza na temat drabinek. "Drabinki zostały wyjęte, a deski zostały przykręcone z powrotem, nie są powyginane. Nie ma żadnej tragedii, drabinki zostaną ponownie zamontowane". No i co konusie? Podobno masz jakieś zdjęcia w telefonie..Data dodania komentarza: 22.04.2026, 16:32Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: nalixTreść komentarza: chyba chodziło o poprzedni, pisowskiData dodania komentarza: 22.04.2026, 13:53Źródło komentarza: Rodzina na swoim? Kolejne pytania o zatrudnienia w powiecie augustowskimAutor komentarza: Żaglówki, motorówki, skutery, bojery & art. 160 kpkTreść komentarza: Wg dyrektora Parucha zaniechanie demontażu drabinek na pomoście przy zburzonym POSTiW było słuszne. Jak zatem potraktować decyzję o niezaniechaniu zdemontowania beczek po żywicy zainstalowanych na akwenie, na którym posadowiony jest miejski wyciąg narciarzy wodnych? Abstrahując, że beczki po żywicy nie są znakami zeglugowymi w świetle obowiazujacego prawa w przedmiotowej materii. Warto zwrócić uwagę, iż w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do tragicznych w skutkach wypadków na tym obiekcie użyteczności publicznej. Czy właściciel "Miejskiego wyciągu narciarzy wodnych" i/lub jego zarządca wyciągnęli pragmatyczne wnioski oraz podjęli odpowiednie działania w celu zminimalizowania ryzyka zaistnienia podobnych sytuacji, nota bene skutkujących narażeniem na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu użytkowników jeziora Necko i akwenu, na którym posadowiony jest miejski wyciąg w Augustowie?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 13:27Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OooTreść komentarza: W pełni się zgadzam. Ale chęci pójścia "w posły" chyba FCH ma (niestety). Co do fake newsów - miałem na myśli pana K który rozsiewa tezy zgodne z linią swojego ugrupowania (wystarczy obejrzeć ostatnie sesje sejmiku lub zerknąć w jego FB). Lokalnie natomiast wyjątkowo smutne jest to, że potencjał Augustowa jest marnowany, brak inwestycji mających na celu długoterminowe korzyści dla mieszkańców, lokalnego biznesu, etc. I te "wojenki" z kilkoma środowiskami zamiast współpracy i rozwiązywania problemów na rzecz miasta. Chwalą się tym co i tak jest w ich obowiązkach, ale niestety mówią do swojego elektoratu i do pewnej części - niesprawdzającej faktów, danych i niezadającej pytań - to trafia. A miasto traci...Data dodania komentarza: 22.04.2026, 10:00Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Nie daj Bóg zainstalować do Sejmu II RP takich żałosnych kabotynów i psychopatycznych kuglarzyTreść komentarza: Ooo napisał, że FCH ma chrapkę na posłowanie, więc przytula się do pisowskiej szurii za pośrednictwem aparatczyka kosiackiego. Może także naczelny ratuszowy kabotyn z facjatą Księżyca w superpełni będzie miał chrapkę na swoją miejscówkę w ławach sejmowych po zakończeniu niewydarzonych dwóch kadencji karierowiczowstwa i rozmontowywania Augustowa pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej sitwy Nasze Miasto-PiS? Nie daj Bóg dla Polski takich dwóch kolejnych ultrapopulistycznych szkodników pisowskim, antyunijnym i ruskiej onucy sznytem uformowanych. Z dużym prawdopodobieństwem jako posłowanie PiS pozyskaliby dla Polski 0 milionów euro z KPO, tak samo jak zaprzepaścili szansę Augustowa na rozwój, dokumentnie zawalając możliwość pozyskania setek milionów złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich. Obecnie prawdopodobnie Augustów pod ich paralitycznymi, picersko-pozerskimi nierządami pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej egzekutywy Nasze Miasto-PiS, otrzyma kolejne ZEEEROOO złotych na budowę ewakuacyjno-militarno-rekreacyjnej kladki nad Nettą.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 07:42Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉📉📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Kto publikuje fake news? Zastepca Chodkiewicz, czy radny Kosicki? P.S. Zastępca Chodkiewicz na posła? Augustów jest pozamiatany na długie lata po blamażach z Funduszami Norweskimi i Szwajcarskimi koncertowo zawalonymi między innymi przez takich "fachowców samorządowców" jak zastępca Chodkiewicz i jego pryncypał burmiszcz Karolczuk. Wzięli się chyba pisowskim sznytem pobudzeni picerzy, pozerzy i farmazoniarze za budowanie placów zabaw i rozbudowywanie przedszkola komunalnego po ponad dekadzie kompulsywnie kumoterskiego asfaltowania ulic przy posesjach towarzyszy z sitwy Nasze Miasto-PiS. Augustów wyludnia się w szybkim tempie, więc rozedrgane quasi-zarządzanie miastem z symptomatycznym niepozyskiwaniem milionów euro z Funduszy Unijnych, permanentnie uskuteczniane przez niewydarzonych gamoni i popaprańców z sitwy Nasze Miasto-PiS, niestety doprowadzi Augustów na skraj totalnego zadupia i zaścianka kresów wschodnich, a ostatecznie do całkowitej zapaści tego niegdyś prężnie rozwijajacego się królewskiego grodu nad Nettą i tętniącego życiem kurortu.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:59Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: MilicjantTreść komentarza: "A gdyby tu było nagle w kranie e-coli w przyszłości i wasz synek mały by wypił szklanke kranówki w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że matka siedzi z tyłu!".Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:36Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Kabotyństwo stosowane pod auspicjami kabotyna i gamoni z gangu olsena vel Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Komunikat o niebezpieczeństwie dotyczącym zagrozenia epidemią, skażenia wody użytkowej na itp. na terenie powiatu augustowskiego, w tym odnośnie zanieczyszczenia wody wodociągowej patogenami fizykochemicznymi i mikrobiologicznymi, powinien być skonsultowany z podmiotem upoważnionym do wydawania decyzji w tej materii, czyli PSSE w Augustowie lub WSSE w Białymstoku. Czy o taką zgodę, w tym odnośnie treści komunikatu dotyczącego poinformowania o ewentualnych zagrożeniach związanych z używaniem wody wodociągowej w Augustowie, burmistrz Karolczuk lub z jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do organu administracji publicznej, który ustawowo ma zastrzeżone właściwości odnośnie wydawania decyzji admistracyjnych i komunikatów, między innymi w zakresie informowania o zakresie i charakterze zagrożeń epidemiologicznych, które wystąpiły na danym terenie? Może warto zapytać Powiatowego i Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, czy burmistrz Karolczuk lub jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do właściwego organu o zgodę na udostępnienie w przestrzeni publicznej informacji odnośnie zagrożenia epidemiologicznego, jeszcze przed obwieszczeniem właściwego komunikatu wydanego przez właściwego i przede wszystkim ustawowo upoważnionego do wydawania tego typu komunikatu inspektora sanitarnego?Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:52Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie sądzę, bo się nie wypłaci.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:42Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Podobno g_wno wszędzie się przyklei. Trzeba uważać aby nie cuchnąć..Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:29Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka Niedźwiedzkiego
PRZECZYTAJ
Reklama