Przychodnia Roku to brzmi dumnie. Waszej placówce udało się uzyskać ten tytuł dzięki pacjentom, którzy docenili waszą pracę. Jest to na pewno duży prestiż oraz powód do dumy.
-Oczywiście, że tak. Jest nam naprawdę bardzo miło, że pacjenci zrobili nam taką niespodziankę. Nie spodziewaliśmy się tego, a o tym, że nasza przychodnia została nominowana do plebiscytu „Hipokrates”, na najlepszą przychodnię w powiecie augustowskim, dowiedzieliśmy się z Kuriera Podlaskiego. Cieszy nas to, że tak naprawdę od początku zajmowaliśmy pierwsze miejsce i przez cały okres głosowania miejsce to utrzymywaliśmy. Dziękujemy serdecznie naszym pacjentom, że docenili naszą pracę i wysiłek jaki wkładamy, w to żeby przychodząc do nas czuli się komfortowo i przede wszystkim mieli doskonałą opiekę medyczną. O tym, że pacjenci cenią naszą zespołową pracę i szanują nasz personel świadczą też wyniki ankiety jaką prowadzimy w naszej przychodni. Jej wyniki jasno wskazują, że augustowianie wybrali naszą placówkę przede wszystkim ze względu na personel, poziom świadczonych usług oraz możliwość umawiania się na konkretne godziny.
Rzeczywiście jeżeli chodzi o umawianie się na konkretne godziny to jest to waszą dużą zaletą, o czym słyszałam wielokrotnie od moich znajomych, którzy do was przychodzą. Wiadomo jednak, że nie jest to jedyne udogodnienie w waszej przychodni.
-Cały czas staramy się iść z duchem czasu i bezustannie poprawiać komfort naszym pacjentom. Dowodem na to jest fakt, że jako pierwsi wprowadziliśmy elektroniczny obieg dokumentacji medycznej. Od 1 lipca 2012 roku zupełnie odeszliśmy od ręcznego wypisywania dokumentów dzięki czemu lekarze mogą więcej czasu poświęcić pacjentowi. Wiem, że w innych przychodniach lekarze również wypełniają dokumentację elektronicznie, ale na pewno jesteśmy pionierami, jeżeli chodzi o formę elektroniczną danych dotyczących pielęgniarek, położnych, opieki terminowej czy medycyny szkolnej. Myślę, że mało kto w województwie podlaskim ma tak rozwiniętą dokumentację medyczną. Ponadto kolejnym udogodnieniem, które wprowadziliśmy w naszym mieście jako pierwsi od maja bieżącego roku jest elektroniczna rejestracja pacjentów.
Jak to wygląda w praktyce?
-Zadbaliśmy o to, żeby elektroniczne zapisywanie wizyt było jak najprostsze, dlatego usługa ta naprawdę nie wymaga dużej wiedzy z zakresu informatyki. Wystarczy wejść na naszą stronę internetową www.przychodniarodzinna.info, gdzie od razu na stronie głównej wyświetla się zakładka „rejestracja online”. Klikając na nią możemy w prosty oraz szybki sposób umówić wizytę lekarską. Nie jest do tego potrzebny żaden login, jedynie imię i nazwisko. Jeżeli chcemy sprawdzić wynik naszego badania online, to zrobimy to po wpisaniu cyfrowego kodu, który wcześniej otrzymamy od naszego lekarza. Bardzo dogodne dla pacjenta jest również zarejestrowanie się w Ogólnym Systemie Ochrony Zdrowia (OSOZ), po którym otrzymuje się numer karty, z którą należy do nas przyjść. Karta ta umożliwia podpatrywanie online swoich wizyt. Można zatem zobaczyć między innymi swoje wyniki badań, wypisane recepty, dawkowanie leków, zalecenia lekarskie oraz istotne zapisy lekarza z wizyt.
Zdecydowanie stawiacie na nowoczesność i staracie się, aby wasi pacjenci byli w pełni usatysfakcjonowani, czy w związku z tym szykujecie może kolejne innowacje?
-Jak najbardziej, już wkrótce uruchomimy receptę online. Czyli będzie można otrzymać receptę bez wychodzenia z domu. Na pewno spotka się to z dużą aprobatą wśród ludzi zabieganych, cierpiących na chroniczny brak czasu. Bo choć teraz można do nas przyjść i poprosić o receptę, po czym po jakimś czasie ją odebrać, to jednak na to też potrzeba czasu. Z pewnością z tego udogodnienia najbardziej zadowoleni będą pacjenci, którzy na stałe przyjmują leki i tym samym cyklicznie muszą odwiedzać naszą przychodnię. Dzięki temu udogodnieniu zyskają czas tak bardzo umykający nam w życiu.
Pod koniec naszej rozmowy chciałabym serdecznie pogratulować zwycięskiego tytułu w plebiscycie „Hipokrates”.
-Dziękuję w imieniu swoim i całego naszego personelu.
Dziękuję za rozmowę.
Napisz komentarz
Komentarze