Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 kwietnia 2026 19:50
Reklama

Dworzec na zdewastowanych przystankach

Podziel się
Oceń

Felieton radnej miejskiej Aleksandry Sigillewskiej.
Dworzec na zdewastowanych przystankach
Na zdjęciu: Aleksandra Sigillewska.

Dworzec na zdewastowanych przystankach

9 czerwca 2018 roku na stronie zbiorowy.info, zajmującej się tematyką transportu zbiorowego ukazał się artykuł dotyczący Augustowa pt. „Dworzec PKS w Augustowie wreszcie sprzedany”.

Artykuł informuje: „PKS Nova sprzedała za 2,3 mln złotych działkę wraz z dworcem autobusowym w Augustowie. W miejscu dworca ma powstać kamienica”.

Tym sposobem Augustów pozostał bez dworca autobusowego. Rada Miasta przegapiła szansę na zakup tej kluczowej, położonej w ścisłym centrum działki lub też radni świadomie podjęli decyzję o zaniechaniu. Przez indolencję i brak dalekowzrocznego myślenia doprowadzili do tego, że prawie 30-tysięczne miasto nie posiada dworca autobusowego.

Od 2018 roku do dnia dzisiejszego, pomimo dostępnych środków zewnętrznych, burmistrz Mirosław Karolczuk nie podjął tematu wybudowania choćby niewielkiego, ale funkcjonalnego obiektu.

Autobusy międzynarodowe zatrzymują się w Augustowie, aż wstyd to powiedzieć, na zdewastowanych przystankach komunikacji miejskiej. Mieszkańcy Augustowa muszą czekać w chłodzie, w deszczu, na stojąco, bez oświetlenia, bez możliwości podładowania telefonu, bez toalety. Taki dworzec autobusowy o standardach XXI wieku jest warunkiem koniecznym stanowiącym o rozwoju miasta.

Niedaleko od Augustowa w 11-tysięcznym miasteczku Litwini wybudowali dworzec autobusowy, o którym głośno na świecie. Dworzec autobusowy Vilkaviškis to znacznie więcej niż stacja końcowa. Zaprojektowany przez znanego architekta Gintarasa Balčytisa to krajobraz, centrum obywatelskie, przestrzeń eventowa –nawet turystyczna. Obiekt dysponuje powierzchnią handlową i usługową. Zbudowano go na trójkątnej działce, a nietypowy projekt wizualnie połączył budynek z rosnącą w pobliżu przyrodą, tworząc w ten sposób park i atrakcyjną przestrzeń publiczną. Stare drzewa rosnące na działce wkomponowano w bryłę –mieszkańcy mogą wypoczywać tu nawet w deszczowe dni. Można organizować wydarzenia kulturalne, spektakle i koncerty. Życzeniem gminy było, aby nowy dworzec wpłynął pozytywnie na życie kulturalne miasta. Dworzec autobusowy jest też przyjazny środowisku. Spełnia energetyczne wymagania dla budynków klasy A+. Optymalną temperaturę wnętrza udało się osiągnąć dzięki pompie ciepła, a umieszczone na dachu panele fotowoltaiczne sprawiają, że obiekt jest samowystarczalny w zakresie energii elektrycznej.

Świat ucieka nam coraz szybciej i dalej, a my tkwimy w miejscu, we wszechogarniającym marazmie, postępującym komunikacyjnym wykluczeniu, degradacji usług społecznych, dryfujemy z nurtem w bliżej nieokreślonym kierunku, tańczymy chocholi taniec w rytmie narzuconego przez nieudolne władze nieustającego konfliktu wszystkich ze wszystkimi, marnujemy publiczny grosz na nieprzemyślane, chaotyczne i nieraz zupełnie bezsensowne inwestycje

Kwestia dworca autobusowego w Augustowie, a właściwie jego braku, jest kolejnym przykładem istotnego obszaru życia społecznego w mieście totalnie zaniedbanego przez obecne władze. W dużej mierze jest to pochodną naszej, jako augustowskiego społeczeństwa, obojętności na to, co władza robi. Władza, która co do zasady powinna być służbą społeczeństwu. My jako mieszkańcy mamy prawo oczekiwać od nich realizacji działań, które będą spełniać nasze istotne potrzeby i oczekiwania, w tym realizacji obiektów użyteczności publicznej wysokiej klasy, służącym wszystkim (lub większości), a nie tylko starannie wyselekcjonowanym. Władza, która podstawowe oczekiwania i potrzeby społeczne ma za nic, nie zasługuje na elementarny nawet szacunek.

Aleksandra Sigillewska

Zdjęcia dołączone przez autorkę felietonu:


Napisz komentarz

Komentarze

Turyści oceniają 02.01.2023 10:32
Oceny z Googla: "Ciężko dowiedzieć się o konkretny autobus, nie można płacić kartą a o wydanie reszty również ciężko. Łazienka nie dość że płatna to wygląda jak stajnia augiasza" ",Piękny relikt po PRLu" niespotykany zabytek. Jeżeli chcecie się przenieść w czasie i zobaczyć 40 letnie tabliczki PKS zapraszam. Również piękne zabytkowe autobusy marki AUTOSAN można zobaczyć w 2019 roku, a to już rzadkość na naszych drogach. Przypomniały mi się młodzieńcze lata. Szkoda tylko, że PRL-owskie szalety są nieczynne, a ludzie sikają w krzakach. Budynkowi przydałby się remont, tablica z napisem się rozwarstwia a szyby w oknach na poddaszu są powybijane. W sumie ocena: 3 za sentyment do zabytków. Minus za brak ubikacji i za fatalny stan wizualny budynku" Ot i wszystko na ten temat.

Cofanie się 02.01.2023 10:16
Dworzec autobusowy i dworzec kolejowy to przykłady tego w jaki sposób władza myśli o mieszkańcach. Inwestycji które rozwijałyby miasto brak od lat a drzewka na rynku albo ławki na bulwarach to śmiech na sali. W ciągu 8 lat miasto utraciło nawet funkcje, które miało w latach 70-tych 80-tych.

Po 02.01.2023 12:39
Prawda,najpierw trzeba inwestować w infrastrukturę podstawową,a dopiero potem sadzić drzewka i malować murale

Lena 01.01.2023 21:14
Miasto 30-tysięczne bez dworca? Szok po prostu. Ale tu nikogo to nie dziwi. Dlaczego tak jest?

Kto tu rządzi? 01.01.2023 21:11
Nie wiem co się tu dzieje u Was w Augustowie, ale przyjeżdżam co jakiś czas i jest coraz gorzej.

ooloo 27.12.2022 17:07
A może zrobić dworzec na zapleczu UM. Tam spory plac. Między budynkami rozpiąć pałatkę lub na wiosnę wiatr zwieje dach z bazy kajakarzy i będzie kolejny sukces.

Tomasz 26.12.2022 15:04
Teraz pewnie nowy dworzec przeniosą na parking przy jabłonkach

wefe 27.12.2022 15:25
Kto bileterką będzie? ;-)

??? 27.12.2022 17:50
Dobre??? Całe zycie Augustowa przenieśmy po jablonki. Za blogoslawieństwem milosciwie nam panujacego Mirona???

4th 24.12.2022 12:24
Zrobić byle co, byle jak, odtrąbić sukces i zrobić bibę na 102. Taka metodologia jest.

HelaMagbe6 23.12.2022 22:08
Żeby wpaść na pomysł postawienia takiego dworca, trzeba mieć wizję i wyobraźnię, Pani Olu. A tu niektórym wystarcza jej tylko na wstążkę asfaltu. Proszę wskazać mi jakikolwiek widowiskowy, cieszący oko obiekt wybudowany przez tę władzę. Baza kajakarzy? Lepiej w jej stronę nie patrzeć, bo zbiera na wymioty. Magistrat? Pozostał w swoim dawnym kształcie. Tych kilka cherlawych drzewek na RZA? Może ścianka wspinaczkowa? Jej rachityczność i dziwolągowatość jest symbolem tej władzy. Za to niszczenie i wycinanie idzie im znakomicie.

przedwojenny 23.12.2022 19:16
Ale nasz dworzec to zabytek zaściankowy , on prezentuje nasz światopogląd i nasze zacofanie. A po co nam lepszy?? Żeby starsze ludzi się pogubili i otumanieni stali przed jakimiś automatami, ktore jakiś kart czy blików od nich żadać będą za zapłate. Panna choć ładna to durno myślisz ...nowoczesność chcesz wprowadzać...a po co ???Stań na tym dworcu i popatrz ilu ludzi tam sie przewija , na palcach rąk i nóg policzysz. I Litwina nam na przykład nie stawia bo my tu jeszcze szaulisów pamiętamy a i to ze granice na kanale augustowskim job jego mać polsko -litewskom zrobić chcieli. Weż sie panna co to na czy znasz siem i banalukow nam tu nie siej. Amen!

Qwerty 23.12.2022 17:40
Byle jaka władza,byle jak zarządza miastem.Trudno wymagać wyższego poziomu od osób o miernym poziomie. Tylko dlaczego mieszkańcy na bieżąco nie wyrażają swoich potrzeb i niezadowolenia.Tylko przy wyborach mają głos?

ooloo 23.12.2022 16:56
Pani Olu, to zbyt trudne dla tych główek. Nie ten poziom. Tam "żondzi" "Madam de Szantrape".

Bogdan 23.12.2022 15:30
Droga pani niech pojedzie do Zakopanego Krynicy -Zdroj a nawet do Warszawy tam wogle nie ma dworców

Letrag trwa od lat 02.01.2023 10:27
W Warszawie jest wiele dworców autobusowych a kolejne są w budowie. W Augustowie nawet nie ma dyskusji na ten temat.

IWAN 23.12.2022 14:15
A po co dla władzy dworzec przecież oni mają służbowe samochody i nie jeżdżą komunikacją miejską ani między miastowa tylko są wożeni.Gdyby było coś takiego jak dworzec to są koszty to trzeba by było utrzymać i nie stać by było na trzech burmistrzów,na strefy relaksu z których nikt nie korzysta.

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 29 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Gałganerio-komoteria, czyli folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS👍💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Czy burmistrz Mirosław K. pozwolił dla dyrektora Michała P. zatrudnić kierowniczkę miejskiego stadionu i pomostu na zburzonym POSTiW, nomen omen byłą radną Nasze Miasto-PiS niejaką Magdalenę Ś., a dodatkowo jeszcze dokoptować dla niej zastępcę/menedżera ww. kierowniczki? Czy to jednak samowola dyrektora Michała P.? Kierownicy całymi tabunami zatrudniani w CSiR, a porządku na augustowskich plażach niestety nie ma komu zrobić! Co to do cholery jest jakiś kolejny folwark pańszczyźniany Nasze Miasto-PiS, stworzony na modłę gałganerio-komoterii uskutecznianych w miejskim magistracie i w starostwie powiatowym?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 09:45Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: ElekTreść komentarza: Dzisiaj żądanie progów, lamp. A za 2 lata żądanie zakazu wjazdu z wyłaczeniem mieszkańców? Progi. Przed trzeba hamować. Ścierają się opony i klocki. Będzie więcej pyłu z nich w płucach, ogródkach, oknach, wszędzie. Smacznego. Przy rozpędzaniu po zwolnieniu samochód potrzebuje mocy, a to generuje dodatkowy hałas, wieksze spalanie i więcej zanieczyszczeń ze spalin. Spowolnienie ruchu spowoduje, że samochody (nie jak do tej pory przejadą falami lub pojedyńczo) będą jechały non stop. Czyli smród i hałas na okrągło. Szybki dojazd służb ratownczych do topielca na bielniku? Pożar hotelu na końcu Nadrzecznej? Szybki dojazd to nie będzie, a wtedy każda minuta to być może życie. Wyobrażam sobie też oblałego pacjenta w karetce jak jedzie przez 10 garbów na drodze. Śmieciarki, odśnieżarki, kurierzy, transportowcy itd. też będą mieli "fajnie". A co będzie gdy jakimś złomem bedzie zasuwał szybko wariat, pijak lub ćun? (nachlanych kierowców i nacpanych jest sporo - co nie ;-) Na gładkiej drodze najwżej przejedzie szybko. Nie zauważy garba to wystrzeli jak ze skoczni narciarskiej i zatrzyma się na płocie (wszyscy widzieli jak pijak w aucie przeleciał przez wzniesione rondo, które było wrzutnią). Może nikogo na chodniku nie zabije ta lecąca samochodowa rakieta. Nadrzeczna jest jedną z najdłuższych w Augustowie. Ma 1,5 km. Gdyby jechać stałe 40 km/h to czas przejazdu wynosi 2 minuty 15 sek. Wg google jak nie ma ruchu to 3 minuty. Przypominam, że Nadrzeczna ma na całej długości ograniczenie do 40 km/h i obecnie chyba 2 progi zwalniające (ograniczenie prędkości do 20 km/h obowiązujące na progu, bo ustawione na jednym słupku ze znakiem progu). Jeżeli będzie tych progów 10 to niech mieszkańcy cieszą się dodatkowym hałasem, pyłem, smrodem spalin i dłuższym przejazdem. Mnie to rybka. Nie jeżdżę tamtędy, podobnie jak hotelową 20km/h, na której nikt od prosektorium do świateł na Al. Kardynała nie da rady przejechać zgodnie ze znakami. PS. Skrzyzowanie za prosektorium (szpitalna/ al. ofiar obławy) na tym małym nieistotnym skrzyżowaniu naliczyłem 20 słupków z różnego rodzaju znakami. Czy normalnie jadąc da się ogarnąć wszystkie? Pewnie nawet systemy rozpoznawania znaków w autach by zgłupiały. Kto ma taką fantazję i upaja się znakozą? Także nie zgadzam się z Panem Miklasem i Szkiłądziem. A mieszkańcy, którzy podpisali petycję, może teraz zobaczą co ich może czekać. Osobiscie nie chciałbym miec progu pod oknem.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 08:39Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BoromirTreść komentarza: Możesz śmiało wysyłać. Może by anonimowy mail. Urząd ma 14 dni na odpowiedź. Jeżeli nie to jest na to skarga, ale to już trzeba się podpisać.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 22:48Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MistrzunioTreść komentarza: Beczki 200l po toksycznej substancji walały sie w trzcinach oraz kilkadziesiąt plastikowych baniaków 4-5 litrowych. Zgłaszałem rok lub 2 lata temu do ochronyśrodowskika w białymstoku. Wszystko pływało w wodzie. Widocznie takie sa standardy miejskie miasta uzdrowiska. Obecnie jest zakładka zgłoś zagrożenie ochrony środowiska w mObywatel i zgłoszenie leci przez ministerstwo chyba. Zrób fote nalepki ostrzegawczej z nazwą substancji i wyslij. A ten złom to od wielu lat stoi tu na brzegu lub na dziekije plaży za trzcinami. Bajzel był, jest i bedzie.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 19:10Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Temida ⚖️Treść komentarza: Tak się składa, że niebawem wymiar sprawiedliwości wyda wyrok w tej sprawie i z dużym prawdopodobieństwem będzie to wyrok skazujący podmiot odpowiedzialny za zarządzaniem miejskim wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie w związku z rażącym naruszeniem prawa w świetle art. 160 KPK, niestety wynikającym z indolencji rzeczonego podmiotu skutkującej ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu osoby poszkodowanej w tym tragicznym wypadku.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:50Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: 100% popieram, a oni preferują "pecunia non olet"..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:41Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie pytaj głupio, bo "dzyjmordy pisowskie" ci dudę na facebooku obsmarują i siwa postraszy sądem. To Ty nie wiesz, że regulamin jest po to aby był, a wina i tak jest Tuska?..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:38Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: ZeroTreść komentarza: Spraw ważnych? Przecież ta sprawa w ogóle nie jest ważnaData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: wwwTreść komentarza: żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:21Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)
Reklama