Panie Prezesie, jakie są przyczyny zaistniałej sytuacji?
- Przyczyny niewłaściwego działania stacjonarnych automatów biletowych należy głównie upatrywać w nieodpowiednim sposobie zasilania w energię elektryczną, już w chwili ich instalacji, czyli od września 2010 roku. Z dokumentacji posiadanej przez Spółkę NECKO wynika jednoznacznie, że w tym okresie automaty pracowały wadliwie, a dostawca był wzywany do usuwania usterek. Na ogólną liczbę ośmiu automatów, sześć z nich nie działa poprawnie.
Kto jest odpowiedzialny za pojawienie się tego problemu?
- Za przyjęcie dotychczasowego sposobu zasilania automatów biletowych odpowiada ówczesny Zarząd Spółki. Nie wiem czy rozważano inne rozwiązania i czy obecne rozwiązanie miało być jedynie tymczasowym sposobem na uruchomienie, faktem jest, że w przypadku dwóch automatów przyjęto inne – skuteczne rozwiązanie.
Kiedy możemy spodziewać się przywrócenia automatów przy przystankach do ich prawidłowego funkcjonowania?
- Skoro automaty zostały zamontowane to muszą funkcjonować prawidłowo, prowadzimy próby alternatywnego sposobu zaopatrzenia automatów w prąd. Jeśli próby się powiodą to sukcesywnie będą uruchamiane. Obecnie na wszystkich automatach, w których stwierdzono zakłócenia w ich pracy, umieszczone zostały odpowiednie informacje dla naszych klientów. Zakładam, że próby dadzą pozytywny wynik i będziemy w stanie w dość krótkim czasie ponownie uruchomić automaty.
Czy podobnych problemów nie ma w automatach umieszczonych w autobusach komunikacji miejskiej?
- W każdym autobusie komunikacji miejskiej znajdują się automaty, w których bez problemu można nabyć bilet na przejazd. Wszystkie automaty mobilne działają, według mojej aktualnej wiedzy, bez zakłóceń.
Jak wygląda możliwość kupna biletu u kierowcy?
W sytuacjach wyjątkowych, kiedy np. podróżuje większa grupa osób (wycieczki, grupy kolonijne itp.) istnieje możliwość kupna większej ilości biletów bezpośrednio u kierowcy autobusu. Jednak należy pamiętać, że z tego rozwiązania należy korzystać wyjątkowo, kiedy kupno większej liczby biletów w automatach mobilnych mogłoby narazić podróżujących na karę za przejazd nieuprawniony tj. bez ważnego biletu. Taki fakt należy kierowcy zgłosić jeszcze przed odjazdem z przystanku.
Napisz komentarz
Komentarze