Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 24 kwietnia 2026 21:50
Reklama

Kontrowersje wokół Informatora Miejskiego w Augustowie - Opozycja kontra burmistrz

Podziel się
Oceń

Jolanta Oneta Roszkowska często wyraża zdumienie, gdy opozycja krytykuje burmistrza Karolczuka. Tym razem ona popisała się opinią, która powinna wywołać zdumienie. Przewodnicząca komisji rewizyjnej nie dostrzega różnicy pomiędzy gazetą wydawaną za prywatne pieniądze i partyjną gazetką finansowaną w całości z pieniędzy mieszkańców Augustowa.
Kontrowersje wokół Informatora Miejskiego w Augustowie - Opozycja kontra burmistrz
Radna Jolanta Oneta Roszkowska (na zdjęciu) nie dostrzega różnicy między gazetą prywatną i wydawaniem przez burmistrza organu prasowego wzorem „Trybuny Ludu” z czasów PRL.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy.

Informator Miejski, którego redaktorem naczelnym jest burmistrz Mirosław Karolczuk, budzi zrozumiałe kontrowersje. Propagandowe pismo gloryfikujące władze miasta, a także służące atakowaniu oponentów, jest wydawane i rozpowszechniane na koszt mieszkańców. To bulwersuje z wielu względów.

Koszty wydawania Informatora Miejskiego - Brak przejrzystości w budżecie miasta

-Ile pieniędzy z budżetu miasta przeznaczanych jest na działania propagandowe? W sierpniu ubiegłego roku zapytałem o koszty wydawania Informatora Miejskiego. Do tej pory nie otrzymałem informacji. Były tylko pokrętne odpowiedzi i unikanie odniesienia się do meritum sprawy. Należy zapytać, co robią władze dla racjonalizacji wydatków, zwłaszcza na tak wątpliwe przedsięwzięcia jak idące obecnie w setki tysięcy złotych publikacje medialne, czy inne działania o charakterze propagandowym -komentował radny PiS Marcin Kleczkowski.

Innego zdania jest Jolanta Oneta Roszkowska. Banitka z PiS uważa, że należy wydawać biuletyn burmistrza. Przewodnicząca komisji rewizyjnej nie zna jego kosztów. Nie dostrzega też różnicy między gazetą prywatną i wydawaniem przez burmistrza organu prasowego wzorem „Trybuny Ludu” z czasów PRL.

-Pan Kleczkowski w swoim wywodzie zapytał o koszt Informatora Miejskiego. Ja również go nie znam. Natomiast wiem jedno, że musi być przeciwwaga dla naszej lokalnej gazety. Kolejne źródło, z którego ludzie mogą dowiedzieć się, jaka jest rzeczywista prawda. Bo w naszej gazecie mamy tylko jednostronnie przedstawioną opinię na temat działalności miasta, burmistrza, czy radnych. Dlatego wydaje mi się, że Informator Miejski jest jak najbardziej uzasadniony, żeby ludzie mogli zobaczyć, jak wygląda druga strona -powiedziała radna Jolanta Oneta Roszkowska.

Różnica pomiędzy gazetą prywatną a Informatorem Miejskim - Punkty widzenia

Byliśmy też świadkami kolejnego zdziwienia.

-Dla przykładu powiem, że są osoby oglądające TVP oraz osoby oglądające TVN. Gdyby teraz usunąć jedną z tych telewizji, to jak by to wyglądało? Musimy spojrzeć na jedną i drugą stronę. Możliwe, że w jednej i drugiej stronie ktoś się myli, albo mówi prawdę, więc ludzie mają prawo dowiedzieć się z obu źródeł, porównać i ewentualnie szukać prawdy jeszcze w trzecim źródle. Naprawdę zdziwiona jestem, że porusza pan tu takie tematy -dodała Jolanta Oneta Roszkowska.

Przypomnijmy, co o wydawaniu periodyku przez władze miasta mówił Filip Chodkiewicz, gdy był w opozycji do poprzedniego burmistrza.

Wydawanie periodyków przez władze miasta - Kontrowersje i stanowiska ekspertów

-Mamy konstytucję, mamy nawet bardzo czytelne stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich, który mówi, że wydawanie periodyków przez władze, przez burmistrza, jest złe, złe, złe i bardzo złe -mówił Chodkiewicz.

Warto zauważyć, co na temat czasopism samorządowych mówi Helsińska Fundacja Praw Człowieka w specjalnym opracowaniu.

-Media samorządowe z uwagi na wysoki stopień upolitycznienia nie umożliwiają nieskrępowanej wymiany poglądów i opinii oraz nie pozwalają wyrażać krytyki negatywnych zjawisk. Jest to tym bardziej niepokojące, że media te są utrzymywane ze środków publicznych, a zatem powinny odzwierciedlać różnorodne poglądy przynależne różnym grupom społecznym, a nie tylko punkt widzenia rządzącej siły politycznej -zauważyli autorzy.

Ograniczenia mediów samorządowych - Brak niezależności i pluralizmu poglądów

-Działalność samorządów polegająca na wydawaniu czasopism narusza konstytucyjne gwarancje wolności słowa, pozbawiając mieszkańców rzetelnej, niezależnej informacji oraz możliwości sprawowania kontroli społecznej nad władzą lokalną za pośrednictwem niezależnej prasy wypełniającej funkcję „publicznego stróża”. Narusza ona ponadto konstytucyjną zasadę pomocniczości oraz zaburza uczciwą konkurencję na lokalnym rynku prasy, utrudniając funkcjonowanie prywatnych mediów –napisali autorzy opracowania.

-Usprawiedliwieniem dla wydawania prasy samorządowej nie może być próba prowadzenia polemiki z nierzetelną, zdaniem władz lokalnych, gazetą prywatną –uważa Helsińska Fundacja Praw Człowieka.


Napisz komentarz

Komentarze

Spoldzielca 30.05.2023 12:10
Karolczuk oszukuje mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej, bo w Kodremie woda kosztuje o 25 procent mniej. Są w mieście równi i równiejsi

Czy coś się zmieniło? 20.05.2023 11:38
Panie Redaktorze W swoim wstępniaku jakiś czas temu pisał Pan, że kłamstwa są niejako naturalnie związane z polityką. Czy dalej Pan tak uważa po 5 latach "panowania" obecnego burmistrza?

Błazen 14.05.2023 09:11
Moim zdaniem radni opozycyjni powinni złożyć do burmistrza Karolczuka interpelację w sprawie zmiany nazwy żurnala pt. "Informator miejski" na "Naszomiastowa Trybuna Ludu" oraz wniosek o podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum lokalnego zgodnie z art. 4 i 170 konstytucji RP, w którym mieszkańcy Augustowa odpowiedzą na dwa pytania: 1. Czy mieszkańcy wyrażają zgodę na finansowanie z budżetu miasta Augustowa stronniczego żurnala pt. "Informator miejski" pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka w trakcie trwającego kryzysu gospodarczego; 2. Czy mieszkańcy Augustowa wyrażają zgodę na niegospodarność burmistrza polegającą na tym, że w niespełna trzydziestotysięcznym mieście Augustów, w którym burmistrz zarabia więcej niż prezydent Warszawy, finansowany był z budżetu miasta więcej niż jeden z-ca burmistrza?

Baza nie tylko dla radnego-lokatora 14.05.2023 13:13
Zapytałbym jeszcze mieszkańców w referendum o dostępność do siłowni znajdującej się w bazie kajakarzy. Nadmienię, że wybudowanej za wiele milionów złotych m.in. z podatków mieszkańców Augustowa. Czy siłownia znajdująca się w bazie kajakarzy ma być dostępna tylko dla wybranych osób, czy dla wszystkich mieszkańców Augustowa? Oczywiście za opłatą, ale nie większą niż w cenniku zatwierdzonym przez burmistrza za korzystanie z siłowni usytuowanej w miejskiej pływalni?

Pytanie nr 3 14.05.2023 20:00
Pytanie nr 3 do referendum Czy zgadzasz sie na powolanie i finansowanie dwoch v-ce burmistrzów?

Litości 13.05.2023 20:31
Czemu nas pokarało takimi radnymi.? ???

IWAN 14.05.2023 06:59
To najlepsi radni w XXI wieku, proszę się rozejść

ooloo 14.05.2023 14:53
Ty nie IWAN, ty Wania

IWAN 14.05.2023 16:11
Masz rację to nie jest mój wpis ktoś się podszywa pod moje komentarze,widocznie nie ma odwagi.

ooloo 14.05.2023 18:23
Kolejna kradzież nicków przez NM

Fanatyk odleciał z naszomiastowymi kabotynami 16.05.2023 11:04
Tak, tak karetka już jedzie. Proszę spokojnie poczekać, lekarz poda odpowiednie tabletki...

żarnowiak 14.05.2023 08:14
Ktoś ich wybrał i to chyba ludziska s Augustowa....może właśnie z litości???

IWAN 13.05.2023 17:26
Przecież ona nie umie czytać co było widoczne na jednej z sesji,a ten szmatławiec z redaktorem naczelnym nieporadnym Mnirkiem zawiera same fotki z nim samym na pierwszym planie i dla tej pani pasuje bo nie trzeba nadwyrężać własnego intelektu.

WOŁODIA 14.05.2023 03:32
Głupoty piszesz IWAN. Nadwerężać można coś, co się ma.

IWAN 14.05.2023 16:15
Masz rację znam tą kobietę,za to w BAT zadowolenie nie ma granic.

I DELFIN 14.05.2023 16:39
Ja jestem zadowolona z obecnej władzy jaka mamy w augautowie

??? 14.05.2023 20:02
????

IWAN 14.05.2023 21:31
Możesz to uzasadnić bo ja nie jestem zadowolony ta władza nie zrobiła nic konkretnego dla miasta przecież to widać,przepłacona baza,ratusz,dom emeryta dom kultury kładki nad rzeką,likwidacja plaży na bielniku,zamknięty postów.Nie wiem czy sukcesem można nazwać wyasfaltowane kilku uliczek na obrzeżach.Mlodzi emigruja do większych miast bo tu nie ma perspektyw pracy i rozwoju,za 2-5 lat będzie miastem emerytów.Jedyne co wychodzi to podawanie do sądów oponentów bo już wygrywanie spraw nie zabardzo.

ooloo 15.05.2023 18:07
A którego lasu pilnujesz? Wpadnę z wrakiem zaginionego balona.

Potrzebujący pomocy? 16.05.2023 11:08
Proszę zamówić wizytę lekarza odpowiedniej specjalności. Po wPiSie można wydedukować, iż zasadne jest natychmiastowe wdrożenie leczenia.

ooloo 13.05.2023 16:04
Ja też jestem zdumiony ponownie, że taki "ktoś" został radnym.

Tutejszy 15.05.2023 13:54
Jestem zaskoczony, skonfundowany, zaszokowany, zmieszany, skonsternowany, zszokowany, skamieniały, zbaraniały, osłupiały, zdurniały, zdziwiony, odębiały, kołowaty, speszony, skołowaciały, onieśmielony, ogłupiały, skołowany, zażenowany, stropiony, oszołomiony, ...

JKD 16.05.2023 17:18
I idiotą zapomniałeś dodać

bezchmurnie

Temperatura: 9°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Art. 160 kkTreść komentarza: Może warto zapytać zarządcę ulicy Sucharskiego i skutecznie zmobilizować do zgodnej z prawem zmiany organizacji ruchu na tej drodze, przede wszystkim w celu zlikwidowania lub zminimalizowania zagrożenia zanim dojdzie do tragedii. Być może obecna sytuacja związana ze zniesieniem zakazu parkowania na ulicy Sucharskiego, wprowadzonego od momentu utworzenia przez CSiR płatnego parkingu przy miejskiej pływalni, wynika nie tylko z niefrasobliwości i braku kompetencji osób decyyzyjnych, ale wprost z działania skutkującego intencjonalnym naruszeniem prawa przez zarządcę drogi?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 18:16Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka Niedźwiedzkiego
PRZECZYTAJ
Reklama