Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 24 kwietnia 2026 17:17
Reklama

Andrzej Zarzecki: Augustów potrzebuje nowego rozdania

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Andrzejem Zarzeckim, augustowskim działaczem społecznym, sportowym i wieloletnim samorządowcem. Rozmawiamy o rzeczach ważnych dla mieszkańców miasta.
Andrzej Zarzecki: Augustów potrzebuje nowego rozdania
"Trudno dostrzec szczególne osiągnięcia Augustowa w ostatnich latach lub realizację przedsięwzięć prorozwojowych, które wyróżniałyby nas na tle innych miejscowości" -mówi Andrzej Zarzecki.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Augustów potrzebuje nowego rozdania

Jak ocenia pan aktualną sytuację Augustowa po blisko pięcioletnich rządach burmistrza Karolczuka i ugrupowania Nasze Miasto?

-Dane i analizy wskazują, że Augustów stoi na krawędzi zapaści demograficznej. Mieszkańcy stąd wyjeżdżają. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych. Większość z nich deklaruje chęć opuszczenia miasta. Obecnie mamy przyrost naturalny na poziomie minus pięciu procent, gorszy od średniej wojewódzkiej. W województwie podlaskim są miasta będące w  pierwszej dwudziestce w kraju pod względem dodatniego przyrostu. Augustów się regularnie wyludnia. W ostatnich latach liczba mieszkańców zmniejszyła się o ponad tysiąc. Nie przyjeżdżają nowi mieszkańcy, bo prawdopodobnie zniechęcają ich wysokie ceny mieszkań. Rynek pracy bazuje na kilku zakładach pracy, a strefa ekonomiczna zupełnie nie spełniła oczekiwań. Nie otwieramy się na nowe rozwiązania.

Często słyszymy opinie, że obecne władze miejskie najwięcej uwagi poświęcają remontom krótkich uliczek. Czy to działalność prorozwojowa?

-Popieram remontowanie ulic, ale jest to tylko zaspakajanie podstawowych potrzeb mieszkańców, będące obowiązkiem każdego samorządu. Trudno dostrzec szczególne osiągnięcia Augustowa w ostatnich latach lub realizację przedsięwzięć prorozwojowych, które wyróżniałyby nas na tle innych miejscowości. Jesteśmy miastem uzdrowiskowym i turystycznym, które powinno przyciągać ludzi z zewnątrz i czerpać korzyści z ich pobytu. Powinniśmy rywalizować z innymi miejscowościami o podobnych walorach. Z pobytu kuracjuszy i turystów korzysta wiele branż, a to zasila budżet miasta wpływami z tytułu PIT i CIT. Z nich można realizować nie tylko remonty ulic, ale też inne cele służące poprawie komfortu życia mieszkańców.

Podczas rozmów o Augustowie padają argumenty, że w ostatnich latach w mieście nie stworzono nowej infrastruktury uzdrowiskowej, turystycznej, rekreacyjnej.

-Dziś w Augustowie jest sanatorium i kilka hoteli, które istnieją od dawna. Nie powstała żadna nowa infrastruktura. Augustowskie sanatorium ma obłożenie przez cały rok, trzeba z tego wyciągnąć wnioski. Od lat słyszymy o wydobywaniu borowiny w Augustowie. Ta inicjatywa nie została nawet rozpoczęta. Jest to jeden z warunków utrzymania statusu miasta uzdrowiska. Będąc dyrektorem Centrum Sportu i Rekreacji wielokrotnie słyszałem od ludzi sprawujących obecnie władzę w Augustowie, że w mieście brakuje kąpielisk. Podczas mijającej kadencji nie uczyniono ani jednego kroku do przodu, jeśli chodzi o infrastrukturę związaną z usługami turystycznymi czy rekreacyjnymi. Mamy jedynie to, co powstało jeszcze w czasach burmistrza Cieślika. Ponadto większość tych atrakcji prosi się o generalny remont. Taka rzeczywistość działa fatalnie na wizerunek miasta. Przyjezdni widzą, że infrastruktura rekreacyjna jest zaniedbana, starzeje się i niszczeje. To nie tylko nie przyciąga ludzi z zewnątrz, lecz wręcz ich odpycha. Władze miasta zdają się tego nie dostrzegać.

Czy korzystamy z posiadanych atutów?

-Nie wykorzystujemy wyjątkowego w skali kraju potencjału. Niewiele jest miast mających w swoich granicach tyle jezior, lasów i walorów przyrodniczych. Dzisiaj ludzie dostrzegają już wpływ aktywnego wypoczynku na poprawę zdrowia, poszukują miejsc aktywności szczególnie w sprzyjających naturalnych warunkach. Pamiętam czasy, gdy Augustów pękał w szwach i był prawdziwą letnią stolicą Polski. Między innymi z tego powodu w Augustowie powstało WOPR jako pierwsza organizacja ratownicza w Polsce. Od lat stoimy w miejscu. W Augustowie są lasy sosnowe, mające zbawienny wpływ na leczenie chorób układu oddechowego i krążenia. Przypomnę, że tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy właśnie o to gra i zadedykowany jest osobom, które poniosły uszczerbek na zdrowiu po Covid-19.

Jednym z najważniejszych symboli związanych z Augustowem jest Kanał Augustowski.

-Augustów powinien zacząć współpracować z okolicznymi gminami. Kanał Augustowski jest nie tylko zabytkiem architektonicznym, ale stanowi ogromną atrakcję turystyczną. Augustowskie Towarzystwo Pływackie, do którego należę, zorganizowało bieg szlakiem Kanału Augustowskiego Ultra Kanał Maraton. Trasa i jej uroki spotkały się z rewelacyjnym odbiorem zawodników. Pokazaliśmy, jak na sportowo wykorzystać kanał, który mógłby przyciągnąć do nas ludzi z zewnątrz, jeśli zostałby dobrze wypromowany. Augustowskie Towarzystwo Pływackie przygotowało profesjonalny film promujący ten bieg i Kanał Augustowski, w którym pokazano też miasto i jego krajobrazy. Materiał ten został zaprezentowany nawet w Brukseli na obchodach 200-lecia rozpoczęcia budowy kanału. Przykre, że film ten nie znalazł uznania i nie był opublikowany na żadnym portalu miasta, chociaż jest to gotowy materiał promocyjny.

Dziękuję za rozmowę.


Napisz komentarz

Komentarze

Małomiasteczkowy 06.02.2024 14:54
Powoli dobiega końca 6-letnia kadencja pana burmistrza.Ugrupowanie NM szło do wyborów z hasłem,,Augustów to jego mieszkańcy,,.Więc My mieszkańcy pytamy gdzie są nowe miejsca pracy,co zrobiono w sprawie rozwoju turystycznego,gdzie jest nowy dworzec PKS,PKP,nowy cmentarz komunalny,ile wybudowano nowych mieszkań dla młodych,dlaczego życie w Augustowie jest takie drogie,itp itd.My mieszkańcy pamiętamy i nie zapomnimy o tym przy najbliższych wyborach.

Pazerni 06.02.2024 16:17
I to warto przypomnieć,płyty paździerzowe na postiv,rozbiórka pomostów,cmentarz miejski aż pod wyciągiem z wyciętymi w pień drzewami. Wojna ze starostą i obrzydliwie wypchane zarobki z naszych podatków.

👉☝️💪💰🥸🤝👏🤡👈 06.02.2024 17:32
Miejsca pracy powstały w drogocennej bazie kajakarzy za ponad 6 mln zł, w której jeden kierownik bazy (nomen omen radny i zagorzały członek klubu NM) organizuje pracę dla jednej sprzątaczki, a na dodatek dzielnie nadzoruje proces "patynowania" elewacji przytulniej bazy radnego.

BAU 05.02.2024 15:13
Proponuję po wyborach wybudować nowe rondo i nadać mu imię Mirosław Budowniczy Ulic Karolczuk.To na cześć obecnego burmistrza,bo tylko to mu dobrze wychodzi.

Kierowca 05.02.2024 13:40
A tymczasem w ogólnopolskim serwisie internetowym pojawia się lista stacji paliw, gdzie nie wszystko jest ok. Zgadnijcie kto się na niej znalazł... https://motoryzacja.interia.pl/raport-rynek-paliw/news-na-tych-stacjach-jest-chrzczone-paliwo-czy-twoja-jest-na-lis,nId,7313098

Patomorfolog 05.02.2024 00:23
Były radny T. Dobkowski powinien wystartować na burmistrza Augustowa. Klub Nasze Miasto i ich kandydat w osobie szefa NM T. Dobkowskiego ponieśliby ostateczny "sukces" na miarę "mózgu" naszomiastowej ekipy, stanowiącego prawdziwe oblicze, a w zasadzie swego rodzaju mentalne trzewia klubu Nasze Miasto.

Dobkowski nie odda władzy na zasadach fair play 04.02.2024 23:46
Andrzej Zarzecki to dobry kandydat na burmistrza Augustowa, ale nie zapominajmy, iż szef klubu Nasze Miasto T. Dobkowski może spróbować zastosować manewr wedle zasady: "Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Wystawi Karolczuka lub Chodkiewicza na pożarcie, a tymczasem w odwodzie wyciągnie kolejny raz "królika ze swojego insrybutorowego kapelusza" i chyłkiem pojawi się jakiś jego nominat w stylu Tymińskiego z walizką pieniędzy, który otumani wyborców populistyczno-infantylnym fetorem mitomańskiej wizji Augustowa, jako miasta stricte przemysłowego z nieodkrytymi dotąd zasobami krzemu a la kalifornijska silocon valley.

ooloo 04.02.2024 20:56
Pan Andrzej na Burmistrza, Pani Iza do Sejmiku, a NM z banitami trawę malować..

Brawo 04.02.2024 19:10
Dużo młodszy, sprawniejszy, przy dziadku Karolczuku młodzieniec. I w końcu samodzielny.

In corpore sano, mens sana 04.02.2024 19:40
Mirosław Karolczuk podobno nieźle radzi sobie w nordic walking rywalizując z emerytami, a Andrzej Zarzecki z ukończył kilkanaście zawodów w triathlonie i kilka Iron Man. Doświadczenie pracy w samorządzie i wykształcenie przedstawia się w podobnej korelacji jak maszerowanie z kijkami Karolczuka i rywalizacja Zarzeckiego w Iron Man.

Poplecznik 06.02.2024 18:05
Mam nadzieję że Pan Andrzej stworzy wiele dobrze płatnych miejsc pracy w Augustowie i wybuduje uzdrowisko z prawdziwego zdarzenia i kilka hoteli bo tego brak w naszym mieście

KPO 04.02.2024 18:53
Panie Andrzeju, na pewno in duży plus dla pana jako kandydata na burmistrza Augustowa jest, iż w przeciwieństwie do burmistrza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto rządzącej Augustowem od ponad ośmiu lat ma pan podstawowy atut odróżniający pana od naszomiastowych populisto-zaściankowców. Jest nim przede wszystkim pragmatyczne i prospołeczne spojrzenie na długofalowy rozwój Augustowa poprzez wykorzystanie walorów wynikających z położenia miasta i wielkiego potencjału jakim niewątpliwie jest Kanał Augustowski. Powstanie nowoczesnej infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowo-uzdrowiskowej w mieście i wzdłuż Kanału Augustowskiego daje szansę na stworzenie wielu atrakcyjnych miejsc pracy, a tym samym nie tylko powstrzymanie "zwijania" się miasta, ale także pobudzenie turystyki w całym regionie augustowszczyzny. Jest pan doświadczonym samorządowcem i społecznikiem, a poza tym posiada pan wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu obiektami sportowo-rekreacyjnymi, więc życzę panu wygrania wyborów na burmistrza i zrealizowania prorozwojowych zamierzeń służących lokalnej społeczności, a nie tylko interesom grupy towarzystwa wzajemnej adoracji, naszomiastowych dyletantów i quasi-samorządowców.

Fakty 04.02.2024 17:55
Wszystko prawda...Podsumowanie naszej sytuacji w punkt. Szczególnie boli punkt o wyludnianiu i wysokich cenach - nie tylko nieruchomości, ale także usług budowlanych. Taniej można mieszkać w Białymstoku niż w Augustowie, a tam w porównaniu z Augustowem pracy jest multum. U nas w Augustowie - zatrudniających powyżej 20-50 os. firm jest garstka, w dodatku są ze sobą powiązane niemal jak mafia. Gdyby nie dzieci i ich szkoła (a nasza chęć dania im stabilizacji na starcie) także poważnie rozmawialiśmy o wyprowadzeniu się. Stać nas na budowę domu, ale boimy się inwestycji prawie miliona złotych w nieruchomość - bo fundamentem wszystkiego jest praca. A tej jest coraz mniej - chyba, że ma się chęć pracy w kolejnej otwartej Żabce. Tzw. klasa średnia - czyli osoby zza biurka - nie mają tu czego szukać...

ZYX 05.02.2024 23:45
Niestety, jeśli perspektywa rozwoju Augustowa włodarzy kończy się na asfaltowaniu uliczek, pajacowaniu w mediach społecznościowych i prowadzeniu zaściankowo-festyniarskiej polityki zarządczej mieniem komunalnym to nie łudźmy się, iż Augustów przestanie wyludniać się. Dalsze rządy burmistrza Karolczuka i ekipy NM to przepis na rozwój miasta, ale wyłącznie w sferze marzeń.

Aby do wyborów 04.02.2024 17:26
Obecna ekipa burmiszczofska skupia się na zbieraniu innych danych. Wysłali dziewoje pod biedronki, a te z ankietami przepytują ludzi na kogo będą głosować. To są dla nich istotne dane a nie tam, że Augustów się wyludnia.

Dikcja 04.02.2024 20:56
I podobno im wychodzi że Miron wygra w I turze a nie wiedzą nawet kto będzie kandydatem - żal

😂😂😂😂 06.02.2024 15:46
😂😂😂😂😂😂😂

ooloo 05.02.2024 05:27
Wystarczy odmówić udzielenia odpowiedzi..

Dobra zmiana 04.02.2024 16:03
Brawo Panie Andrzeju, takiego spojrzenia na Augustów nam potrzeba, świeżego, otwartego, przemyślanego,wykorzystującego wszystkie walory Augustowa. Widzę Pana na stanowisku Burmistrza. 👍👍👍👍

zachmurzenie duże

Temperatura: 14°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: urzędnikTreść komentarza: gdzie są służby?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 19:22Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?
PRZECZYTAJ
Reklama