Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 27 stycznia 2026 11:45
Reklama
Reklama

Marian Dyczewski po wizycie u Elżbiety Jaworowicz (video)

Podziel się
Oceń

W ostatni wtorek odbyło się nagranie do odcinka programu „Sprawa dla reportera”, dotyczącego sytuacji mieszkańców Augustowa poszkodowanych na skutek lipcowego pożaru budynku komunalnego na ulicy Zarzecze. Jedną z osób goszczących w studiu nagraniowym TVP był Marian Dyczewski. Prezes Towarzystwa Miłośników Ziemi Augustowskiej opowiedział nam o odczuciach związanych z udziałem w nagraniu programu Elżbiety Jaworowicz, a także o swoich prywatnych refleksjach dotyczących szerokiego spectrum zdarzeń wokół pożaru i poszkodowanych mieszkańców. Niżej komentarz Dyczewskiego.
Prezes TMZA Marian Dyczewski
Prezes TMZA Marian Dyczewski

Komentarz prezesa TMZA Mariana Dyczewskiego:

Część 1:

Część 2:

Marian Dyczewski jest aktywnym augustowskim społecznikiem. Od kilku kadencji piastuje funkcję prezesa Towarzystwa Miłośników Ziemi Augustowskiej, na którą został wybrany przez członków stowarzyszenia podczas walnego zebrania. Podczas wyborów samorządowych z 2018 roku był on również jednym z twórców komitetu wyborczego: "Augustów Miastem Suwerena". Marian Dyczewski jest bardzo popularnym w Augustowie działaczem społecznym, a także wieloletnim przedsiębiorcą. Przez wiele lat brał aktywny udział w sesjach rady miejskiej. Ostatnio pojawia się na nich dużo rzadziej. Uzasadnia to tym, że głos suwerena jest jego zdaniem przyjmowany z niechęcią przez ekipę rządzącą. Prezes TMZA relacjonuje, że działalność społeczna jest jego życiową pasją.


Napisz komentarz

Komentarze

blokowiec 30.11.2023 07:15
Z wypowiedzi:....Przyszli w latach 60-siątych, 50-siątych.....pracują i płacą podatki....to wystarczy . Pierwsze pytanie : dlaczego jeszcze mieszkają w mieszkaniach socjalnych??? To wszystkim mieszkańcom Augustowa należą się komunałki??? Odleciał pan , panie Marianie...i to wysoko!!

Tolka 24.11.2023 08:15
Zakichani eksperci od ustawy o lokatorach, prawa budowlanego co się interesują problemami mieszkańców tylko w sytuacji kiedy jest to medialne (czyt. pierwsza sytuacja od lat) i na fali lecą obrońcy uciśnionych! Żenada! Panowie, ile jest osób bezdomnych w Augustowie? Kto się nimi opiekuje? W jaki sposób? Ilu się zmaga z barierami kiedy są niepełnosprawne? Ile osób rocznie opuszcza domy dziecka? Mają one wsparcie? A samotni rodzice, co nie mają jak koniec z końcem powiązać i dzieciakowi co jeść dać? A nieee..., u Jaworowicz nie byli to nie ma co się interesować! Obłuda Obłuda i jeszcze raz Obłuda! Chcecie pomagać ludziom, to się zajmijcie ich problemami bezinteresownie i częściej niż raz na pięć lat, bo gazety są! Że Wam najzwyczajniej w świecie nie wstyd!

Augustów 25.11.2023 12:21
Prawda...Bardzo dobrze zostało to sformułowane... No właśnie gdzie jesteście dla innych ja się pytam? Wiele osób i rodzin potrzebuje pomocy. Jakoś nie interesujecie się bezinteresownie tym... Ale cóż jak są kamery i sprawa została nagłośniona to wiadomo że trzeba się pchać i mordę swoją pokazywać. Panie Dyczewski w Pana wypowiedziach są też kłamstwa które Pan mowi... Jak Panu nie wstyd!!!Wstyd mi za za pana.

100% w bonusie za NIC 25.11.2023 19:56
Byłem pewien, iż burmiszcz Karolczuk dostał od swoich klubowych koleżanek i kolegów prawie 100% podwyżkę uposażenia oraz o 100% zwiększył liczbę swoich zastępców w związku z rozwiązaniem problemów mieszkańców Augustowa, o których wspomniała Tolka. Powyższe wydatki z budżetu miejskiego kosztują augustowskich podatników kilkaset tysięcy złotych rocznie, więc Tolu chyba nie chcesz mi powiedzieć, iż są to pieniądze wyrzucone w błoto?

ciekawe 24.11.2023 05:52
Naprawde jeszcze kogoś interesuje zdanie Mariana????

bardzo ciekawe 24.11.2023 16:08
Taką opinię mógł wyrazić tylko ktoś, kto boi się opinii Pana Mariana. Nietrudno się domyślić kto.

historia 24.11.2023 16:32
Uważam, że zdanie Mariana jest bardziej interesujące niż Twoje. Czekamy aż "ciekawe" błyśnie nowymi pomysłami ( o ile już ma jakieś osiągnięcia) i zacznie coś robić dla Augustowa. Może przebije nie tylko Mariana ale i innych działaczy.

ooloo 24.11.2023 17:20
Owszem. Mnie..

BAU 24.11.2023 18:28
Tak,interesuje mnie chociażby.Pan Marian był na tym spotkaniu,zna ten temat i choć nie zawsze sie z P.Marianem zgadzam-w tym przypadku jego wypowiedzi brzmią inaczej niż "pewniaków z ratusza" Najważniejsze by program miał swoja oglądalność-to dla TVP ważne.Pokrzywdzonym lokatorom-by ich racje zostały przedstawione we właściwym świetle.Ci co mieli okazję milczeć-teraz będą gorączkowo się tłumaczyć.By towarzystwo które chciało ukręcić łeb sprawie-czekało na swoją kolejkę w sądzie.Lokatorzy-by odzyskali swoje mieszkania w tym domu.Dużo odpowiedzi,mam nadzieję je poznać po emisji odcinka.

demonstratio ad oculus 23.11.2023 22:14
Gratulacje dla radnych i aktywnych społeczników, którzy bezinteresownie wspomagają mieszkańców Augustowa w słusznej sprawie, a jednocześnie ujawniają funkcjonowanie w mieście szemranych powiązań m.in. skutkujących zaistniałą sytuacją.

Sitwa NM-TWA 23.11.2023 21:02
Poseł, o którym wspomniał Pan Marian, nie ma przypadkiem jakiśch zażyłych powiązań i wspólnych interesów z osobami zainteresowanymi ewentualnym kupnem budynku komunalnego, z którego miasto próbuje wyeksmitować lokatorów?

Super 23.11.2023 20:31
Brawo Panie Marianie.

Atva 23.11.2023 19:31
A co Pan ma wspólnego z Zarzeczem 20? Hahaha

do, ut des 23.11.2023 18:54
Miasto przydziela lokal dla danego mieszkańca akurat w tym budynku komunalnym, a następnie wybucha w nim pożar i już można "ex lege" eksmitować lokatorów. Sprawa staje się jeszcze bardziej interesująca biorąc pod uwagę ostatni pomysł burmistrza Karolczuka odnośnie likwidacji społecznej komisji mieszkaniowej.

Mieszkanka 23.11.2023 18:26
Czysta komedia, dalej nie rozumiecie co to własność a co to najem. A ten Pan już niech lepiej nic nie mówi, śmiech bierze przy takiej wypowiedzi 😉

Mieszkaniec z dziada pradziada 25.11.2023 13:23
Ja myślę, że to ty dalej nie rozumiesz (lub udajesz, że nie rozumiesz), że ta sprawa ma dużo więcej wątków i pytań. Choćby: 1. Czy w sposób niebudzący wątpliwości zostały wyjaśnione okoliczności i przyczyny zdarzenia? 2. Co stanie się z atrakcyjną działka na której stoi budynek, jeżeli budynek zostanie rozebrany?

mieszkaniec socjalny z dziada pradziada 25.11.2023 23:25
A co ma sie ???Zostanie sprzedana albo wydzierżawiona???To co miasto z nia wymyąli...nie rozumiem dlaczego na atrakcyjnych działkach maja mieszkać dziady????

Mieszkanka 27.11.2023 20:05
Mam nadzieję że zostanie sprzedana. Kasa ze sprzedaży wpłynie do budżetu. Na działce powstanie może hotel, może pensjonat. Podatki będą w mieście a teren zyska wygląd. Jestem z!

słabe opady śniegu

Temperatura: 0°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież są rabaty za kompostowanie, rzecz jasna dla mieszkańców domów tylko. Poza tym tajemnicą poliszynela jest to że wywóz śmieci z domów jednorodzinnych jest dużo droższy niż zbiorczo z wielorodzinnych. W blokach musimy nosić do wiat śmieci, a nie wystawiamy je na ulicę. No i nie dostajemy od miasta żadnych worków do segregacji. W razie złego segregowania karna opłata naliczana jest na wszystkich mieszkańców bloku. No i w przypadku bloków de facto nie obowiązuje ustawowy limit całkowitej opłaty od gospodarstwa, który jest w domach. Więc jest zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia…Data dodania komentarza: 27.01.2026, 08:45Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: Były radny.Treść komentarza: Ale ja co pamiętam to dopiero szok z stresami jak Waldi prowadził sesje rady gminy w Nowince to obok niego zawsze siedziała Dorota i wydawała polecenia a Walduś pokornie wykonywał,w pamiętnej sesji kiedy licznie przybyli mieszkańcy Monkin to nawet nie chciał im udzielić głosu , nie udzielił głosu też delegacji z PiSu to dopiero były,, jaja jak berety,,,no bo Dorotka nie pozwoliła to było straszne i śmieszne jak Dorota,, grała a Waldi tańczył ,, oczywiście w przenośni ,,do dziś jak to wspominam to ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.....Data dodania komentarza: 27.01.2026, 08:06Źródło komentarza: Komentarz Jerzego Kłoczki, przewodniczącego rady gminy Nowinka (nagranie)Autor komentarza: Mieszkaniec.Treść komentarza: Pamiętam że kiedyś Jedlińscy przyjaźnili się panem posłem Jarosławem Zielińskim, Ów poseł w oczach Jedlińskich był wielkim góru, ale jak Waldemar nie posłuchał posła i przystał do reorganizacji szkoły w Monkiniach to od posła dostał po łapkach i przyjaźń się skończyła a góru wtedy został poseł Jurgiel i też to się skończyło no to teraz góru Jedlińskich jest Wnukowski, ciekawe jak długo??????Data dodania komentarza: 27.01.2026, 06:57Źródło komentarza: Komentarz Jerzego Kłoczki, przewodniczącego rady gminy Nowinka (nagranie)Autor komentarza: KronikarzTreść komentarza: Dieta jest za utratę zarobku. To oczywiste. Jak sesje odywały sie po godzinach pracy to wielu radnych diety pobierało. Widocznie nikt nie wieryfikuje czy w miejscu pracy radnemu potracono wynagrodzenie. Słabe. Kiedyś to dopiero było. ;-) Byl taki jeden rany miejski, ktory przed sesja na wizji publicznej liste obecnosci podpisał, a przed rozpoczeciem sesji pojechal do domu i na fejsbuku kometrze pisał. Taaaki był mocno chory. I co? Pamietam tez jak w godzinach pracy urzednik do mojego szefa przylatywał wódke pić. Gumowy o 13 wychodził. Jeszcze jednen na zewnatrz na środku naszczał (ten to był sławny bardziej). Kolejny zarzygał samochód sluzbowy jak z pogrzebu wracał. Tych pijaczków ze świeczniko.w to wszystkich nie wymienie, bo trzeba by było zachaczać o roda, prakini i bulwary.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 22:10Źródło komentarza: Przewodniczący rady gminy Nowinka o kierowniku wydziału starostwa powiatowego w Augustowie i radnym wojewódzkim PiS (nagranie)Autor komentarza: MiziacTreść komentarza: Będziemy płacić za śmiecie tyle ile kosztuje wywóz i utrzymanie dziesiatek/setek pracowników i urzędników z tym związanych. Zapłacimy nawet wiecej, bo wiadomo. Podwyzki, premie, inewstycje i jeszcze zostanie (tak jak w ostatnim bilansie miasto wyszło na plus). Kto oszczędzi wodę lub ją ukradnie zapłaci mniej. Zapłacą za niego ci co uzywają więcej wody. Dojdą nielegalne wbitki mufami z zaworami przed licznikami i straty wody wzrosną znacznie. Zapłacą wszycy. Im więcej wody ktos zużywa tym więcej opłaci śmieci innym. W bardzo dobrej sytuacji sa ci co maja studnie i chyba do 5m3 na dobę nie trzeba pozwolenia wodno-prawnego. A te 5m3 na dobę to bardo dużo. Naprawdę nawet prz dużej rodzinie mając studnię, można za smieci zapłacić 15 zł za mc jak za 1 metr wody. Przyjeto rozwiazanie typowo polskie. My w blokach mamy zle to musimy zrobić tak, zeby tamci w domkach też tak mieli, bo maja lepiej (niby). W takim razie za prace przymusowe na rzecz miasta moze jakies rabaty jak za kompostowniki? Zamiatanie chodnika, odśnieżanie, posypwanie piaskiem, przycinanie gałezi drzew nad chodnikiem (bo wiszą do kolan i trzeba sie czołgać latem, a miasto tnie raz na 3 lata - więcej nie dotknę, niech sobie wydłubują gały na gałeziach). Tego jakos pani radna nie brała pod uwagę. Moze mieszkańcy blokow tez powinni zamiatać i odsniezac chodniki, posypywac piaskiem? Czy pani z bloky podnosi tyłem rano i wystawia pojemniki, żeby jej zabrali? Jakos w blokach nikt z wiat nie musi wystawiac, a w domkach trzeba wystawić do krawędzi jezdni. No własnie, dlaczego .smiecie kosztuja tyle samo:jedni usz.a wystawiac a w blokach nie? W końcu chcecia by było tak samo toniech bedzie ale do końca.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 21:57Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: MichalTreść komentarza: Obserwujemy poczynania Rady Nadzorczej z dużym niepokojem. Czy zostaną złamane kolejne przepisy? Kto za ten bałagan zapłaci, jak nie biedni członkowie SM w postaci podwyżek. Że Wam nie wstyd!!!Data dodania komentarza: 26.01.2026, 19:41Źródło komentarza: Nadal nie wybrano wiceprezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w AugustowieAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Serum w tym że nawet oszczędzając wodę nie będziemy mniej płacić za wywóz odpadów komunalnych. System jest skonstruowany tak że wywóz odpadów musi się bilansować, jeżeli ludzie zaczną oszczędzać masowo wodę to zostaje podwyższona opłata od metra, tak żeby się dalej bilansowało.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 19:40Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: internetowyTreść komentarza: Deklaracje i załaczniki sa w PDF na stronach urzedu oraz w ePUAP. Niestety nie sa one do końca prawidłowo zrobione, bo niektórych pozycji nie można zaznaczyć. No super. W rubrykach wyliczjących nie ma jak w PIT, że samo wylicza, wpisuje, jak zaznaczysz opcje wykluczająca to blokuje powycje, których n ie trzeba wypełniać. Poważnie informatym nie może zrobić dobrego druku i samodzielnie go wypełnić przed publikacją? No coż. Taki zrobiliście i taki dostaniecie.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 18:43Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: TakimTreść komentarza: Extra czlowiek 😇Data dodania komentarza: 26.01.2026, 18:36Źródło komentarza: Wywiad z Jarosławem SzlaszyńskimAutor komentarza: NowinkaTreść komentarza: Też pamiętam z Nowinki ze placówka x stanęla do konkusu, komisja przyjechała i placówka nie spełniała podstawowych wymogów w zakresie y. Osoba x złożyła skargę do y, y zadzwonił do z i był ochrzan. Po wyjasnieniu okazało się, że postepowanie było słuszne. Wyszło na to, że osoba donosząco-skarżąca to ****. Ci na stołkach myślą, że rozumy pozjadali.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 18:27Źródło komentarza: Zmanipulowano protokół ze spotkania?Autor komentarza: ZaskoczonyTreść komentarza: Rozwiazanie jest proste: worki z kodami kreskowymi. Zaleta również taka, że zwększy się prawidłowość segregowania. Kod kreskowy = odpowiedzialność. W innych miastach, żeby otworzyć wiatę trzeba zeskanować kod. Proste. A bo będą wyrzucać do lasu ... Mamy 21 wiek, a to = fotopułapki, monitoring. Wystarczy egzekwować obecne prawo i wyrzucanie po lasach będzie bardzo ryzykowne. Szczególnie wtedy, gdy kara dosięgnie każdego. Obecnie nawet samochody mają po kilka kamer o czym nuiektrórzy nie wiedzą i są nagrywani jak kopia auto, ale zdziwieni jak dostają zaproszenie do KPP.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 18:15Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: Precz ze złodziejamiTreść komentarza: Skoro 20m3 wychodzi więcej z głównego wodomierza niz z sumy podwodomierzy to macie złodzieja lub kilku, nieszczelne zwory luc celowych "kapaczy" do wiaderka (a z wiaderka spłukac kibelek, zupke ugotowac, nakapać do wanny - dolać gorącej i kapiel za pół ceny). Ci ci kradną wodę płacą za nią mniej i dodatkowo za to, że kradna wodę sa nagradzani niższymi opłatami za smiecie. ;-)Data dodania komentarza: 26.01.2026, 18:04Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: KalkulatorTreść komentarza: Skoro tak, to nie powinno byc deklaracji smieciowych, a opłaty powinien pobierac Urząd Skarbowy z PIT od każdej złotowki. Np. od 1.000 na smiecie 15 zł. Wliczając 800+ i resztę "dej bo mam chorom curke".Data dodania komentarza: 26.01.2026, 17:55Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: OnmiriTreść komentarza: Nigdy nie zrozumiem. Po co wywozi się śmiecie do lasu skoro każdy ma pojemniki? Mieszkam w domu jednorodzinnym, mam 5 pojemników. Po co miałbym (pomijając przestepstwo, fotopułapki, posmiewisko) latac z workiem do lasu?Data dodania komentarza: 26.01.2026, 17:51Źródło komentarza: Marian Dyczewski o nowej metodzie naliczania opłat za śmieci w Augustowie (video)Autor komentarza: Insrybutorowo-jablonkowy folwark Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Prawdopodobnie kandydatka na wiceprezes SM w Augustowie Pani Joanna Grudzińska nie chciała dostosować się do wytycznych insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS i stąd wynikła sytuacja dotycząca próby zblokowania wypełnienia konkursu, który Pani Grudzińska zgodnie z obowiązującymi zasadami i prawem wygrała z jej kontrkandydatem, niejakim byłym radnym Nasze Miasto Bukłahem, nomen omen nie posiadającym odpowiednich kompetencji i doświadczenia, poza byciem członkiem ekipy burmiszcza Karolczuka, Chodkiewicza i towarzystwa wzajemnej adoracji Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 12:51Źródło komentarza: Nadal nie wybrano wiceprezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w AugustowieAutor komentarza: Pamiętający.Treść komentarza: Do piranii Tak za dawnych czasów jak Jedliński był przewodniczącym rady gminy w Nowince a Dorota wójtem to omaly włos nie zginęła z mapy gminy szkoła podstawowa w Monkiniach i nie został sprzedany Ośrodek Zdrowia w Nowince, takie są fakty.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 09:04Źródło komentarza: Zmanipulowano protokół ze spotkania?Autor komentarza: Sąsiad.Treść komentarza: Na Waldemar jak był przewodniczącym rady gminy Nowinka to wraz z Dorotą zreorganizował szkołę w Moniach chciał sprzedać Ośrodek Zdrowia w Nowince, aż strach pomyśleć co by było gdyby został wójtem.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 06:04Źródło komentarza: Przewodniczący rady gminy Nowinka o kierowniku wydziału starostwa powiatowego w Augustowie i radnym wojewódzkim PiS (nagranie)Autor komentarza: Pamiętający.Treść komentarza: Mieszkanicy gminy Nowinka pamiętaja jak Jedliński był przewodniczącym rady gminy Dorota wójtem to została zreorganizowana szkoła w Monkiniach, a potem o mało nie zniknęła z mapy gminy i jak chciano sprzedać Ośrodek Zdrowia w Nowince.Data dodania komentarza: 26.01.2026, 05:58Źródło komentarza: Komentarz Jerzego Kłoczki, przewodniczącego rady gminy Nowinka (nagranie)Autor komentarza: Dojmująco drenująca polityka kadrowa naczelnego ratuszowego kabotynaTreść komentarza: Były burmistrz Augustowa Wojciech Walulik przez pół swojej kadencji potrafił zarządzać Augustowem samodzielnie nawet po tym, gdy ówczesny jego zastępca Karolczuk abdykował, a właściwie z dużym prawdopodobieństwem został "abdykowany" przez egzekutywę insrybutorowo-jablonkowych mocodawców spod znaku Nasze Miasto-PiS. Dlaczego w takim razie kilka lat temu burmiszcz Karolczuk w zasadzie potroił liczbę burmistrzów w augustowskim magistracie narażając budżet miejski na wielomilionowe straty z tego tytułu? Nieporadny taki jest, czy po prostu kumotersko śprytny? A może jedno i drugie?Data dodania komentarza: 26.01.2026, 00:44Źródło komentarza: Były burmistrz Augustowa apeluje o rezygnację zastępcy obecnego burmistrzaAutor komentarza: chcemy wiedziećTreść komentarza: A może ktoś wie, po co zlikwidowali ZST? Jaki był prawdziwy powód i co teraz dzieje się z tym budynkiem? Czy komuś przeszkadzała ta młodzież? Jakie korzyści dla mieszkańców wyniknęły z zamknięcia tej szkoły? Radni rozliczcie tą sprawę, bo to tak nie powinno być. Niech na sesji starosta powie ile pieniędzy zaoszczędzono i gdzie te pieniądze teraz idą.Data dodania komentarza: 25.01.2026, 20:06Źródło komentarza: Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2026: augustowskie szkoły z brązowymi odznakami
Reklama