Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 7 kwietnia 2026 05:45
Reklama

Konferencja prasowa radnych Koalicji Obywatelskiej (video)

Podziel się
Oceń

Na dzisiejszej sesji rady miejskiej, zwołanej w trybie nadzwyczajnym, radni dyskutowali o zmianach w budżecie miasta oraz o wieloletniej prognozie finansowej. Przedstawiciele opozycji opuścili salę obrad podczas burzliwej dyskusji nad realizacją projektu „Olimpijski Augustów”. Argumentowali to tym, że sprawa nie została omówiona na żadnej komisji, a realizacja projektu ma być zdecydowanie droższa niż wskazywały na to początkowe szacunki. To, zdaniem radnych opozycyjnych, przełoży się na ogromne zadłużenie miasta z konsekwencjami na wiele lat. Do sprawy odnieśli się na konferencji prasowej radni Koalicji Obywatelskiej.
Konferencja prasowa radnych Koalicji Obywatelskiej (video)
Na zdjęciu: radni KO. Od lewej: Adam Sieńko, Izabela Piasecka i Leszek Cieślik.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Radny augustowskiej Koalicji Obywatelskiej udzielił nam komentarza:

-W wieloletniej prognozie finansowej znajduje się przedsięwzięcie „Olimpijski Augustów”, które ma kosztować 53 mln zł. Ponad 30 mln zł stanowi dofinansowanie z Polskiego Ładu, ale resztę trzeba będzie dołożyć ze środków własnych miasta. Dołożenie ponad 20 mln zł na to zadanie, praktycznie zablokuje budżet Augustowa na kilka lat. Nasze zadłużenie na koniec przyszłego roku prognozowane jest na poziomie 53 mln zł, pod warunkiem zrealizowania tej inwestycji zgodnie z przewidywanymi kosztami. Jednak biorąc pod uwagę inne inwestycje np. remont ratusza czy budowę bazy sportów wodnych, spodziewam się, że zadłużenie będzie zdecydowanie większe -mówi Adam Sieńko.

-Uważam, że rządzącym miastem nie chodzi o „Olimpijski Augustów”, ale o przyszłoroczną kampanię wyborczą. Jest to krótkowzroczne działanie pod kątem wyborów, a potem niech się martwią inni. Jesteśmy w rzeczywistości, kiedy spółki miejskie znajdują się w bardzo trudnej sytuacji. Powinno się myśleć o ich dofinansowaniu. Uruchomienie ogromnych środków, które władze miasta zamierzają wydać na mniej priorytetowe cele, grozi zapaścią spółek. Dokładnie o tym chcieliśmy rozmawiać na sesji. To kuriozum, żeby tak brzemienne w skutkach decyzje podejmować bez zwołania np. komisji budżetowej, po dyskusji prowadzonej jedynie na sesji, którą próbowała ograniczać przewodnicząca rady -podkreśla Adam Sieńko.

-Zastępca burmistrza Sławomir Sieczkowski mówił o tym, że trzeba rozmawiać i wspólnie podejmować decyzje, które określał mianem historycznych. Złożyliśmy wniosek o przerwanie obrad i dokończenie ich w późniejszym terminie, z możliwością dokonania głębokiej analizy. Być może finalnie udałoby się nas przekonać. Niestety rządzący odrzucili naszą propozycję, dlatego opuściliśmy salę. Mają większość, dlatego powinni wziąć na siebie odpowiedzialność za podjętą decyzję. Chcę podkreślić, że nie jesteśmy przeciwni budowie obiektów sportowych i dawaliśmy temu wielokrotnie wyraz. Natomiast takie decyzje muszą zapadać racjonalnie, a nie z myślą o zrobieniu show na Facebooku. Tryb podejmowania tak odpowiedzialnej decyzji przez ugrupowanie Nasze Miasto i ich koalicjantów jest niedopuszczalny -dodaje radny Sieńko.


Napisz komentarz

Komentarze

Gallus Anonimus 25.08.2022 11:03
Szanowni radni Piasecka, Cieślik i Sieńko, w związku ze skrajnie niskim poziomem umiejętności komunikacji interpersonalnej prezentowanym przez burmistrza i jego z-cę współczuję dla Was i dla pozostałych radnych stojących w opozycji do sposobu zarządzania miastem Augustów przez burmistrza Karolczuka. Moim zdaniem mentalny beton niekompetencji i dyletanctwa obecnej ekipy rządzącej zostanie rozkruszony, ale niebezpośrednio przez Was. Mieszkańcy zrobią to w przyszłych wyborach, ponieważ niebawem odczują m.in. efekt niekompetencji burmistrza Karolczuka zmaterializowany w opłatach za czynsze, wodę, ścieki i energię cieplną. Natomiast Wy jako radni powinniście stale informować opinię publiczną o ewidentnych zaniechaniach i kardynalnych błędach w zarządzaniu Augustowem popełnianych przez burmistrza Karolczuka i jego zaplecze polityczne.

Celowo zaniżone kosztorysy, czy brak kompetencji? 24.08.2022 13:55
Do: Zdesperowany Burmistrz Karolczuk w kwietniu br. zrobił prezentację "Olimpijskiego Augustowa" i szumnie obwieszczał wszem i wobec, że już przetargi ruszają. Od tamtego czasu ceny robocizny i materiałów budowlanych nie wzrosły o 70%. Proszę sprawdzić jak "ciekawie" było z budową bazy kajakarzy. Wtedy koszt inwestycji wzrósł, bagatela, ok. 350% wartości kosztorysowej. Nie umieją liczyć mitomani, czy kombinują jak koń pod górkę?

Mieszkaniec 24.08.2022 13:28
Na taczki tych gamoni

Zaklinanie rzeczywistości na fb wychodzi bokiem 24.08.2022 13:23
Moim zdaniem burmistrzowie Karolczuk i Chodkiewicz oderwali się od realiów. Jest kryzys, ceny opłat za media "szaleją", mieszkańcy Augustowa co raz dostają "prezenty" w postaci podwyżek czynszów, a chłopcy pijarowcy chcą brać kredyt na realizację działań, które powinny być realizowane, ale nie w dobie kryzysu gospodarczego oraz bez beznamiętnego zadłużania miasta. Może by tak zmodernizować MPEC i WiKM, żeby mieszkańcy Augustowa mniej płacili za ciepło, wodę i ścieki? Restrukturyzacja zatrudnienia w miejskim ratuszu, Kodrem-ie i pozostałych miejskich jednostkach oraz modernizacje minimalizujące zużycie mediów, także czekają na zmaterializowanie panie burmistrzu Karolczuk.

Infantylna megalomania vs zdrowy rozsądek 24.08.2022 12:42
Czy gmina miasto Augustów nie ma obecnie, tj.: w trakcie rozwijającego się kryzysu gospodarczego i energetycznego, pilniejszych wydatków, niż wybujałe na ten moment pomysły burmistrza Karolczuka i jego z-cy Chodkiewicza oraz zaciąganie kilkudziesięcio milionowego kredytu na fantazjowanie? Panowie, trzeba wreszcie nauczyć się liczyć, zejść z populistyczno-kabotyńskich obłoków na Ziemię, zacząć mierzyć siły na zamiary oraz działać rozważnie, a nie jak dzieci we mgle. "Hulaj dusza - piekła nie ma" to może być w piaskownicy, ale nie na stanowiskach burmistrzów!

Kaśka musi powiedzieć że ma covida 24.08.2022 09:38
Oczekujemy, że redaktor Przekop pilnie odniesie się do wydarzeń z wczorajszej sesji i całego tematu w ogólności. Takiego popisu chamstwa, arogancji, prymitywizmu i bezczelności to chyba jeszcze nie było. Za każdym razem gdy wydaje się, że rzącący siegnęli już dna i niżej upaść już nie można, oni to dno przebijają i schodzą coraz niżej. Gdzie jest granica podłości i bezczelności?? Poziom ich upadku najlepiej ilustruje wypowiedź Dobrowolskiej na temat potencjalnego wielomilionowego zadłużenia - może idźmy va banque i liczmy na opatrzność bożą. Ludzie - kto nami rzadzi, jak długo jeszcze ta parodia może trwać??

Rodzic 24.08.2022 08:45
A gdzie w tym wszystkim dzieci, młodzież, nasi sportowcy, lekkoatleci, piłkarze???????? Gratuluję popisu opozycji, najlepiej zablokować wszystkie inwestycje dla zasady "sami nic nie robimy i innym też nie pozwolimy". Brawo

Nie z nami te numery 24.08.2022 08:57
Typowa socjotechnika ugrupowania Ich Miasto.

Sportowiec 24.08.2022 08:59
Opozycja z porażką sportowych inwestycji nie ma nic wspólnego. Po pierwsze to Karolczuk źle policzył koszty i pomylił się o 24 mln zł. Po drugie opozycja nie ma dostępu do pieniędzy miejskich, nie może nakazywać nic urzędnikom. Nie może nawet skorzystać z dziurkacza w urzędzie. Wszystkim dysponuje burmistrz i jego towarzystwo. Opozycja pokazała ogromną klasę i kompetencje, co widać po reakcji małego trolla zwanego wiceburmistrzem. Kolejna wtopa jest konsekwencją braku kompetencji władz miejskich i przewagi marketingu nad organiczną pracą.

reflektor 24.08.2022 10:24
ale ja rozumiem że się komuś może coś nie podobać, ale można zgłosić pomysł swoich inwestycji, pytam więc co do tej pory zgłosili.... uwaga nic, całe zero. Którą inwestycję zainicjował kleczkowski? którą cieślik? którą sieńko? żadną! tylko wszystko be i łeeee, żenada. Hamulcowi i tyle. Chociaż ja osobiście uważam że ten stadion to naprawde mozna darować

Rozsądek opozycji vs pajacowanie NM 24.08.2022 12:00
Reflektor, dlaczego stadion z lat 70-tych można darować? Radni opozycyjni nie są "hamulcowymi", ale głosem rozsądku dla ichniomiastowych, populistycznych kuglarzy. Pierwszy w Polsce wyciąg narciarzy wodnych, nowoczesna pływalnia, jedno z największych molo w Polsce, rewitalizacja Rynku Zygmunta Augusta z Mostową, a także sieć kanalizacyjna, wodociągowa i cieplna, przecież same nie wybudowały się. Wymiar inwestycji realizowanych za kadencji Cieślika jest zupełnie nieporównywalny do mini inwestycji Karolczuka, tj.: remontu przedszkola i MDK, budowy skateparku, sadzenia drzewek i rabatów, grających ławek z pomnikami lub zaasfaltowania części małych ulic, no i wisienki na torcie, czyli baza kajakarzy za ponad 6 mln zł zbudowana dla dwóch byłych radnych NM i sprzedaż działki na Ogrodowej. Trzeba przy tym zaznaczyć, że gdy burmistrzem był Cieślik rząd nie rozdawał dla samorządów milionów zł z tzw. polskiego ładu.

Dcvhy 24.08.2022 12:25
Nie kłam reflektor bo akurat ci radni składali propozycję ale ichniomiasteczkowije odrzucalichoć jedną ostatnio przyjęli zgłoszoną przez Kleczkowskiego.

pyt 24.08.2022 13:42
reflektor tak bezczelnie kłamiesz z przekonania czy za kasę?

Zdesperowany 24.08.2022 13:19
Też źle policzyłem koszty budowy domu. Rok temu wychodziło według kosztorysu 330 tys. A ceny tak poszły do gòry że już wydałem 500 tys. I końca nie widać

Nemesis 24.08.2022 09:47
Rodzicu, zapytaj Karolczuka dlaczego zaprzepaścił pozyskanie 150 mln złotych z tzw. Funduszy Norweskich oraz dlaczego poza tym co dali z polskiego bezładu nie potrafił pozyskać żadnych zewnętrznych środków finansowych z innych programów na rozwój infrastruktury sportowej. Kredyt to każdy głupi i głupszy może wziąć. Baza jajkarzy, przy realizacji której działał Karolczuk i Wysocki miała kosztować niecałe 2 mln, a ostateczny koszt wyniósł ponad 6 mln zł. Uważam, że pozycja dmucha na zimne, ponieważ Karolczuk już kilka razy udowodnił, że słabo u niego z opanowaniem podstawowych działań arytmetycznych, a budżet miejski to nie jest rozciągnęta gumka w przechodzonych gaciach.

Rotfir 24.08.2022 10:46
A niby jak opozycja może zablokować inwestycje , skoro nie ma większości w radzie bo jest opozycją? ?

odp. 24.08.2022 13:41
Rodzic nie ma kontaktu z rzeczywistością. Nie wie, co dzieje się w mieście w szerokiej perspektywie. Podsunięto mu/jej jeden temat, pomijając inne dużo ważniejsze, żeby wszczynać zadymę. Tak reagują pożyteczni idioci.

odp. 24.08.2022 13:41
Rodzic nie ma kontaktu z rzeczywistością. Nie wie, co dzieje się w mieście w szerokiej perspektywie. Podsunięto mu/jej jeden temat, pomijając inne dużo ważniejsze, żeby wszczynać zadymę. Tak reagują pożyteczni idioci.

Błazen 24.08.2022 08:40
Podpowiadam opozycji, żeby raz w czas zagrała "zabawkami" socjotechnicznymi nieporadnego i pokrętnego. Na wstępie wystarczy zrobić referendum. Niech mieszkańcy Augustowa wypowiedzą się, czy w dobie kryzysu gospodarczego i energetycznego chcą ciągłego i znacznego zwiększania opłat za czynsze, wodę, ścieki, energię cieplną, wywóz śmieci, czy jednak chcą dodatkowego zadłużenia miasta na co najmniej kilkadziesiąt milionów zł na olimpijsko-populistyczne pajacowanie ichniomiastowych kabotynów, ponieważ po nieporadnym przeliczeniu na karolczukowym liczydle z tych 21 mln zł za jakiś czas może "zrobić się" kilkadziesiąt milionów więcej.

goofy 24.08.2022 10:33
ja też uważam ze te inwestycje są rozrzutne, tylko czy zrezygnowanie z tej inwestycji pozwoli przesunąć te pieniądze na wodę i czynsz bo przepraszam ale nie ma takiej możliwości zeby burmistrz wpływał na ceny energii w PGE albo czynsze ustalane przez spółdzielnię, toż to paranoja

Emeryt 24.08.2022 11:16
Niech zainwestuje w naszą ciepłownię! Ciepło już podrożało a ma jeszcze podrożeć dwukrotnie. Jak ktoś zarabia 20 tysięcy to podwyżki nie zauważy! Ale emeryci z 2 tysiącami już płaczą !

Ydchyd 24.08.2022 11:32
Zauważył zuważył podwyżkę ale swojej pensji bo trudno jest nie zauważyć blisko stu procentowego podniesienia swojego wynagrodzenia.

Kryzys i kilkadziesiąt milionów kredytu dla potomnych 24.08.2022 12:21
Ceny energii cieplnej, wody i ścieków ustalane są przez spółki miejskie. Kilkadziesiąt milionów złotych kredytu zaciągniętego przez gminę miasto Augustów samo nie będzie spłacać się. Niech burmistrz Karolczuk rusza do Warszawy na Wiejską po te dodatkowe kilkadziesiąt milionów złotych oraz nie zadłuża miasta ze względu na swoje niekompetencje i chorobliwą megalomanię.

odp 24.08.2022 13:46
goofy paranoją jest stwierdzenie, że spółdzielnia podnosi czynsze ot tak, a nie z powodu wzrostu cen dyktowanych przez miejską spółkę, która została zaniedbana przez władze i w której NIC nie zrobiono, aby zabezpieczyć się przed podwyżkami

ooloo 24.08.2022 04:18
Aferka goni aferkę. Może kasiorkę chcieli przy okazji wyprowadzić. Wszak do polityki nie idzie się dla pieniędzy, ale z nimi się wychodzi. Prymitywne obajtki.

Nieodpowiedzialny Augustów 24.08.2022 02:43
Stek kłamstw i bicie piany. I odwracanie kota ogonem. Olimpijski Augustów to ilustracja rządów Karolczuka. Do znakomicie przygotowanego projektu stadionu i hali sportowej, oba projekty poprzedników, dodali swoją listę życzeń, która okazała się potwornie kosztowna. Teraz swoimi błędami chcą obciążyć podatnika. Dobrze że jest mądra opozycja

Karolczuk to nasz Czarnek 24.08.2022 02:21
Z tym olimpijskim augustowem jest jak z podręcznikom do Hit. Wszystko spaprane.

Karolczuku nieudacznik 24.08.2022 02:19
Dobrze Cieślik napisał. Jeśli ma się pensję 3 tysie to nie kupuje się mercedesa za milion na kredyt. Tym parafianom Ich mostowym nic się udaje. Widzicie, jakie poruszenie na FB? Większe niż przy drzewach w centrum miasta, które chciał wyciąć Karolczuk. Tyłki I'm sue palą.

ciekaw 24.08.2022 02:06
Augustowscy radni powinni przyjąć uchwałę ze za głupie decyzje będą odpowiadać własnym majątkiem. Ciekawe ilu z nich byłoby za???

Jam prawdomowny 24.08.2022 00:57
To tera sobie pomyslta ze gdybysta nie mieli dziennika powiatowego, to jak te pelikany lyknelibysta wersje zdarzen zaprezentowana na fejsbusiu przez prawdomownego.

Nic to, trzeba naprawić liczydło i odwołać burmistrza! 23.08.2022 23:45
Przewodnicząca niech rusza tem pędem na bazar, a nieporadny mnirek niech wreszcie naprawi liczydło, bo już ze 150 mln zł z FN wyszło zero, a teraz na olimpijskim Augustowie z 30 mln zł zrobiło się 53 mln zł. Baza weteranów jajkarzy miała kosztować ok. 1,7 mln zł, a ostatecznie kosztowała ponad 6 mln zł. Obecne szacunki olimpijskie wynoszą wg karolczukowego liczydła 53 mln zł, więc trzeba spodziewać się, iż może być finalnie około 83 mln zł. Przypominam, iż monumentalna kładka Karolczuka czeka jeszcze w odwodzie na dobicie budżetu miasta w dobie kryzysu energetycznego i gospodarczego.

Sportowiec 23.08.2022 22:11
Czekaliście na potknięcie urzędu żeby nie doszło do realizacji tego projektu. Nie udało się więc trzeba było zasabotować zwiększenie środków, doskonale wiedząc, że przedłużenie procedury doprowadzi do przepadku dofinansowania. Mieluscie być konstruktywną opozycją a osiągnęliście dno i 2 metry mułu. Widać teraz dokładnie, że Ci co rządzą nie nadają się do tego ale też że opozycja nie jest w stanie jakkolwiek zagrozić tej ekipie. To był strzał w kolano p. Sieńko

Widz 23.08.2022 22:32
Olimpijki Augustów miał kosztować 33 mln. zł, z czego 30 mln było z Polskiego Ładu. Teraz okazuje się, że Karolczuk się przeliczył i trzeba dołożyć 24 mln zł zamiast trzech. Zwołuje sesję w trybie nadzwyczajnym i brakuje mu głosów żeby przegłosować zadłużanie miasta na 24 mln zł. Co robi propagandzista Chodkiewicz? Składa winę na opozycję. Wtóruje mu Raczkowska nieobecna na dzisiejszej sesji. To przez nią burmistrz przegrał sesję. Opozycja zachowała się zupełnie prawidłowo. Liczy że wygra wybory i nie chce mieć zadłużenia pod korek, bo przez kilka lat będą tylko spłacać długi po Karolczuku.

WON 24.08.2022 00:51
Panie Sportowiec. A ja myślę, że podczas treningów musiał się pan czymś bardzo ciężkim wyrżnąć w głowę albo na nią upaść. Jeśli ktoś uważa, że w dobie ogromnego kryzysu i coraz wyższych cen zadłużanie miasta na ponad 20 mln na rzecz sportu to najpilniejsza potrzeba, to naprawdę ma jakiś defekt mózgowy. Ta ekipa powinna teraz zrobić WSZYSTKO, aby mieszkańcy jak najmniej odczuli kryzys, powinna wzmocnić Gigę (gdzie piec na biomasę???) i Kodrem, aby zminimalizować podwyżki, a nie martwić się o miejsca do robienia fikołków. Jak na razie chce nam zafundować i horrendalne podwyżki, i wieloletnie zadłużenia. PRECZ Z TAKĄ WŁADZĄ!!!

kaczy dołek 24.08.2022 06:41
jeżeli chociaż raz ktoś był w KODREMIE to zrozumie że ta instytucja okrada mieszkańców. rzesza pracowników nierobów zamkniętych w swoich pokojach dla których petent jest wrogiem. po jaką cholere ich tam tyle siedzi.

Ichniomiastowe kumoterstwo 24.08.2022 09:31
Proszę sprawdzić jak znacznie zwiększyła się ilość zatrudnionych pracowników w urzędzie miejskim i miejskich jednostkach od czasów, gdy stery rządów przejęło NM. Wymienili "nieswoich", a dodatkowo pozatrudniali rzeszę swoich, niekompetentnych figurantów. Tak to niestety jest, gdy populiści, mitomani i infantylni wizerunkowcy dorwą się do władzy, a mieszkańcy Augustowa płaćta i płaczta.

wyborca 23.08.2022 21:50
mieszkańcy augustowa dzisiaj chcą tańszej energi cieplnej a nie 100% podwyżek większych wynagrodzeń tańszych kredytów a Nasze Miasto funduje historyczne zadłużenie oj gonić tych Karolczuków chodkiewiczów Dobkowskich i innych....

zachmurzenie duże

Temperatura: 5°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 21 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Gałganerio-komoteria, czyli folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS👍💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Czy burmistrz Mirosław K. pozwolił dla dyrektora Michała P. zatrudnić kierowniczkę miejskiego stadionu i pomostu na zburzonym POSTiW, nomen omen byłą radną Nasze Miasto-PiS niejaką Magdalenę Ś., a dodatkowo jeszcze dokoptować dla niej zastępcę/menedżera ww. kierowniczki? Czy to jednak samowola dyrektora Michała P.? Kierownicy całymi tabunami zatrudniani w CSiR, a porządku na augustowskich plażach niestety nie ma komu zrobić! Co to do cholery jest jakiś kolejny folwark pańszczyźniany Nasze Miasto-PiS, stworzony na modłę gałganerio-komoterii uskutecznianych w miejskim magistracie i w starostwie powiatowym?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 09:45Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: ElekTreść komentarza: Dzisiaj żądanie progów, lamp. A za 2 lata żądanie zakazu wjazdu z wyłaczeniem mieszkańców? Progi. Przed trzeba hamować. Ścierają się opony i klocki. Będzie więcej pyłu z nich w płucach, ogródkach, oknach, wszędzie. Smacznego. Przy rozpędzaniu po zwolnieniu samochód potrzebuje mocy, a to generuje dodatkowy hałas, wieksze spalanie i więcej zanieczyszczeń ze spalin. Spowolnienie ruchu spowoduje, że samochody (nie jak do tej pory przejadą falami lub pojedyńczo) będą jechały non stop. Czyli smród i hałas na okrągło. Szybki dojazd służb ratownczych do topielca na bielniku? Pożar hotelu na końcu Nadrzecznej? Szybki dojazd to nie będzie, a wtedy każda minuta to być może życie. Wyobrażam sobie też oblałego pacjenta w karetce jak jedzie przez 10 garbów na drodze. Śmieciarki, odśnieżarki, kurierzy, transportowcy itd. też będą mieli "fajnie". A co będzie gdy jakimś złomem bedzie zasuwał szybko wariat, pijak lub ćun? (nachlanych kierowców i nacpanych jest sporo - co nie ;-) Na gładkiej drodze najwżej przejedzie szybko. Nie zauważy garba to wystrzeli jak ze skoczni narciarskiej i zatrzyma się na płocie (wszyscy widzieli jak pijak w aucie przeleciał przez wzniesione rondo, które było wrzutnią). Może nikogo na chodniku nie zabije ta lecąca samochodowa rakieta. Nadrzeczna jest jedną z najdłuższych w Augustowie. Ma 1,5 km. Gdyby jechać stałe 40 km/h to czas przejazdu wynosi 2 minuty 15 sek. Wg google jak nie ma ruchu to 3 minuty. Przypominam, że Nadrzeczna ma na całej długości ograniczenie do 40 km/h i obecnie chyba 2 progi zwalniające (ograniczenie prędkości do 20 km/h obowiązujące na progu, bo ustawione na jednym słupku ze znakiem progu). Jeżeli będzie tych progów 10 to niech mieszkańcy cieszą się dodatkowym hałasem, pyłem, smrodem spalin i dłuższym przejazdem. Mnie to rybka. Nie jeżdżę tamtędy, podobnie jak hotelową 20km/h, na której nikt od prosektorium do świateł na Al. Kardynała nie da rady przejechać zgodnie ze znakami. PS. Skrzyzowanie za prosektorium (szpitalna/ al. ofiar obławy) na tym małym nieistotnym skrzyżowaniu naliczyłem 20 słupków z różnego rodzaju znakami. Czy normalnie jadąc da się ogarnąć wszystkie? Pewnie nawet systemy rozpoznawania znaków w autach by zgłupiały. Kto ma taką fantazję i upaja się znakozą? Także nie zgadzam się z Panem Miklasem i Szkiłądziem. A mieszkańcy, którzy podpisali petycję, może teraz zobaczą co ich może czekać. Osobiscie nie chciałbym miec progu pod oknem.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 08:39Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BoromirTreść komentarza: Możesz śmiało wysyłać. Może by anonimowy mail. Urząd ma 14 dni na odpowiedź. Jeżeli nie to jest na to skarga, ale to już trzeba się podpisać.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 22:48Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MistrzunioTreść komentarza: Beczki 200l po toksycznej substancji walały sie w trzcinach oraz kilkadziesiąt plastikowych baniaków 4-5 litrowych. Zgłaszałem rok lub 2 lata temu do ochronyśrodowskika w białymstoku. Wszystko pływało w wodzie. Widocznie takie sa standardy miejskie miasta uzdrowiska. Obecnie jest zakładka zgłoś zagrożenie ochrony środowiska w mObywatel i zgłoszenie leci przez ministerstwo chyba. Zrób fote nalepki ostrzegawczej z nazwą substancji i wyslij. A ten złom to od wielu lat stoi tu na brzegu lub na dziekije plaży za trzcinami. Bajzel był, jest i bedzie.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 19:10Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Temida ⚖️Treść komentarza: Tak się składa, że niebawem wymiar sprawiedliwości wyda wyrok w tej sprawie i z dużym prawdopodobieństwem będzie to wyrok skazujący podmiot odpowiedzialny za zarządzaniem miejskim wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie w związku z rażącym naruszeniem prawa w świetle art. 160 KPK, niestety wynikającym z indolencji rzeczonego podmiotu skutkującej ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu osoby poszkodowanej w tym tragicznym wypadku.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:50Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: 100% popieram, a oni preferują "pecunia non olet"..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:41Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie pytaj głupio, bo "dzyjmordy pisowskie" ci dudę na facebooku obsmarują i siwa postraszy sądem. To Ty nie wiesz, że regulamin jest po to aby był, a wina i tak jest Tuska?..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:38Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: ZeroTreść komentarza: Spraw ważnych? Przecież ta sprawa w ogóle nie jest ważnaData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: wwwTreść komentarza: żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:21Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)
Reklama