Tym razem winny konserwator 

Tym razem winny konserwator
Od wielu miesięcy znana jest idea przeniesienia augustowskiego magistratu do budynku po byłym Gimnazjum nr 1 przy ulicy Młyńskiej. Pomysł wywołuje dużo emocji i nie wszystkim się podoba. Miastu przyznano z urzędu marszałkowskiego dofinansowanie ze środków unijnych na termomodernizację obiektu i dostosowanie go do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Wykonanie prac może utrudnić jednak konserwator zabytków.

Szykują się duże zmiany

Po miesiącach stagnacji wiekowy budynek byłego Gimnazjum nr 1 w Augustowie znów tętni życiem. Tymczasowo, bo na okres remontu placówki przy ul. Rajgrodzkiej znalazły się tam oddziały uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2. Przyszłość obiektu wydawała się przesądzona i wkrótce miały rozpocząć się prace zmierzające do przeniesienia na Młyńską urzędu miasta. Podstawowym argumentem takiego rozwiązania są duże gabaryty budowli, dające możliwość ulokowania tam wszystkich, obecnie rozsianych w różnych częściach miasta wydziałów. Dzięki temu mieszkańcy mogliby załatwiać swoje problemy w jednym miejscu. Zwłaszcza, że nieopodal znajdują się też inne ważne instytucje, jak ZUS, KRUS czy starostwo powiatowe. Sceptycy uważają, że skumulowanie tylu istotnych ośrodków w bliskiej lokalizacji, przy planach wybudowania tam również dużego parkingu samochodowego może wywołać paraliż komunikacyjny i trudności wyjechania stamtąd w godzinach szczytu na ulice 3 Maja i Mostową, które już dziś są wtedy bardzo mocno obciążone.

Bartosz Lipiński
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (36)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

fredek
fredek 5.12.2017, 18:43
Ja czegoś nie rozumiem...do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę... to może trzeba dokładnie napisać ile inwestycji zrobiono i za jakie pieniądze, ile nie zrobiono i dlaczego, ile wniosków przepadło bo źle napisane i oczywiście wszyscy w około źli tylko nie decydenci... jest wiele do wyjaśnienia i może niech gazety zaczną się pytać bezpośrednio o konkretne działania, a nie tylko slogany a ci rozpoczęli kampanie i albo zdjęcia i sukcesy, albo tamten czy ci nam przeszkadzali...szkoda czasu konkrety proszę
Józia
Józia 2 dni temu, 10:04
Cyt. "do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę" - teraz z dnia na dzień się zmieniło, wszystko jest źle. Wyszło szydło z worka, jak się z ludzi robi idiotów.
zgadzam się
zgadzam się 5.12.2017, 19:27
zgadzam się, dofinansowania leżą i zamówienia publiczne leżą......
Inwestycje
Inwestycje 2 dni temu, 13:02
Chyba inwestycjie i to nie leżą tylko zrównane z ziemią. Dno i wodorosty
aug
aug 6.12.2017, 08:20
Zamówienia publiczne działają, przetargi wygrywa rodzina radnego.
?
? 6.12.2017, 15:19
co sugerujesz?
RBR
RBR 8.12.2017, 21:30
To chyba oczywiste że Pawełek załatwia robotę dla swojego ojca. CBA nie bez przyczyny się tą sprawą interesuje.
Xxx
Xxx 2 dni temu, 13:03
Prawda
Budowlaniec z firmy konkurencyjnej.
Budowlaniec z firmy konkurencyjnej. 2 dni temu, 14:00
Wy jestescie chorzy ludzie. Czy ktos z WAs wogole sledzil przetarg? Macie pojecie, ze byly tylko dwie oferty z czego jedna Kotwicy, a drugia BUDREMU?sugeruje najpierw poczytac troche na czym polegaja zamowienia publiczne, sprawdzic kto startowal, a potem zwalac wine, ze ten-temu zalatwil. To co, ze Kotwica wygral? To ze ma syna radnego to znaczy, ze nie moze startowac do przetargu jego ojciec? Byly dwie firmy, jedna z nich wygrala, proste. A Wam nieudaczniki proponuje zaczac szukac sensacji gdzies indziej, albo ksiazki wziac do reki.
Temida
Temida 5.12.2017, 17:55
Dużo się musi zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.
doc.Prozac
doc.Prozac 4.12.2017, 11:43
Dało się zmienić Górskiego, prezesa Necko, Wodociągów, ACE, szkoły nr 4 i 2 da się i zmienić konserwatora. POtrwa to troszkę dłużej. Augustów górą. GO Augustów. Na POchybel mafii.
Bezpartyjny
Bezpartyjny 4.12.2017, 15:42
Dało się i to jest ten wielki sukces GO i NM. I co doc. Prozac mniej płacisz za wywoz śmieci? Za wode mniej płacisz? Nowi prezesi bezdomni więc sobie mieszkania przyznali w kodremie !Przez kogo afera w UM przez wspanialych pracownikow ktorzy zastapili doswiadczonych! W szkole nr 4 wspaniala nowa p dyrektor tylko stara kadra cala wg ciebie do wymiany bo pracowala za rzadow PO i nim nasiakla. O tym sukcesie piszesz? Oj wielkie klapki na oczach i malutki rozumek !
Tomek
Tomek 5.12.2017, 12:23
Panie bezpartyjny o jakiej wspaniałej dyrektor w szkole nr 4 mówisz?
Zet
Zet 3.12.2017, 19:41
Panie misiek kaźdy remont kosztuje kto ma dom to wie,Ale niech się zastanowią"mędrcy" ile kosztuje Budowa, a Atol na CIT się nadaje najlepiej turystyczne miasto musi mieć informacjć turystyczną i to w centrum miasta a nie na zadupiu.
Rotator
Rotator 3.12.2017, 17:21
Co ma do tego Rada gdyby burmistrz ruszył zpracami to konserwator może je wstrzymać (patrz zabytkowy i ztrudną historią Dom Turka). Przyczyną może być np. Kolorystyka, również konserwatorzy nie lubią styropianu. Inna sprawa, że mało jest udanych termomodernizacji budynków zabytkowych. Bo to, że jest to zabytek ja np. Nie mam wątpliwości.
Coraz bardziej mnie zastanawia krzyk wokół tej sprawy. Może chodzi o to że przetarg się odwleka, a wybory coraz bliżej i nie wygra np. zaprzyjaźniona firma.
Może warto poczekać rok z remontem tej szkoły (mimo kosztów utrzymania budynku) czy budową przystani kajakarzy (dziwnie wysokie koszty inwestycji w stosunku do zakładanych przez urząd) choćby ze względu, że kilka sensownych firm budowlanych jest zajętych budową w BAT.
Na zakńczenie ciekawostka w temacie co może i nie może konserwator. Wycięcie drzewa znajdującego się na terenie pod opieką konserwatora wymaga jego zgody. Nawet jeżeli jego zgoda na wycięcie tego drzewa nie budzi wątpliwości (sosna samosiejka kilkunastoletnia) aby być zgodzie z prawem musisz złożyć wniosek i wpłacić 80 zł opłaty.

wef
wef 3.12.2017, 18:27
Tam jest peerelowski baranek. Styropian z tynkiem byłby o wiele ładnieszy niż to co jest. A sztukateria - gzymsy też są ze styropianu od razu powleczone tynkiem. Więc konserwator bredzi.
Izydor
Izydor 3.12.2017, 20:51
A ktos tu pisal, ze budynek jest przedwojenny, wiec nie peerelowski. Historii trzeba sie uczyc. Patriotami chca byc a podstaw nie znaja. Styropianem sami sie oklejcie.
Rotator
Rotator 4.12.2017, 12:41
Prawda.
Tadek
Tadek 3.12.2017, 10:45
Nie byłoby problemu, gdyby burmistrz potrafił realizować cele wytyczone przez radę. Można się z nimi zgadzać lub nie, ale jest przynajmniej jasna wizja i kierunek.
On najpierw te pomysły popiera, a potem okazuje się, ze a to konserwator, a to termin, a to środki, a to głowa bolała
student
student 4.12.2017, 12:03
Ale to zbyt skomplikowanie. Ludzie nie zrozumieją, że rolą radnych jest wytyczanie kierunków, uchwalanie kasy na pomysły i opracowanie strategii. W wielkim skrócie: radni decydują co ma robić burmistrz. a burmistrz może być sprawny albo nieudolny.
Ale ludzie tego nie zrozumieją. Od lat nie potrafią zrozumieć, że burmistrz nie ma żadnych decyzji poza tymi, kogo zatrudnić a kogo zwolnić. Może co najwyżej coś spieprzyć nie wykonując uchwał radnych, czyli np może nie potrafić zrealizować inwestycji
aug
aug 5.12.2017, 10:15
Burmistrzowi tylko najlepiej wychodzi zwalnianie ludzi z pracy i to każdego kto jest mądrzejszy od niego. Ludzie się opamiętajcie.
Licealista
Licealista 4.12.2017, 13:45
Hahaha najgorzej jest jak radni załatwiają swoje interesy a burmistrz nieudolny ! I nie do konca jest tak beznadziejnie bo jak ogolnopolskie media mowia o tym to w koncu darmowa reklama miasta! Nie trzeba wydawac publicznej kasy na promocję :D
tubylec
tubylec 2.12.2017, 17:07
Obwiniając (czyt. wieszając psy) na byłych i obecnych Burmistrzach nie zapominajmy, że oprócz nich były i są jeszcze Rady Miasta czyli Radni. Czy są bez winy? Kto głosował ZA? Nikt nie wniósł sprzeciwu? NIE! Poparli? TAK! Przegłosowali? TAK! Przechodzimy do następnego punktu.... . A gdzie byli Ci co ich wybrali? Też siedzieli cicho? Szukamy na siłę wroga.
Obecnie nasi lokalni rządzący rozważają, że może rozebrać Atol, bo nie komponuje się "z zabudową starówki". Jeżeli Atol to szkaradek (w tym miejscu) to jak nazwać to coś, co stoi w miejscu "okrąglaka" i patrzą na siebie. Kto jest autorem tych pomysłów? Chyba nie Konserwator?
A tak na serio - chyba to połączenie starszego z nowym nie jest do końca takie złe.
W kwestii Atolu to może pomysłodawcy rozbiórki powiedzą, wyjaśnią mieszkańcom:
1. kto za ich fanaberie (pomysły) zapłaci? Czy nas stać na to? Czy nie mamy już innych wydatków?
2. czy już wiadomo, kto lub co będzie zamiast, bo chyba nie wróci tu dworzec PKS? A może będzie tak, jak z plażą POSTiW, że najpierw rozbierzemy a później ....pomyślimy.

A teraz zanim do końca zwariujemy na punkcie rozbierania pozostałości po poprzednikach zastanówmy się, czy taki los nie spotka kiedyś naszych pomysłów. Tym wszystkim i innym dedykuję słowa poety Adama Asnyka:
"...Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy
choć macie sami doskonalsze wznieść..."
zapytanie
zapytanie 3.12.2017, 14:26
nie chodzi o wygląd atola ale koszty, jak czytałam, że w remont trzeba włożyć 400 tysięcy to sorry, uwazam ze lepiej za to rozbudować bibliotekę publiczną niż leźć ze zdrową głową w chore łózko. A co do postiwu to przecież to było straszydło - przy pięknym molo, wyciągu i amfiteatrze
Lidka
Lidka 2.12.2017, 11:39
Konserwator jest zobligowany przepisami. Od początku było wiadomo, że konserwator będzie tu bezwzględny a koszty horrendalne. To nie ma tak pstryk i robimy, co nam się podoba. Trzeba było to przewidzieć zamiast obiecywać cuda wianki. Kolejna mrzonka NM bez pokrycia w realiach. Ale lud to kupuje...
sss
sss 2.12.2017, 21:02
Konserwator jest zobligowany ale w momencie gdy ktoś złoży wniosek o wpisanie obiektu na listę. Taki wniosek dostał, bo pewnie chciał blokować inwestycję. Głupotą konserwatora zaś jest wpisywanie od ręki zamiast na początku sprawdzić czy faktycznie budynek spełnia warunki do wpisu.
Misiek
Misiek 2.12.2017, 22:49
Nie rozumiem logiki drugiego zdania. Sam do siebie złożył wniosek, bo chciał blokować? Aaaa "pewnie" chciał. Czyli pewności nie ma, tylko domniemanie spisku. My tacy świetni, a tu nam kłody pod nogi. Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że to budynek zabytkowy. A ponoć mamy takich świetnych architektów w radzie hehehe
droggi gipss
droggi gipss 2.12.2017, 13:14
Cuda, wianki to pole golfowe w granicach Natura 2000 i obwodnica przez Dolinę Rospudy w warińcie Cieślika. To był meksyk i robienie z ludzi idiotów. Na tym zbudowano całą kampanie nie pamiętacie już "Nie róbmy POlityki - Budujmy obwodnice" Mrzonki dla naiwnych, otumanionych i oczadziałych Patologią Obywatelską.
Lidka
Lidka 2.12.2017, 18:10
No ale co to ma wspólnego z budynkiem po G nr 1 i konserwatorem? Były obietnice z sufitu czy nie? Błędami poprzedników chcesz usprawiedliwiać błędy ich następców? Przecież miało być lepiej...
GGGG.
GGGG. 2.12.2017, 10:14
Słusznie. Wpiszmy ATOL, fontanne, bulwary, Mostową, basen, wyciąg nart wodnych, molo radiowej Trójki. Wszystko zabytkami nie do zmiany wybudowane dzięki Cieślikowi, radnym PO i partii. Tablice wmurować i wiekopomnym zostawić.
Bezpartyjny
Bezpartyjny 2.12.2017, 20:17
GGGG zapomniałeś dodać: koszmarek zamiast okraglaka, skitepark, ławki granitowe z grilami i ulice bez chodnikow w technologii jak autostrady :D iiiiiii nie ma nawet więcej co wyliczyć!
qew
qew 1.12.2017, 17:47
Ten konserwator to ... brak słów. No co tam chronić? Co to za zabytek? PRL-owski baranek na pustaku? Bez przesady, nie jest to jakaś historyczno-architektoniczna perełka. Poza tym taki konserwator poza wpisywaniem na listę powinien mieć obowiązek dotowania remontów i utrzymania. A jak nie ma kasy to nie powinien kija w koła wsadzać. Może jeszcze Atvę albo delikatesy do rej. zab. wpisac?
lesny ludek
lesny ludek 3.12.2017, 12:47
Akurat ten budynek wybudowano przed wojną.
historyk
historyk 4.12.2017, 11:40
Którą wojną? 2001-2008 czy 2008-2015?
leśny ludek
leśny ludek 4.12.2017, 16:23
Wybudowano ją w 1931, to sobie proszę sprawdzić przed którą wojną, jest kilka do wyboru ;)
XXX
XXX 4.12.2017, 21:16
To okres miedzywojenny. Konserwator wpisze taki obiekt w ciemno, bez wizji lokalnej. Wystarczy mu zdjecie, ze stoi :))

Pozostałe