Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 5 listopada 2025 00:34
Reklama
Reklama

Miejskie inwestycje mocno zagrożone

Podziel się
Oceń

Realizacja wniosku dofinansowanego z Polskiego Ładu mogła być dla władz Augustowa ważnym elementem kampanii wyborczej. Budowa hali sportowej przy szkole, remont bloku sportowego i modernizacja stadionu miały przekonać augustowian, iż rozwój miasta jest faktem. Może się okazać, że miejskie władze zagalopowały się w obietnicach.
Miejskie inwestycje mocno zagrożone
Realizacja Olimpijskiego Augustowa mogła być ważnym elementem kampanii wyborczej Mirosława Karolczuka i ugrupowania Nasze Miasto. Jeśli miasto straci pieniądze, może to bardzo istotnie pokrzyżować ich plany.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Niemal dokładnie rok temu burmistrz Mirosław Karolczuk z wielką pompą ogłosił, że miasto dostało ponad 30 mln zł z Polskiego Ładu na realizację pięciu zadań nazwanych Olimpijskim Augustowem. Miała powstać hala sportowa przy Szkole Podstawowej nr 2, zakładano remont bloku sportowego w Szkole Podstawowej nr 3, modernizację stadionu przy ulicy Tytoniowej, realizację placu zabaw oraz pumptracku w okolicach błoni nad rzeką Nettą.

Niedługo potem okazało się, że wniosek Augustowa jest dramatycznie niedoszacowany, a pierwszy przetarg zakończył się sumą 83 mln zł. Na sierpniowej sesji rady miejskiej burmistrz chwalił się, że po kolejnym przetargu sumę tę udało się obniżyć do 53 mln zł. Usłyszeliśmy, że miasto zaoszczędziło 30 mln zł. Fakty są takie, że miastu zabrakło co najmniej 23 mln zł. O tyle pomylili się urzędnicy.

Dzisiaj widać, że brakujące 23 mln to jedynie początek problemów. Kolejny z wykonawców oczekuje wynagrodzenia o 20 mln złotych wyższego od złożonej oferty. Nie wiadomo, kto popełnił błąd -urzędnicy w specyfikacji, czy oferent.

Filip Chodkiewicz twierdzi, że są jeszcze inne oferty, ale droższe o 20 mln zł. Inwestycja może zatem kosztować znacznie ponad 70 mln zł, a udział własny miasta zamiast 3 mln zł, wyniesie 40 a może nawet 50 mln zł. To karykatura odpowiedzialnego inwestowania.

Marcin Kleczkowski obawia się czarnego scenariusza i utraty przez miasto wszystkich pieniędzy z Polskiego Ładu.

-Miasto Augustów chcąc otrzymać ponad 30 mln zł z Polskiego Ładu, musi podpisać umowy na realizację wszystkich pięciu zadań, jakie znalazły się we wniosku. Nie są podpisane dwie kluczowe umowy, dlatego nie mogą być podpisane też trzy pozostałe. Zostało mało czasu, Olimpijski Augustów jest mocno zagrożony –mówi Marcin Kleczkowski.

Czy możemy spodziewać się desperackiego ratowania wniosku, poprzez kolejne wielomilionowe pożyczki i zadłużanie? Warto zauważyć, że np. powiat augustowski pozyskał 14 mln zł, a po przetargu koszt zadań powiatowych wyniósł 18 mln. Starosta był o wiele bardziej precyzyjny.

-Obawiam się, że może zostać zwołana sesja rady miejskiej w trybie nadzwyczajnym i władze miasta wystąpią z wnioskiem o zgodę na kolejne zadłużanie Augustowa -ocenia Kleczkowski.

Ogromny niepokój towarzyszy też Leszkowi Cieślikowi. Były burmistrz Augustowa podkreśla, iż już teraz Augustów może ponieść horrendalne koszty związane z niedoszacowaniem wniosku, a perspektywa przeznaczenia kolejnych milionów ze środków własnych byłaby katastrofalna. Lider klubu Koalicji Obywatelskiej nie rozumie, jak mogło dojść do takiej sytuacji. Zdaniem radnego Cieślika mamy do czynienia z niespotykaną niekompetencją w dziejach Augustowa.

Doskonale pamiętamy sierpniowe wypowiedzi radnych koalicji rządzącej uderzające w opozycję. Dzisiaj te wszystkie butne komentarze oraz szumne zapowiedzi mogą obrócić się przeciwko rządzącym. Jeśli nie uda się wykonać Olimpijskiego Augustowa, będzie to ogromna porażka władz miasta, mogąca przekreślić ambicje wyborcze.

-Jeżeli jeden z wykonawców nie chce podpisać umowy, miasto nie może zawrzeć kontraktów z pozostałymi podmiotami. Przetarg na halę sportową w dwójce i remont bloku sportowego w trójce wygrała firma z Łomży, która żąda kilku dodatkowych milionów. Miasto nie może spełnić takich oczekiwań, gdyż cały proces przetargowy zostałby zaskarżony przez pozostałych oferentów. Miasto może podpisać umowę z kolejnym wykonawcą z Ełku, oczekującym o 20 mln zł więcej -twierdzi szef PiS w Augustowie.

-Od pewnego czasu docierały do nas sygnały, że miasto ma problemy z podpisaniem umowy na realizację Olimpijskiego Augustowa. Gdyby było inaczej, zostałaby zwołana konferencja prasowa w blasku fleszy. Niestety te obawy się potwierdzają. Wykonawca z Łomży nie chce podpisać kontraktu na realizację hali sportowej na Rajgrodzkiej i remontu bloku sportowego w szkole na Mickiewicza. Tym samym cały plan inwestycyjny miasta się sypie. Gdyby teraz miasto wybrało kolejnego oferenta z przetargu, wartość Olimpijskiego Augustowa z 53 mln zł wzrosłaby aż do 73 mln zł. Chcąc ją wygospodarować miasto musiałby zaciągnąć gigantyczną pożyczkę rzędu 50 mln zł –komentuje radny Leszek Cieślik.

-Trudno uwierzyć, że firma składając ofertę nie doszacowała kosztów zadania. Przypuszczam raczej, że na etapie przetargu mogło dojść do błędnego przedstawienia tzw. przedmiaru lub wykonawca dopiero później dowiedział się o jakichś dodatkowych pracach. Aby to ustalić należałoby mieć wgląd do wszystkich dokumentów, które nie są publicznie dostępne. Sądzę, że najprostszym rozwiązaniem byłoby teraz ogłoszenie nowego przetargu, ale terminy gonią. Być może miasto wystąpi o kolejne przedłużenie terminu do banku, który finansuje Polski Ład –relacjonuje były, wieloletni burmistrz Augustowa Leszek Cieślik.

Cieślik uważa, że przy Szkole Podstawowej nr 2 powinna powstać sala gimnastyczna, ale nie ogromna hala sportowa, która musi na siebie zarabiać. Przypomina, że Augustów dysponuje już halą przy Szkole Podstawowej nr 4, a aktualne koszty takiego przedsięwzięcia są znacznie wyższe niż dziesięć lat temu. Radny opozycji twierdzi również, że przez blisko piętnaście lat burmistrzowania, ogłaszania wielu przetargów, nie spotkał się z problemami obecnych władz.

-Jeżeli budowa hali sportowej w kosztorysie inwestorskim miała kosztować 14 mln, a później pada kwota 20 mln, to jest to rozbieżność niemieszcząca mi się w głowie. Następna w kolejce firma z Ełku oszacowała to zadanie na 37 mln zł. Uważam, że 20 mln zł na halę sportową na ul. Rajgrodzkiej to niewystarczająca kwota. Dlaczego? Hala przy Szkole Podstawowej nr 4 na Konopnickiej ponad dziesięć lat temu kosztowała 11 mln zł. Jest rzeczą oczywistą, że ten koszt należało pomnożyć teraz trzykrotnie, biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania na rynku budowlanym. Nie wiem, jak szacuje się inwestycje w urzędzie miasta -narzeka Leszek Cieślik.

-Pan Filip Chodkiewicz w rozmowie z Radiem Białystok stwierdził, że wykonawca chciałby negocjować. To niemożliwe na tym etapie. Oferta została oceniona i padła konkretna kwota. Negocjacje byłyby możliwe tylko wtedy, gdyby miasto przyznało się do błędu przy ogłaszaniu przetargu, a inaczej ocierałoby się to o prawo karne. Gdyby nawet udało się miastu nakłonić wykonawcę do podpisania umowy na pierwotnych warunkach, miałbym teraz duże wątpliwości, czy np. coś nie zostało mu obiecane, choćby nieprzewidziane roboty dodatkowe. Byłem burmistrzem Augustowa przez kilkanaście lat, prowadziłem mnóstwo przetargów, nigdy nie zdarzyło się, aby wyłoniony podczas przetargu wykonawca nie podpisał umowy z miastem -dodaje Cieślik.

Olimpijski Augustów nie jest pierwszą inwestycją ekipy rządzącej miastem, którego koszty są dużo wyższe niż zakładano. Przykładem jest baza sportów wodnych, która kosztowała trzykrotnie drożej niż planowano. Leszek Cieślik uważa, że jest to bardzo groźny i zastanawiający trend. Były burmistrz mówi, że odpowiednie służby powinny zainteresować się tą kwestią i sprawdzić, czy nie dochodzi do nieprawidłowości.

-Zastanawiam się, czy nie jesteśmy świadkami realizacji tego samego scenariusza, który miał miejsce przy powstaniu bazy sportów wodnych? Wtedy także koszt rósł niebotycznie, a rada miasta już po przetargu godziła się na zwiększanie wydatków. Podobnie dramatycznie rosły koszty ratusza. Myślę, że odpowiednie służby powinny przyjrzeć się temu, jakie rozbieżności pojawiły się przy większych inwestycjach w Augustowie w ostatnich latach -puentuje Cieślik.


Napisz komentarz

Komentarze

Adrasteya 13.10.2022 16:05
Burmistrz Karolczuk powinien w pierwszej kolejności zostać rozliczony za bezprecedensowe zaprzepaszczenie szansy dla miasta na pozyskanie 200 mln zł z Funduszy Norweskich. Normalny włodarz zrezygnowałby z dalszego piastowania funkcji burmistrza. On jednak nadal brnie w swoje festyniarskie gwiazdorzenie i zaklinanie rzeczywistości na fb, m.in. poprzez wydanie w czasie kryzysu gospodarczego blisko 600 tys. złotych na drzewka i rabaty na RZA. Ww. dyletantctwo, nieporadność i niefrasobliwość są kwintesencją sposobu zarządzania miastem przez burmistrza Karolczuka.

Odznaczenie za nieskuteczność i niegospodarność? 13.10.2022 19:54
Odznaczenie, które dostał burmistrz Karolczuk od prezydenta Dudy zostało wręczone za skuteczność burmistrza w niepozyskiwaniu środków z Funduszy Norweskich i z Ministerstwa Sportu na bazę kajakarzy, czy za zasadzenia rabatów i drzewek na kwotę 600 tys. złotych na Rynku Zygmunta Augusta?

Kierownik UM odpowiada za inwestycje miejskie 13.10.2022 12:28
Problem z niedoszacowaniem inwestycji przez augustowski "ratusz", jak życie pokazuje, jest niestety permanentny. Wielu mieszkańców zapewne nie ma świadomości, iż niedoszacowanie powoduje dodatkowe obciążenie budżetu miejskiego. Weźmy na warsztat np. taką bazę kajakarzy. Z Ministerstwa Sportu miasto mogło pozyskać 50% kosztów kwalifikowanych. Miasto oszacowało koszt na 1,7 mln, więc pozyskało 850 tys. zł. Finalnie koszt budowy bazy kajakarzy przekroczył kwotę 6 mln zł. Gdyby miasto właściwe oszacowało inwestycję, otrzymałoby dofinansowanie w kwocie ponad 3 mln zł. Przez czyjeś dyletanctwo miasto straciło około: 3 mln - 850 tys. = 2 mln 150 tys. zł. Takich "kwiatków" jest więcej w działalności urzędu miejskiego zarządzanego przez jego kierownika, czyli burmistrza Mirosława Karolczuka.

Inflacja???? 13.10.2022 12:48
I nikt nie powie, że w tamtym czasie nie można było oszacować kosztów robót budowlanych.

Wszystko na bogato ! 12.10.2022 10:00
Dlaczego w Augustowie są takie drogie wszystkie inwestycje realizowane przez miasto? Bo to nie tylko słynna baza kajakowa i ratusz kosztowały kilkakrotnie więcej niż kosztorys początkowy. Zazielenienie parku 20 drzewkami ponad pół mln.....co tyle kosztowało? Oferta drzew 4-6 metrowych jest bardzo bogata od 1500 zł do 6000zł Sześciometrowe bardzo ładne klonojesiony czy tulipanowce amerykańskie kosztują po ok 5 tys., 5m kasztanowiece kosztują po ok 4 tys zł. Gdyby posadzono nawet te piękne po ok 5 tys zł szt koszt byłby ok 100 tys plus nasadzenie i transport z zapasem następne sto tys i reszta ławki i trawy kwiaty na bogato następne 100 tys . Razem 300 tys a wydano 600 tys. Drzewka które nasadzono są po około 2 tys ! Gdzie reszta pieniędzy publicznych! Plac zabaw z huśtawkami po 30 tys zł!!! Zespół muzyczny który wycenił swój występ na 20 tys a z kasy miejskiej 100 tysięcy ........... Niech te służby o których mówi p. Cieślik sprawdzą jak są finansowane augustowskie inwestycje z publicznych pieniędzy !!!

ooloo 12.10.2022 14:19
Czuję, że spora część poszła pod stołem, bo kto im POdskoczy?

Tak się robi 13.10.2022 12:50
Plac zabaw z huśtawkami- bez przetargu.!!!!!

@Spójrz Realnie 12.10.2022 09:58
Ok. Ale przyjęli podwyżki dla burmistrza. I to ma więcej niż mógłby wziąć od PiSu

Obiektywny 11.10.2022 23:27
To bardzo dobre ugrupowanie jest. Sytuacja na rynku inwestycji jest niezalezna od nas, cala Polska boryka sie z tym problemem!

Spójrz realnie 12.10.2022 08:03
Przez PiSowców przy korycie ...

Olewam_polityków 12.10.2022 10:47
Wszyscy politycy są tacy sami, czy z PIS czy z PO.. wybierajcie dalej złodziei, oszustów, co obiecują wam gruszki na wierzbie aby samemu żyć dobrze: W tym kraju do władzy garną się tylko złodzieje "....Informację o zatrzymaniu byłego senatora PO z Dolnego Śląska podał serwis rmf24.pl. Z informacji dziennikarza serwisu wynika, że ma ono związek ze szczecińskim śledztwem, dotyczącym wielomilionowych wyłudzeń z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. ..." https://wiadomosci.wp.pl/byly-senator-tomasz-m-zatrzymany-6822144743492416a

Nie olewaj tylko myśl samodzielnie i patrz na ręce 12.10.2022 12:08
Ten senator został z PO wywalony na zbity ..... Smaczku całej sprawie dodaje to ,że to był bliski kolega obecnego premiera a jego powiazania z Morawieckim i rosyjską mafią opisuje w swej książce Tomasz Piątek . Warto głębiej sięgnąć a nie rzucać haseł z propagandy TVPiS . Oni o tym nie powiedzą https://www.facebook.com/tomasz.piatek.374

Faryzeusze 12.10.2022 12:15
Mnie najbardziej zdruzgotało, kiedy TVPiS mówiąc o słynnym wpisie Radka Sikorskiego na Twitterze cały czas podkreślało, że jest to były szef dyplomacji rządu PO i przy okazji całkowicie pomijało informację o tym, że jest to były szef MON w rządzie PiS. Ściek medialny porównywalny z jednym z biuletynów wydawanych za publiczną kasę.

Myślę_więc_jestem 12.10.2022 14:44
ale dopóki został wywalony to trochę nakradł, co nie?.. tak jak napisałem mam w głębokim poważaniu i tych z PO i tych PIS.. bo cek mają jeden

ooloo 12.10.2022 14:23
Widzisz olewaczu swoją manipulację? Właśnie zostałeś sam OLANY ciepłym moczem. Cyt: "byłego senatora ....". Lepiej nie komentuj tego co ciebie przerasta.

olewam_ponownie_polityków 12.10.2022 16:12
pomyśl zanim coś napiszesz , chyba że pojęcie rozumowania jest dla ciebie obce. były senator to tak samo jak były premier, czy były prezydent... posłuchaj uważnie i spróbuj zrozumieć: Były tzn. że już nie jest senatorem, co nie zmienia automatycznie nic więcej na temat przeszłości i poglądów tego pana

uważnycztelnik 12.10.2022 08:50
Jakoś powiat augustowski z tym problemem się nie boryka. Zaplanował 14mln.zł. a wyda 18mln. zł. Gdyby planował tak jak miasto musiałby zapłacić 40ml.zł lub więcej.

BAU 11.10.2022 20:48
Wieże!Wieże mnie dajta!Za 50 milionów-minimum!Należy się mnie!Jak cała ta kładka-no i co z nią?W toku przetargów?to znaczy 3x50 milionów=150 milionów!Bierzta więcej kredytów-zadłużajcie miasto.Pod co to podepniemy?Olimpijski Augustów-buhhahahaha!***i to chyba osobliwy gatunek gnieżdżacy w ratuszach,szczury ze swoją inteligencją są wyżej od w/w osobników.Plugastwo.Tępić.

E.P. 11.10.2022 20:06
Jakie służby powinny się tym zająć? I kto powinien je powiadomić o nieprawidłowościach? Czy opozycja nie może powiadomić tych służb ?Przecież nie może tak być że przetarg wygrywa firma i później raptem potraja koszt wykonania! I komisja w składzie naszomiastowych kolesi ocenia że jest .......no właśnie jak ocenia? Nigdzie nie znalazłam oceny! Zapewne jest cacy bo to nasi młodziaki swojaki ?????!

Mieszkaniec 12.10.2022 10:42
jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj. Ktoś wygrał, zmieniły się warunki cenowe (a w Polsce wszystko obecnie zmienia się w tempie lawinowym) i ten co wygrał ma prawo nie podpisać umowy, bo może na tym stracić. Kto jest winny? Miasto? Oferent? Moim zdaniem nieprzewidywalność warunków w kraju w którym żyjemy. A że pozycja krytykuje? jej prawo? ale to jest walka o stołki , apanaże i tyle. Mam dość tego syfu w polityce. Bo zawsze to my płacimy jako podatnicy

Mieszkaniec z dziada pradziada 12.10.2022 10:55
Rurka mięknie, co? Czyżby zbliżał się dzień, gdy trzeba będzie się jakoś usprawiedliwić, odwrócić kota ogonem, przykryć historyczną kompromitację, przedstawić porażkę w kategoriach sukcesu?

Miezskaniec 12.10.2022 11:46
u mnie rurka everhard.. nie wiem jak u ciebie miękka pało. ale jesteś biedny i umrzesz biedny intelektualnie mieszkańcu z dziada pradziada, bo nie myślisz logicznie tylko masz klapki na oczach ps. nie wiem o czym piszesz bo moim zdaniem obecnie nie powinno być żadnych inwestycji, bo to są tylko koszty dla tak małego miasta jak Augustów. Ale rozumiem ze żyjesz w epoce przecinanych wstęg, kto więcej przetnie ten lepszy włodarz (a później after party dla decydentów - aby najeść się i napić za darmo - może byłeś beneficjentem takiej darmowej posiadówy?) Mylisz się , bo moim zdaniem większość inwestycji w mieście Augustów była zła, kosztogenna i głupia. A że znam się na przetargach to wiem że w chwili obecnej oferowanie jakieś ceny i podpisanie umowy pod rygorem kary jest zabójcze dla każdej firmy budowlanej. Dlatego firma zapewne podliczyła jeszcze raz koszty, oszacowała ryzyko i powiedziała nie. Trudno to zrozumieć. Ale winić za to miasto, że firma zrezygnowała? Ja będę szczęśliwy jak tych inwestycji nie będzie, bo będzie wiązało się to z podwyżką podatków w następnych latach na utrzymanie tych inwestycji..

popieram 12.10.2022 12:16
Zgoda, to jest bardzo dobry i rozsądny komentarz. Ja trzymam kciuki żeby tej inwestycji nie było, sorry to nie ten czas i nie ten moment. A co do wzrostu kosztów po wyborze oferty? i na budynku Urzędu i Bazy uważam za nieuczciwe wobec konkurentów, którzy liczyli wszystko i przegrali bo byli drożsi a tu ktoś wchodzi jako najtańszy a wychodzi jako najdroższy. Nie jest to ok.

2 mln × 2 mln = 6 mln ? 13.10.2022 22:37
Widać na przykladzie budowy bazy kajakarzy i remontu ratusza, że w urzędzie są osoby decyzyjne, które potrafią tak "kreatywnie" przeprowadzić procedurę przetargową i całą inwestycję, że przetarg wygrywa niby najkorzystniejsza oferta wykonawcy. Co ciekawe po zakończeniu inwestycji koszt jej wykonania potrafi być kilkadziesiąt procent wyższy od pierwotnej, "najkorzystniej" oferty przetargowej danego wykonawcy

rozsądnyaugustowiak 13.10.2022 09:04
To jeszcze twarda rurko Mieszkańca wytłumacz dlaczego starostwo potrafiło wstrzelić się z cenami na swoje inwestycje. Dlaczego u nich nie doszło do takiej kompromitacji? Dlaczego w ościennych gminach nie borykają się z takimi problemami? Jak nie potrafisz tego wyjaśnić to jesteś małą zwiotczałą rurką..

Mieszkaniec 13.10.2022 11:15
już ci rozsądnyaugustowiaku z miękką i małą rurką (psychologia mówi że pisząc o wadach naszego przeciwnika wskazujemy wady swoje i w ten sposób wylewamy swoje frustracje) tłumaczę.. jeżeli przy inwestycji za 14 mln pomyłka jest 4 mln to przy inwestycji planowanej za 30 ml błąd by wynosił już około 10 mln (tak statystycznie) .A bardziej rodzajowo to budowa drogi (powiat) jest mniej skomplikowana i składa się z mniejszej ilości zmiennych niż budowa budynków z wyposażeniem dlatego wzrost cen jaki obecnie obserwujemy w Polsce w tym przypadku jest znaczniejszy (to nie tylko asfalt jak przy drodze). . Mam nadzieję że starostwo wybuduje halę sportową dla całego powiatu augustowskiego na wzór Arena Suwałki i wtedy zobaczymy o ile się pomyli. (czy starostwo to tylko drogi? potrafią coś innego zbudować?). co do gmin ościennych podaj przykład kto , co, i za ile buduje obecnie i o ile się pomylił szacując koszty prawie 2 lata temu w stosunku do obecnych cen

Lk 13.10.2022 15:05
Przy 30 mln matrmatycznie,a nie statystycznie wychodzi 8,4

Bob_budowniczy 13.10.2022 11:22
a ja myślę że inwestycję powiatu można zrobić za 10-12 mln , ale wyszło 18 mln.. jak wniosek? Ilu było oferentów w przetargu? zawsze ten sam wygrywa? może to zmowa cenowa? ps. wszystkie te ulice powiatu są bardzo drogie, a ich wygląd pozostawia wiele do życzenia .Może ktoś kiedyś spojrzy na te przetargi? Jakaś kontrola by się przydała

E.P. 12.10.2022 13:30
Jak była budowana baza kajakarzy ceny były stabilne! Rozumiem niedoszacowanie 10% ale trudno zrozumieć 300%! Na dokładkę zobacz jak ona wygląda po kilku latach!! Jest to wyrzucenie publicznych pieniędzy w błoto ! Za te pieniądze mogła powstać funkcjonalna baza i hala przy dwójce ! To po co siedzi w urzędzie sztab ludzi opłacanych przez podatników? Nikt nie został pociągnięty do odpowiedzialności ! Nikomu włos z głowy nie spadł za błędy we wniosku o fundusze norweskie ........

Szczęśliwy_właściciel_mieszkania 12.10.2022 13:43
nie wnikając w żadne spory polityczne. w 2003 r. cena 1 m2 mieszkania w Augustowie kosztowała 1700 zł/m2 a rok później 3500 zł/m2.c Wiem, bo w tym czasie kupiłem. Jak było w czasie bazy kajakowej, ratusza, olimpijskiego itd. nie wiem. Kto buduje teraz ten pewnie lepiej się orientuje...

E.P. 12.10.2022 17:41
Wyłonienie wykonawcy na bazę kajakarzy październik 2017 roku - inflacja 2%, realizacja inwestycji 2018 rok - inflacja 1,8 % ! Nic nie ginie w internecie,

mareczek 13.10.2022 08:53
Jakoś w powiecie wszytko przewidywalne, tylko w mieście NIE. Nieprzewidywalne było 5lat temu, 3 lata temu i jest dziś. Tam gdzie rządzi Nasze Miasto wszystko jest nie przewidywalne, inwestycje miejskie , koncert na zakończenie roku, nasadzenia na RZA i budowa domu dla seniorów i w każdym z tych przypadków nie winny jest urząd i Nasze Miasto tylko tzw. siły wyższe. Skończcie z tą kompromitacją.

Szykuje się kolejny blamaż naszomiastowych burmistrzów. 11.10.2022 19:09
Wygląda na to, że burmistrz Karolczuk wraz ze swoją drużyną "specjalistów i fachowców" szacowali olimpijski Augustów podobnie jak bazę kajakarzy i tak samo skrupulatnie liczyli na liczydłach każdą złotówkę jak we wniosku do Funduszy Norweskich. Stety, czy niestety nic nie pomoże pajacowanie i zaklinanie rzeczywistości na służbowych fb.

Baza kajakarzy, czy jednak gruby wał? 11.10.2022 16:36
Po "kreatywnym przepychaniu" przez naszomiastowych budowy bazy kajakarzy, remontu ratusza, a obecnie olimpijskiego Augustowa można dojśćdo wniosku, że ichniomiastowa wierchuszka postępuje tak celowo i robi te "wały" lub nie potrafi realizować dużych inwestycji, a może jedno i drugie.

zachmurzenie duże

Temperatura: 8°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Prywatny folwark Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Może policja weźmie sprawy w swoje ręce. Stwarzanie zagrożenia dla użytkowników drogi przez jej zarządcę chyba podlega jakiejś kontroli i odpowiedzialności karnej za narażenie kierowców i pieszych na poważny uszczerbek na zdrowiu.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 22:24Źródło komentarza: Parking nie przynosi wielkiego dochoduAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Bardzo płytki i nieelegancki komentarz, świadczy jedynie o autorze.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 22:20Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: To ty nie rozumiesz ooloo, jeżeli mają być bezpłatne parkingi to dla wszystkich a nie tylko dla seniorów. Nie widzę żadnego argumentu za tym aby wyróżniać konkretnie tę grupę społeczną jaką są seniorzy w kontekście darmowego parkowania.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 22:17Źródło komentarza: Parking nie przynosi wielkiego dochoduAutor komentarza: widać jak pracująTreść komentarza: Radni powiatu też napisali dużo ciekawych interpelacji: staugustow wrotapodlasia pl/ rad_pow/bip_jednostka_ interpelacjeData dodania komentarza: 4.11.2025, 16:09Źródło komentarza: Niesatysfakcjonująca odpowiedź na interpelacjęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Widzę, że masz problem ze zrozumieniem. Tak. Wielu Seniorów porusza się pojazdami pomimo wieku emerytalnego (to samo dotyczy inwalidów). Niestety ale nie są już tak sprawni jak młodzi, więc starają się dostać pojazdami jak najbliżej celu. Gdzie tu pokrętna logika? W pomocy Im? Może wierzysz, że nie będziesz seniorem? Zawiść, to najgorszy doradca..Data dodania komentarza: 4.11.2025, 14:29Źródło komentarza: Parking nie przynosi wielkiego dochoduAutor komentarza: podatnikTreść komentarza: Można powiedzieć. Tylko prawdę. Napisałeś, że rodzice finansują prywatne kluby i nie mają wsparcia z miasta. Więc sprostowałam. Zanim coś napiszesz - zweryfikuj plotki. A hejt na Sparte jest i to bardzo duży. Sparta istnieje prawie 80 lat. Przetrwała różne zawirowania polityczno-urzędowe. Ale nielubiący nikogo mały pan i wszystko chce zniszczyć. A ludzie w mieście, którzy się wychowali za darmo na Sparcie dzisiaj przytakują. Ale dzisiaj tak to działa. Zaszczuć, zniszczyć i sprywatyzować. Okropni ludzie.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 10:26Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionieAutor komentarza: QwertyTreść komentarza: Tak się kończy przyjaźń z naszym miastemData dodania komentarza: 4.11.2025, 07:45Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Co za pokrętna logika. Seniorzy mają mieć darmowe parkingi w strefie, ponieważ mają problemy z poruszaniem się i dlatego właśnie jeżdżą autami i muszą mieć gdzie zaparkować bezpłatnie.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 22:39Źródło komentarza: Parking nie przynosi wielkiego dochoduAutor komentarza: RodzicTreść komentarza: Już bez przesady, wielki odrazu hejt na spartę. Bo na nich nic powiedzieć nie można. Można. Każdy ma prawo wiedzieć i mieć ogląd sytuacji. Zarówno z jednej jak i drugiej strony.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 22:33Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: To ta pani odpowiadała za wycenę miejskich inwestycji? A kto w urzędzie miejskim w Augustowie odpowiada za niegospodarne utworzenie etatu drugiego zastępcy burmistrza drenujące od czterech lat miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych rocznie?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 21:24Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: AugustTreść komentarza: Podobno zwolniono najwybitniejszą kierowniczkę inwestycji w urzędzie miasta czyżby przesadziła z wyceną kładki?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 18:29Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: Kolejna kładka nad rzeką vs pierwsza kolejka linowaTreść komentarza: Mostów i kładek ci u nas jest pod dostatkiem. Kiedyś burmistrz Cieślik przyczynił się do zrealizowałnia wielu dużych inwestycji, które były nowatotorskie i realnie (bez kabotyńskiej gazetki) zwiększyły atrakcyjność miasta i wymiernie wpłynęły na rozwój Augustowa: sieć wod-kan i ciepłownicza, wyciąg narciarzy wodnych, pływalnia, molo Radiowej Trójki, Rynek Zygmunta Augusta, bulwary itd. Kolejka linowa nad Nettą na pewno będzie inwestycją dużo bardziej uatrakcyjniającą Augustów, niż kolejna kładka lub mostek.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 16:41Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: AlleTreść komentarza: Cytat z radnej Roszkowskiej - "jakiś profesor nie będzie rządził w Augustowie". Krótko i prawdziwie o "rządzących naszym miastem". Kiedy w końcu wypieprzymy ich na "zbity pysk" ?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 16:17Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Najlepiej między pokojami w UM w poszukiwaniu pracowników?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 16:07Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Bardzo przepraszam, ale mogę się mylić. Wydaje mi się, że o owym Panu Profesorze bardzo niepochlebnie i o stylu życia wypowiedziała się wówczas radna "6zeta". To tak przy okazji mam do dwóch "dam", czyli "6zeta" i "Szapapaż" pytanie. To jak tam realizacja obniżki prądu przez Alfonsa?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 16:06Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: PiechurTreść komentarza: 3 mosty są i koszmarne kładzisko zbędne przy Żagielku. Kładka byłaby ok w tym miejscu. Za kolejkę trzeba zapłacić za przejazd, koszty serwisu i utrzymania. Ja wolę kładkę.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 15:28Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: Kirowco-pieszyTreść komentarza: Czy na Sucharkiego Policja może zrobić porządek? Jadąc od Stobudu po prawej cała ulica to zaparkowane pojazdy. Tam jest zakręt i omijając zaparkowane samochody to jest totolotek czy nic nie jedzie od ul. Westerplatte. Swoją drogą jest tam tyle miejsca, że droga mogłaby być szersa. Zmieściałaby normalnu dwukierunkowy ruch i zaparkoane pojazdy. Dlaczego z roku na rok drogi robi się coraz węższe, a pojazdów przybywa? Przykład Al. Kardynała, Rondo przy Orlenie.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 15:26Źródło komentarza: Parking nie przynosi wielkiego dochoduAutor komentarza: Żałosny infantylizujący klaun🤡Treść komentarza: Czy ten bubek-pisarczyk pośrodku robiła na tym spotkaniu za stenotypistkę?Data dodania komentarza: 3.11.2025, 13:22Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: podatnikTreść komentarza: Porównaj ceny np w Akademii Sparty a akademii Lew. Porównaj ceny np. Narty Sparta a narty w klubie prywatnym . Sam sobie odpowiesz. A że władze mają głęboko zadanie publiczne jakim jest sport to rodzice bulą a dalej głosują na przeciwników rozwoju sportowego. Jeszcze jedna kadencja a wszystkie kluby będą prywatne. I się może jakaś część w kńcu obudzi. I tą propagande i hejt na Spartę na prawdę jest łatwo zweryfikować.Data dodania komentarza: 3.11.2025, 11:53Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionieAutor komentarza: ZdroworozsądkowyTreść komentarza: Mają wszystkie kluby. "Prywatne" nawet więcej w porównaniu na jednego zawodnika lub zajmowane miejsca w tabeli medalowej. Patrz Necko Augustów np. a UKSy. (tylko z nazwy).Data dodania komentarza: 3.11.2025, 11:49Źródło komentarza: Mieszkańcy chcą biegać na stadionie
Reklama